User login
Steve McQueen - CEO

Bio
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum
Connect
×Robyn Sullivan - Vice President

Bio
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum
Connect
×Aiko Takahashi - Design

Bio
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum
Connect
×Frank Douglas - Marketing

Bio
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum
Connect
×Πανελλήνιο σχολικό δίκτυο
4ο Δ.Σ.Πεύκης-Εορτασμός της 25ης Μαρτίου
Στο 4ο Δημοτικό Σχολείο Πεύκης παραμονή της εθνικής επετείου οι μαθητές/τριες της Ε τάξης σε κλίμα ενθουσιασμού και συγκίνησης παρουσίασαν το «Χρονικό της Ελληνικής Επανάστασης του 1821».Μια γιορτή πλούσια σε θεατρικά δρώμενα που περιλάμβαναν την Άλωση της Πόλης, τα χρόνια της σκλαβιάς, το κρυφό σχολειό και την απελευθέρωση του γένους. Επίσης η γιορτή ήταν εμπλουτισμένη με πατριωτικά τραγούδια (Ξύπνα Ραγιά, Θούριος του Ρήγα κλπ) και παραδοσιακούς χορούς. Οι μαθητές/τριες χειροκροτήθηκαν από γονείς/κηδεμόνες και εκπαιδευτικούς του σχολείου . Θερμά Συγχαρητήρια στους μαθητές/τριες και στις εκπαιδευτικούς για το άρτιο αποτέλεσμα.
Επίσης,ανήμερα της εθνικής επετείου η διευθύντρια του σχολείου είχε την τιμή να εκφωνήσει τον πανηγυρικό της ημέρας, ενώ παράλληλα μαθήτρια της ΣΤ τάξης του σχολείου μας έκανε κατάθεση στεφάνου στο μνημείο ηρώου του Δήμου Λυκόβρυσης-Πεύκης εκ μέρους της Πρωτοβάθμιας.
Συνεργατική Δράση Συμβούλου Εκπαίδευσης ΠΕ 6Ο Καρδίτσας και Εκπαιδευτικών 3ου Νηπιαγωγείου Λάρισας
Η Σύμβουλος Εκπαίδευσης Νηπιαγωγών ΠΕ Καρδίτσας σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς του 3ου Νηπιαγωγείου Λάρισας διοργάνωσε εκπαιδευτικό σεμινάριο την Τετάρτη 26 Μαρτίου 2025 και ώρα 18.00 μ.μ. με τίτλο: «Ενεργός Πολίτης - Ενεργός Μαθητής».
Το Πρόγραμμα Σπουδών (ΠΣ) «Δράσεις Ενεργού Πολίτη» προωθεί μια ολιστική προσέγγιση, ενσωματώνοντας τους 17 ΣΒΑ και καλλιεργώντας στους μαθητές και τις μαθήτριες τη δυνατότητα να αντιμετωπίζουν σύνθετα κοινωνικά, οικονομικά και περιβαλλοντικά ζητήματα. Σκοπός του ΠΣ είναι να προετοιμάσει πολίτες με δεξιότητες κριτικής σκέψης, συνεργασίας και κοινωνικής υπευθυνότητας οι οποίες συμβάλουν ενεργά στη δημιουργία μιας βιώσιμης κοινωνίας, βασισμένης στην αειφορία, την κοινωνική δικαιοσύνη και την περιβαλλοντική προστασία. Στα πλαίσια της συνεργασίας Συμβούλου και εκπαιδευτικών σχολικής μονάδας αποφασίστηκε η παρουσίαση των δράσεων στην κοινότητα των εκπαιδευτικών προσχολικής εκπαίδευσης στην περιοχής ευθύνης της ΣΕ. Καθορίστηκαν οι στόχοι και το πρόγραμμα αναπτύχθηκε με βάση τη μεθοδολογία υλοποίησης Δράσεων Ενίσχυσης της Ενεργού Πολιτειότητας.
Οι δράσεις της σχολικής μονάδας υλοποιήθηκαν με βάση τα εξής 5 στάδια:
- Διερεύνηση
- Προετοιμασία/Σχεδιασμός
- Υλοποίηση της δράσης στο πεδίο
- Επικοινωνία-Διάχυση
- Αναστοχασμός
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
«Παρουσίαση προγράμματος σπουδών Ενεργού Πολίτη»
Εισηγήτρια: Δήμητρα Κωτσιοπούλου Σύμβουλος Εκπαίδευσης ΠΕ 60 Καρδίτσας
«Η δύναμη του Εθελοντισμού «Μαζί μπορούμε καλύτερα»
Εισηγήτριες : Λέτσιου Μαρία Δ/ντρια 3ου Νηπιαγωγείου Λάρισας ΠΕ 60, Κατσαγκόλη Κατερίνα ΠΕ 60, Μαυρίδου Ειρήνη ΠΕ 60,Νικολαϊδου Σιμέλα ΠΕ 60,Παπαστεργίου Φιλιώ ΠΕ 25. Τσούγκου Αγλαϊα ΠΕ 60
«Ο πολύχρωμος μοναδικός εαυτός μου και οι μοναδικοί άλλοι»
Εισηγήτριες :Βελώνη Βασιλική ΠΕ 60ΕΑΕ,Γκουνέλα Χρύσα ΠΕ 60 ,Δεσίκου Βίκυ ΠΕ 60,Καστόρη Ματούλα ΠΕ 60,Καρανίκα Ελευθερία ΠΕ 60,Κονδυλοπούλου Μαρίνα ΠΕ 60,Παπαδοπούλου Χαρά ΠΕ 06,Πλιάκα Γεωργία ΠΕ 60
Το 2ο Λύκειο Καλαμαριάς στο συνέδριο του Δικτύου Ευρωπαϊκών σχολείων «Εκπαίδευση χωρίς Σύνορα» στην πόλη Geldrop, Eindhoven της Ολλανδίας.
Το 2ο Γενικό Λύκειο Καλαμαριάς, μέλος του δικτύου Ευρωπαϊκών σχολείων «Εκπαίδευση χωρίς Σύνορα» από το 1990, συμμετείχε για μία ακόμη φορά στο ετήσιο συνέδριο του δικτύου με τίτλο “All Connected”, στο πλαίσιο του διαπιστευμένου σχεδίου Erasmus+ KA121 που υλοποιεί το σχολείο μας κατά το έτος 2024-25. Το συνέδριο διοργανώθηκε στην Ολλανδία, στην πόλη Γκέλντροπ του Άΐντχόβεν, από το σχολείο Strabrecht College, από 17 έως 21 Μαρτίου 2025, με τη συμμετοχή 18 αντιπροσωπειών από μαθητές/μαθήτριες και εκπαιδευτικούς των αντίστοιχων Ευρωπαϊκών σχολείων μελών του δικτύου.
Το κεντρικό θέμα εργασίας εστίασε στους τρόπους σύνδεσης των μαθητών/μαθητριών και εκπαιδευτικών, μεταξύ των μαθητών/μαθητριών, καθώς της εκπαιδευτικής κοινότητας και της κοινωνίας. Τα εργαστήρια που συμμετείχαν μαθητές και εκπαιδευτικοί είχαν ως στόχο τη διερεύνηση και την αποτύπωση των παραπάνω τρόπων σύνδεσης, και την εφαρμογή στο σύγχρονο σχολείο. Εξετάστηκαν παράγοντες όπως η τεχνολογία και τα κοινωνικά δίκτυα, τα πλεονεκτήματα αλλά και οι κίνδυνοι που ελλοχεύουν από τη χρήση τους, και ο βαθμός σύνδεσης των μαθητών/μαθητριών στον εικονικό ψηφιακό κόσμο και αποσύνδεσης από τον πραγματικό κόσμο.
Νωρίτερα, στις εργασίες του έργου project European Values, Identity, Culture – VIC διάρκειας 2 ημερών που διοργάνωσε το ίδιο σχολείο, συμμετείχε το σχολείο μας με άλλα επτά (7) σχολεία του δικτύου. Στο παραπάνω πλαίσιο πραγματοποιήθηκαν τα εργαστήρια «Back to the Future» για τη σύνδεση με τον πραγματικό κόσμο, και «Building a new Union” με τη δημιουργία ενός νέου εικονικού κόσμου συναισθημάτων.
Το σχολείο μας εκπροσωπήθηκε από 3 καθηγητές και 4 μαθητές/μαθήτριες της Α’ τάξης. Οι μαθητές/μαθήτριες και οι καθηγητές συμμετείχαν σε ομάδες εργασίας - workshops όπου αποτύπωσαν τις ιδέες και τις προτάσεις τους και παρουσίασαν τα αποτελέσματα κατά την τελευταία ημέρα εργασίας.
Μια Διαφορετική 25η Μαρτίου από το ΕΠΑ.Λ Μυκόνου
Αν οι ήρωες του '21 μπορούσαν να μας δουν σήμερα, τι θα έλεγαν;
Αυτό ηταν το βασικό ερώτημα της σημερινής μας γιορτής. Το 1821 οι Έλληνες πολέμησαν για την ελευθερία τους. Σήμερα, βλέπουμε πως ο αγώνας συνεχίζεται. Δεν πολεμάμε με σπαθιά και ντουφέκια, μα με την φωνή της δικαιοσύνης και της ισότητας. Πολεμάμε για να σπάσετε τις αλυσίδες της αδικίας, για να χτίσουμε μια κοινωνία όπου κάθε άνθρωπος θα έχει ίσα δικαιώματα και ευκαιρίες. Σήμερα οι νέοι μας αγωνίζονται με την ίδια αποφασιστικότητα και το ίδιο πάθος για διαφορετικά ιδανικά. Γιατί μόνο έτσι, θα μπορέσουν να χτίσουν μια Ελλάδα αντάξια των ονείρων τους, μια Ελλάδα που θα στέκεται περήφανη και ελεύθερη, για πάντα. Με βαση τα παραπάνω δημιουργήθηκε στο αμφιθέτρο του σχολείου μας μια γιορτη που τα περιείχε όλα, αφηγήσεις, ποιήματα και χορευτικά με παραδοσιακά μουσικά όργανα την τσαμπούνα και το τουμπάκι, τονίζοντας σε όλους μας την σημασία της ελευθεριάς και της ενότητας.Ομαδική Κινητικότητα Μαθητών του Εσπερινού Γενικού Λυκείου Χαλκίδας στην Ισπανία
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Ομαδική Κινητικότητα Μαθητών του Εσπερινού Γενικού Λυκείου Χαλκίδας στην Ισπανία
Στα πλαίσια του Διαπιστευμένου Σχεδίου Erasmus+ του Εσπερινού Γενικού Λυκείου Χαλκίδας με κωδικό 2024-1-EL01-KA121-SCH-000224297, δέκα μαθητές του σχολείου μας ταξίδεψαν για 7 ημέρες στην Ισπανία, από 16 έως 22 Φεβρουαρίου 2025.
Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε σε συνεργασία με το Ισπανικό σχολείο CFA EL Clot στη Βαρκελώνη της Ισπανίας, την πρωτεύουσα της Καταλονίας. Την ομάδα των μαθητών συνόδευσαν οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας Αγραφιώτη Ιωάννα, Κυριαζίδης Μάριος και Μοσχολιού Γεωργία καθώς και η συνοδός μίας μαθήτριας με κινητικά προβλήματα.
Κατά τη διάρκεια της επίσκεψής μας στο CFA EL Clot, υλοποιήθηκαν δραστηριότητες που αποσκοπούσαν στη γνωριμία και αλληλεπίδραση ανάμεσα στους μαθητές αλλά και τους καθηγητές των δύο σχολείων. Επισημάνθηκε η κοινή Ευρωπαϊκή ταυτότητα των δύο λαών εστιάζοντας στα συνδετικά στοιχεία των δύο πολιτισμών. Οι μαθητές μας συμμετείχαν ενεργά σε βιωματικές δραστηριότητες με τους Καταλανούς συμμαθητές τους όπου τους ενημέρωσαν για το σχολείο μας, την πόλη μας και τη χώρα μας και παρακολούθησαν μαζί με αυτούς μαθήματα στο σχολείο τους. Επισκέφθηκαν επίσης το Δημοτικό Ινστιτούτο Εκμάθησης Ξένων Γλωσσών όπου είχαν την ευχάριστη εμπειρία να συνομιλήσουν στα ελληνικά (!) με Ισπανούς μαθητές που μαθαίνουν την ελληνική γλώσσα λόγω της αγάπης τους για τον ελληνικό πολιτισμό. Οι μαθητές μας επισκέφθηκαν επίσης και το Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας του Δήμου Βαρκελώνης όπου φοιτούν ενήλικες που επανεντάσσονται στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Παράλληλα όμως με τις δραστηριότητες στα σχολεία, το πρόγραμμα περιείχε και ξενάγηση στα αξιοθέατα της Βαρκελώνης και σε περίχωρά της. Οι μαθητές θαύμασαν τα αρχιτεκτονικά αριστουργήματα του διάσημου αρχιτέκτονα Αντόνι Γκαουντί μέσα από την επίσκεψη στο εμβληματικό έργο του, τον ναό Sagrada Familia (Αγία Οικογένεια) και την κεντρική λεωφόρο Passeig de Gracia. Επισκέφτηκαν το Εθνικό Μουσείο Τέχνης της Καταλονίας όπου θαύμασαν έργα αναγεννησιακής και μοντέρνας τέχνης. Φυσικά, δεν παρέλειψαν να επισκεφθούν δύο από τα πιο γνωστά αξιοθέατα της πόλης: το Ισπανικό χωριό (Poble Espanyol) ένα θεματικό πάρκο που αναπαριστά την ισπανική αρχιτεκτονική και το πάρκο Guell, ένα άλλο αριστουργηματικό πάρκο του Γκαουντί. Εκτός από την γνωριμία με την ιστορία και τον πολιτισμό της Βαρκελώνης, απόλαυσαν την Καταλανική κουζίνα και έκαναν τις βόλτες τους στους εμπορικούς δρόμους της Βαρκελώνης, την παραλία της πόλης και το παραλιακό προάστιο Μπανταλόνα.
Ο δρόμος της επιστροφής βρήκε τους μαθητές μας γεμάτους από νέες εμπειρίες, όμορφες αναμνήσεις και με μια νέα οπτική για την εκπαίδευση, τον πολιτισμό και την ίδια τη ζωή. Τους δόθηκε η ευκαιρία να ταξιδέψουν στην Ευρώπη (για τους περισσότερους από αυτούς για πρώτη φορά), να αισθανθούν Ευρωπαίοι πολίτες, να εξασκήσουν και να βελτιώσουν τις ικανότητές τους στην Αγγλική γλώσσα. Ξέφυγαν από τη ρουτίνα της καθημερινότητας και με ένα ταξίδι στη γνώση και την καινοτομία γνώρισαν νέους ανθρώπους, διαφορετικές αντιλήψεις, ήθη, έθιμα και πολιτισμό, αποκτώντας πολύτιμα εφόδια γνώσεων και εμπειριών. Ταυτόχρονα, ωφελήθηκαν και οι μη συμμετέχοντες στην κινητικότητα, μαθητές και εκπαιδευτικοί, μέσω της διάχυσης των αποτελεσμάτων της εμπειρίας και της γνώσης, που τους μετέφεραν οι συμμετέχοντες.
Σημειώνεται πως είναι η τρίτη φορά που μαθητές του σχολείου μας πραγματοποιούν ομαδική κινητικότητα στο εξωτερικό, δυνατότητα ιδιαίτερα σημαντική για το σχολείο μας καθώς οι περισσότεροι μαθητές μας, οι οποίοι είναι ενήλικοι, δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα για να υποστηρίξουν μια τέτοια μετακίνηση.
Το πρόγραμμα χρηματοδοτήθηκε από την ΕΕ μέσω του ΙΚΥ που είναι η Εθνική Μονάδα Συντονισμού του προγράμματος Erasmus+.
Εκ του Εσπερινού ΓΕΛ Χαλκίδας
4ο Δ.Σ.Πεύκης-Παγκόσμια Ημέρα Ανακύκλωσης-Η Green City στο Σχολείο μας
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ανακύκλωσης στις 18-3-25 το Λεωφορείο της Green City -σε συνεργασία με το γραφείο πολιτιστικής διαχείρισης του Δήμου μας- επισκέφθηκε το 4ο Δ.Σ. Πεύκης τη Δευτέρα 17 Μαρτίου 2025. Σε μια ακόμη ενδιαφέρουσα δράση είχαν την ευκαιρία οι μαθητές/τριες του σχολείου μας όχι μόνο να λάβουν μέρος και να ενημερωθούν, αλλά να συμμετέχουν ενεργά ανακυκλώνοντας χρήσιμα υλικά. Το καταρτισμένο πλήρωμα αφού έκανε μια ολοκληρωμένη παρουσίαση στους μαθητές/τριες του σχολείου μας, στη συνέχεια απάντησε στις ερωτήσεις των μαθητών/τριών σχετικά με τη οφέλη της Ανακύκλωσης.
Συνεχίζουμε δυναμικά να ανακυκλώνουμε!
Συμβάλλουμε ενεργά στην προστασία του Περιβάλλοντος!
Ενημερώνουμε τους συμπολίτες μας!
Καλούμε τους πολίτες του Δήμου μας να ενισχύσουν την προσπάθεια μας!
Είμαστε Ενεργοί Πολίτες!
Παγκόσμια Ημέρα Δασών και Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης στη Δημόσια Ιστορική Βιβλιοθήκη Ανδρίτσαινας
21 ΜΑΡΤΙΟΥ 2025
ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΔΑΣΩΝ ΚΑΙ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΟΙΗΣΗΣ
ΣΤΗ
ΔΗΜΟΣΙΑ ΙΣΤΡΟΡΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΑΝΔΡΙΤΣΑΙΝΑΣ
«Σαν μέσ’ απ’ άυλο ποτιστήρι,
κάτω από το δέντρο που έχω γείρει
των αρωμάτων ρέει το σμάρι,
φλισκούνι, ρίγανη, θυμάρι!
Ότι έχει ο Θεός ξέγνοιαστο πλάσει,
γύρω από το δάσος έχει κουρνιάσει…»
Μυρτιώτισσα
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Δασών και την Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης, η Δημόσια Ιστορική Βιβλιοθήκη Ανδρίτσαινας σε συνεργασία με το Δασαρχείο Ολυμπίας και με σύνθημα «Ας φυτέψουμε ένα δέντρο», διοργάνωσε δεντροφύτευση, η οποία πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 21 Μαρτίου 2025. Συμμετείχαν η Παιδική Λέσχη Ανάγνωσης και η Λέσχη Ανάγνωσης Ενηλίκων της βιβλιοθήκης, το Νηπιαγωγείο και το Δημοτικό Ανδρίτσαινας.
Η ποίηση και η δεντροφύτευση, δύο έννοιες δημιουργίας και προσφοράς ταίριαξαν μοναδικά, χαρίζοντας έμπνευση, αισιοδοξία και ελπίδα. «Φυτεύουμε ένα μικρό δεντράκι και η ελπίδα ανθίζει, σκάβουμε βαθιά κι η ανάσα τα φύλλα αγγίζει. Τα δέντρα μεγάλα θα γίνουν, σκιά θα χαρίσουν, ρίζες θα πλέξουν, καρπούς θα γεμίσουν. Κάθε κλώνος, και μια προσευχή, για ένα κόσμο καθάριο, γεμάτο ζωή. Δε φυτεύουμε μονάχα για 'μας, μα για τα παιδιά των επόμενων γενιών. Φυτεύουμε πλάτανο στη μέση του πουθενά, να χαρίζει δροσιά στης γης την αγκαλιά. Κυπαρίσσι υψώνουμε σιωπηλό, να δείχνει τα αστέρια με βλέμμα φωτεινό. Χαρουπιά στο πλάι, να δέσει το χώμα, να καρπίσει η ζωή. Τρεις σκιές, τρεις ρίζες, κι ένα όνειρο κοινό, να ανθίσει ο κόσμος, ν’ διώξει το κενό».
Σκοπός της δράσης ήταν η ευαισθητοποίηση των πολιτών, μικρών και μεγάλων, σε θέματα διατήρησης της ζωής στον πλανήτη και διαχείρισης των δασών στο πλαίσιο της αειφορίας, καθώς τα δάση προσφέρουν ποικίλα οφέλη στο περιβάλλον. Συγκεκριμένα, αποτελούν καταφύγιο για πολλά είδη χλωρίδας και πανίδας, συμβάλλουν στην αντιμετώπιση των πλημμυρών και της διάβρωσης του εδάφους και αποτελούν για τον άνθρωπο πηγή οξυγόνου και ενισχύουν τη σωματική και ψυχική του υγεία. Γι’ αυτό το λόγο, είναι υποχρέωση όλων μας, ως ενεργοί πολίτες, να προστατεύουμε και να αναβαθμίζουμε τα δάση μας, καθώς αυτά αντιμετωπίζουν πολλούς κινδύνους, όπως εμπρησμούς, παράνομες υλοτομίες, εκχερσώσεις κ.α. Αυτά τα προβλήματα ενισχύονται τόσο από την άνοδο της θερμοκρασίας όσο και από έντονα καιρικά φαινόμενα λόγω της κλιματικής κρίσης.
Στην δενδροφύτευση παρευρέθηκαν εκ μέρους της Δημοτικής Αρχής ο Αντιδήμαρχος κ. Μιλτιάδης Γεωργακόπουλος, η Πρόεδρος της Δημοτικής Κοινότητας Ανδρίτσαινας κ. Δήμητρα Μπασκόζου και το μέλος κ. Γεωργία Αυγερινού.
Ευχαριστούμε θερμά:
- Tον Δασάρχη Ολυμπίας κ. Δημήτριο Κωνσταντόπουλο, τον Δασονόμο Ανδρίτσαινας κ. Νικόλαο Καραμάνη καθώς και το προσωπικό του Δασαρχείου και του Δασονομείου.
- Tην Προϊσταμένη του Δημοτικού Σχολείου Ανδρίτσαινας κ. Παρθένα Διαφωνίδου, την Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου Ανδρίτσαινας κ. Χρυσούλα Τούλα και όλους τους εκπαιδευτικούς: κ. Αμαλία Δηληγιάννη, κ. Ιωάννα Καραντζά, κ. Ειρήνη Καραγιαννοπούλου, κ. Αθανασία Ρέγκλη, κ. Σπυρίδωνα Βώσσο και κ. Αικατερίνη Κοτσώνη.
- Τα μέλη της Λέσχης Ανάγνωσης Ενηλίκων: κ. Έφη Αθανασοπούλου, κ. Ξένια Καπιζιώνη, κ. Ζωή Καριοφύλλη, κ. Παναγιώτα Κοτρέτσου, κ. Δήμητρα Μπασκόζου και κ. Κατερίνα Παπαδοπούλου.
- Τη δημοτική αρχή, τον Αντιδήμαρχο Ανδρίτσαινας κ. Μιλτιάδη Γεωργακόπουλο και το προσωπικό του Δήμου για τη δέσμευσή τους να περιφράξουν τον χώρο και να τον αξιοποιήσουν μελλοντικά, ως ένα χώρο αναψυχής των κατοίκων και των επισκεπτών της Ανδρίτσαινας.
- Το Τουριστικό Γραφείο «Σωτήριος Ρέππας».
- Τον κ. Ιωάννη Αλεβιζόπουλο και τον κ. Αντώνιο Αμπαριώτη.
«Πρέπει να ζεις όπως σκέφτεσαι,
γιατί αν ζήσεις με άλλον τρόπο,
θα καταλήξεις να σκέφτεσαι όπως ζεις».
Εγγονόπουλος Νικόλαος
Η Υπεύθυνη της Παιδικής Λέσχης Ανάγνωσης
και της Λέσχης Ανάγνωσης Ενηλίκων της ΔΙΒΑ
Δρ Σταματία Κοτρέτσου
7ο Γυμνάσιο Λαμίας «Περιπατητικοί Φιλόσοφοι»
Κατά το σχολικό έτος 2023-2024 και στο πλαίσιο της Αξιολόγησης Σχολικής Μονάδας του 7ου Γυμνασίου Λαμίας (Άξονας 3: Σχέσεις μεταξύ μαθητών/μαθητριών), υλοποιήθηκε το Σχέδιο Δράσης με τίτλο «Περιπατητικοί Φιλόσοφοι». Οι μαθητές-τριες του σχολείου μας σε ομάδες 4-5 ατόμων κλήθηκαν να συζητήσουν και να καταγράψουν τις απόψεις του σε έξι ρεαλιστικά περιστατικά ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού, περπατώντας στο προαύλιο του σχολείου. Έτσι, τους δόθηκε η ευκαιρία να γνωρίσουν και να δοκιμάσουν έναν νέο τρόπο συζήτησης, όπως εφαρμοζόταν στην Αρχαία Ελλάδα. Ταυτόχρονα, καλλιέργησαν την ομαδικότητα, τη συνεργασία και την κοινή στόχευση στην επίλυση προβλημάτων. Η ομάδα δράσης των εκπαιδευτικών αποτελούνταν από τους:
Σαράτση Ιωάννη ΠΕ 79 (Συντονιστής)
Καραδήμου Παρασκευή (Βιβή) ΠΕ 01
Παπίστα Φώτιο ΠΕ11
Rare Disease Day 2025″:Το σχολείο μας φίλος των Σπάνιων Ασθενειών, Δικαίωμα στην Υγεία, την Εκπαίδευση και την Εργασία.
Το σχολείο μας είναι επίσημος υποστηρικτής της ενημέρωσης για τις σπάνιες ασθένειες και, μέσα από διάφορες δράσεις, συμβάλλει στην ενίσχυση της κοινωνικής ευαισθησίας.
'Ετσι, στο πλαίσιο της δράσης «Επαγγέλματα» και της ευαισθητοποίησης των μαθητών/τριών μας σχετικά με τις σπάνιες ασθένειες και τα δικαιώματα των ατόμων που ζουν με αυτές, είχαμε τη χαρά να φιλοξενήσουμε την Παρασκευή 14/2/2025 στο σχολείο μας δύο ξεχωριστούς ομιλητές και γονείς μαθητών/τριών μας: τον υπεύθυνο φαρμακευτικών προϊόντων και επιστημονικό συνεργάτη κ. Μανόλη Δρακακάκη και την κα. Μυρτώ Γκανούρη, διερμηνέα της νοηματικής γλώσσας.
Ο κ. Δρακακάκης παρουσίασε στους/στις μαθητές/τριες τι είναι οι σπάνιες ασθένειες και ποιες προκλήσεις αντιμετωπίζουν όσοι ζουν με αυτές. Όπως εξήγησε, οι σπάνιες ασθένειες είναι νοσήματα που επηρεάζουν έναν μικρό αριθμό ανθρώπων σε σύγκριση με άλλες, πιο κοινές παθήσεις, γεγονός που καθιστά δύσκολη την ανάπτυξη ειδικών φαρμάκων. Πολλοί ασθενείς βρίσκονται αντιμέτωποι με σημαντικές δυσκολίες, όπως η καθυστερημένη διάγνωση, η έλλειψη κατάλληλων θεραπειών, καθώς και οι οικονομικές και κοινωνικές προκλήσεις που προκύπτουν από την πάθησή τους.
Κατά τη διάρκεια της ομιλίας, η κ. Μυρτώ Γκανούρη μετέφραζε στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα, διασφαλίζοντας ότι το μήνυμα ήταν προσβάσιμο σε όλους τους/τις μαθητές/τριες. Με αυτόν τον τρόπο, δόθηκε ένα σημαντικό παράδειγμα συμπερίληψης, τονίζοντας ότι η εκπαίδευση πρέπει να είναι ανοιχτή και προσαρμοσμένη στις ανάγκες όλων, χωρίς διακρίσεις.
Μέσα από την παρουσίαση, αλλά και τη συζήτηση που ακολούθησε, οι μαθητές/τριες συνειδητοποίησαν πόσο σημαντικό είναι να διασφαλίζεται η πρόσβαση όλων στην υγεία, την εκπαίδευση και την εργασία, ανεξαρτήτως των προκλήσεων που αντιμετωπίζουν. Η ανάγκη για ίσες ευκαιρίες και κοινωνική αποδοχή αναδείχθηκε ως βασικό μήνυμα της εκδήλωσης.
Ευχαριστούμε θερμά τους ομιλητές μας για την πολύτιμη συνεισφορά τους και ελπίζουμε να συνεχίσουμε να διοργανώνουμε τέτοιες δράσεις που προάγουν τη γνώση, την κατανόηση και την αλληλεγγύη.
Δείτε παρακάτω τις δράσεις μας:
Συμμετοχή στην ημέρα σπάνιων ασθενειών:
Ζωγραφίσαμε μοναδικές ζέβρες και το λογότυπο των σπάνιων ασθενειών:
Φορέσαμε κάτι μοναδικό, όπως μοναδικές είναι και οι σπάνιες ασθένειες:
Μαθησιακή Κινητικότητα Προσωπικού Σχολικής Εκπαίδευσης της Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ηπείρου σχ. έτους 2024 – 2025
Η Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Π.Δ.Ε.) Ηπείρου, ως συντονιστικός φορέας του σχεδίου Erasmus+ KA122 (2024-1-EL01-KA122-SCH-000237982) με τίτλο “Αναζήτηση καινοτόμων, αποτελεσματικών πρακτικών στην εποπτεία και καθοδήγηση εκπαιδευτικών οργανισμών”, πραγματοποίησε την 1η κινητικότητα προσωπικού στη Λιουμπλιάνα (Σλοβενία) από 27/01/2025 έως και 02/02/2025. Συμμετείχαν η Αν. Περιφερειακή Διευθύντρια Εκπαίδευσης Ηπείρου κ. Μπέση Μαρίνα και τέσσερις (04) εργαζόμενοι της Π.Δ.Ε. Ηπείρου.
Οι συμμετέχοντες παρακολούθησαν το μάθημα με τίτλο “Improving Communication and Public Speaking and Developing Emotional Intelligence” που διοργανώθηκε από τον φορέα Skupina Primera. Το περιεχόμενο του μαθήματος στοχεύει στην καλλιέργεια επικοινωνιακών δεξιοτήτων, την ανάπτυξη αυτοπεποίθησης και αποτελεσματική διαχείριση του δημόσιου λόγου, καθώς και την καλλιέργεια της συναισθηματικής νοημοσύνης.
Μέσω θεωρητικών προσεγγίσεων και βιωματικών δραστηριοτήτων, οι συμμετέχοντες:
- εξοικειώθηκαν με τεχνικές ενεργητικής ακρόασης και υιοθέτησης αποτελεσματικών προτύπων επικοινωνίας προσαρμοσμένων στις ανάγκες του ακροατηρίου
- αναγνώρισαν τη σημαντικότητα της μη λεκτικής επικοινωνίας, καθώς και τρόπους διαχείρισης του άγχους σε δημόσιες παρουσιάσεις
- προσέγγισαν τρόπους καλλιέργειας της συναισθηματικής νοημοσύνης
- εφάρμοσαν τεχνικές ανάπτυξης αυτοεπίγνωσης και αυτορρύθμισης για την ενίσχυση των επικοινωνιακών δεξιοτήτων
Διαβάστε εδώ το Δελτίο Τύπου : Δελτίο_τύπου_κινητικότητα_Λιουμπλιάνα
Όχι στην Βία. Μίλα Δράσε μη Φοβάσαι
Το Γυμνάσιο Οινουσσών με Λ.Τ. & το 1⁰ Ημερήσιο ΕΠΑΛ Οινουσσών, συμμετείχε στο 10⁰ Πανελλήνιο Φεστιβάλ κατά του Σχολικού Εκφοβισμού, που διοργανώθηκε στην Δράμα από την Διεύθυνση της πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης σε συνεργασία με τον μη κερδοσκοπικό οργανισμό "Το χαμόγελο του παιδιού" και την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, από τις 4/3/25 έως 6/3/25. Στο φεστιβάλ παρουσιάστηκαν οι δημιουργίες των μαθητών του σχολείου μας, ποιήματα, πλακάτ, μουσική δημιουργία με ψηφιακή τεχνολογία αφίσες χορευτικό κ.α. στέλνοντας έτσι ένα ηχηρό μήνυμα ενάντια στον σχολικό εκφοβισμό .
Εκδήλωση διάδοσης αποτελεσμάτων Erasmus+ και SHORE project
Γυμνάσιο Κανήθου - Χαλκίδα
Σας προσκαλούμε στην εκδήλωση διάδοσης του σχεδίου Erasmus+ ΚΑ122 και του Ευρωπαϊκού προγράμματος SHORE που θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 19/3/2025 - 18:00 στο Μέγαρο Περιφερειακής Ενότητας Εύβοιας, Λεωφ. Χαϊνά 93, Χαλκίδα.
Με εκτίμηση,
Η Παιδαγωγική Ομάδα των Προγραμμάτων Erasmus+
H ομάδα του SHORE project
44 Ν/γεια της ΔΙ.Π.Ε. Ιωαννίνων ενώνουν τις δυνάμεις τους στην Πρόληψη της Σχολικής Βίας
Με αφορμή την Πανελλήνια Σχολική Ημέρα κατά της Βίας στο Σχολείο (6 Μαρτίου) και υπό το σύνθημα «ΑΣ ΚΑΝΟΥΜΕ ΤΗ ΔΙΑΦΟΡΑ ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ!», 44 Νηπιαγωγεία του Νομού Ιωαννίνων, 143 εκπαιδευτικοί και 1125 νήπια συνεργάστηκαν σε μια πρωτοποριακή εκπαιδευτική πρωτοβουλία της Συμβούλου Εκπαίδευσης ΠΕ60 της ΔΙ.Π.Ε. Ιωαννίνων, κ. Τάλλου Κωνσταντίνας, με στόχο την πρόληψη και την αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας, στο πλαίσιο της συμμετοχής τους στο Δίκτυο Ψηφιακών Εργαλείων Νηπιαγωγείων Ν. Ιωαννίνων.
Σε εναρμόνιση με το νέο Πρόγραμμα Σπουδών «Δράσεις Ενεργού Πολίτη» και υπό την αιγίδα της ΠΕΔΙΕΚ Ηπείρου, κατά τους τελευταίους δύο μήνες, στα συνεργαζόμενα Νηπιαγωγεία υλοποιήθηκαν στοχευμένες δράσεις ευαισθητοποίησης των νηπίων, με τελικό παραγόμενο προϊόν της εκπαιδευτικής παρέμβασης ένα ψηφιακό βιβλίο δημιουργημένο μέσω της εφαρμογής Story Jumper, το οποίο περιλαμβάνει αφίσες, εικαστικές δημιουργίες και ενδεικτικές μαθητικές δράσεις. Το περιεχόμενο του βιβλίου αναδεικνύει θεμελιώδεις αξίες, όπως η συνεργασία, η ενσυναίσθηση, η αποδοχή και ο αλληλοσεβασμός, οι οποίες είναι απαραίτητες για τη διαμόρφωση ενός συμπεριληπτικού και υποστηρικτικού σχολικού περιβάλλοντος.
Η συγκεκριμένη πρωτοβουλία αποτελεί μία από τις πολλές δράσεις που εφαρμόζονται συστηματικά στα Νηπιαγωγεία, με στόχο όχι μόνο την ευαισθητοποίηση των παιδιών αλλά και τη συνολική ενεργοποίηση της σχολικής κοινότητας. Παρέχει στους μικρούς μαθητές τη δυνατότητα να εκφραστούν ελεύθερα, να αναπτύξουν δεξιότητες συνεργασίας, δημιουργικότητας, κριτικής σκέψης και ενεργού πολιτειότητας, συμβάλλοντας έτσι στη θεμελίωση ενός σχολείου όπου κάθε παιδί αισθάνεται ασφαλές, αποδεκτό, ευημερεί και συμμετέχει.
Μέσα από αυτή τη δράση, τα Νηπιαγωγεία της ΔΙ.Π.Ε. Ιωαννίνων στέλνουν ένα ισχυρό μήνυμα ότι βρίσκονται στην πρώτη γραμμή της καταπολέμησης της σχολικής βίας, αναγνωρίζοντας τον ρόλο της εκπαίδευσης ως καταλυτικό παράγοντα για την προώθηση ενός σχολικού περιβάλλοντος απαλλαγμένου από φαινόμενα εκφοβισμού.
Το ψηφιακό βιβλίο είναι διαθέσιμο στο ευρύ κοινό μέσω του παρακάτω συνδέσμου:
https://www.storyjumper.com/book/read/179369571/------
ενισχύοντας την προσπάθεια για ένα σχολικό περιβάλλον που προάγει την ασφάλεια, την αποδοχή και το σεβασμό.
Υποστηρικτικές Δράσεις του ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. Αιτωλοακαρνανίας, στα πλαίσια της Παγκόσμιας Ημέρας Ασφαλούς Πλοήγησης στο Διαδίκτυο (S.I.D.) 2025, για την Ψηφιακή Ενδυνάμωση της Κοινότητας.
Το ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. Αιτωλοακαρνανίας συμμετείχε στην εκδήλωση εορτασμού της Ημέρας Ασφαλούς Πλοήγησης στο Διαδίκτυο 2025, που συνδιοργανώθηκε από τη Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος της ΕΛ.ΑΣ. και το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (Π.Σ.Δ.) του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού στις 5/2/2025. Η εκδήλωση είχε ως βασικό στόχο την ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση μαθητών, εκπαιδευτικών και γονέων για την ασφαλή και υπεύθυνη χρήση του Διαδικτύου, αναδεικνύοντας τις προκλήσεις αλλά και τις βέλτιστες πρακτικές προστασίας στον ψηφιακό κόσμο. Στο επίκεντρο των ενημερώσεων τέθηκαν ορισμένα κρίσιμα ζητήματα, όπως:
Η πρόληψη και η αντιμετώπιση κινδύνων από τη χρήση των νέων τεχνολογιών
Οι κίνδυνοι και οι παγίδες στις ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης
Ο διαδικτυακός σεξουαλικός εξαναγκασμός και εκβιασμός
Το φαινόμενο του διαδικτυακού εκφοβισμού (cyberbullying)
Ο εθισμός στα διαδικτυακά παιχνίδια
Οι τρόποι υποβολής αναφοράς περιστατικού ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού
Στη συνέχεια πραγματοποιήθηκαν σχετικές ενημερώσεις, επιμορφώσεις -ευρείας γεωγραφικής κλίμακας- Εκπ/κών και Μελών Ε.Ε.Π. με εκπ/κό υλικό φορέων μέσα από το e-ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. (Digital Government Award από το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης για το 2022) Αιτωλ/νίας και τη δημόσια συνεργατική κυψέλη με αναγνωριστικό kesyait (στην εκπ/κή πλατφόρμα e-me του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α.) ως κοινότητα μάθησης / δίκτυο ανατροφοδότησης για τον ψηφιακό μετασχηματισμό της δημόσιας διοίκησης. Παράλληλα όπως κάθε χρόνο, για την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου και όχι μόνο, υποστηρίζονται σχολικές μονάδες όλων των εκπ/κών βαθμίδων και μαθητές/τριες ώστε να δημιουργήσουν το δικό τους υλικό σχετικό με τη σωστή διαδικτυακή συμπεριφορά, τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις στον ψηφιακό κόσμο στα πλαίσια και του αντίστοιχου Πανελλήνιου Μαθητικού Διαγωνισμού υπό την αιγίδα του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α.
Το ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. Αιτωλοακαρνανίας σε όλες τις ανωτέρω αναφερόμενες εκδηλώσεις-δράσεις για την S.I.D. εκπροσώπησε για πέμπτη συνεχή χρονιά ο κ. Χαμπεσής Κωνσταντίνος, εκπαιδευτικός κλ. ΠΕ83 Ηλεκτρολόγων. Ευχαριστούμε θερμά τη Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος από την Ελληνική Αστυνομία (Digital Government Awards Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης για 2021 και 2022) για το πολύτιμο υποστηρικτικό υλικό που μοιράστηκε μαζί μας.
Όλοι/ες μαζί για ένα καλύτερο και ασφαλέστερο διαδίκτυο!
Μπορείτε να δείτε παρακάτω:
Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2025
https://digital-skills-jobs.europa.eu/en/latest/events/safer-internet-day-2025
Δείγμα Δράσεων με παραγωγή υλικού/βίντεο μέσω γεννήτριας τεχνητής νοημοσύνης (AI), για την ανάπτυξη κριτικής σκέψης, από το e-ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. Αιτωλ/νίας σε Safer Internet Days
Η Ενίσχυση της Ψηφιακής Ωριμότητας του ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. Αιτωλοακαρνανίας, μέσα από υποστηρικτικές πρωτοβουλίες για την κοινότητα, κατά τη διάρκεια της τρέχουσας ψηφιακής δεκαετίας και μετά το πέρας του ευρωπαϊκού έτους ψηφιακών δεξιοτήτων. Νέες δράσεις για την αρχή του σχολ. έτους 2024-2025.
Δράση Ενάντια στην Ενδοσχολική Βία του 6ου Δημοτικού Σχολείου Αιγάλεω
6 Μαρτίου – Παγκόσμια Ημέρα Κατά της Σχολικής Βίας
Μια υπέροχη, δυναμική δράση γεμάτη μηνύματα στην πλατεία του Δημαρχείου Αιγάλεω!
Η ενεργή συμμετοχή των μαθητών και μαθητριών σε τόσο δημιουργικές και συμβολικές ενέργειες είναι ο πιο δυνατός τρόπος για να πούμε "Όχι στη βία, Ναι στη φιλία!".
Ο πανελλαδικός συντονισμός έκανε το μήνυμα ακόμη πιο ισχυρό. Τα φειγ βολάν, τα τραγούδια, τα δρώμενα και τα συνθήματα απέδειξαν πως τα παιδιά δεν είναι απλοί παρατηρητές, αλλά πρωταγωνιστές της αλλαγής!
Από τις πρόβες μέχρι την τελική παρουσίαση, η ομάδα μας έδωσε τον καλύτερό της εαυτό! Ενθουσιασμός, ενέργεια, φαντασία και ανυπομονησία πλημμύρισαν το σχολείο μας και το Δημαρχείο Αιγάλεω. Στις 11:00 π.μ., με αυτοσχέδια κρουστά, δυνατές φωνές και και συνθήματα, κάναμε τη "φασαρία" μας να ακουστεί δυνατά!
«Όλοι μαζί ενωμένοι δυνατοί»
Μαθητές ενώνουν τις δυνάμεις τους για το περιβάλλον και στέλνουν μήνυμα κατά της σχολικής βίας
Συγχαρητήριο Μήνυμα – 8ο Γενικό Λύκειο Τρικάλων
Η ανακοίνωση των αποτελεσμάτων της Σκακιστικής Κίνησης Τρικάλων μας κάνει ιδιαίτερα περήφανους για την επιτυχία του μαθητή μας Καρανάσιου Σωτήρη που φοιτά στη Β΄ Λυκείου ο οποίος πρώτευσε και ανακηρύχθηκε πρωταθλητής Νομού Τρικάλων και της μαθήτριάς μας, Καραγεώργου Παναγιώτας, που φοιτά στη Γ΄ Λυκείου και ήρθε τρίτη στα κορίτσια .
Το σκάκι είναι εργαλείο για τη ζωή αφού απαιτεί σκέψη και τακτική και χρειάζεται πνευματική εγρήγορση δεξιότητες που διαθέτουν η πλειοψηφία των μαθητών του σχολείου μας. Πολλά συγχαρητήρια αξίζουν σε όλους τους καθηγητές του σχολείου μας, και στους γονείς των μαθητών μας που συνέβαλλαν τα μέγιστα για το ήθος και την ολόπλευρη καλλιέργειά τους. Τέλος θέλουμε να συγχαρούμε το Δ. Σ. της Σκακιστικής Κίνησης Τρικάλων και όσους συνέβαλαν στην άρτια διοργάνωση.
Η Διευθύντρια του Λυκείου και ο Σύλλογος ΔιδασκόντωνΣυμμετοχή του 2ου Πρότυπου ΓΕΛ Αθηνών στη διημερίδα του Δήμου Αθηναίων για τις πράσινες και γαλάζιες υποδομές
Το σχολείο μας είχε την τιμή να συμμετάσχει στη διημερίδα «Πράσινες και γαλάζιες υποδομές την εποχή της κλιματικής κρίσης στην Αθήνα», που διοργανώθηκε από τον Δήμο Αθηναίων στις 26 και 27 Φεβρουαρίου 2025 στην Τεχνόπολη.
Η εκδήλωση, υπό την αιγίδα του Δημάρχου Αθηναίων, Χάρη Δούκα, συγκέντρωσε φορείς, ειδικούς και εκπροσώπους της κοινωνίας των πολιτών, προκειμένου να συζητήσουν και να παρουσιάσουν λύσεις για την κλιματική ουδετερότητα και την ανθεκτικότητα της πόλης.
Το σχολείο μας συμμετείχε στην ενότητα «Κλιματική Συνέλευση Νέων - Youth Climate Action Fund – Οι νέοι και οι νέες προτείνουν και υλοποιούν δράσεις για το κλίμα», όπου παρουσιάστηκε η πρωτοβουλία μας για τη μετατροπή της σχολικής ταράτσας σε έναν πράσινο, βιώσιμο χώρο αναψυχής και μάθησης. Το έργο περιλαμβάνει αστική κηπουρική, χρήση 3D εκτύπωσης για τη διαμόρφωση του χώρου και ενεργό συμμετοχή των μαθητών και των μαθητριών στη διαχείρισή του.
Την παρουσίαση του έργου μας πραγματοποίησαν οι μαθητές Σταύρος Κοντός (μαθητής της Γ΄ Λυκείου) και Εμμανουέλα Μαστοράκη (μαθήτρια της Β΄ Λυκείου), που, κατά γενική ομολογία, εκπροσώπησαν επάξια το σχολείο μας. Η συμβολή τους στην παρουσίαση της πρωτοβουλίας και η εμπεριστατωμένη ανάλυση των περιβαλλοντικών οφελών του έργου έλαβαν ιδιαίτερα θετικά σχόλια από το κοινό και τους διοργανωτές.
Ευχαριστούμε τον Δήμο Αθηναίων για την πρόσκληση και τη δυνατότητα να μοιραστούμε το έργο μας, συμβάλλοντας στη δημιουργία μιας πιο πράσινης και ανθεκτικής Αθήνας.
Πανελλήνια ημέρα κατά του σχολικού εκφοβισμού – 18ο Δημοτικό Καλαμάτας
Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο
δυο καρδιές κι έναν ήλιο στη μέση.
Παίρνω φως απ’ τον ήλιο και φτιάχνω την αγάπη
και μου λες πως σ’ αρέσει.…
Στίχοι γνώριμοι, που ξυπνούν όμορφες εικόνες παιδικής ηλικίας. Τραγούδια, παιχνίδια, ανεμελιά, αυθορμητισμός, γέλια, αθωότητα, αστεία πειράγματα… Αυτό στ’ αλήθεια δε σημαίνει να ’σαι παιδί;
Τι συμβαίνει όμως όταν κάποτε τα αστεία πειράγματα γίνονται επίμονες κοροϊδίες, προσβλητικοί χαρακτηρισμοί, βρισιές, λέξεις σαν κοφτερά δόντια λύκου που πληγώνουν; Τι συμβαίνει όταν γίνονται χτυπήματα, επαναλαμβανόμενες πράξεις επιθετικότητας, λεκτική, σωματική, ψυχολογική ή και διαδικτυακή βία;
Πώς μπορεί στην ίδια πλάστιγγα να ζυγιάζεται το καλό και το κακό, η αγνότητα και ο εκφοβισμός; Πώς μπορεί στην ίδια φωλιά να μένουν το περιστέρι και ο λύκος;
Όλοι γνωρίζουμε πως – όσο κι αν φαίνεται αντιφατικό – η παιδική αθωότητα συναντιέται όλο και συχνότερα στην εποχή μας με την εκφοβιστική συμπεριφορά ή αν προτιμάτε το bullying.
6 Μαρτίου σήμερα, πανελλήνια ημέρα κατά της ενδοσχολικής βίας και μια καλή ευκαιρία να στοχαστούμε μαζί με τα παιδιά του σχολείου μας γύρω από αυτό το τόσο σύνθετο φαινόμενο.
Παρακολουθούμε video, διαβάζουμε ιστορίες , συζητάμε, κάναμε βιωματικές δραστηριότητες, καταλήγουμε σε συμπεράσματα, προσπαθούμε να προσεγγίσουμε το μήνυμα της ημέρας, που θα μπορούσαμε να το συνοψίσουμε ως εξής:
Όποιοι κι αν ήμαστε, με όποια εμφάνιση, καταγωγή, μόρφωση, σχολική επίδοση, οικονομική κατάσταση, θρησκεία, αθλητική ή άλλη προτίμηση και πιστεύω, έχουμε τη δική μας αξία και το δικαίωμα να έχουμε τη δική μας ξεχωριστή θέση στην οικογένεια, στο σχολείο, στην κοινωνία , στη ζωή.
Είμαστε άνθρωποι και αυτό αρκεί!
Ο σεβασμός στη διαφορετικότητα, στα ανθρώπινα δικαιώματα, στην ισότητα αποτελούν θεμελιώδεις αξίες στη ζωή μας, και πρέπει να είναι ταυτόχρονα όροι επιβίωσης τόσο αναγκαίοι όσο και η τροφή. Οφείλουμε, λοιπόν, να τις διδάσκουμε από τη νηπιακή ηλικία ήδη. Άλλωστε, όπως υποστηρίζει ο συγγραφέας και φιλόσοφος Robert Fulgham, όσα πραγματικά χρειάζεται να ξέρουμε για τη ζωή τα μαθαίνουμε στο νηπιαγωγείο. Εκεί, σε αυτά τα βουναλάκια από άμμο κρύβεται όλη η σοφία και όχι στην κορφή του σχολικού βουνού.Όσο για τα παιδιά που εκφοβίζουν, τους λεγόμενους θύτες ή νταήδες , πρέπει κι αυτοί να πάρουν βοήθεια και υποστήριξη για να βρουν τον δρόμο τους … Αυτόν που θα εκτονώσει τον θυμό τους, τις ανικανοποίητες επιθυμίες τους, τον πόνο τους, χωρίς να προκαλέσουν πόνο σε άλλους ανθρώπους. Έχουν ανάγκη να ενδυναμώσουν κι εκείνοι την αυτοεκτίμησή τους, να γιατρέψουν τα δικά τους τραύματα. Ακόμη και αν οι συνθήκες του περιβάλλοντός τους δεν είναι ευνοϊκές, ακόμη και αν τα ίδια έχουν πέσει θύματα βίας και εκφοβισμού, πρέπει να τον αρνηθούν, να αγκαλιάσουν τη βοήθεια που θα τους προσφέρουν χώροι ασφαλείς όπως το σχολείο, να αναλάβουν την ευθύνη του εαυτού τους και να βρουν νόημα στη ζωή τους, θέτοντας προσωπικούς στόχους και όχι κάνοντας στόχο τους τη ζωή των άλλων παιδιών.
Μερικά από τα στοιχειώδη που χρειάζομαι σαν άνθρωπος στη ζωή μου και τα μαθαίνω από μικρός είναι: να μοιράζομαι, να μη χτυπάω τους άλλους, να τους αποδέχομαι, παρότι δε μοιάζουν κατ’ ανάγκη με εμένα, να μπαίνω στη θέση τους, να λέω συγγνώμη όταν πληγώνω κάποιον, να προσφέρω βοήθεια, να αγαπώ.
Στον αγώνα κατά του εκφοβισμού είναι σημαντικό να έχουμε ως άτομα υψηλή αυτοεκτίμηση, να πιστεύουμε στον εαυτό μας, να αναγνωρίζουμε την αξία μας, ώστε να μην πέφτουμε θύματα ή αν τύχει να συμβεί, να ορθώσουμε το ανάστημά μας, μια ασπίδα προστασίας. Όλοι είμαστε ξεχωριστοί και μοναδικοί και όταν κάποιος μας εκφοβίζει δεν φταίμε εμείς, δεν πρέπει να εσωτερικεύουμε όσα μας λέει, αλλά να ζητάμε βοήθεια, να σπάμε τη σιωπή μας.
Η ζεστασιά της φιλίας είναι η απάντηση σε κάθε πράξη εκφοβισμού. Όποιος φαντάζεται ότι ο εκφοβισμός είναι μια πράξη θαρραλέα, κάνει λάθος. Συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο. Πρόκειται για μια κραυγαλέα πράξη δειλίας ή μάλλον για την ηχώ της φωνής ενός ατόμου που απεγνωσμένα ζητάει βοήθεια, χωρίς να γνωρίζει το πώς και το από ποιον.
Είναι σημαντικό, ας το θυμόμαστε:
«Η δύναμη κρύβεται στην καρδιά και στο μυαλό μας και όχι στα κλαμένα μάτια των συμμαθητών μας»
(Χρυσάνθη Τσιαμπαλή Κελεπούρη – Ιστορίες για δειλούς και θαρραλέους)
Εκδήλωση ευαισθητοποίησης του Προτύπου Γυμνασίου Βόλου με τον Πάνο Σόμπολο για την παραβατικότητα
Σε μια κατάμεστη αίθουσα με μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικούς και πολίτες η εκδήλωση του Προτύπου Γυμνασίου Βόλου τη Δευτέρα 10 Μαρτίου έδωσε πολλά μηνύματα. Η πρόληψη είναι η καλύτερη αντιμετώπιση για την ανήλικη παραβατικότητα, που πλέον έχει γιγαντωθεί ως φαινόμενο και αγγίζει σε μεγάλο βαθμό και την Ελλάδα. Το παραπάνω τόνισε ο διακεκριμένος δημοσιογράφος και αστυνομικός ρεπόρτερ Πάνος Σόμπολος, που παρευρέθη στην εκδήλωση του σχολείου για την ανήλικη παραβατικότητα. Ο παλαίμαχος δημοσιογράφος ήρθε στην πόλη προσκεκλημένος των μαθητών του Ομίλου Δημοσιογραφίας του Πρότυπου Γυμνασίου Βόλου για μια διαφορετική συνέντευξη. Οι μαθητές του ομίλου δημοσιογραφίας με την υπεύθυνη και διευθύντρια του σχολείου κα Σοφία Κανταράκη συνομίλησαν μαζί του και εξέφρασαν την άποψή τους για το φαινόμενο. Η εκδήλωση αυτή συνδιοργανώθηκε με το Μορφωτικό Ίδρυμα της Ένωσης Συντακτών Θεσσαλίας, Στ. Ελλάδας και Εύβοιας σε ξενοδοχείο της πόλης. Ο κ. Πάνος Σόμπολος μίλησε για την ανήλικη παραβατικότητα όπως την έχει καταγράψει μέσα από τη δημοσιογραφική εμπειρία του όλα τα χρόνια της καριέρας του και ξεδίπλωσε πτυχές της. Στο τέλος ευχήθηκε τα σχολεία να μιμηθούν παρόμοιες δράσεις. Ιδιαίτερη έκπληξη και παράλληλα συγκίνηση ένιωσαν όλοι από την αποτύπωση των στατιστικών στα καταστήματα κράτησης ανηλίκων. Η αύξηση είναι ανησυχητική, είπαν οι δυο διευθυντές των δομών κράτησης, κα Β. Ζησοπούλου και Ι. Φόβος. Στο τέλος το κοινό απηύθυνε ερωτήσεις στον αγαπημένο δημοσιογράφο.