User login
Steve McQueen - CEO

Bio
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum
Connect
×Robyn Sullivan - Vice President

Bio
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum
Connect
×Aiko Takahashi - Design

Bio
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum
Connect
×Frank Douglas - Marketing

Bio
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum
Connect
×Πανελλήνιο σχολικό δίκτυο
Υλοποίηση του Ευρωπαϊκού Προγράμματος “SCHOOL & FAMILY” στο 6ο ΔΣ ΑΙΓΑΛΕΩ
"Το έργο School+Family Alliance στοχεύει στη μείωση του αριθμού των μαθητών/τριών που εγκαταλείπουν το σχολείο λόγω κοινωνικοοικονομικών δυσκολιών των οικογενειών τους. Για την επίτευξη αυτού του στόχου, προβλέπεται η αποτελεσματική συμμετοχή των οικογενειών στις εκπαιδευτικές διαδικασίες με τη χρήση μιας ολιστικής σχολικής προσέγγισης. Με τον τρόπο αυτό, επιδιώκεται η αύξηση της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης στην Ευρώπη, ιδίως μεταξύ των χωρών-εταίρων του έργου, της Βουλγαρίας, της Ελλάδας, της Ιταλίας, της Ισπανίας, της Πορτογαλίας και της Τουρκίας".
Στο πλαίσιο της υλοποίησης του προγράμματος, τη Δευτέρα 12/05/2025 έλαβε χώρα το δεύτερο μέρος της συνάντησης εκπαιδευτικών του σχολείου μας, οι οποίοι υλοποιούν το School & Family, και γονέων.
Το 3ο Δ.Σ. Νέας Ερυθραίας κατέλαβε τη 2η θέση στο Παγκόσμιο Σχολικό Πρωτάθλημα Καλών Πράξεων της we4all 2024-25
Το 3ο Δ.Σ. Νέας Ερυθραίας συμμετείχε στο Παγκόσμιο Σχολικό Πρωτάθλημα της We4all για το 2024-25, που σηματοδοτεί την αρχή ενός εμπνευσμένου παγκόσμιου διαγωνισμού. Η We4all είναι ένας αναγνωρισμένος οργανισμός, επίσημος εταίρος του ΟΗΕ και του European Climate Pact, και μια οικογένεια εκατοντάδων χιλιάδων ανθρώπων σε όλο τον κόσμο. Φέτος προσκάλεσε τα σχολεία όλων των βαθμίδων, να συμμετάσχουν σε αυτό το μοναδικό πρωτάθλημα με σκοπό να ενωθούν τα παιδιά παγκοσμίως, για να πετύχουν ένα σημαντικό, θετικό αντίκτυπο για τον πλανήτη μας. Ο στόχος του παιχνιδιού ήταν να ενδυναμώσει τα παιδιά ώστε να γίνουν η αλλαγή που χρειάζεται ο κόσμος μας.
Το σχολείο μας έλαβε τη 2η θέση, υλοποιώντας 23 δράσεις!!
Ομαδική κινητικότητα Erasmus+ του 2ου ΓΕΛ Καλαμαριάς στην Ίμολα της Ιταλίας
Το 2ο ΓΕΛ Καλαμαριάς συμμετείχε σε συνέδριο Ευρωπαϊκών σχολείων με σχολείο υποδοχής το σχολείο Liceo Rambaldi Valeriani e Alessandro da Imola της Ιταλίας, από 5 ως 9 Μαΐου 2025, στο πλαίσιο ομαδικής κινητικότητας του διαπιστευμένου σχεδίου ΚΑ121 2024-2025. Στο συνέδριο με τίτλο “VITA - Valorizing Inclusion and Tolerance through Arts” συμμετείχαν 6 σχολεία από Ισπανία, Πορτογαλία, Ελλάδα, Τσεχία, Ιρλανδία και Ιταλία. Από το σχολείο μας συμμετείχαν 3 μαθήτριες και 2 μαθητές, οι οποίοι για 5 ημέρες φιλοξενήθηκαν από οικογένειες Ιταλών μαθητών και μαθητριών από το σχολείο υποδοχής, και 2 συνοδοί εκπαιδευτικοί.
Οι μαθητές/μαθήτριες μας συμμετείχαν σε ομαδικά εργαστήρια- workshops χορού, θεάτρου, μουσικής, κεραμικής τέχνης και λόγου, που οργάνωσε το σχολείο υποδοχής, εστιάζοντας στην ενίσχυση της κατανόησης, της αποδοχής, της ανεκτικότητας, και της ενότητας μεταξύ διαφορετικών ανθρώπων και κοινοτήτων, μέσω της δημιουργικής έκφρασης της τέχνης.
Η τέχνη ως παγκόσμια γλώσσα υπερβαίνει τα γλωσσικά και πολιτισμικά εμπόδια, επιτρέποντας τη σύνδεση σε συναισθηματικό επίπεδο και την απόκτηση εμπειριών και ενσυναίσθησης. Επιπλέον, αποτελεί ισχυρό εργαλείο έκφρασης για υποεκπροσωπούμενες ομάδες όπως φυλετικές μειονότητες, κοινότητες LGBTQ+, άτομα με αναπηρίες κ.α, προτρέποντας στην άρση αποκλεισμών και προκαταλήψεων, την κατάρριψη στερεοτύπων, προωθώντας τον αμοιβαίο σεβασμό και τον διάλογο. Μέσω των συνεργατικών ομαδικών καλλιτεχνικών εργαστηρίων οι μαθητές/μαθήτριες αναπτύσσουν κριτική σκέψη και διευρύνουν τον τρόπο σκέψης τους, βοηθώντας στην οικοδόμηση μιας πιο συνεκτικής κοινωνίας.
Πέρα από τα ομαδικά εργαστήρια, το πρόγραμμα περιλάμβανε ημερήσια εκπαιδευτική ξενάγηση στα ιστορικά μνημεία και αξιοθέατα της ιστορικής πόλης της Μπολόνια, και επίσκεψη στο πανεπιστήμιο της Μπολόνια, το παλαιότερο πανεπιστήμιο στην Ευρώπη. Επίσης, πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στη διάσημη αγωνιστική πίστα Formula 1 της Ίμολα. Οι μαθητές/μαθήτριες συμμετείχαν σε ομαδικά παιχνίδια και αθλήματα που οργανώθηκαν στο σχολείο, και επισκέφθηκαν το μουσείο Palazzo Tozzoni, όπου συμμετείχαν σε εργαστήριο με θέμα “The museum and the 5 senses. Visit and sensorial workshop at the Palace”.
Τέλος, κατά την τελετή αποχαιρετισμού και στο πλαίσιο της γνωριμίας με την κουλτούρα και τον πολιτισμό των συμμετεχόντων χωρών, οι μαθητές/μαθήτριες και εκπαιδευτικοί προετοίμασαν, παρέθεσαν, και συμμετείχαν ένα κοινό διεθνικό γεύμα, με παραδοσιακές γεύσεις από κάθε συμμετέχουσα χώρα.
Ετήσια εκδήλωση Φυσικών Επιστημών Ν. Καρδίτσας – Ε.Κ.Φ.Ε. Καρδίτσας
Πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 8 Μαΐου 2025 στο 5ο Δημοτικό σχολείο Καρδίτσας, η Ετήσια εκδήλωση Φυσικών Επιστημών με τίτλο:
«Ετήσια εκδήλωση-Καινοτόμες δράσεις στις Φυσικές Επιστήμες-Πρώτα ο μαθητής» του Εργαστηριακού Κέντρου Φυσικών Επιστημών (Ε.Κ.Φ.Ε.) Ν. Καρδίτσας με υπεύθυνο τον κ. Αριστείδη Γκάτση, Φυσικό ΠΕ04, σε συνεργασία με την Δευτεροβάθμια και Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση Καρδίτσας τον επόπτη κ. Ζαχαρή και τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης Θετικών Επιστημών κο Χρήστο Παπαθανασίου.
Είναι μια εκδήλωση που έγινε θεσμός πλέον και παρουσιάζεται πάντα με καινοτόμες ιδέες για 16η χρονιά.
Στην εκδήλωση συμμετείχαν 16 σχολεία όλων των βαθμίδων από Νηπιαγωγείο, Πρωτοβάθμια έως και Δευτεροβάθμια (Γυμνάσια και Λύκεια) του Ν. Καρδίτσας με ενεργή συμμετοχή πάνω από 150 μαθητών των σχολείων.
Την εκδήλωση παρακολούθησαν η Διευθύντρια του 5ου Δημοτικού κα Γκερμπεσιώτη Γραμματεία, ο Επόπτης κος Κωνσταντίνος Ζαχαρής, η προϊσταμένη Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης κα Κωνσταντάκου Κωνσταντία, ο Σύμβουλος Φυσικών Επιστημών Καρδίτσας κος Χρήστος Παπαθανασίου, ο Σύμβουλος Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης κος Μπότας Αθανάσιος - ΠΕ70, ο πρώην υπεύθυνος ΕΚΦΕ κος Σεραφείμ Μπίτσιος και άλλα στελέχη εκπαίδευσης όπως και μέλη συλλόγου γονέων.
Η εκδήλωση ξεκίνησε στις 10:00 με παρουσιάσεις ετήσιων projects από καθηγητές και μαθητές και ένα θεατρικό δρώμενο από το 14ο Δημοτικό με θέμα τα ηλεκτρικά κυκλώματα. Τα σχολεία πραγματοποίησαν πειράματα Φυσικών Επιστημών, κατασκευές, STEM πειράματα και προγράμματα με εφαρμογή στις Φυσικές επιστήμες, αφίσες και παιχνίδια κατανόησης των θετικών επιστημών στον πεζόδρομο εξωτερικά του του 5ου Δημοτικού σχολείου.
Η ετήσια αυτή εκδήλωση όπως δήλωσαν και οι προϊστάμενοι εκπαίδευσης είναι μια γιορτή των Φυσικών Επιστημών όπου τα σχολεία έχουν την ευκαιρία να προωθήσουν τις καινοτόμες και πρωτότυπες εργασίες τους αλλά και να διαδώσουν την σημασία που έχουν οι θετικές Επιστήμες στην εκπαίδευση, την κοινωνία, την οικονομία και κατ’ επέκταση τον σύγχρονο κόσμο.
Τα Erasmus+ νέα μας! – Ευρωπαϊκών Δράσεων συνέχεια!
Από τη Δευτέρα 5 έως και την Παρασκευή 9 Μαΐου 2025 στο Γυμνάσιο Κανήθου Χαλκίδας υλοποιήθηκαν δραστηριότητες υποδοχής μαθητών/τριών και συνοδών εκπαιδευτικών, στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ The Sea Beyond, (κωδ. σχεδίου 2024-1-IT02-KA122-SCH-239269) του ιταλικού σχολείου I.C. Giovanni Paolo II από το Σαλέρνο της Ιταλίας.
Οι δραστηριότητες σχεδιάστηκαν και υλοποιήθηκαν βάσει στόχων που προσδιορίζονται από το πρόγραμμα κινητικότητας μαθητών/τριών Erasmus+, όπως η βελτίωση των ψηφιακών ικανοτήτων και της ξένης γλώσσας επικοινωνίας, η ενισχυμένη διαπολιτισμική συνείδηση, η ενεργότερη συμμετοχή στην κοινωνία καθώς και η καλύτερη συνειδητοποίηση του ευρωπαϊκού εγχειρήματος και των αξιών της ΕΕ.
Στις δραστηριότητες συμμετείχαν επτά μαθητές και μαθήτριες του Ιταλικού σχολείου και δεκαέξι μαθητές και μαθήτριες από τις τάξεις Α και Β του Γυμνασίου Κανήθου.
Οι δραστηριότητες, που υλοποιήθηκαν με γλώσσα εργασίας την Αγγλική, περιελάμβαναν τα ακόλουθα:
- Δραστηριότητες γνωριμίας όπως παιχνίδια icebreaking και συνεργατική εικαστική δραστηριότητα
- Πολιτιστικές δραστηριότητες όπως:
- περιήγηση-ξενάγηση στην πόλη μας από τους Έλληνες μαθητές/τριες
- εκπαιδευτική επίσκεψη στον αρχαιολογικό χώρο της Ακρόπολης
- περιήγηση στο κέντρο της πόλης της Αθήνας (Μοναστηράκι, Πλάκα)
- Εκπαιδευτικές επισκέψεις περιβαλλοντικού προσανατολισμού όπως:
- επίσκεψη στο Ενυδρείο XPLORE Oceans στην Αθήνα
- Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Γουλανδρή στην Κηφισιά
- Αθλητικές δραστηριότητες όπως ποδόσφαιρο, πετοσφαίριση, ρακέτες
- Μουσική δραστηριότητα γνωριμίας με ελληνικά μουσικά όργανα
- Παρουσιάσεις σχετικά με:
-
- τις χώρες και τις πόλεις τους (μαθητές/τριες και των δύο σχολείων)
- το ευρωπαϊκό πρόγραμμα SHORE, που υλοποιήθηκε κατά το τρέχον σχολικό έτος στο Γυμνάσιο Κανήθου (μαθητές/τριες του Γυμνασίου Κανήθου)
- τη διεθνική συνεργασία του Γυμνασίου Κανήθου με το σχολείο Kyunghee girls’ Middle School από τη Σεούλ της Κορέας, στο πλαίσιο του εγκεκριμένου προγράμματος “International Joint Class”
- Ψηφιακό ερωτηματολόγιο αποτίμησης-ικανοποίησης μέσω της εφαρμογής Kahoot!
- Digitales - συνεντεύξεις εντυπώσεων
- Απονομή Πιστοποιητικών Παρακολούθησης
- Αποχαιρετιστήρια ψυχαγωγική εκδήλωση.
Η Ομάδα Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων του Γυμνασίου Κανήθου
14ο Πανελλήνιο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας στην Πτολεμαΐδα
Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε στην Πτολεμαΐδα την Παρασκευή 9 Μαΐου 2025 το 14ο Πανελλήνιο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας (https://ptolemaida.digifest.info) που διεξήχθει ταυτόχρονα σε 16 πόλεις. Στον κόμβο Πτολεμαΐδας συμμετείχαν δια ζώσης 116 μαθητές/μαθήτριες και 21 εκπαιδευτικοί της Α’/θμιας και Β’/θμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας.
Η Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας ανέλαβε τη διοργάνωση, λειτουργώντας ως κόμβος υλοποίησης για την Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας. Στην Πτολεμαΐδα το Φεστιβάλ υλοποιήθηκε από τους εκπαιδευτικούς του Πόλου Εκπαιδευτικής Καινοτομίας Τ.Π.Ε. (ΠΕΚΤΠΕ) Πτολεμαΐδας (https://pektpeptol.sites.sch.gr) κ. Χαράλαμπο Ζαραφίδη και κα Πολυξένη Βασιλειάδου, υπό τον συντονισμό του Περιφερειακού Επόπτη Ποιότητας Εκπαίδευσης, κ. Χαράλαμπου Αποστόλου και του Συμβούλου Εκπαίδευσης Πληροφορικής, κ. Αθανάσιου Παπαβασιλείου.
Μέσα από τις παρουσιάσεις τους, μαθητές/τριες και εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να παρουσιάσουν τις ψηφιακές τους δημιουργίες, να ανταλλάξουν ιδέες και να εμπνευστούν μέσα από τα έργα συνομηλίκων τους από όλη την περιοχή. Παρουσιάστηκαν 20 έργα από αντίστοιχες ομάδες μαθητών/τριων που ανέδειξαν την αξία της συνεργασίας, της δημιουργικής σκέψης και της ψηφιακής παιδείας, ενώ οι 60 περίπου επισκέπτες – γονείς, εκπαιδευτικοί και μέλη της τοπικής κοινωνίας- είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν πρωτότυπα έργα με άξονα την Πληροφορική, τη Ρομποτική, τις Ψηφιακές Τέχνες και άλλες εφαρμογές της τεχνολογίας στην εκπαίδευση.
Ως παράλληλη δράση, συμμετείχε η ομάδα ρομποτικής “Hyperion Robotics” του Τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας που παρουσίασε εντυπωσιακές ρομποτικές διατάξεις και την εμπειρία από την συμμετοχή σε διεθνείς διαγωνισμούς ρομποτικής.
Η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας, ο Δήμος Εορδαίας, το Europe Direct Δυτικής Μακεδονίας και ο Όμιλος Ενεργών Νέων Φλώρινας, στήριξαν με χορηγίες την υλοποίηση του Φεστιβάλ και τους ευχαριστούμε πολύ.
Ευχαριστίες και πολλά συγχαρητήρια αξίζουν στους εκπαιδευτικούς και στους Διευθυντές/ντριες του ΕΕΕΕΚ Πτολεμαΐδας, 1ου Δημοτικού Σχολείου Μουρικίου, Δημοτικού Σχολείου Ολυμπιάδας, 1ου Δημοτικού Σχολείου Πτολεμαΐδας, 8ου Δημοτικού Σχολείου Πτολεμαΐδας, 1ου Γυμνασίου Πτολεμαΐδας, 2ου Γυμνασίου Πτολεμαΐδας, 5ου Γυμνασίου Πτολεμαΐδας "Ευαγόρας Παλληκαρίδης", 2oυ ΕΠΑΛ Πτολεμαΐδας και του 3ου Εσπερινού ΕΠΑΛ Πτολεμαΐδας, που συμμετείχαν και ενθάρρυναν τους μαθητές/τριες τους να αναδείξουν την έμπνευση, τη δημιουργικότητα και τις ικανότητές τους στο πεδίο της ψηφιακής δημιουργίας, αλλά και στους 10 εθελοντές που στήριξαν την εκδήλωση.
Την εκδήλωση χαιρέτησαν η κα Δέσποινα Παπαδοπούλου, Αναπληρώτρια Περιφερειακή Διευθύντρια Α/θμιας & Β/θμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας, η κα Όλγα Πουταχίδου, Αντιπεριφερειάρχης Παιδείας και Αθλητισμού Δυτικής Μακεδονίας, ο κ. Αθανάσιος Παπαβασιλείου, Σύμβουλος Πληροφορικής Α/θμιας & Β/θμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας και η κα Αικατερίνη Κάτσιου, Αντιδήμαρχος Παιδείας Δήμου Εορδαίας.
Η Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας με τη λειτουργία των Πόλων Εκπαιδευτικής Καινοτομίας Τ.Π.Ε. και την οργάνωση και συμμετοχή σε δράσεις, όπως το 14ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας, προάγει την καλλιέργεια της ψηφιακής πολιτειότητας των μαθητών/μαθητριών.
Διάκριση στον Διαγωνισμό Ρομποτικής FIRST LEGO League International Open 2025
Οι μαθητές του 6ου Γυμνασίου Ηρακλείου Αττικής μαζί με μαθητή του 1ου Πειραματικού Γυμνασίου Αμαρουσίου, στον Παγκόσμιο Διαγωνισμό Ρομποτικής FIRST LEGO League International Open 2025 κατέκτησαν με την ομάδα τους «GRoboDivers» τη 2η θέση.
Στο διαγωνισμό πήραν μέρος ομάδες από 45 χώρες.
Τα παιδιά κατασκεύασαν και προγραμμάτισαν ένα ρομπότ που εκτελεί αποστολές σε θεματική πίστα του Robot Game.
Επίσης, ανέπτυξαν ένα Project Καινοτομίας στο οποίο πρότειναν λύση σε ένα επιστημονικό πρόβλημα με θέμα τη ζωή στο βυθό των ωκεανών. Τους εκφράζουμε τα θερμά μας συγχαρητήρια και τους ευχόμαστε πρόοδο και επιτυχία, σε όλους τους τομείς της ζωής τους.
Η θεατρική παράσταση του Προτύπου Γυμνασίου Βόλου
Η θεατρική ομάδα «Μάγνητες εν δράσει» του Προτύπου Γυμνασίου Βόλου έχει τη χαρά να προσκαλέσει το κοινό στη θεατρική παράσταση «Το παραμύθι χωρίς όνομα», βασισμένη στο ομώνυμο έργο του Ιάκωβου Καμπανέλλη, εμπνευσμένο από το κλασικό παραμύθι της Πηνελόπης Δέλτα.
Μέσα από μια σύγχρονη απόδοση, οι μαθητές και οι μαθήτριες αναδεικνύουν τα διαχρονικά και βαθιά πολιτικά μηνύματα με χιούμορ, ευαισθησία και δημιουργικότητα. Στο έργο, βλέπουμε ένα βασίλειο σε παρακμή, όπου ο λαός έχει παραιτηθεί, η εξουσία είναι αδύναμη και οι αξίες έχουν χαθεί. Όμως, μέσα από την αφύπνιση και τη δράση ενός νέου προσώπου, αρχίζει η αλλαγή. Ο Καμπανέλλης, με τον γνωστό του ανθρωποκεντρικό λόγο, επισημαίνει πως η αναγέννηση μιας κοινωνίας είναι δυνατή μόνο όταν οι πολίτες της αναλάβουν προσωπική ευθύνη, αφήσουν πίσω την αδράνεια και ενεργήσουν συλλογικά με ήθος, αλληλεγγύη και πίστη στις δυνάμεις τους. Είναι ένα έργο βαθιά επίκαιρο, ιδιαίτερα σε περιόδους κοινωνικής κρίσης ή απογοήτευσης, καθώς καλεί τον θεατή να αναλογιστεί τη δική του θέση στην κοινωνία και να συμμετάσχει στην προσπάθεια για ένα καλύτερο μέλλον.
Η παράσταση θα ανέβει την Τετάρτη, 14 Μαΐου, στις επτά το βράδυ, στο Πολιτιστικό Κέντρο Ν. Ιωνίας, με είσοδο ελεύθερη για το κοινό.
Σας περιμένουμε να στηρίξετε τους νέους δημιουργούς και να απολαύσετε μια μοναδική θεατρική εμπειρία!
27 Μαΐου 2025 – Στρογγυλή Τράπεζα για τη Γυναικεία Ποιητική Γραφή
Ασκηση ετοιμότητας στο 8ο ΓΕΛ Τρικάλων
Ασκηση ετοιμότητας στο 8ο ΓΕΛ Τρικάλων από τους μαθηματικούς του σχολείου μας Σαμορέλη Σεραφείμ, Κογιάννη Χρήστο και Κόνιαρη Θεοχάρη για την ορθή εφαρμογή των διατάξεων που αφορούν τον τρόπο αντίδρασης μαθητών/τριών και εκπαιδευτικών για την αντιμετώπιση φυσικών καταστροφών.
Το σενάριο περιλάμβανε την εκδήλωση ενός μεγάλου σεισμού που έπληξε την περιοχή μας και εξαιτίας αυτού εκδηλώθηκε πυρκαγιά σε κοινόχρηστο χώρο του σχολείου μας. Οι μαθητές/τριες μετά την εκδήλωση του σεισμού, συντεταγμένα κατευθύνθηκαν στους προβλεπόμενους χώρους συγκέντρωσης, όπου ακολούθησε η καταμέτρησή τους και διαπιστώθηκε πως μια μαθήτρια απουσίαζε. Το κλιμάκιο της Π.Υ. που κατέφθασε στο σχολείο μας έθεσε σε εφαρμογή το σχέδιο εντοπισμού και διάσωσης της αγνοούμενης μαθήτριας ενώ παράλληλα τα πληρώματα των οχημάτων πραγματοποιούσαν κατάσβεση της πυρκαγιάς.
Μετά το πέρας της άσκησης ετοιμότητας ακολούθησε ενημέρωση των μαθητών/τριών για την επεξήγηση των ενεργειών στις οποίες προέβησαν τόσο οι διασώστες όσο και οι πυροσβέστες, ενώ τονίσθηκαν και οι ενέργειες που θα πρέπει να αποφεύγονται σε περιπτώσεις φυσικών καταστροφών. Έγινε επίσης και αναφορά στη σωστή επιλογή και χρήση των πυροσβεστήρων και άλλων σωστικών μέσων, ενώ στη συζήτηση που ακολούθησε απαντήθηκαν αρκετές απορίες μαθητών/τριών και εκπαιδευτικών.
Ευχαριστούμε το διοικητή της Π.Υ. Τρικάλων κ. Παπαγεωργίου για την άμεση ανταπόκριση στο αίτημα μας για τη συνεργασία. Επισκέφθηκε το σχολείο μας για τον άψογο σχεδιασμό της άσκησης. Συγχαίρουμε το κλιμάκιο των Πυροσβεστών / Διασωστών για την υλοποίηση και επιτυχία της άσκησης ετοιμότητας. Η βιωματική μάθηση συμβάλλει ώστε τα μαθησιακά αποτελέσματα να έχουν δια βίου διάρκεια. Ελπίζουμε οι μαθητές/τριες να φύγουν από το σχολείο μας εφοδιασμένοι όσο το δυνατόν καλύτερα για να μπορούν ως ενεργοί πολίτες να αντιδρούν σωστά και να αντιμετωπίζουν τις φυσικές καταστροφές όπως πλημμύρες, σεισμούς κ.ά..
Η διευθύντρια του 8ου ΓΕΛ Τρικάλων και ο Σύλλογος Διδασκόντων
ΠΕΠΑΛ Σύρου – EU Ambassadors – Συνταγές από όλη την Ευρώπη
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Ιστορία, Πολιτισμός και Ολυμπιακό Ιδεώδες στη διήμερη εκδρομή της Β’ τάξης του 8ου ΓΕΛ Τρικάλων
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Ιστορία, Πολιτισμός και Ολυμπιακό Ιδεώδες στη διήμερη εκδρομή της Β’ τάξης του 8ου ΓΕΛ Τρικάλων
Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε η διήμερη εκπαιδευτική εκδρομή της Β’ τάξης του 8ου Γενικού Λυκείου Τρικάλων στη Θεσσαλονίκη, στις 5 και 6 Μαΐου 2025, με τη συμμετοχή 37 μαθητών και μαθητριών, υπό τη συνοδεία των εκπαιδευτικών κ. Σωτήρη Γουσόπουλου (αρχηγού αποστολής), κ. Γεωργίας Μπακατσή και κ. Βαΐας Κεφάλα.
Η εκδρομή ξεκίνησε με στάση στη Βεργίνα, όπου οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να επισκεφτούν το νέο Μουσείο των Αιγών, έναν υπερσύγχρονο χώρο που αναδεικνύει τον πολιτισμό της πρώτης μακεδονικής πρωτεύουσας. Ιδιαίτερη εντύπωση προκάλεσε η επίσκεψη στους βασιλικούς τάφους, και ιδίως στον τάφο που αποδίδεται στον Φίλιππο Β΄, πατέρα του Μεγάλου Αλεξάνδρου. Τα εντυπωσιακά εκθέματα, όπως η χρυσή λάρνακα, τα όπλα, τα κοσμήματα και οι τοιχογραφίες, έφεραν τους μαθητές σε άμεση επαφή με το μεγαλείο της μακεδονικής βασιλικής τέχνης.
Η πρώτη ημέρα συνεχίστηκε με την άφιξη στη Θεσσαλονίκη, την τακτοποίηση στο ξενοδοχείο και οργανωμένες επισκέψεις στον Ιερό Ναό του Αγίου Δημητρίου – προστάτη της πόλης – και τα κάστρα της Άνω Πόλης, που προσέφεραν πανοραμική θέα και ιστορική αναδρομή στη βυζαντινή περίοδο. Το βράδυ, μαθητές και εκπαιδευτικοί απόλαυσαν περιήγηση στο κέντρο της πόλης και ελεύθερο χρόνο.
Η δεύτερη ημέρα ξεκίνησε με επίσκεψη στο Ολυμπιακό Μουσείο Θεσσαλονίκης, μοναδικό στο είδος του στην Ελλάδα, όπου οι μαθητές γνώρισαν την ιστορία των Ολυμπιακών Αγώνων από την αρχαιότητα έως τη σύγχρονη εποχή. Διαδραστικά εκθέματα, στολές, μετάλλια και αντικείμενα από παλαιούς και πρόσφατους Ολυμπιακούς Αγώνες συνέβαλαν στην εμβάθυνση των γνώσεων γύρω από το ολυμπιακό ιδεώδες.
Ακολούθησε περιήγηση στα εμβληματικά μνημεία της πόλης: τον Λευκό Πύργο, την Ροτόντα και τον Πύργο του ΟΤΕ, προσφέροντας στους μαθητές σφαιρική εικόνα της ιστορικής και πολιτιστικής συνέχειας της Θεσσαλονίκης.
Το απόγευμα της ίδιας ημέρας περιλάμβανε την τελευταία στάση στον αρχαιολογικό χώρο του Δίον, στους πρόποδες του Ολύμπου. Εκεί οι μαθητές περιηγήθηκαν στους ιερούς χώρους των αρχαίων Μακεδόνων, στα ερείπια των ρωμαϊκών λουτρών, στο αρχαίο θέατρο και στον χώρο λατρείας της Δήμητρας και της Ίσιδας. Η σύνδεση του χώρου με τον Μέγα Αλέξανδρο και τη λατρεία των Ολύμπιων θεών αναδείχθηκε μέσα από την ξενάγηση και τα σωζόμενα ευρήματα.
Η εκδρομή ολοκληρώθηκε με την επιστροφή στα Τρίκαλα το βράδυ της Τρίτης, γεμίζοντας τους μαθητές με νέες γνώσεις, εμπειρίες και πολιτιστικά ερεθίσματα.
Οι συνοδοί καθηγητές ευχαριστούν θερμά τους μαθητές και τις μαθήτριες για τη συνέπεια, τη συνεργασία και την ενεργή συμμετοχή τους σε όλες τις φάσεις της εκδρομής. Επίσης, ευχαριστούν τη Διεύθυνση του σχολείου και τους γονείς για την εμπιστοσύνη και τη στήριξη, καθώς και τους επαγγελματίες που συνέβαλαν στην επιτυχημένη υλοποίηση της δράσης.
Η παιδαγωγική αξία τέτοιων εμπειριών αποδεικνύεται έμπρακτα μέσα από την καλλιέργεια ιστορικής συνείδησης, την επαφή με την πολιτιστική κληρονομιά και την ενίσχυση της ομαδικότητας μεταξύ των μαθητών.
O Σύλλογος Διδασκόντων
8ου Γενικού Λυκείου Τρικάλων
Η Διευθύντρια
ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΜΑΡΙΑΝΝΑ
«ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΗΝ Έκθεση ΤΗΣ Επιτροπής Ειρήνης ΛΑΡΙΣΑΣ»
Την Τετάρτη 8 Απριλίου, οι μαθητές και οι μαθήτριες των Γ1 & Γ2 Τμημάτων του 6ου Γυμνασίου Λάρισας συνοδευόμενοι από τις καθηγήτριές τους κ. Αναστασία Γιαλαμά-Εικαστικών, κ. Ζωή Γάλλου-Νομικής και κ. Σταματία Σιμογιάννη-Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας επισκέφθηκαν το Ιστορικό Λαογραφικό Μουσείο Λάρισας Γεωργίου και Λένας Γουργιώτη, το οποίο φιλοξένησε την ετήσια Εικαστική Έκθεση της Επιτροπής Ειρήνης Λάρισας, με θέμα: «Αλληλεγγύη στους λαούς και τα παιδιά του πολέμου και της προσφυγιάς».
Τα παιδιά ξεναγήθηκαν στα ποικίλα επιτοίχια και τρισδιάστατα έργα τέχνης της έκθεσης, αλλά και σε άλλους χώρους του Μουσείου, από την Ιστορικό Τέχνης και Φιλόλογο κ. Άννα Σπανοπούλου. Της ξενάγησης προηγήθηκε κατατοπιστική ενημέρωση και συζήτηση.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες προχώρησαν σε ανάλυση του μηνύματος των εκθεμάτων, αλλά και των διαφόρων τεχνικών καθώς και των εικαστικών «εργαλείων» που χρησιμοποιήθηκαν τις επόμενες ημέρες στη διάρκεια του μαθήματος των Εικαστικών στο σχολείο.
Το 6ο Γυμνάσιο Λάρισας Επενδύει στην Εκπαίδευση Ζωής!
Για μία ακόμη χρονιά, το σχολείο μας υλοποίησε με επιτυχία το πρόγραμμα Αγωγής Υγείας με θέμα τις Πρώτες Βοήθειες, προσφέροντας στους μαθητές και στις μαθήτριες πολύτιμες γνώσεις που μπορούν να σώσουν ζωές.
Τα μαθήματα πραγματοποιήθηκαν στον χώρο του σχολείου με τη συνεργασία εξειδικευμένων εκπαιδευτών από τον Ερυθρό Σταυρό Λάρισας και το ΕΚΑΒ. Οι μαθητές/-τριες, επιδεικνύοντας εξαιρετικό ενδιαφέρον, συμμετείχαν εθελοντικά παραμένοντας μετά τη λήξη των μαθημάτων, μία φορά την εβδομάδα, για να παρακολουθήσουν τις εκπαιδεύσεις.
Μέσα από τη θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση, οι συμμετέχοντες/-ουσες απέκτησαν χρήσιμες δεξιότητες αντιμετώπισης επειγόντων περιστατικών, όπως καρδιοπνευμονική αναζωογόνηση (ΚΑΡΠΑ), αντιμετώπιση τραυματισμών και διαχείριση επειγόντων περιστατικών, έως την άφιξη των επαγγελματιών υγείας.
Στο πλαίσιο του προγράμματος, πραγματοποιήθηκε, επίσης, εκπαιδευτική εκδρομή στην Καστοριά, όπου οι μαθητές/-τριες είχαν την ευκαιρία να εφαρμόσουν τις γνώσεις τους, παρουσιάζοντας Πρώτες Βοήθειες στο Σπήλαιο του Δράκου, ενισχύοντας έτσι την αυτοπεποίθησή τους και την ικανότητά τους να αντιδρούν ψύχραιμα σε πραγματικές συνθήκες.
Το πρόγραμμα Πρώτων Βοηθειών εφαρμόζεται στο σχολείο μας από το 2013 και έχει ήδη προσφέρει σε εκατοντάδες μαθητές/-τριες πολύτιμες γνώσεις, κάνοντάς τους/τες πιο υπεύθυνους/-ες και έτοιμους/-ες να βοηθήσουν συνανθρώπους τους σε κρίσιμες στιγμές. Η διαρκής επιτυχία του αποδεικνύει τη σημασία της εκπαίδευσης στις Πρώτες Βοήθειες και την ανάγκη ενίσχυσης παρόμοιων δράσεων στο εκπαιδευτικό σύστημα.
Το σχολείο μας εκφράζει τις θερμές του ευχαριστίες στην εκπαιδεύτρια του Ερυθρού Σταυρού Λάρισας κ. Γιώτσα Χριστίνα, η οποία ακούραστα, υπεύθυνα και με πολλή προθυμία εκπαιδεύει κάθε χρόνο τους μαθητές/-τριές μας, και στους Διασώστες του ΕΚΑΒ κ. Λιόλιου Ευαγγελία και κ. Πατσιά Νικόλαο για την πολύτιμη συνεισφορά τους στη διαμόρφωση αυριανών υπεύθυνων πολιτών. Η συμβολή τους ήταν καθοριστική στην επιτυχία του προγράμματος!
Το πρόγραμμα υλοποιείται κάθε χρόνο με τη συντονιστική ευθύνη της κ. Σιμογιάννη Σταματίας (Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας), ενώ στη φετινή δράση συμμετείχαν οι εκπαιδευτικοί κ. Εξάρχου Ασημίνα (Φιλόλογος) και κ. Μαντζώρου Αικατερίνη (Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας), οι οποίες στήριξαν ενεργά την όλη διαδικασία και ενθάρρυναν τους μαθητές και τις μαθήτριες να αναπτύξουν πολύτιμες δεξιότητες.
Μαρτυρίες μαθητών/-τριών
Η εμπειρία αυτή άφησε στους μαθητές/-τριες βαθιά εντύπωση και τους ενίσχυσε με αυτοπεποίθηση και αίσθημα ευθύνης. Ακολουθούν οι εντυπώσεις τους όπως τις αποτύπωσαν γραπτά όταν τους ζητήθηκε από τη συντονίστρια του προγράμματος.
- «Τώρα νιώθω ότι μπορώ να βοηθήσω κάποιον σε ανάγκη, κάτι που πριν με τρόμαζε!»
- «Δεν φανταζόμουν πόσο σημαντικό είναι να γνωρίζουμε πρώτες βοήθειες. Μακάρι όλοι οι μαθητές να είχαν αυτή την ευκαιρία!»
- «Μάθαμε όχι μόνο τεχνικές, αλλά και το πόσο σημαντικό είναι να διατηρούμε την ψυχραιμία μας σε μια κρίσιμη στιγμή.»
- «Τα μαθήματα των πρώτων βοηθειών μου πρόσφεραν γνώση που δεν κατείχα και μου έμαθαν πώς να βοηθώ συνανθρώπους μου με ψυχραιμία. Είναι μια εμπειρία που θα μου μείνει αξέχαστη και τη συνιστώ ανεπιφύλακτα.»
- « Όλη η διαδικασία με ώθησε να θέλω να βοηθήσω τους γύρω μου όποτε υπάρχει ανάγκη.»
- «Ήταν ένα πολύ ωραίο πρόγραμμα. Με χαρά θα το παρακολουθούσα ξανά!»
- «Κάναμε ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΖΩΗΣ!»
- « Σοκαρίστηκα όταν διεπίστωσα ότι πολλά πράγματα που νόμιζα πως ήταν σωστά τελικά είναι λάθος.»
- «Θα κάνω οπωσδήποτε σεμινάρια για να πιστοποιηθώ στη χρήση πρώτων βοηθειών.»
- «Ήταν ένα πραγματικά υπέροχο και απίστευτα χρήσιμο πρόγραμμα.»
- «Διόρθωσα πολλές λανθασμένες συνήθειες»
- «Αυτό που μου έκανε μεγάλη εντύπωση είναι το πόσο απλά μπορούμε να βοηθήσουμε έναν συνάνθρωπό μας με κάποια απλά βήματα.»
- «Στενοχωρήθηκα πολύ που τέλειωσαν τα μαθήματα πρώτων βοηθειών. Ήθελα και άλλα! Θα πάω σίγουρα να πιστοποιηθώ!»
- «Σας ευχαριστούμε που μας γνωρίσατε τον κόσμο των πρώτων βοηθειών»
Επίσκεψη στο Γεωπάρκο Μετεώρων Πύλης
H εκπαιδευτική επίσκεψη μαθητών/τριών της Α και Β Λυκείου στο Γεωπάρκο Μετεώρων - Πύλης, την Παρασκευή 2 Μαΐου 2025, ολοκληρώθηκε ομαλά. Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα υλοποίησαν μαθητές/τριες που συμμετέχουν σε δύο Περιβαλλοντικά Προγράμματα του σχολείου για το σχολικό έτος 2024 -2025, με τίτλο: «Μέτρα Προστασίας των μνημείων από τις πλημμύρες» και «Το Γεωπάρκο Μετεώρων, ένας τόπος ιδιαίτερης γεωλογικής, πολιτιστικής και οικολογικής αξίας». Όλοι οι εκπαιδευτικοί στόχοι της επίσκεψης επιτεύχθηκαν.
Αρχικά ξεναγηθήκαμε στο Σπήλαιο της Θεόπετρας και στη συνέχεια στο Κέντρο Τεκμηρίωσης και Εκπαίδευσης του Σπηλαίου Θεόπετρας, το οποίο φιλοξενεί ευρήματα από διάφορες προϊστορικές περιόδους που ανασκάφηκαν στο σπήλαιο. Οι μαθητές/τριες είχαν την ευκαιρία να δουν απολιθώματα προϊστορικών ανθρώπων, ευρήματα εργαλείων που χρησιμοποιούσαν, προϊστορικά κοσμήματα, καθώς και πώς αντιλαμβάνονταν οι πρόγονοί μας το πέρασμα από τη ζωή στο θάνατο, ποια είδη φυτών και ζώων συνέθεταν το προϊστορικό περιβάλλον του σπηλαίου και πώς ήταν ένα συνηθισμένο νεολιθικό νοικοκυριό. Στη συνέχεια επισκεφτήκαμε το κέντρο Ψηφιακής Προβολής της Ιστορίας και του Πολιτισμού των Μετεώρων, ένα ιδιαίτερο μουσείο με υπερσύγχρονες οπτικοακουστικές εγκαταστάσεις.
Οι μαθητές/τριες, μέσα από ειδικές τρισδιάστατες ταινίες διάρκειας 15 λεπτών, ταξίδεψαν εκατομμύρια χρόνια πίσω στο χρόνο και βίωσαν το μοναδικό γεωλογικό φαινόμενο των Μετεώρων, από τη δημιουργία του μέχρι σήμερα. Επίσης, περιπλανήθηκαν τρισδιάστατα στα ιστορικά μοναστήρια και τη γύρω περιοχή.
Τέλος, ακολουθήσαμε ένα περιβαλλοντικό μονοπάτι γύρω από τους βράχους των Μετεώρων, γνωρίσαμε την πλούσια βιοποικιλότητα της γύρω περιοχής η οποία βρίσκεται μέσα στα όρια δύο περιοχών που προστατεύονται από το Ευρωπαϊκό Οικολογικό Δίκτυο Natura 2000 και ξεναγηθήκαμε στις Ιερές Μονές των Μετεώρων που συνθέτουν ένα από τα Μνημεία Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της Unesco και κάναμε στάση για να μας μιλήσει ο Υπεύθυνος του Γεωπάρκου - Μετεώρων Πύλης για τη σημαντική γεωλογική, πολιτιστική και οικολογική αξία του Γεωπάρκου .
Η Διευθύντρια και αρχηγός της εκδρομής
Μαριάννα Αποστόλου
Γαλλικής Φιλολογίας
Οι συνοδοί καθηγητές
Ράγια Βαΐα,ΠΕ04.04
Κόνιαρης Θεοχάρης, ΠΕ03
United Against Cyberbullying – eTwinning Project 2024-2025
Τη φετινή σχολική χρονιά, 2024-2025, το 3ο Γενικό Λύκειο Τρικάλων «Οδυσσέας Ελύτης» υλοποίησε το ευρωπαϊκό πρόγραμμα eTwinning «United Against Cyberbullying» με θέμα τον διαδικτυακό εκφοβισμό. Το πρόγραμμα πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο των μαθημάτων των Αγγλικών, της Πληροφορικής και του προγράμματος «Ενεργός Πολίτης» της Α’ Λυκείου και υλοποιήθηκε στην αγγλική γλώσσα, υπό την καθοδήγηση των καθηγητριών Μαρίας Σαμαρά, Ευθυμίας Σαμαρά και Βασιλικής Καλαντζή.
Το έργο «United Against Cyberbullying» έχει ως στόχο την ευαισθητοποίηση γύρω από τον εκφοβισμό στον κυβερνοχώρο, την ενίσχυση των δεξιοτήτων ασφάλειας των μαθητών στο διαδίκτυο και την προώθηση θετικής ψηφιακής συμπεριφοράς. Μέσω της συνεργασίας με σχολεία από διάφορες χώρες, το πρόγραμμα ενισχύει την πολιτισμική ανταλλαγή, ενώ ταυτόχρονα αναπτύσσει κοινές στρατηγικές για την αποτελεσματική καταπολέμηση του cyberbullying.
Οι μαθητές από κάθε χώρα παρουσίασαν τη δική τους πραγματικότητα, τις εμπειρίες τους και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν στο διαδίκτυο, χρησιμοποιώντας ποικίλα εργαλεία web 2.0. Μέσω αυτής της συνεργασίας, είχαν την ευκαιρία να ανταλλάξουν απόψεις και να αναπτύξουν στρατηγικές για την πρόληψη και καταπολέμηση του διαδικτυακού εκφοβισμού. Το πρόγραμμα προώθησε τη δημιουργία ενός ασφαλούς και θετικού διαδικτυακού περιβάλλοντος, ενισχύοντας τη σημασία του αλληλοσεβασμού και της υπευθυνότητας στον ψηφιακό κόσμο.
Συμμετοχές:
- 3ο Γενικό Λύκειο Τρικάλων «Οδυσσέας Ελύτης» (Ελλάδα) – Υπεύθυνες: Μαρία Σαμαρά, Ευθυμία Σαμαρά, Βασιλική Καλαντζή
- Cumhuriyet Fen Lisesi Çankaya (Τουρκία) – Υπεύθυνες: Cilem Aksu, Muruvvet Ozkan
- Sipoon lukio, Sipoo (Φινλανδία) – Υπεύθυνη: Kaisa Ojansuu
Στον παρακάτω σύνδεσμο μπορείτε να περιηγηθείτε στο τελικό ψηφιακό βιβλίο του προγράμματός μας, το οποίο δημιουργήθηκε στο πλαίσιο διεθνούς συνεργασίας με διαφορετικές δραστηριότητες, χρησιμοποιώντας την εφαρμογή Book Creator, και περιλαμβάνει όλες τις δράσεις του έργου μας.
Δείτε το ψηφιακό βιβλίο του έργου μας εδώ
«Δύο Μέρες, Πολλές Στιγμές: Η Καρδιά της Β΄ Τάξης στη Θεσσαλονίκη» – 8ου ΓΕΛ Τρικάλων
- Σύντομη Περιγραφή Εκδρομής
Η διήμερη εκπαιδευτική εκδρομή της Β΄ τάξης του 8ου ΓΕΛ Τρικάλων πραγματοποιήθηκε στις 5 και 6 Μαΐου 2025, συμμετείχαν 37 μαθητές/τριες και τρεις εκπαιδευτικοί:
- Γουσόπουλος Σωτήρης (Αρχηγός αποστολής)
- Μπακατσή Γεωργία
- Κεφάλα Βαΐα
Η εκδρομή εντάχθηκε στο πλαίσιο των μαθησιακών και πολιτιστικών δράσεων του σχολείου, με στόχο την επαφή των μαθητών/τριών με την ιστορική και πολιτιστική κληρονομιά της Μακεδονίας, την ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής και της ομαδικής συνεργασίας, καθώς και την καλλιέργεια ενδιαφέροντος για την πολιτιστική παιδεία.
- Αναλυτική Περιγραφή Επισκέψεων & Βιωματικής Μάθησης
Α) Μουσείο Αιγών & Βασιλικοί Τάφοι Βεργίνας
Η επίσκεψη στο νέο Μουσείο των Αιγών, ένα σύγχρονο και εντυπωσιακό μουσειακό συγκρότημα, προσέφερε στους μαθητές/στις μαθήτριες μια μοναδική εμπειρία επαφής με τον αρχαίο μακεδονικό πολιτισμό. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον προκάλεσε η περιήγηση στους βασιλικούς τάφους και το ταφικό συγκρότημα του Φιλίππου Β΄, με την ξενάγηση να φωτίζει πτυχές της αρχαιολογικής, καλλιτεχνικής και πολιτικής ιστορίας της Μακεδονίας. Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να δουν από κοντά αυθεντικά εκθέματα και να κατανοήσουν τη σημασία της Βεργίνας ως τόπου ιστορικής μνήμης.
Β) Ιερός Ναός Αγίου Δημητρίου – Κάστρα Άνω Πόλης Θεσσαλονίκης
Η επίσκεψη στον καθεδρικό ναό του πολιούχου της πόλης και στη ρωμαϊκή κρύπτη προσέφερε θρησκευτική και ιστορική διάσταση, ενώ ο περίπατος στα Κάστρα ενίσχυσε την αίσθηση της συνέχειας του χρόνου και της αλληλεπίδρασης πολιτισμών.
Γ) Ολυμπιακό Μουσείο Θεσσαλονίκης
Οι μαθητές ήρθαν σε επαφή με την ιστορία των Ολυμπιακών Αγώνων, τις αξίες του αθλητισμού και το ελληνικό Ολυμπιακό ιδεώδες. Η αλληλεπιδραστική φύση της έκθεσης, σε συνδυασμό με τις οπτικοακουστικές προβολές, ενίσχυσε την κατανόηση του ρόλου της Ελλάδας στην ανάδειξη του αθλητισμού ως εργαλείου ειρήνης, μόρφωσης και πολιτισμού.
Δ) Αρχαιολογικός Χώρος Δίον
Η καταληκτική επίσκεψη στον αρχαιολογικό χώρο του Δίον συνέδεσε το φυσικό περιβάλλον με την ιστορία και την αρχιτεκτονική των ιερών του Ολύμπου. Οι μαθητές περιηγήθηκαν σε ναούς, λουτρά, ρωμαϊκές οικίες και δημόσια κτίρια, ενώ ενημερώθηκαν για τη σημασία του Δίον ως θρησκευτικού κέντρου των Μακεδόνων.
- Οργάνωση – Υποδομές – Ασφάλεια
Ξενοδοχείο Tellioni Hotel – Θεσσαλονίκη
Το ξενοδοχείο πληρούσε πλήρως τις απαιτήσεις για φιλοξενία μαθητικής αποστολής:
- Άνετα και καθαρά δωμάτια
- Άψογη εξυπηρέτηση από το προσωπικό
- Ικανοποιητικό πρωινό και κοινόχρηστοι χώροι
- Τοποθεσία που διευκόλυνε τις μετακινήσεις εντός της πόλης
Οι συνοδοί εκπαιδευτικοί εκφράζουν τις θερμές τους ευχαριστίες για τη φιλοξενία και τη συνεργασία με τη διεύθυνση του ξενοδοχείου.
Τουριστικό Γραφείο Meteora Tours – Οδηγός Τσιπόπουλος Θεόδωρος
Η συνεργασία με το Meteora Tours κρίθηκε υποδειγματική, με άριστο συντονισμό, τήρηση του προγράμματος, διαρκή υποστήριξη και ευελιξία όπου απαιτήθηκε. Ο οδηγός κ. Τσιπόπουλος Θεόδωρος διακρίθηκε για:
- Την ευγένεια και τον επαγγελματισμό του
- Την προσοχή στην ασφάλεια των μαθητών
- Την ευχάριστη επικοινωνία με όλα τα μέλη της αποστολής
- Συμπεριφορά Μαθητών/Μαθητριών – Ομαδική Δυναμική
Οι μαθητές και οι μαθήτριες συμμετείχαν με ενθουσιασμό, υπευθυνότητα και σεβασμό σε όλες τις δραστηριότητες. Η στάση τους χαρακτηρίστηκε από συνεργατικότητα, προθυμία για μάθηση και θετικό πνεύμα. Δεν παρατηρήθηκε κανένα πειθαρχικό ή οργανωτικό ζήτημα.
- Συμπεράσματα – Προτάσεις
Η εκδρομή πέτυχε όλους τους στόχους που είχαν τεθεί σε εκπαιδευτικό, πολιτιστικό και κοινωνικό επίπεδο. Οι μαθητές και μαθήτριες επέστρεψαν με πλούσιες εμπειρίες, βαθύτερη κατανόηση της ιστορίας και του πολιτισμού της Βόρειας Ελλάδας και ενισχυμένη συνοχή ως σχολική κοινότητα.
- Ευχαριστίες
Οι συνοδοί καθηγητές ευχαριστούν:
- Τους μαθητές και τις μαθήτριες για την άψογη συμμετοχή τους
- Το ξενοδοχείο Tellioni Hotel για την εξυπηρετική και ασφαλή φιλοξενία
- Το τουριστικό γραφείο Meteora Tours και ειδικά τον οδηγό κ. Τσιπόπουλο Θεόδωρο για την πολύτιμη συμβολή στην επιτυχή υλοποίηση της εκδρομής
- Τη Διεύθυνση του σχολείου και τους γονείς/κηδεμόνες για την εμπιστοσύνη και τη στήριξή τους
Η εκδρομή αυτή θα μείνει αξέχαστη για όλους τους συμμετέχοντες ως ένα παράδειγμα ουσιαστικής και ευχάριστης μαθησιακής εμπειρίας.
Οι συνοδοί καθηγητές
Γουσόπουλος Σωτήριος (αρχηγός αποστολής)
Μπακατσή Γεωργία
Κεφάλα Βαΐα
Ένα Διαφορετικό Μάθημα – Μέρος II – Γυμνάσιο Κανήθου Χαλκίδας
Την Τετάρτη 9/4/2025 από τις 08:00 έως τις 10:00 υλοποιήθηκε στο Γυμνάσιο Κανήθου Χαλκίδας ένα ακόμα διαφορετικό μάθημα, το δεύτερο κατά σειρά στο πλαίσιο μιας ιδιαίτερης εκπαιδευτικής συνεργασίας.
Μιας συνεργασίας διεθνικής με συμμετέχοντες και συμμετέχουσες μαθητές και μαθήτριες από το σχολείο μας και από το σχολείο Kyunghee girls’ Middle School από τη Σεούλ της Κορέας.
Το μάθημα υλοποιήθηκε μέσα από διαδικτυακή πλατφόρμα και με γλώσσα εργασίας την Αγγλική, στο πλαίσιο του προγράμματος “International Joint Class” με την υποστήριξη του ΥΠΕΘΑ και του Μητροπολιτικού Γραφείου Εκπαίδευσης της Δημοκρατίας της Κορέας.
Στόχοι του προγράμματος είναι η καλύτερη κατανόηση της πολιτιστικής διαφορετικότητας μεταξύ των δύο χωρών και η ανάπτυξη δεξιοτήτων επικοινωνίας, αξιοποιώντας τις τεχνολογίες της εξ’ αποστάσεως επικοινωνίας και εκπαίδευσης.
Το θέμα του συγκεκριμένου μαθήματος ήταν η εκμάθηση ελληνικών και κορεατικών και η επικοινωνία και κατανόηση μέσω της γλώσσας.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες των δύο σχολείων κατά την εισαγωγή του μαθήματος συμμετείχαν στο παιχνίδι "Show and Tell" παρουσιάζοντας ένα αντικείμενο που έχει νόημα γι' αυτούς/ες ή αντιπροσωπεύει τον πολιτισμό τους, εξηγώντας τη σημασία του.
Στο επόμενο στάδιο παρουσίασαν τα ακόλουθα σχετικά με τις δύο γλώσσες, τα Ελληνικά και τα Κορεατικά:
- Προέλευση των γλωσσών
- Βασικοί χαιρετισμοί
- Απλές προτάσεις
- Αριθμοί
- Χρώματα
- Τραγούδια ή παροιμίες
- Σύγκριση αλφαβήτων
- Απλές προτάσεις
- Μοναδικά γλωσσικά χαρακτηριστικά
- Σύντομοι διάλογοι - παιχνίδια ρόλων
- Γλώσσα συνδεδεμένη με τον πολιτισμό.
Στο τέλος του μαθήματος συζητήθηκαν τα ακόλουθα προτεινόμενα θέματα για τη συνέχιση της συνεργασίας κατά το επόμενο σχολικό έτος:
- Περιβάλλον: οι περιβαλλοντικές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν η Ελλάδα και η Νότια Κορέα και οι προσπάθειες που καταβάλλονται για την αντιμετώπισή τους.
- Τεχνολογία: απόψεις σχετικά με την τεχνολογία και τον αντίκτυπό της στην κοινωνία και τεχνολογικές εξελίξεις στις δύο χώρες.
- Αθλητισμός: Ολυμπιακοί Αγώνες.
- Φιλία και Οικογένεια: εμπειρίες σχετικά με τη φιλία και την οικογένεια στις δύο χώρες.
- Σημαντικές Αξίες στη ζωή των δύο χωρών.
Το κλίμα που δημιουργήθηκε κατά τη διάρκεια του μαθήματος ήταν εξαιρετικά θερμό και οι μαθητές και οι μαθήτριες έδωσαν ραντεβού για μια νέα συνεργασία κατά την επόμενη σχολική χρονιά.
Γλώσσες, Τεχνητή Νοημοσύνη και Πολιτισμός: Ένα ταξίδι μάθησης στη Μαδρίτη – 6ο Γυμνάσιο Λάρισας
Δύο καθηγήτριες του 6ου Γυμνασίου Λάρισας, η κ. Σιμογιάννη Σταματία- Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας, και η κ. Καλφούντζου Σταυρούλα – Τεχνολόγος, συμμετείχαν σε εκπαιδευτική μετακίνηση στη Μαδρίτη της Ισπανίας από τις 20 έως τις 25 Απριλίου 2025, στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+ (κωδικός σχεδίου: 2024-1-EL01-KA121-SCH-00200810). Η μετακίνηση αφορούσε δραστηριότητα job shadowing (παρακολούθηση εργασίας) και πραγματοποιήθηκε στο Δημόσιο Σχολείο Ξένων Γλωσσών EOI Madrid–Embajadores, το οποίο ειδικεύεται στη διδασκαλία ξένων γλωσσών σε πολυπολιτισμικό μαθητικό κοινό.
Κατά τη διάρκεια της παραμονής τους, οι δύο εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν από κοντά τον τρόπο λειτουργίας ενός ισπανικού δημόσιου σχολείου ξένων γλωσσών και να ανταλλάξουν εμπειρίες και ιδέες με Ισπανούς συναδέλφους. Συγκεκριμένα, οι δύο καθηγήτριες παρακολούθησαν μαθήματα Αγγλικής Γλώσσας, με ιδιαίτερη έμφαση στη χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης (AI) στην εκπαιδευτική διαδικασία, μαθήματα Γαλλικής Γλώσσας, με τη χρήση Νέων Τεχνολογιών, μαθήματα Γερμανικής Γλώσσας, με εστίαση στη μέθοδο project–based learning (Μάθηση μέσω Έργου), ενώ στη διδασκαλία της Ισπανικής Γλώσσας παρακολούθησαν μαθήματα προετοιμασίας για εξετάσεις πιστοποίησης. Επίσης, επειδή σε ορισμένα μαθήματα ήταν περίοδος εξετάσεων, παρακολούθησαν τον τρόπο εξέτασης της αγγλικής γλώσσας σε προφορικό και γραπτό λόγο. Επιπλέον, δόθηκε έμφαση στις συμπεριληπτικές πρακτικές, καθώς το μεγαλύτερο ποσοστό των μαθητών του σχολείου φιλοξενίας είναι μετανάστες διαφορετικής εθνικής και γλωσσικής προέλευσης. Οι εκπαιδευτικοί ήρθαν σε επαφή με σύγχρονες διδακτικές μεθόδους, ψηφιακά εργαλεία και τρόπους ενίσχυσης της ενεργούς συμμετοχής όλων των μαθητών/-τριών, ανεξαρτήτως κοινωνικού ή μορφωτικού υπόβαθρου.
Ξεχωριστή στιγμή της επίσκεψης αποτέλεσε η συμμετοχή των δύο καθηγητριών σε δράση του σχολείου φιλοξενίας στο πολιτιστικό κέντρο Círculo de Bellas Artes, στο πλαίσιο του εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας Βιβλίου (23 Απριλίου). Εκεί πραγματοποιήθηκε αδιάκοπη ανάγνωση του έργου “Δον Κιχώτης” του Μιγκέλ ντε Θερβάντες, στην οποία συμμετείχαν μαθητές/-τριες, εκπαιδευτικοί, πολίτες και επισκέπτες. Ο καθένας διάβαζε 2-3 προτάσεις του κειμένου, συνεχίζοντας την αφήγηση. Οι δύο Ελληνίδες εκπαιδευτικοί συμμετείχαν διαβάζοντας αποσπάσματα του έργου στην ισπανική γλώσσα, βιώνοντας από κοντά την πολιτισμική σημασία και την αίσθηση κοινότητας που προσφέρει η λογοτεχνία.
Στο πλαίσιο της πολιτιστικής διάστασης του προγράμματος, οι συμμετέχουσες είχαν, επίσης, την ευκαιρία να επισκεφθούν μερικά από τα σημαντικότερα αξιοθέατα της Μαδρίτης και των γύρω περιοχών:
- Μουσείο Prado: φιλοξενεί αριστουργήματα των Goya, Velázquez, El Greco και πολλών άλλων κορυφαίων καλλιτεχνών.
- Μουσείο Reina Sofía: εστιασμένο στη Σύγχρονη Τέχνη, στεγάζει το θρυλικό έργο Guernica του Πάμπλο Πικάσο.
- Μουσείο Thyssen–Bornemisza: ολοκληρώνει τη “χρυσή τριλογία” των Μουσείων της Μαδρίτης, με έργα από τον Μεσαίωνα έως τον 20ό αιώνα.
- Βασιλικό Ανάκτορο της Μαδρίτης (Palacio Real): ένα από τα μεγαλύτερα παλάτια της Ευρώπης, σύμβολο της ισπανικής ιστορίας και μοναρχίας.
- Καθεδρικός Ναός Αλμουδένα: εντυπωσιακός ναός με νεοκλασικά και γοτθικά στοιχεία απέναντι από το Βασιλικό Ανάκτορο.
- Πάρκο Ρετίρο: καταπράσινο πάρκο με τεχνητή λίμνη και το περίφημο γυάλινο Παλάτι (Palacio de Cristal), τόπος χαλάρωσης και πολιτιστικών δράσεων.
- Αιγυπτιακός Ναός Templo de Debod: δωρεά της Αιγύπτου στην Ισπανία, με μοναδική θέα στην πόλη και υπέροχα ηλιοβασιλέματα.
- Plaza Mayor: ιστορική πλατεία με χαρακτηριστικά κτήρια και παραδοσιακά καταστήματα.
- Gran Vía: ο πιο εμπορικός και ζωντανός δρόμος της πόλης, γεμάτος θέατρα, καταστήματα και κλασική αρχιτεκτονική.
- Palacio de Cibeles και Círculo de Bellas Artes: χώροι τέχνης, πολιτισμού και πανοραμικής θέας στην πόλη.
- Puerta del Sol: το γεωγραφικό “σημείο μηδέν” της Ισπανίας, γεμάτη ζωή και ιστορικούς συμβολισμούς.
- Τολέδο: Μία μεσαιωνική πόλη-μουσείο, κτισμένη πάνω σε λόφο και περιτριγυρισμένη από τον ποταμό Τάγο, γνωστή για τη συνύπαρξη τριών θρησκειών (χριστιανισμού, ισλάμ, ιουδαϊσμού), τα στενά της σοκάκια και το περίφημο Alcázar, στην οποία έζησε και μεγαλούργησε ο Δομήνικος Θεοτοκόπουλος (El Greco).
Η εμπειρία αυτή απέδειξε για ακόμη μία φορά πόσο σημαντικά είναι τα ευρωπαϊκά προγράμματα κινητικότητας για την εξέλιξη του εκπαιδευτικού προσωπικού και την αναβάθμιση του ελληνικού Δημόσιου Σχολείου. Το 6ο Γυμνάσιο Λάρισας, επιδιώκοντας ένα Σχολείο ανοιχτό, σύγχρονο και συμπεριληπτικό, συνεχίζει δυναμικά να συμμετέχει σε ευρωπαϊκά προγράμματα, ενισχύοντας τον ευρωπαϊκό του χαρακτήρα και τις παιδαγωγικές του πρακτικές.
«Η μάθηση δεν εξαντλείται ποτέ. Όσο περισσότερο μαθαίνεις, τόσο περισσότερο δημιουργείς τον εαυτό σου.» Leonardo da Vinci
«Μικρό σχολείο – Μεγάλες ιδέες» Διπλή διαπολιτισμική εμπειρία για το Δημοτικό Σχολείο Καλών Δένδρων
Το 4/θέσιο Δημοτικό Σχολείο Καλών Δένδρων Σερρών είχε την τιμή και τη χαρά να φιλοξενήσει δύο ξεχωριστές επισκέψεις από σχολεία της Δημοκρατίας της Τσεχίας, στο πλαίσιο ευρωπαϊκών εκπαιδευτικών προγραμμάτων. Οι επισκέψεις αυτές αποτέλεσαν ευκαιρία για διαπολιτισμική επικοινωνία, συνεργασία και ανταλλαγή εμπειριών μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών από διαφορετικές χώρες, ενισχύοντας τις αξίες της ανοιχτής σκέψης, της φιλίας και της ευρωπαϊκής συνύπαρξης.
Συγκεκριμένα, τη Δευτέρα 24 Φεβρουαρίου, το σχολείο μας υποδέχθηκε τους κ. Václav Slovák, και τον κ. Václav Kubeček, του Νηπιαγωγείου και Δημοτικού σχολείου της Kostelec na Hané (Περιοχή Prostějov, Τσεχία), στο πλαίσιο του διαπιστευμένου έργου Erasmus+ KA121-SCH με κωδικό 2024-1-CZ01—KA121-SCH000212073. Οι Τσέχοι εκπαιδευτικοί παρακολούθησαν το μάθημα της Γεωγραφίας στην Ε-ΣΤ τάξη, από την εκπαιδευτικό κ. Ιορδάνα Κανάκη, όπου εφαρμόστηκε η μέθοδος του Πρότζεκτ για τη διδασκαλία των μεγαλύτερων ποταμών του κόσμου. Το μάθημα πραγματοποιήθηκε στα ελληνικά, ενώ η διδασκαλία των ποταμών συνεχίστηκε στην Αγγλική γλώσσα με τη μέθοδο CLIL (Content and Language Integrated Learning), από τη διευθύντρια κι εκπαιδευτικό Αγγλικής Γλώσσας κ. Άννα Βελίκη. Η επίσκεψή τους πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ του τσέχικου σχολείου, με στόχο την ανταλλαγή γνώσεων, μεθόδων και πρακτικών ανάμεσα σε εκπαιδευτικούς της Ελλάδας και της Τσεχίας. Η επίσκεψη των δύο Τσέχων εκπαιδευτικών υλοποιήθηκε σε συνεργασία με το Γυμνάσιο Δημητριτσίου και το Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Σερρών, όπου και παρακολουθησαν διδασκαλίες μαθημάτων στα γνωστικά μαθήματα του αντικειμένου τους τις επόμενες τρεις μέρες.
Αργότερα, στο πλαίσιο του eTwinning έργου 'Citizens, Superheroes for a Better World' ('Πολίτες, Υπερήρωες για έναν Καλύτερο Κόσμο'), το Δημοτικό Σχολείο Καλών Δένδρων είχε τη χαρά να φιλοξενήσει ομάδα 13 μαθητών και των εκπαιδευτικών κ. Veronika Zikova και κ. Miroslava Hortova από Γυμνάσιο και Σχολείο Ξένων Γλώσσών της πόλης Breclav της Δημοκρατίας της Τσεχίας, από την 1η έως την 5η Απριλίου 2025. Η μετακίνηση τους πραγματοποιηθηκε στο πλαίσιο διαπιστευμένου σχεδίου Erasmus+KA1 του σχολέιου τους
Την πρώτη μέρα, αμέσως μετά την άφιξή τους, οι επισκέπτες έγιναν δεκτοί από τη Δήμαρχο Σερρών, κυρία Βαρβάρα Μητλιάγκα, η οποία τόνισε τη σημασία της ανταλλαγής επισκέψεων ως μέσο ενίσχυσης της φιλίας και της συνεργασίας μεταξύ των λαών, ενώ παράλληλα οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν από κοντά τη λειτουργία των τοπικών δημοκρατικών θεσμών και τον ρόλο της τοπικής αυτοδιοίκησης.
Στις 2 Απριλίου, οι Έλληνες μαθητές και εκπαιδευτικοί υποδέχτηκαν θερμά τους Τσέχους φίλους με ελληνικά τραγούδια και παραδοσιακά εδέσματα, προσφορά μητέρων μαθητών και κυριών της τοπικής κοινωνίας. Οι μαθητές των δύο σχολείων συμμετέχοντας σε διεθνικές μικτές ομάδες, αντάλλαξαν εμπειρίες για τη σχολική τους ζωή και τα ενδιαφέροντά τους, ενώ τίμησαν τη διπλή Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου και Αυτισμού με τη βιβλιοπαρουσίαση, στην αγγλική γλώσσα, του βιβλίου 'Το Τρίτο Κουδούνι' του εκπαιδευτικού Δημήτρη Σακισλίδη, συνοδευόμενη από ερμηνεία στη νοηματική γλώσσα. Στη συνέχεια, συμμετείχαν σε δραματοποίηση και σε παιχνίδι κρυμμένου θησαυρού, αναδεικνύοντας το βιβλίο ως αληθινό 'θησαυρό'.
Στις 3 Απριλίου, αν και το πρόγραμμα περιλάμβανε ορνιθοπαρατήρηση στη Λίμνη Κερκίνη, ένα ατυχές περιστατικό τραυματισμού Τσέχου μαθητή σε παιδική χαρά ανέτρεψε τα σχέδια. Η μητέρα του παιδιού, με μεγάλη ψυχραιμία, στάθηκε στο πλευρό του και προσέφερε ένα πολύτιμο μάθημα υπομονής κι ευγένειας σε όλους μας. Χάρη στην άμεση κινητοποίηση και την άριστη φροντίδα στο Κέντρο Υγείας Ροδόπολης και στο Γενικό Νοσοκομείο Σερρών, η υγεία του μαθητή αποκαταστάθηκε πλήρως.
Στις 4 Απριλίου, το Δημοτικό Σχολείο Καλών Δένδρων υποδέχθηκε, μαζί με τους Τσέχους φίλους, και ομάδα μαθητών από το 19ο Δημοτικό Σχολείο Σερρών, το οποίο επίσης συμμετέχει στο ίδιο eTwinning έργο. Οι μαθητές των τριών σχολείων έπλεξαν τον 'ιστό της φιλίας', φύτεψαν μια ελιά - σύμβολο ειρήνης και μακροζωίας - στον αύλειο χώρο του σχολείου και συμμετείχαν σε αθλητικές και πολιτιστικές δραστηριότητες. Η μέρα έκλεισε με απονομή βεβαιώσεων συμμετοχής και αναμνηστικών δώρων στους επισκέπτες.
Το πρόγραμμα της επίσκεψης εμπλουτίστηκε με απογευματινές δραστηριότητες, όπως ξενάγηση στην πόλη με τη χρήση ψηφιακής εφαρμογής και επίσκεψη στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Κωνσταντίνου Ξενάκη, με τη συμμετοχή μαθητών του 19ου Δημ. Σχ. Σερρών καθώς και ξενάγηση σε ιστορικά μνημεία στην πόλη της Θεσσαλονίκης.
Στο πλαίσιο της επίσκεψης, οι Τσέχοι μαθητές έλαβαν ως δώρο σπόρους βασιλικού, φυτεμένους σε αυτοσχέδια σπορεία από ανακυκλωμένες εφημερίδες, φτιαγμένα με αγάπη από τους μαθητές του σχολείου μας. Με μεγάλη χαρά, τις ημέρες που ακολούθησαν, λάβαμε φωτογραφίες από την Τσεχία που απεικονίζουν τους σπόρους να έχουν αρχίσει να φυτρώνουν, σύμβολο της φιλίας που ανθίζει και μεγαλώνει, όπως ακριβώς και οι σχέσεις των παιδιών μας. Μια απλή, αλλά βαθιά συμβολική κίνηση, που αποδεικνύει ότι ακόμα και οι μικρές πράξεις καλοσύνης και δημιουργικότητας μπορούν να αφήσουν ανεξίτηλο αποτύπωμα.
Οι δράσεις που πραγματοποιήθηκαν ενσωματώνουν πλήρως το όραμα και τους στόχους του έργου 'Citizens, Superheroes for a Better World'. Μέσα από κάθε δραστηριότητα, οι μαθητές ανέδειξαν τις αξίες της συνεργασίας, της αποδοχής της διαφορετικότητας, της κοινωνικής ευαισθησίας και της ειρηνικής συνύπαρξης. Έγιναν 'υπερήρωες' όχι μέσα από υπερδυνάμεις, αλλά μέσα από μικρές, καθημερινές πράξεις που κάνουν τον κόσμο μας καλύτερο: τη φιλία, την ενσυναίσθηση, την υπευθυνότητα και την αλληλεγγύη.
Η φύτευση της ελιάς, οι δημιουργικές δράσεις και η συνάντηση πολιτισμών αποτελούν ζωντανά παραδείγματα της δύναμης που έχει η εκπαίδευση να αλλάξει τον κόσμο προς το καλύτερο.
Μέσα από αυτή την αξέχαστη διαπολιτισμική εμπειρία, οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί απέδειξαν ότι όταν ανοίγουμε τις καρδιές μας και ενώνουμε τις δυνάμεις μας, μπορούμε πραγματικά να γίνουμε 'υπερήρωες' για έναν καλύτερο κόσμο. Με νέες φιλίες, σημαντικά βιώματα και αναμνήσεις που θα τους συντροφεύουν για πάντα, όλοι οι συμμετέχοντες άφησαν το δικό τους αποτύπωμα στην κοινή πορεία προς την ειρήνη, τη φιλία και τη δημιουργία.
'Γινόμαστε υπερήρωες κάθε φορά που διαλέγουμε τη φιλία, τη γνώση και την αλληλεγγύη. Μαζί, χτίζουμε έναν καλύτερο κόσμο!'