×

Steve McQueen - CEO

team

Bio

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum

Connect

×

Robyn Sullivan - Vice President

team

Bio

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum

Connect

×

Aiko Takahashi - Design

team

Bio

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum

Connect

×

Frank Douglas - Marketing

team

Bio

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum

Connect

×

×
×

Πανελλήνιο σχολικό δίκτυο

Subscribe to Πανελλήνιο σχολικό δίκτυο feed Πανελλήνιο σχολικό δίκτυο
Το δίκτυο στην υπηρεσία της Εκπαίδευσης
Updated: 2 hours 32 min ago

Webhost.sch.gr: Πρόσθετο προσβασιμότητας στον SchSiteEditor και σχετικές οδηγίες

Fri, 26/04/2024 - 10:40

Συνεχίζοντας τον εμπλουτισμό του εργαλείου κατασκευής ιστοτόπων SchSiteEditor με νέες δυνατότητες, πλέον είναι δυνατή η ενεργοποίηση πρόσθετου προσβασιμότητας στους ιστοτόπους που φιλοξενούνται στην εξελιγμένη υποδομή https://webhost.sch.gr (PLESK) και έχουν δημιουργηθεί με αυτό το εργαλείο.

Το πρόσθετο προσβασιμότητας δίνει τη δυνατότητα σε χρήστες με αναπηρίες, όπως δυσλεξία ή προβλήματα όρασης, να προσαρμόσουν το μέγεθος του κειμένου, να αλλάξουν το χρώμα της ιστοσελίδας, να αναδείξουν το περιεχόμενο ή το μέγεθος του κέρσορα. Με αυτό το τρόπο βελτιώνεται η ανάγνωση του κειμένου σύμφωνα με τις ανάγκες τους.

 

 

ΕΠΑΛ Συκεών – “Krakow Educational Trip: eTwinning project “Holocaust: a Lesson for life.”

Fri, 26/04/2024 - 10:11

The following is a report on the final meeting of the eTwinning project, "The Holocaust, a Lesson for Life!" which we held in Krakow and included a visit to the Auschwitz concentration and extermination camp.

From April 14th to 17th, 2024, six students from Class B' of EPAL Sykeon and their teachers, Mrs Efraimidou Kyriaki, founder of the project, and Mrs Voulkidou Smaragda, part of the pedagogical team, went on the final trip of their online project to Krakow to meet the Polish and German project members, along with their teachers Lidia Checinska and Jens-Frederic Eckhold. The project was conducted via the digital EU education platform eTwinning and aimed to reflect on the importance of the Holocaust in today's world. The task for the participants from the three European countries was to examine the diaries of three young Jewish people who emerged from persecution during World War II. These were "Anne Frank's Diary", "548 Days with Another Name: Salonika 1943. A Child's Diary, an Adult's Memories of War", and "Renia's Diary: A Young Girl's Life in the Shadow of the Holocaust". The project was inspired by the teachers at a Centropa conference and supported by Centropa e.V. in Hamburg, whose archive material on the Jewish history of the 20th century, along with material from Yad Vashem, was used.

Aside from completing the project, the trip to Krakow included:

  • Getting to know each other in real life.
  • Exploring the city of Krakow.
  • Particularly its Jewish history.
  • Visiting the Auschwitz I and Auschwitz-Birkenau camps.

The trip was also an opportunity for young people from Piotrków Trybunalski (Poland), Thessaloniki (Greece), and Hamburg (Germany) to meet and participate in joint activities.

While waiting for the partners to arrive, as both groups came late in the evening by train, our team, which arrived early, grabbed the opportunity to visit the famous Vielitzka Saltmines in a two-hour tour through history and art.

It was a complete program for a few days. On Sunday, there was only time for dinner and getting to know each other on-site.

On Monday, the program started successfully with a city tour led by our Polish colleague. The tour included a mix of information and city exploration tasks in groups of people from different countries. Those interactive scavenger hunt activities helped us learn about the old royal metropolis on the Vistula and get to know each other better through collaborative work and communication. Throughout the excursion, the emphasis was on promoting English language skills. The program remained entertaining despite the sudden change in weather from a beautiful spring evening on Sunday to cool and rainy weather on Monday. After lunch, we participated in an organized tour of the old and increasingly current Jewish Krakow as arranged. We visited the Kazimierz district, with its synagogues and Jewish institutions, as well as the area of the ghetto during the German occupation on the other side of the Vistula. In the early evening, we had some free time to explore the city further in small groups, talk to each other, and socialize.

On Tuesday, we set off at 6:15 a.m. with breakfast in the coach, as the weather was cool and windy but increasingly friendlier, and we went to the two camps Auschwitz and Auschwitz-Birkenau, which are about an hour and a half drive from Krakow. The tour started from Auschwitz I labour camp, the concentration camp first set up by Nazi Germany in a barracks complex for the defeated Polish army. The well-preserved facility offers a vivid impression of the reality of camp life there at the time, in which torment, abuse, humiliation and death were a sad, constant everyday occurrence. Of particular note here is the prison with its torture facilities, the execution site, but also the so-called infirmary where Nazi doctors carried out their cruel research on their victims. A visit to the Auschwitz-Birkenau extermination camp followed. The spaciousness of the camp was impressive, and the relics of the suffering of countless people at the time were depressing. The barracks gave a good impression of the reality of life and suffering of the people in the camp, and the well-known images of the ramp where the newly arrived were selected and sent either into exploitation work or directly into the gas chamber became vivid and "real". Even if the suffering of the prisoners, the cruelty of the perpetrators and their obsession with extermination remain incomprehensible after visiting the place, a different, more precise idea of what happened emerges.

After a diverse and often stressful 6-hour tour filled with information and a long walk, the bus back was tranquil, and many group members were asleep. Following a late lunch of Polish specialties such as pierogi, small groups had free time to spend in the hotel or explore the city. That evening, a work phase took place, which, due to the lack of a meeting room in the hotel, was held in a large shared room belonging to the Polish group. This meeting immediately had a charming character, promoting the exchange of experiences between groups of mixed countries. We all worked together on the tasks for the online-supported diary project and reflected upon them. With this work phase, two very intensive and eventful days together, filled with a program, came to a close, and the joint project reached its (essentially) conclusion and climax. After a warm farewell, the groups left for their home countries the next day.

This crowning conclusion to the eTwinning project, with a joint meeting of those involved and an impressive program, was made possible thanks to generous funding for the trip via the "Schools Shape Political Education" action program from the Hamburg State Center for Civic Education. We thank them, along with the TOLI Institute, which financially supported our group visit to Auschwitz-Birkenau, and our long-supportive extracurricular project partner, Centropa e.V.

Το ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. Αιτωλοακαρνανίας συμμετέχει μαζί με άλλες εκπροσωπήσεις της χώρας στα Ευρωπαϊκά Βραβεία Ψηφιακών Δεξιοτήτων για το 2024

Fri, 26/04/2024 - 10:04

Το Κέντρο Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.) Αιτωλοακαρνανίας ως Αποκεντρωμένη Υπηρεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. συμμετέχει μαζί με άλλες εκπροσωπήσεις της χώρας για Τομείς Πολιτικής όπως η Εργασία, η Εκπαίδευση κα. στα Ευρωπαϊκά Βραβεία Ψηφιακών Δεξιοτήτων 2024. Τα Ευρωπαϊκά Βραβεία Ψηφιακών Δεξιοτήτων είναι μία πρωτοβουλία στην οποία συμμετέχει το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης μέσω της Εθνικής Συμμαχίας για τις Ψηφιακές Δεξιότητες και την Απασχόληση, ως μέλος της Ευρωπαϊκής Συμμαχίας με στόχο να αναγνωρίσει και να προβάλει το έργο  Δημόσιων και Ιδιωτικών Οργανισμών σε όλη την Ευρώπη, οι οποίοι έχουν συμβάλει στην προώθηση των ψηφιακών δεξιοτήτων μέσω των δράσεων τους. Οι ψηφιακές δεξιότητες ως ένα σύνολο γνώσεων (knowledge), δεξιοτήτων (skills) και στάσεων (behaviors) προσδίδουν στο χρήστη ψηφιακή ικανότητα (digital competence). <<Αν βοηθήσουμε όλους τους μαθητές μας να αξιοποιήσουν πλήρως τις δυνατότητές τους, τότε θα έχουμε μεγαλύτερες πιθανότητες να επιζήσουμε ως δημοκρατία σε μία εποχή τόσο απαιτητική από τεχνολογική και κοινωνική σκοπιά>> (Bruner).

Ενδεικτικές πρόσφατες δράσεις, ως συνεργατικές πρακτικές που υποβλήθηκαν με τεκμηρίωση και τεχνική υλοποίηση στην εξελιγμένη  πρόταση ‘’e-ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.: Μετασχηματίζοντας Ψηφιακά το Μέλλον / e-Center for Interdisciplinary Assessment, Consulting and Support: Digitally Transforming the Future’’ (ID: 96b25b56-79be-4502-9b67-815754e4f374/ April 2024) από τον επικεφαλής συντονιστή/εκπρόσωπο της πρότασης κ. Χαμπεσή Κωνσταντίνο εκπαιδευτικό, υπ. μέντορα στον Ευρωπαϊκό Κόμβο Ψηφιακής Καινοτομίας για την Ψηφιακή Διακυβέρνηση – GR digiGOV innoHUB, προς τις Υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τις Ψηφιακές Δεξιότητες και την Απασχόληση είναι πέρα από τη διαρκή έμφαση στην επανεκπαίδευση για την εργασία και τις νέες ψηφιοποιημένες διοικητικές λειτουργίες της μέσα από την τεχνολογία, η υποστήριξη της εκπ/κής κοινότητας σε ειδικά θέματα θετικής χρήσης ψηφιακών τεχνολογιών όπως στις περιόδους που αφορούν Ημέρες Ασφαλούς Διαδικτύου και αντίστοιχους διαγωνισμούς ασφάλειας στο διαδίκτυο, οι στοχευμένες επιμορφωτικές δράσεις αναδυόμενων τεχνολογιών σε μη τεχνολογικούς επαγγελματίες σαν την ανάπτυξη εφαρμογών ανθρωποκεντρικής τεχνητής νοημοσύνης (ΑΙ) για την εκπαίδευση και την ανάπτυξη κριτικής σκέψης με δημιουργία κατάλληλου υλικού κα. Όλες οι δράσεις αποτυπώνονται σταδιακά και στο συνεργατικό ιστολόγιο της δημόσιας κυψέλης, ως κοινότητας μάθησης, με αναγνωριστικό kesyait (στην εκπ/κή πλατφόρμα e-me του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α.), https://blogs.e-me.edu.gr/hive-kesyait/?lang=el_GR για το e-ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. Αιτωλ/νίας (Digital Government Award 2023, για το 2022, για τον ψηφιακό μετασχηματισμό της δημόσιας διοίκησης και τη βελτίωση του διοικητικού περιβάλλοντος στη χώρα από το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην εκπ/κή ομάδα πρoτ. 223: με συντονιστή τον κ. Χαμπεσή Κωνσταντίνο εκπαιδευτικό Β'/θμιας Εκπ/σης, κλ. ΠΕ83 Ηλεκτρολόγων, αποσπασμένο σε διοικητική θέση του ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. Αιτωλ/νίας ως Δημιουργό Ιδέας e-ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. και Διαχειριστή/Υπεύθυνο Δράσεων Κυψέλης & Δικτύου Υπηρεσίας και μέλος τον Δρ. Ρισβά Κ. Αθανάσιο εκπαιδευτικό Α'/θμιας Εκπ/σης, κλ. ΠΕ70 Δασκάλων, πρώην Προϊστάμενο του ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. Αιτωλ/νίας  και νυν Σύμβουλο Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπ/σης Αιτωλ/νίας, Ευρυτανίας & Λευκάδας με ρόλο την Υιοθέτηση Νέων Δράσεων στην Ολομέλεια και τη Διάχυση Καλών Πρακτικών σε όλη την Εκπ/κή Κοινότητα)

Στόχος της Ε.Ε. μέσα από την δράση European Digital Skills Awards 2024  (https://digital-skills-jobs.europa.eu/en/european-digital-skills-awards-2024-0) είναι η προώθηση πρωτοβουλιών που επικεντρώνονται στη γεφύρωση του χάσματος ψηφιακών δεξιοτήτων στην Ευρώπη στις εξής πέντε κατηγορίες:

Ψηφιακή αναβάθμιση δεξιοτήτων στην εργασία (Digital Upskilling @ Work)

Ψηφιακές δεξιότητες για την εκπαίδευση (Digital Skills for Education)

Ένταξη στον ψηφιακό κόσμο (Inclusion in the digital world)

Ενασχόληση των γυναικών με επαγγέλματα Τ.Π.Ε. (Women in ICT Careers)

Δεξιότητες Κυβερνοασφάλειας (Cybersecurity Skills)

Η Ισπανία φέτος αναδείχθηκε ως εξέχων συμμετέχων με 59 πρωτοβουλίες, επιδεικνύοντας αξιοσημείωτη δέσμευση  στην προώθηση των ψηφιακών δεξιοτήτων στην Ευρώπη. Ακολουθεί με μικρή διαφορά η Ιταλία με 55 , ενώ ακολουθούν η Ελλάδα, η Πολωνία και η Πορτογαλία που συμμετείχαν με 41, 32 και 31 προτάσεις αντίστοιχα. Φέτος η χώρα μας, σε σχέση με την προηγούμενη δράση European Digital Skills Awards 2023, ανέβηκε στην τρίτη θέση στην τελική κατάταξη συμμετοχών για όλες τις παραπάνω κατηγορίες από χώρες της Ε.Ε.. Υπάρχουν τόσα πολλά ενδιαφέροντα έργα που υλοποιούνται σε ολόκληρη την Ευρώπη και ανεξάρτητα από τους φιναλίστ ή νικητές που πρόκειται να ανακοινωθούν από την Ε.Ε. μέσα στο ερχόμενο καλοκαίρι, δείχνουν ότι οι ψηφιακές δεξιότητες είναι πάντοτε για όλους - ανεξαρτήτως ανικανότητας ή ικανότητας, ηλικίας, φύλου, τόπου. Ο βαθμός του ενθουσιασμού και των νέων ιδεών, που επιδεικνύονται μέσω των πρωτοβουλιών/καινοτόμων εφαρμογών από διάφορες ευρωπαϊκές χώρες, αποτελεί τρανή απόδειξη της δέσμευσης της Ε.Ε. για την προάσπιση της προαγωγής ενός βιώσιμου ψηφιακού μέλλοντος θέτοντας ως επίκεντρο τον άνθρωπο.

Περισσότερες πληροφορίες για τα E.D.S.A. είναι διαθέσιμες στους Ιστότοπους της Ε.Ε. & της Ευρωπαϊκής Πλατφόρμας Ψηφιακών Δεξιοτήτων και Απασχόλησης

https://digital-strategy.ec.europa.eu/el/news/european-digital-skills-awards-2024

https://digital-skills-jobs.europa.eu/en/european-digital-skills-awards-2024-0

 

Μπορείτε να δείτε παρακάτω:

Οι καλύτερες στιγμές από τα Ευρωπαϊκά Βραβεία Ψηφιακών Δεξιοτήτων 2024: Υποβλήθηκαν 267 αιτήσεις!

https://www.nationalcoalition.gov.gr/article/oi-kalyteres-stigmes-apo-ta-eyropaika

Το ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. Αιτωλοακαρνανίας ήταν για τέταρτη συνεχή χρονιά Υποστηρικτής της Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου με ποικίλες δράσεις, μέσα στο 2024, για τα οφέλη και την ελαχιστοποίηση κινδύνων που απορρέουν από τη χρήση τεχνολογιών τεχνητής νοημοσύνης (AI).

https://www.sch.gr/to-ke-d-a-s-y-aitoloakarnanias-itan-gia-tetarti-synechi-chronia-ypostiriktis-tis-imeras-asfalous-diadiktyou-me-poikiles-draseis-mesa-sto-2024-gia-ta-ofeli-kai-tin-elachistopoiisi-kindynon-pou-aporr/

Απονεμήθηκαν τα Βραβεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης 2023 σε καινοτόμες διαδικασίες απλούστευσης διοικητικών λειτουργιών

https://www.ekt.gr/el/news/29631

“Τελετή Έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων” – 2ο & 6ο Δ.Σ. Αρτέμιδος

Fri, 26/04/2024 - 09:54

Το 2ο & 6ο Δ.Σ. Αρτέμιδος συμμετέχοντας στο Πρόγραμμα της Εθνικής Ολυμπιακής Ακαδημίας (ΕΘΝΟΑ) και ειδικότερα στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Ολυμπιακή Παιδεία στα σχολεία»,  πραγματοποίησε  σήμερα Τετάρτη 24/4 με τη συμμετοχή όλων των μαθητών του σχολείου μας τη δράση -εκδήλωση

“Τελετή Έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων”

 στον προαύλιο χώρο του σχολείου.

Η δράση αυτή, συνδέεται με τους Ολυμπιακούς Αγώνες που θα διεξαχθούν φέτος το καλοκαίρι στη Γαλλία.  Σκοπός της είναι να εμπνευστούν και να ευαισθητοποιηθούν οι μαθητές στη διαμόρφωση συμπεριφορών, δεξιοτήτων και αξιών, οι οποίες εκπορεύονται από τους Ολυμπιακούς Αγώνες, την Ολυμπιακή παράδοση.

Οι μαθητές επελεξαν συνθήματα για τα ολυμπιακά ιδεώδη, ζωγράφισαν σημαίες εκπροσωπώντας τις αντιστοιχες χώρες, παρέλασαν κι έδωσαν τον όρκο των αθλητών. Σχημάτισαν τους Ολυμπιακούς Κύκλους και τελείωσαν με τη λαμπαδηδοδρομία από τους μαθητές της Στ τάξης.

Κάτι πολύ όμορφο θα θυμούνται οι μαθητές μας από αυτές τις δράσεις!!!!

https://2dim-artem.att.sch.gr/?p=2423

https://6dim-artem.att.sch.gr/?p=1260

https://www.youtube.com/watch?v=OspzOyOcwY0

Οι μαθητές /τριες του 1ου Δημοτικού Σχολείου Μαλεσίνας ” απλώνουν ευτυχία ”

Thu, 25/04/2024 - 16:13

Οι μαθητές/-τριες του 1ου Δ.Σ. Μαλεσίνας    συμμετείχαν στη δράση του Συλλόγου Φλόγα "Απλώνω ευτυχία - Δυναμώνω τη Φλόγα της καρδιάς".  Η δράση σκοπεύει στο να απλώσει ευτυχία στα παιδιά που νοσούν από καρκίνο στην Ελλάδα και στο να διδάξει στην πράξη τις αξίες του εθελοντισμού στα παιδιά.

Το πρόγραμμα ξεκίνησε πριν από δύο μήνες .

Οι δράσεις που υλοποιήθηκαν ήταν οι παρακάτω :

  • Ενημέρωση των μαθητών /τριών για τη δράση, τον τρόπο υλοποίησης και τον σκοπό της  
  • Ενημέρωση των γονέων/κηδεμόνων  του σχολείου με σχετική επιστολή που εξηγεί τη δράση, τον τρόπο υλοποίησης και τον σκοπό της  
  • Ευαισθητοποίηση των μαθητών /τριών

Οι  εκπαιδευτικοί σε πρώτη φάση ευαισθητοποίησαν με πλούσιο εκπαιδευτικό υλικό τους μαθητές και μαθήτριες για το τι είναι η ευτυχία και αν στηρίζεται σε υλικά αγαθά ή σε αξίες.

  • Αποτύπωση του τι είναι ευτυχία για μένα

Μαθητές /τριες ,  εκπαιδευτικοί και γονείς  , σε μια λευκή ή ανοιχτόχρωμη φανέλα , αξιοποιώντας  τη φαντασία και τη δημιουργικότητά τους  σχεδίασαν  ή και έγραψαν με ό,τι υλικό ήθελαν  τι τους /τις  κάνει ευτυχισμένους /ένες .   Στόχος  ήταν η φανέλα να «εκπέμπει» ευτυχία.

  • Άπλωμα της «μπουγάδας της ευτυχίας »

Παιδιά , γονείς και εκπαιδευτικοί άπλωσαν  σε σχοινάκια   στο προαύλιο του  σχολείου  την πιο χρωματιστή μπουγάδα με τις πιο ευτυχισμένες φανελίτσες!

  • Εκπόνηση εθελοντικών δράσεων
  1. Τα παιδιά  έφτιαξαν  κάρτες με ευχές για το Πάσχα  ενώ εκπαιδευτικοί του σχολείου ετοίμασαν φαναράκια ,  πασχαλινές λαμπάδες  και λιχουδιές   προς πώληση.  Τα έσοδα  από τις πωλήσεις θα δοθούν στον Σύλλογο “Φλόγα”  .
  2. Τοποθέτηση κουμπαρά για την οικονομική ενίσχυση του Συλλόγου   «Φλόγα»

 

Οι μαθητές/-τριες του  σχολείου μας κατάφεραν  να απλώσουν ευτυχία μέσα από τις  πράξεις τους,  περνώντας παράλληλα  το μήνυμα  πως μέσα από τη φαντασία, τη δημιουργικότητα, τη θέληση και  την πίστη "μπορούμε να γίνουμε εμείς η αλλαγή που θέλουμε να δούμε στον κόσμο".

Ευχαριστούμε πολύ όλους όσους βοήθησαν  στην υλοποίηση της δράσης και δηλώνουμε περήφανοι που σε τούτη την αλυσίδα αγάπης συμμετείχε και το   Σχολείο μας

Ο Σύλλογος  Διδασκόντων του Σχολείου

Συμπερίληψη STEM, Digital Education, English as a Second Language (ESL) από το 6ο Λάρισας στο Γαλάτι της Ρουμανίας

Wed, 24/04/2024 - 14:14

Στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+ ASOS με κωδικό 2023-1-EL01-K4121-SCH—000129483, το σχολείο μας ως διαπιστευμένο σχολείο με κωδικό διαπίστευσης 2020-1-EL01-KA120-SCH-000094713 και με στόχο την προαγωγή της διεθνούς συνεργασίας, της συμπερίληψης, της ψηφιακής παιδείας και τη βελτίωση  μας στη χρήση των Αγγλικών ως ξένη γλώσσα πραγματοποίησε μετακίνηση στο Γκαλάτι της Ρουμανίας. Μια αντιπροσωπεία δέκα μαθητών και μαθητριών του 6ου Γυμνασίου Λάρισας με τη συνοδεία του Δ/ντή του σχολείου κ. Παπαμαργαρίτη Βασίλειο και των καθηγητών/καθηγητριών κ. Καλφούντζου Σταυρούλα, Βοζινίδου Ελένη, Ντάλλα Εμμανουήλ και Κακαράντζα Γεώργιο επισκέφτηκε το σχολείο Colegiul National Costache Negri στο Γκαλάτι της Ρουμανίας από 15 έως 20 Απριλίου 2024.

Έμφαση δόθηκε στη Συμπεριληπτική εκπαίδευση, στο STEM, στη βελτίωση των ψηφιακών δεξιοτήτων και ικανοτήτων στην Αγγλική γλώσσα. Οι μαθητές μέσα από μια σειρά σχετικών δραστηριοτήτων και εργαστηρίων απέκτησαν νέες γνώσεις, δεξιότητες, στάσεις ενισχύοντας παράλληλα τους δεσμούς των τριών χωρών Ελλάδας, Βελγίου και Ρουμανίας που συμμετέχουν στο πρόγραμμα.

Κατά τη διάρκεια της παραμονής τους στο Γκαλάτι οι μαθητές/μαθήτριες και οι συνοδοί καθηγητές/καθηγήτριες είχαν την ευκαιρία να επισκεφτούν το Ρουμάνικο σχολείο και να παρακολουθήσουν μαθήματα STEM, Ρομποτικής Τεχνολογίας, Προγραμματισμού και Αγγλικών. Συγκεκριμένα οι μαθητές με τη συμμετοχή τους  στα εργαστήρια STEM, πειραματίστηκαν προγραμματίζοντας ρομπότ, εξοικειώθηκαν με ψηφιακά εργαλεία, ανέπτυξαν δεξιότητες όπως κριτική σκέψη, επίλυση προβλημάτων και ψηφιακού γραμματισμού αλλά και διεύρυναν τους επαγγελματικούς τους ορίζοντες. Παράλληλα με δράσεις μουσικής, τραγουδιού, παραδοσιακών χορών και μαγειρικής ανακάλυψαν νέες κουλτούρες και βελτίωσαν τις επικοινωνιακές τους δεξιότητες στα Αγγλικά αποκτώντας αυτοπεποίθηση και νιώθοντας άνετα σε ένα διεθνές περιβάλλον.

Οι μαθητές όλων των αντιπροσωπειών με το ταξίδι στην κοιλάδα Πράχοβα και στις πόλεις Σινάια και Μπρασόβ ξεναγήθηκαν στο εντυπωσιακό παλάτι Πέλες στα Καρπάθια Όρη, ανάκτορο του πρώτου βασιλιά της Ρουμανίας Καρόλου Α΄, στο σπίτι του μουσικού Τζόρτζε Ενέσκου αλλά και σε άλλα σημαντικά μνημεία. Εκεί χρησιμοποιώντας την Αγγλική ως γλώσσα επικοινωνίας, αλληλεπέδρασαν με τους συνομήλικούς τους, συμμετέχοντας σε δραστηριότητες που προωθούν την ισότητα ευκαιριών για όλους και ανέπτυξαν ενσυναίσθηση και ανεκτικότητα προκειμένου να γίνουν υπεύθυνοι πολίτες του κόσμου με σεβασμό στην ποικιλομορφία.

Οι τελευταίες δύο μέρες ήταν αφιερωμένες στην πόλη του Βουκουρεστίου. Οι μαθητές/μαθήτριες ανακάλυψαν τα στενά της Παλιάς Πόλης, επισκέφτηκαν την εκκλησία Σταυροπόλεως, του Αγίου Δημητρίου αλλά και το υπαίθριο μουσείο Curtea Veche. Συγχρόνως συγκέντρωσαν φωτογραφικό υλικό για τη δημιουργία αγγλόφωνου βίντεο  και ψηφιακού χάρτη με τα μέρη που επισκέφτηκαν και τις εμπειρίες που αποκόμισαν.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες με τους συνοδούς καθηγητές/καθηγήτριες επέστρεψαν στη Λάρισα γεμάτοι/-ες νέες εμπειρίες, αναπτύσσοντας βαθύτερη κατανόηση του κόσμου, χτίζοντας φιλίες και ενισχύοντας τις ήπιες δεξιότητές τους, καθώς είναι πολύτιμες σε όλους τους τομείς της ζωής και της εργασίας στον 21ο αιώνα και θα ακολουθήσει διάχυση των αποτελεσμάτων του προγράμματος.

 

Εφαρμογές της τεχνητής νοημοσύνης στη διδασκαλία των Θρησκευτικών – Με μεγάλη επιτυχία το webinar των Θεολόγων

Wed, 24/04/2024 - 08:30

Με μεγάλη επιτυχία υλοποιήθηκε την περασμένη Δευτέρα (22.04.2024) το απόγευμα το εξ αποστάσεως επιμορφωτικό σεμινάριο (Webinar) που οργάνωσαν οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης κλ. ΠΕ01 Δρ. Χαράλαμπος Ανδρεόπουλος, Δρ. Νικόλαος Ματθαίου και Όλγα Γκούμα, Μ.sc., για τους θεολόγους εκπαιδευτικούς των περιοχών ευθύνης τους (Στ. Ελλάδα/Δυτ. Θεσσαλία - Ανατ. Αττική – Δυτ. Μακεδονία – Aνατ. Μακεδονία / Θράκη).

Το σεμινάριο ασχολήθηκε με το επίκαιρο θέμα της  “Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ)” (Artificial Intelligence) και τις εφαρμογές της στη διδασκαλία του μαθήματος των Θρησκευτικών (ΜτΘ), εφαρμογές και πρακτικές που αποσκοπούν εις το ενισχυθεί η αποτελεσματικότητα, η παραγωγικότητα και η ευκολία μάθησης του συγκεκριμένου διδακτικού αντικειμένου, σε συνέχεια του έργου που προσέφερε – και συνεχίζει να προσφέρει – η χρήση των Τ.Π.Ε. (Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνίας) στην αναβάθμιση της διδακτικής πράξης.

Εισηγήτρια στο σεμινάριο που είχε ως θέμα «Εφαρμογές της τεχνητής νοημοσύνης στο μάθημα των Θρησκευτικών» ήταν η κ. Βασιλική Μητροπούλου, καθηγήτρια Παιδαγωγικών και Διδακτικής στο Τμήμα Θεολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (Α.Π.Θ.), η οποία παρουσίασε, εν είδει εισαγωγικού επιμορφωτικού σεμιναρίου, προτάσεις για τη διδακτική εφαρμογή / χρήση των εργαλείων που προσφέρει η ΤΝ για το ΜτΘ, τόσο στη Β/θμια (Γυμνάσια-Λύκεια), όσο και στη Α/θμια Εκπαίδευση (Δημοτικά-Νηπιαγωγεία).

Διακόσιοι (200) θεολόγοι εκπαιδευτικοί καθώς και διδάσκοντες/-ουσες το ΜτΘ στη Α/θμια Εκπ/ση  παρακολούθησαν με αδιάπτωτο ενδιαφέρον, επί δίωρο (5 – 7 μ.μ.), τη 6η διαδικτυακή συνάντηση, συμμετέχοντας ενεργά στο διάλογο και στις δράσεις που πραγματοποιήθηκαν στο – υπό τύπον και μορφή “Θεολογικού Εργαστηρίου” – επιμορφωτικό σεμινάριο που οργάνωσαν οι Σύμβουλοί τους.

Η κ. Μητροπούλου ανέφερε ότι η ΤΝ είναι η επιστήμη που χρησιμοποιεί τις μηχανές για να μιμηθεί τις δραστηριότητες της ανθρώπινης νοημοσύνης, είναι, εν άλλοις λόγοις, η προσομοίωση των διαδικασιών ανθρώπινης νοημοσύνης (μάθηση, προσαρμοστικότητα, εξαγωγή συμπερασμάτων επίλυση προβλημάτων, κ.λ.π.) από υπολογιστικές μηχανές.  Εκτελώντας αλγοριθμικές εργασίες η ΤΝ μπορεί να μαθαίνει μόνη της από μεγάλα σύνολα δεδομένων. Αφορά τον τρόπο που οι υπολογιστές έχουν την ικανότητα να καταλαβαίνουν τις οδηγίες που τους παρέχουμε, αλλά και να μιμούνται τον τρόπο ανθρώπινης επικοινωνίας διευκολύνοντας έτσι την επικοινωνία μεταξύ ανθρώπων και μηχανών. Η κ. Μητροπούλου τόνισε ότι η ΤΝ αποτελεί μια εξέλιξη της επιστήμης την οποία δεν πρέπει ούτε να «θεοποιούμε», αλλά ούτε και να «δαιμονοποιούμε», αλλά, επί τη βάσει της χριστιανικής θεολογίας, να αξιοποιούμε πάντα με σεβασμό στο ανθρώπινο πρόσωπο. Το μέλλον της ΤΝ στην Εκπαίδευση δεν είναι η απουσία της, αλλά η ρυθμιζόμενη και επιβλεπόμενη χρήση της και η ένταξή της σε ένα παιδαγωγικό πλαίσιο. Τέλος η κ. Μητροπούλου σε συνεργασία με τον Δρ. Γεώργιο Φούζα, μέλος του Εργαστηριακού Διδακτικού Προσωπικού (ΕΔΙΠ) του Τμήματος μέσω «Power Point» παρουσίασαν (με τη χρήση ενεργών συνδέσμων / links) εργαλεία ΤΝ που μπορούν να αξιοποιηθούν στο σχεδιασμό για τα διδακτικά σενάρια και τα σχέδια μαθήματος, όπως “εικονικούς βοηθούς” - Chat bots (ChatGPT, Google Bard, κλπ), εννοιολογικούς χάρτες, εργαλεία για τη δημιουργία κειμένου, περίληψη κειμένου, μετάφραση, παραγωγή εικόνων, ομιλίας, βίντεο, κ.α) παρέχοντας σχετικό υποστηρικτικό υλικό που διαμοιράσθηκε στους συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς. Στο υποστηρικτικό υλικό παρατέθηκαν και σύνδεσμοι/links για δωρεάν διαδικτυακό κύκλο μαθημάτων στη ψηφιακή πλατφόρμα «Elements of AΙ» (Αrtificial Intelligence»).

(Οι ενδιαφερόμενοι/-ες μπορούν να «κατεβάσουν» το σχετικό ψηφιακό αρχείο με όλο το υποστηρικτικό υλικό από τη σχετική ανάρτηση στο ιστολόγιο του Συμβούλου Εκπαίδευσης Θεολόγων Φθιώτιδος, πατώντας:  ΕΔΩ )

Aξίζει να σημειωθεί ότι μέρος της τηλεδιάσκεψης παρακολούθησαν ο Διευθυντής Β/θμιας Εκπαίδευσης Ν. Φθιώτιδος, Δρ. Κων/νος Σπαλιώρας (κλ. ΠΕ01) και η Διευθύντρια Β/θμιας Εκπαίδευσης Ν Κοζάνης Δρ. Βασιλική Βόντσα (κλ. ΠΕ02), οι οποίοι συνεχάρησαν τους Συμβούλους Εκπαίδευσης για την διοργάνωση του υψηλής ποιότητας, όπως αμφότεροι το χαρακτήρισαν, επιμορφωτικού σεμιναρίου καθώς και τους/τις συμμετέχοντες/-ουσες σε αυτό εκπαιδευτικούς, καθώς αφορά σ΄ ένα τόσο επίκαιρο θέμα, όπως αυτό της τεχνητής νοημοσύνης που αναμένεται να  διαδραματίσει κεντρικό ρόλο στην προετοιμασία της επόμενης γενιάς για τις ευκαιρίες και τις σύγχρονες προκλήσεις ενός μεταβαλλόμενου κόσμου.

* Mετά τις εισηγήσεις ακολούθησε διάλογος – συζήτηση ανάμεσα στους πανεπιστημιακούς και τους θεολόγους εκπαιδευτικούς και η τηλεδιάσκεψη έκλεισε με την ανταλλαγή ευχών για καλή Μεγαλοβδομάδα και καλό Πάσχα. 

Γιορτάζοντας τις φυσικές Επιστήμες στα Χανιά

Tue, 23/04/2024 - 11:38

Ολοκληρώθηκε το Σάββατο 20 Απριλίου 2024, η ημερίδα “Γιορτάζοντας τις φυσικές Επιστήμες στα Χανιά” που διοργανώνεται εδώ και 10 χρόνια από το Ε.Κ.Φ.Ε. Χανίων. Φέτος η εκδήλωση φιλοξενήθηκε στο χώρο του 1ου Γε.Λ. Χανίων και είχε ως κεντρική της θεματική τη σύνδεση των Φυσικών Επιστημών με την Τέχνη.

Συμμετείχαν συνολικά 23 σχολεία με 35 ομάδες και γύρω στους 400 μαθητές/τριες όλων των βαθμίδων που παρουσίασαν στο κοινό τις εντυπωσιακές τους υλοποιήσεις από τις 09.30 έως τις 13.30. Οι μαθητές έγιναν δάσκαλοι, οι επισκέπτες μαθητές, οι εκπαιδευτικοί σύμβουλοι και όλα αυτά σε μία εκδήλωση - γιορτή των Φυσικών Επιστημών. Χωρίς άγχος εξετάσεων και βαθμών, με μόνη “αγωνία” να ...πετύχει το πείραμα! Για άλλη μια φορά αναδείχθηκε η σημασία της δημιουργικής εμπλοκής των παιδιών στη μάθηση αλλά, και του ρόλου των εκπαιδευτικών που τα καθοδήγησαν και τα υποστήριξαν ώστε να βγουν μπροστά, σε “πρώτο πλάνο”!

Καθώς οι φυσικές επιστήμες αποτελούν ιδανικό πεδίο για την εφαρμογή μιας διερευνητικής διδακτικής πρακτικής, με την ευκαιρία και των νέων αναλυτικών προγραμμάτων σπουδών είναι καιρός, τα “κακοποιημένα” αντικείμενα της Φυσικής, της Χημείας, της Βιολογίας, της Γεωλογίας, της Αστρονομίας να αντιμετωπιστούν επιτέλους ως γνωστικά πεδία και όχι ως καύσιμα στην κούρσα για τις Πανελλήνιες. Σε μία τέτοια διαφορετική εκπαιδευτική θεώρηση, τα δεκάδες Ε.Κ.Φ.Ε. της χώρας με την εμπειρία που έχουν συγκεντρώσει, την άμεση επαφή με τους εκπαιδευτικούς αλλά και το εκπαιδευτικό υλικό που δημιουργούν μπορούν να αναλάβουν πρωταγωνιστικό ρόλο.

Στο απογευματινό μέρος της φετινής Γιορτής είχαμε τη σύνδεση και των τριών εκπαιδευτικών βαθμίδων καθώς καθηγητές και συνεργάτες της Σχολής Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του Πολυτεχνείου Κρήτης συζήτησαν μαζί μας για τη σχέση της Τέχνης με τις εφαρμοσμένες Φυσικές Επιστήμες. Τα σκαλοπάτια της εκπαίδευσης είναι διακριτά μεν, αλλά σε συνέχεια και αλληλεπίδραση μεταξύ τους.

Η εξέλιξη της συγκεκριμένης δράσης όλα αυτά τα 10 χρόνια μας δίνει ελπίδα ότι μπορούμε δημιουργήσουμε μία κρίσιμη μάζα, για να βελτιώσουμε την εκπαίδευση των παιδιών μας. Αρκεί βέβαια, ζητούμενο να είναι και η παιδεία και όχι ο στεγνός διαγ(κ)ωνισμός. Ένα μεγάλο ευχαριστώ σε όλους και όλες που συμμετείχαν, τους συνδιοργανωτές, τους χορηγούς και τους υποστηρικτές της εκδήλωσης, καθώς και όλους τους επισκέπτες που ήταν κοντά μας.

Πληροφορίες για την εκδήλωση μπορείτε να βρείτε στην ιστοσελίδα του ΕΚΦΕ Χανίων https://ekfechanion.eu/

Ανανεώνουμε το ραντεβού μας για το 2025.

Νίκος Αναστασάκης,

Φυσικός υπ. ΕΚΦΕ Χανίων

6ο Γυμνάσιο Λάρισας – Ρομποτική, Ψηφιακά Εργαλεία, Μαθηματικές Εργασίες και …Μίκης Θεοδωράκης στην πόλη Riihimaki της Φινλανδίας!

Mon, 22/04/2024 - 13:24

Ρομποτική, Ψηφιακά Εργαλεία, Μαθηματικές Εργασίες

και …Μίκης Θεοδωράκης στην πόλη Riihimaki της Φινλανδίας!

Στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος ERASMUS+ με κωδικό 2023-1-EL01-KA121-SCH-000129483, το σχολείο μας, ως διαπιστευμένο σχολείο με Κωδικό διαπίστευσης 2020-1-EL001-KA1200-SCH-000094713 και με στόχο την εκπαίδευση των μελών του στη Ρομποτική, στις Νέες Τεχνολογίες και την ενσωμάτωσή τους στη διδασκαλία των Μαθηματικών,  πραγματοποιήθηκε μετακίνηση του εκπαιδευτικού κ. Παναγιώτη Ρεμπάπη  στο σχολείο Harjunrenteen της πόλης Riihimaki της Φινλανδίας, από τις 8 έως τις 12 Απριλίου 2024.

Αρχικά, ξεναγήθηκε στους χώρους του σχολείου που είναι πλήρως εξοπλισμένο με σύγχρονα Εργαστήρια Γενικής και Τεχνικής Εκπαίδευσης. Συμμετείχε με συνδιδασκαλία και παρακολούθηση στη τάξεις των Μαθηματικών μέσα από ένα νέο τρόπο διδασκαλίας με τη χρήση Νέων Τεχνολογιών, αποκτώντας νέες δεξιότητες  για καλύτερη οργάνωση και αποτελεσματικότερη αξιοποίηση της Ψηφιακής Τεχνολογίας. Παρακολούθησε το μάθημα  της Αστρονομίας, των Θρησκευτικών καθώς και συνδυαστικό μάθημα των Μαθηματικών και της Γεωγραφίας. Επίσης συμμετείχε στο μάθημα των Αγγλικών, σε δύο διαφορετικές τάξεις, παρουσιάζοντας  στους μαθητές και τις μαθήτριες το σχολείο μας και τη πόλη μας.

Ξεχωριστή και ιδιαίτερη εμπειρία ήταν η παρακολούθηση και εκπαίδευση στη Ρομποτική, μέσα στο σύγχρονο και πλήρως εξοπλισμένο Εργαστήριο του σχολείου. Οι μαθητές/-τριές  του έχουν προχωρημένη εκπαίδευση στα robotics, (άρχισε το 2016), είναι οδηγός στον τομέα αυτόν σε όλη τη Φινλανδία! Το σχολείο παρέχει σεμινάρια εκπαίδευσης στη Ρομποτική  σε εκπαιδευτικούς της χώρας αυτής, αλλά και του εξωτερικού, και οι μαθητές/-τριες έχουν συμμετάσχει σε διεθνείς διαγωνισμούς εκτός της χώρας, αποκτώντας σημαντικές διακρίσεις!

Τέλος, την τελευταία μέρα  ιδιαίτερες και πολύ συγκινητικές, ήταν οι στιγμές που έζησε στο κλειστό γυμναστήριο του σχολείου, όπου συγκεντρώθηκαν οι μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου με τους εκπαιδευτικούς  τους. Στην  αρχή προβλήθηκαν βίντεο του σχολείου μας και της πόλης μας, που έχουν φτιάξει μαθητές/-τριές μας. Στη συνέχεια και μέσα σε μία ατμόσφαιρα ενθουσιασμού ο εκπαιδευτικός απέδωσε διάσημα  τραγούδια του  Μίκη Θεοδωράκη, συνοδευόμενος στο πιάνο από την καθηγήτρια Μουσικής του σχολείου δίνοντας τον ρυθμό  στους μαθητές/-τριες οι οποίοι ακολουθούσαν μαζί του και ανταπέδωσαν  με το ζωηρό χειροκρότημά τους.

Εκτός από τις δραστηριότητες του σχολείου, ο εκπαιδευτικός περιηγήθηκε στη κοντινή πόλη lahti, συμμετείχε στη πρόβα της Χορωδίας δωματίου της πόλης και παρακολούθησε συναυλία της Συμφωνικής Ορχήστρας της  πόλης αυτής στη φημισμένη αίθουσα Sibelius Hall!

Η κινητικότητα αυτή προσέφερε πολλά οφέλη, ο εκπαιδευτικός επέστρεψε με εμπειρία συνεργασίας και συνύπαρξης, εμπλουτίστηκε με νέες γνώσεις και προσεγγίσεις στην εκπαίδευση μέσω του προγράμματος Erasmus+, ενισχύοντας τη δημιουργικότητα και τη συνεργασία στον εκπαιδευτικό τομέα ενώ στη συνέχεια θα ακολουθήσει διάχυση των αποτελεσμάτων του προγράμματος.

13ο Πανελλήνιο Μαθητικό Συνέδριο «Παιδεία για Έναν Κόσμο Χωρίς Κάπνισμα»

Mon, 22/04/2024 - 09:33

Η πρωτοβουλία  Smoke Free Greece της Ελληνικής Αντικαρκινικής Εταιρείας διοργανώνει, υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, το 13ο Πανελλήνιο Μαθητικό Συνέδριο  «Παιδεία για έναν Κόσμο Χωρίς Κάπνισμα», το οποίο θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 24 Απριλίου 2024, ώρα 10:00 - 13:00, στην αίθουσα «Jacqueline de Romilly» του Υπουργείου Παιδείας,  Θρησκευμάτων και Αθλητισμού.

Πρόεδροι του Συνεδρίου θα είναι ο καθηγητής Παναγιώτης Μπεχράκης, ο οποίος είναι Επικεφαλής της Πρωτοβουλίας Smoke Free Greece, και ο εκπαιδευτικός, κ. Κωνσταντίνος Βασιλείου.

Την Έναρξη του Συνεδρίου θα κηρύξει η κα. Ζέττα Μακρή, Υφυπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού.

Χαιρετισμούς θα απευθύνουν η Βουλευτής, κα. Λιάνα Κανέλλη, ο Προϊστάμενος της Διεύθυνσης Σπουδών, Προγραμμάτων & Οργάνωσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευση του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, κ. Ανδρέας Νιγιάννης, ο Πρόεδρος του ΕΟΔΥ, κ. Χριστάκις Χατζηχριστοδούλου, ο Πρόεδρος της Ελληνικής Αντικαρκινικής Εταιρείας, κ. Ευάγγελος Φιλόπουλος και ο Χρυσός Ολυμπιονίκης στο αγώνισμα των κρίκων, Λευτέρης Πετρούνιας.

Το συνέδριο θα παρακολουθήσουν πάνω από 400 μαθητές και κατά τη διάρκειά του θα πραγματοποιηθούν εκπαιδευτικές,  καλλιτεχνικές και μουσικές δραστηριότητες με θέμα "Διασκέδαση Χωρίς Κάπνισμα".  Επιπλέον, θα πραγματοποιηθεί η βράβευση των μαθητών που διακρίθηκαν στον 10ο  Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό ζωγραφικής "Διασκέδαση Χωρίς Κάπνισμα".

Τα έργα που θα βραβευτούν, θα εκτεθούν στο χώρο του συνεδρίου και θα αναρτηθούν στην ιστοσελίδα www.smokefreegreece.gr.

Υπάρχει η δυνατότητα διαδικτυακής παρακολούθησης μέσω livestreaming στο κανάλι της Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης στο YouTube, μέσω του παρακάτω συνδέσμου: https://www.youtube.com/watch?v=4o52wv5s_Fw

Διαγωνισμός Ευρωπαϊκής Ολυμπιάδας Πειραμάτων EOES 2024

Fri, 19/04/2024 - 11:59

Η Πανελλήνια Ένωση Υπευθύνων Εργαστηριακών Κέντρων Φυσικών Επιστημών (ΠΑΝ.Ε.Κ.Φ.Ε.), ως το αρμόδιο επιστημονικό σωματείο για τη διαδικασία επιλογής, προετοιμασίας και οργάνωσης των ελληνικών αποστολών που συμμετέχουν στις Ευρωπαϊκές Ολυμπιάδες Πειραμάτων Φυσικών Επιστημών (European Experimental Science Olympiad - EOES), οργάνωσε και φέτος τη συμμετοχή της Ελληνικής αποστολής στην Ευρωπαϊκή Ολυμπιάδα Πειραμάτων Φυσικών Επιστημών - EOES 2024 που διεξήχθη από τις 7 έως τις 14 Απριλίου 2024 στο Λουξεμβούργο (ιστοσελίδα διοργάνωσης: https://www.olympiades.lu/eoes2024/).

Την Ελληνική αποστολή αποτελούσαν οι: Μαρία Τσακίρη (Εθνική Συντονίστρια της EOES στην Ελλάδα - επικεφαλής Ελληνικής Αποστολής), Χρήστος Γεωργόπουλος (Μέντορας Φυσικής - πρόεδρος της ΠΑΝ.Ε.Κ.Φ.Ε.), Δήμητρα Κοντοσταυλάκη (Μέντορας Βιολογίας, Εκπαιδευτικός του Γε.Λ. Κολλεγίου Ψυχικού), Αστέριος Λασκαρίδης (Μέντορας Χημείας και Εκπαιδευτικός των Εκπαιδευτηρίων Μαντουλίδη Θεσσαλονίκης), Γεώργιος Διπλάρης (Παρατηρητής - Εκπαιδευτικός του Γε.Λ. Κολλεγίου Ψυχικού) και η μαθήτρια και οι μαθητές: Αντωνιάδης Στυλιανός-Νικόλαος, Βαλέττα Φαίδρα, Σταμούλης Ευθύμιος, του Γε.Λ. Κολλεγίου Ψυχικού και Καϊμάκης Αλέξανδρος, Νίκου Προμηθέας-Παναγιώτης, Τούλης Δημήτριος, του Γε.Λ. Εκπαιδευτηρίων Μαντουλίδη Θεσσαλονίκης.

Διαβάστε περισσότερα εδώ : eoes2024-Luxemberg_apotelesmata-deltio-typou

Βράβευση από τη μαθηματική εταιρία για το Αριστοτέλειο Κολλέγιο

Fri, 19/04/2024 - 10:05
Σε συνέχεια της συμμετοχής των μαθητών μας στους διαγωνισμούς "ΘΑΛΗΣ", "ΕΥΚΛΕΙΔΗΣ" και "ΑΡΧΙΜΗΔΗΣ" της Μαθηματικής εταιρείας την Πέμπτη 18 Απριλίου 2024 πραγματοποιήθηκε η βράβευση του μαθητή μας της Β' λυκείου Γκουτζίκα Ορέστη και της μαθήτριας της Γ' Γυμνασίου Μποντέ Ελισάβετ. Η βράβευση έγινε στο χώρο του Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδος στα πλαίσια διεξαγωγής της Μαθηματικής εβδομάδας 2024. Τους μαθητές υποστήριξαν οι μαθηματικοί Λυκείου και Γυμνασίου αντίστοιχα.

Συμμετοχή της Ε΄ τάξης του Δημοτικού Σχολείου Πενταπλατάνου Γιαννιτσών, στο πρόγραμμα ΧΟΠΑ Ήρωες!

Fri, 19/04/2024 - 10:03

Συμμετοχή της Ε΄΄ τάξης του Δημοτικού Σχολείου Πενταπλατάνου Γιαννιτσών, στο πρόγραμμα ΧΟΠΑ Ήρωες!

Η Ε΄ τάξη του Δημοτικού Σχολείου Πενταπλατάνου Γιαννιτσών, με συντονίστρια την εκπαιδευτικό της τάξης κα Χατζηκαλλινικίδου Σοφια, συμμετείχε στο πρόγραμμα ΧΟΠΑ Ήρωες, το οποίο  εφαρμόζεται παγκοσμίως από τον Παγκόσμιο Οργανισμό για τα Εγκεφαλικά Επεισόδια (World Stroke Organization), το Schools for Health in Europe Foundation (S.H.E.) και την UNESCO,  σε συνεργασία με την  Angels Initiative και το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, με σκοπό την ενημέρωση και εκπαίδευση των μαθητών στα συμπτώματα του εγκεφαλικού και την έγκαιρη αντιμετώπισή του, ώστε να να βοηθήσουν να σωθούν οι παππούδες και οι γιαγιάδες τους. Το πρόγραμμα είχε διάρκεια 5 εβδομάδων. Ξεκίνησε στις 22 Φεβρουαρίου 2024 και ολοκληρώθηκε στις 21 Μαρτίου. Μέσα σε αυτές τις 5 εβδομάδες, οι μαθητές με παιγνιώδη και διασκεδαστικό τρόπο και χρησιμοποιώντας το online, αλλά και έντυπο εκπαιδευτικό υλικό που  έστειλε ο φορέας, πληροφορήθηκαν για τα συμπτώματα του εγκεφαλικού , τις αιτίες που τα προκαλεί, τον τρόπο που εκδηλώνεται και το τι πρέπει να κάνουν αν βρεθούν αντιμέτωποι με μια τέτοια κατάσταση. Το moto του προγράμματος "έναν παππού και μία γιαγιά τη φορά", κατεύθυνε τους μαθητές στη διαπίστωση πως τα πρόσωπα που πλήττονται περισσότερο από το εγκεφαλικό είναι τα αγαπημένα τους πρόσωπα που τους προσέχουν : οι παππούδες και οι γιαγιάδες τους. Γεγονός που τους έκανε να παρακολουθήσουν με μεγαλύτερο ενδιαφέρον το πρόγραμμα, από τη στιγμή μάλιστα που αφορούσε μια ανεκτίμητη και πολύτιμη σχέση. Το υλικό του προγράμματος που διανέμεται δωρεάν, αποτελείται από βιβλία σε έντυπη και online μορφή, δραστηριότητες, κουίζ, ηλεκτρονικά παιχνίδια, δώρα επιβράβευσης, ζωγραφιές, μάσκες, κουκλοθέατρο, αφίσες, video, τραγούδια, κ.ά., τα οποία υπήρξαν πόλος έλξης για τα παιδιά. Με την ολοκλήρωση του προγράμματος, οι μαθητές, εκπαιδευμένοι πλέον, πιστοποιημένοι ΧΟΠΑ Ήρωες, με βεβαιώσεις συμμετοχής, κλήθηκαν με τη σειρά τους, να εκπαιδεύσουν τους παππούδες και τις γιαγιάδες τους γύρω από αυτό το τόσο σημαντικό θέμα. Ένα πρόγραμμα ελκυστικό, όλο δράση που εκτός από τους μαθητές, παρακολούθησαν με πολύ ενδιαφέρον και οι γονείς τους. Και όπως πολύ εύστοχα αναφέρεται στην καμπάνια του προγράμματος, " οι ΧΟΠΑ Ήρωες είναι μία βραβευμένη εκπαιδευτική πρωτοβουλία που αξιοποιεί τον ενθουσιασμό που έχουν τα παιδιά να μαθαίνουν και να μοιράζονται  και ενθαρρύνει τη μεταλαμπάδευση της γνώσης στην υπόλοιπη οικογένεια τους και ιδιαίτερα στους παππούδες και τις γιαγιάδες τους. "

Για περισσότερες πληροφορίες και εγγραφή στο πρόγραμμα, μπορεί κάποιος να επισκεφθεί την ιστοσελίδα του προγράμματος:

https://gr-el.fastheroes.com/

550 μαθητές/τριες από όλη την Ελλάδα στο 10ο Μαθητικό Συνέδριο Επιστήμης και Τεχνολογίας του Κολλεγίου Ανατόλια

Thu, 18/04/2024 - 17:27

Εργασίες με επίκεντρο τους 17 Παγκόσμιους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ, εργασίες που μελετούν την τεχνητή νοημοσύνη, την περιβαλλοντική ρύπανση, βιώσιμα συστήματα για ανακύκλωση, έξυπνες κατασκευές και ρομπότ είναι ορισμένα μόνο από τα πρωτότυπα projects που θα παρουσιαστούν στις 19 και 20 Απριλίου 2024, στο 10ο Μαθητικό Συνέδριο Επιστήμης και Τεχνολογίας / ACSTAC που διοργανώνει το Κολλέγιο Ανατόλια στις εγκαταστάσεις του.

Το Συνέδριο έχει τεθεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, και πραγματοποιείται με την ευγενική υποστήριξη των Dan & Helen Lindsay στη μνήμη των Χρυσή Παπίδου Ηλέκτρη και Παύλου Ηλέκτρη.

Διαβάστε περισσότερα εδώ : Press Release_ACSTAC 2024

Science Day – 14ο Γυμνάσιο Περιστερίου & 11ο ΓΕΛ Περιστερίου

Thu, 18/04/2024 - 14:52
Την Παρασκευή 5 Απριλίου 2024 το 14ο Γυμνάσιο Περιστερίου & το 11ο ΓΕΛ Περιστερίου διοργάνωσαν από κοινού μία ημερίδα πειραμάτων με τίτλο "SCIENCE DAY". Τα πειράματα παρουσιάστηκαν από μαθητές και μαθήτριες των δύο σχολείων που συμμετείχαν στους Ομίλους Βιολογίας και Φυσικών Επιστημών, σε μαθητές και μαθήτριες των όμορων Δημοτικών σχολείων και Γυμνασίων.

Την διοργάνωση της ημερίδας επιμελήθηκαν οι

κα. Βάρφη Υπεύθυνη Εργαστηρίου Φυσικών Επιστημών του 11ου ΓΕΛ Περιστερίου (Φυσικός)

κα. Κουμπενά Υπεύθυνη Εργαστηρίου Φυσικών Επιστημών του 14ου Γυμνασίου Περιστερίου (Βιολόγος)

κα. Μαστοράκη Διευθύντρια του 14ου Γυμνασίου Περιστερίου (Φυσικός)

Ευχαριστούμε πολύ τους

κα. Μακρή Διευθύντρια Εκπαίδευσης Γ' Αθήνας

κ. Θεοδωράκο Αντιδήμαρχο Περιστερίου & Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών

κ. Γεωργόπουλο πρόεδρο της ΠΑΝΕΚΦΕ και υπεύθυνο ΕΚΦΕ Αγ. Αναργύρων

κ. Μπαμπασίδη Σύμβουλο Φυσικών Επιστημών

κ. Φιλιόγλου υπεύθυνο ΕΚΦΕ Αιγάλεω

κα. Φώτη Διευθύντρια του Εσπερινού Γυμνασίου Περιστερίου

κα. Δημητρίου συνεργάτης  ΕΚΦΕ Αιγάλεω

κα. Τασούλα συνεργάτης  ΕΚΦΕ Αγ. Αναργύρων

κα. Χάτζιου Σύμβουλος 3ης κοινότητας Δήμου Περιστερίου

και όλους τους εκπαιδευτικούς που μας τίμησαν με την παρουσία τους

Συναντήσεις του Δ.Σ. της Π.Ε.ΣΥ.Ε. με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ και τον Πρόεδρο της Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε.

Thu, 18/04/2024 - 10:11

Συναντήσεις του Δ.Σ. της Π.Ε.ΣΥ.Ε. με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ και τον Πρόεδρο της Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε.

Την Τρίτη 16 Απριλίου 2024 πραγματοποιήθηκε προγραμματισμένη συνάντηση του Διοικητικού Συμβουλίου της Πανελλήνιας Ένωσης Συμβούλων Εκπαίδευσης (Π.Ε.ΣΥ.Ε.) με την Υφυπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού κ. Ζέττα  Μακρή και τον Γενικό Γραμματέα Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής κ. Ιωάννη Κατσαρό. Κατά την πολύωρη συνάντηση αναπτύχθηκε ένας γόνιμος, ουσιαστικός, διεξοδικός και ειλικρινής διάλογος και ανταλλαγή απόψεων επί όλων των θεμάτων που αφορούν στον πολλαπλό ρόλο των Συμβούλων Εκπαίδευσης.

Τα μέλη του Δ.Σ. της Π.Ε.ΣΥ.Ε. προέβησαν σε μία αναλυτική παρουσίαση στην πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ όλων των ζητημάτων και προβλημάτων, όπως αυτά αναδείχθηκαν μετά από ένα χρόνο λειτουργίας του θεσμού και σχετίζονται με το έργο όλων των Συμβούλων Εκπαίδευσης και τους πολυσύνθετο ρόλο που καλούνται να υπηρετήσουν. Παράλληλα, τόσο μέσω γραπτού υπομνήματος όσο και προφορικά, κατατέθηκαν συγκεκριμένες προτάσεις επίλυσης σημαντικών προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης και δυσχεραίνουν το έργο τους (θεσμικά, διοικητικά, οικονομικά).

Ακολούθησε προγραμματισμένη συνάντηση με τον Πρόεδρο της Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε. κ. Ηλία Ματσαγγούρα κατά την οποία πραγματοποιήθηκε ένα γόνιμος και ουσιαστικός διάλογος και ο αξιότιμος Καθηγητής προέβη σε μια σφαιρική και αναλυτική παρουσίαση θεμάτων που αφορούν στον ρόλο των Συμβούλων Εκπαίδευσης, καθώς και στην αξιολόγηση.

Η συνάντηση με την ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. είχε ως αποτέλεσμα και την έναρξη μιας μόνιμης και ουσιαστικής επικοινωνίας μεταξύ του Υπουργείου Παιδείας και της Π.Ε.ΣΥ.Ε. για την όσο το δυνατόν άμεση ανατροφοδότηση και επίλυση ζητημάτων που σχετίζονται με την καθημερινή λειτουργία και τον σύνθετο ρόλο των Συμβούλων Εκπαίδευσης, για την αποτελεσματικότερη υποστήριξη όλων των εκπαιδευτικών και των σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης.

Βράβευση 4ου Δημοτικού Σχολείου Ιλίου

Thu, 18/04/2024 - 09:54

Το 4ο Δημοτικό Σχολείο Ιλίου πήρε μέρος στον φετινό διαγωνισμό Make-A-Wish (Κάνε-Μια-Ευχή Ελλάδος) και υλοποίησε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα Αστέρι της Ευχής . Με στόχο την ευαισθητοποίηση των παιδιών , τη συμμετοχή και την έκφραση των δικών τους αντιλήψεων και των αισθημάτων προσφοράς και αλληλεγγύης προς τα παιδιά της ευχής, οι μαθητές  της Γ τάξης δημιούργησαν ένα βίντεο εμπνευσμένο από το Αστέρι της ευχής και το δέντρο των λέξεων που ζωγραφίστηκε στον τοίχο του σχολείου μας . Συναγωνιστήκαμε με σχολεία από όλη την Ελλάδα και διακριθήκαμε παίρνοντας τη δεύτερη θέση στην κατηγορία βίντεο και αυτό μας κάνει περήφανους και χαρούμενους

Αναβολή επιμορφωτικού – βιωματικού σεμιναρίου, των εκπ/κων Φυσικής Αγωγής (18-04-2024)

Thu, 18/04/2024 - 08:18

Αγαπητές συναδέλφισσες και αγαπητοί συνάδελφοι,

Μετά του απρόβλεπτου, σημαντικού εκπαιδευτικού ζητήματος που προέκυψε, εκφράζοντας άμεσα και έμπρακτα τη συναδελφική μας αλληλεγγύη, σας ανακοινώνουμε την αναβολή του επιμορφωτικού βιωματικού σεμιναρίου, που είχε προγραμματιστεί για αύριο, Πέμπτη 18 Απριλίου 2024, 11:00 με 14:00, στο Δημοτικό Κλειστό Γυμναστήριο Ρόδου Βενετόκλειο και απευθύνονταν στους/στις εκπαιδευτικούς Φυσικής Αγωγής που υπηρετούν στα σχολεία Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης νήσου Ρόδου.

Νέα ημερομηνία και ώρα διεξαγωγής θα ανακοινωθεί σύντομα.

Με εκτίμηση

Εκ μέρους της οργανωτικής επιτροπής

Αδαμαντία Φατσέα

Σ.Ε. Φυσικής Αγωγής Ν. Δωδ/σου

Eφαρμογές της τεχνητής νοημοσύνης στο μάθημα των Θρησκευτικών – Επιμορφωτικό webinar Θεολόγων με εισηγήτρια την καθηγήτρια Παιδαγωγικών και Διδακτικής του ΑΠΘ κ. Βασιλική Μητροπούλου

Wed, 17/04/2024 - 10:54

Συνεχίζονται τη Δευτέρα, 22 Απριλίου 2024, οι εργασίες του διαδικτυακού (web-based seminar) “Θεολογικού Εργαστήριου” που συνδιοργανώνουν οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης κλ. ΠΕ01 Θεολόγων Δρ. Χαράλαμπος Ανδρεόπουλος (Καρδίτσας, Φθιώτιδας, Ανατ. Αττικής), Δρ. Νικόλαος Ματθαίου (Δυτ. Μακεδονίας) και Όλγα Γκούμα, M.Th. (Ανατ. Μακεδονίας & Θράκης) για τις επιμορφωτικές τους δράσεις με τους θεολόγους εκπαιδευτικούς των περιοχών ευθύνης τους.

Οι διαδικτυακές συναντήσεις  διεξάγονται εκτός ωραρίου λειτουργίας των σχολείων και η συμμετοχή των εκπ/κών σ΄ αυτές είναι προαιρετική. Η θεματολογία των συναντήσεων περιλαμβάνει θέματα Διδακτικής των Θρησκευτικών, ζητήματα Διοίκησης της Εκπαίδευσης, εφαρμογές των Τ.Π.Ε. στα Θρησκευτικά, πληροφόρηση για νέες τάσεις και ρεύματα της θεολογικής επιστήμης, κ.α.

Η 6η διαδικτυακή συνάντηση θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα, 22 Απριλίου 2024 και ώρα 17.00 στο σύνδεσμο (link) της ψηφιακής πλατφόρμας Cisco Webex:

https://minedu-secondary.webex.com/meet/xandreo

με θέμα: «Εφαρμογές της τεχνητής νοημοσύνης στο μάθημα των Θρησκευτικών – Διδακτικά σενάρια»

Εισηγήτρια θα είναι η κ. Βασιλική Μητροπούλου, Καθηγήτρια Παιδαγωγικών και Διδακτικής με έμφαση στις ΤΠΕ – Διευθύντρια του Εργαστηρίου Παιδαγωγικής του Τμήματος Θεολογίας του ΑΠΘ.

* Η τηλεδιάσκεψη είναι ανοικτή και για τους συναδέλφους (ΠΕ01) άλλων περιφερειακών Δ/νσεων Β/θμιας Εκπ/σης καθώς, επίσης, και για τους συναδέλφους της Α/βάθμιας Εκπαίδευσης (ΠΕ60 και ΠΕ70).

EuCodeWeek Local Teacher Training Course – 2ο Νηπιαγωγείο Παιανίας

Wed, 17/04/2024 - 10:30

Local Teacher Training Course in person! Κindergarten activities, Cross-curricular integration of code activities in language courses, Artificial Intelligence Activities”A journey with Artificial Intelligence towards environmental awareness” Δραστηριότητες Νηπιαγωγείου, Διαθεματική ενσωμάτωση δραστηριοτήτων κώδικα σε μαθήματα γλώσσας, Δραστηριότητες Τεχνητής Νοημοσύνης,”Ένα ταξίδι με την τεχνητή νοημοσύνη προς την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση”

Pages