×

Steve McQueen - CEO

team

Bio

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum

Connect

×

Robyn Sullivan - Vice President

team

Bio

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum

Connect

×

Aiko Takahashi - Design

team

Bio

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum

Connect

×

Frank Douglas - Marketing

team

Bio

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum

Connect

×

×
×

Πανελλήνιο σχολικό δίκτυο

Subscribe to Πανελλήνιο σχολικό δίκτυο feed Πανελλήνιο σχολικό δίκτυο
Το δίκτυο στην υπηρεσία της Εκπαίδευσης
Updated: 1 hour 11 min ago

Συμμετοχή της Διεύθυνσης Α/θμιας Εκπαίδευσης Θεσπρωτίας στην 6η Διεθνική Δραστηριότητα μάθησης, διδασκαλίας και κατάρτισης στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus +

Thu, 26/05/2022 - 10:21

Στις 16-20 Μαΐου 2022, αντιπροσωπεία της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Θεσπρωτίας, με επικεφαλής την Διευθύντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Θεσπρωτίας, κ. Μαρίνα Μπέση, και τη συμμετοχή 4 εκπαιδευτικών,  έλαβε μέρος στην  6η Διεθνική Δραστηριότητα μάθησης, διδασκαλίας και κατάρτισης (Transnational Learning/Teaching/ Training Activity) που διεξήχθη  στο Πάζαρτζικ της Βουλγαρίας στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+ ΚΑ201 με τίτλο Student Transition in Education Paths (S.T.E.P.) 2019-2022. Το Πρόγραμμα που συντονίζεται από τη Δ.Π.Ε. Θεσπρωτίας έχει ως στόχο να καταγράψει καλές εκπαιδευτικές πρακτικές που διευκολύνουν την ομαλή μετάβαση των μαθητών/μαθητριών από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό σχολείο στις επτά χώρες-εταίρους του προγράμματος.

Κατά τη διάρκεια της κινητικότητας, οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί του 1ου Δημοτικού Σχολείου Παραμυθιάς και του 5ου Νηπιαγωγείου Ηγουμενίτσας καθώς και εκπρόσωποι της Διεύθυνσης, επισκέφτηκαν το νηπιαγωγείο “Kalina Malina” στο Πάζαρτζικ και παρακολούθησαν βέλτιστες πρακτικές που αφορούν στη σχολική μετάβαση και την προετοιμασία των νηπίων για το Δημοτικό σχολείο. Επίσης, είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν το εκπαιδευτικό σύστημα της Βουλγαρίας και το πρόγραμμα σπουδών της Προσχολικής και Σχολικής Εκπαίδευσης της γειτονικής χώρας.

Στο πλαίσιο της συνεργασίας νηπιαγωγείων και δημοτικών σχολείων, οι εταίροι είχαν επίσης τη δυνατότητα να επισκεφτούν το δημοτικό σχολείο “Ivan Batakliev” στο Πάζαρτζικ, το νηπιαγωγείο “Miroslava” στη Φιλιππούπολη και το ιδιωτικό Δημοτικό σχολείο και Γυμνάσιο “Britanica Park School” στο Σόφια. Οι εταίροι ξεναγήθηκαν στους χώρους των σχολείων, συνομίλησαν με συναδέλφους εκπαιδευτικούς, παρακολούθησαν μαθήματα και αντάλλαξαν πληροφορίες και ιδέες τόσο για τις πρακτικές μετάβασης όσο και για ευρύτερες εκπαιδευτικές πρακτικές που εφαρμόζονται τα σχολεία αυτά.

Τέλος, συζητήθηκαν θέματα σχετικά με την πρόοδο του προγράμματος και τον σχεδιασμό των επόμενων δραστηριοτήτων για την ολοκλήρωση του προγράμματος.

                                                                                           ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Α/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΘΕΣΠΡΩΤΙΑΣ

Το 6ο Γυμνάσιο Λάρισας στις Βρυξέλλες με το πρόγραμμα Erasmus+ «BiodiverCites Europe’ennes»

Thu, 26/05/2022 - 09:09

Το 6ο Γυμνάσιο Λάρισας πραγματοποίησε στις Βρυξέλλες του Βελγίου, από τις 13 έως τις 18 Μαΐου,  την τελευταία κινητικότητα στα πλαίσια του προγράμματος Erasmus+ KA2 “BiodiverCites Europe’ennes” και κωδικό 2020-1-FRO1-KA229-080339-2 μαζί με μαθητές και εκπαιδευτικούς σχολείων από την Γαλλία, την Φινλανδία και την Ιταλία.

Το πρόγραμμα στόχευε στην ευαισθητοποίηση των μαθητών στο καίριο θέμα της προστασίας του περιβάλλοντος και των επαπειλούμενων ειδών και τα παιδιά συνεργάστηκαν για τον σκοπό αυτό και διαδικτυακά στην πλατφόρμα του eTwinning (Twinspace) κατά τη διάρκεια των δυο τελευταίων σχολικών ετών 2020-2022.

Η Γαλλία, ως συντονίστρια χώρα, οργάνωσε την επίσκεψη στις Βρυξέλλες αποδίδοντας τιμή στον αναγεννησιακό ανθρωπιστή Έρασμο, τον δάσκαλο και ακούραστο ταξιδευτή της εποχής της Αναγέννησης στην Ευρώπη. Στο πλαίσιο αυτό επισκεφθήκαμε την οικία-μουσείο του Εράσμου, που βρίσκεται σε προάστιο της πόλης και θαυμάσαμε τον κήπο  με την αξιόλογη βιοποικιλότητα.  Στη συνέχεια γνωρίσαμε  το Ευρωκοινοβούλιο και ενημερωθήκαμε για τον τρόπο λειτουργίας των ευρωπαϊκών θεσμών ενώ στο  σπίτι της Ευρωπαϊκής Ιστορίας  εμβαθύναμε τις γνώσεις μας όσον αφορά  τα γεγονότα  που σημάδεψαν την πορεία της ηπείρου μας.

Ακολουθώντας το πρόγραμμα στο θέμα της βιοποικιλότητας, απολαύσαμε την επαφή με την φύση στα πολυάριθμα πάρκα  ενώ  επισκεφτήκαμε σημαντικά  μουσεία και αξιοθέατα, όπως το  Le muse’e des Beaux Arts , το Atomium  (μνημείο του ατόμου από χάλυβα), το μουσείο φυσικής Ιστορίας και την περιοχή La Grand Place  με τα αξιόλογα μεσαιωνικά κτίρια, που αποτελεί το ιστορικό κέντρο της πόλης. Οι μαθητές και οι μαθήτριες σχημάτισαν διεθνείς ομάδες, αντάλλαξαν απόψεις και ανανέωσαν τις φιλίες που είχαν ήδη δημιουργήσει κατά τις προηγούμενες κινητικότητες.

Η  εκπαιδευτική ομάδα του σχολείου μας αποτελούνταν από τρεις μαθήτριες της Γ΄ Τάξης  συνοδευόμενες από τις καθηγήτριες Καλπακίδου Δέσποινα (Φιλόλογο) και Καλφούντζου Σταυρούλα  (Τεχνολόγο).

Διαδικτυακή Ενημέρωση για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις Υποψηφίων με Αναπηρία και Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες

Wed, 25/05/2022 - 13:19

Προσκαλούμε τους Γονείς/Κηδεμόνες μαθητών με Αναπηρία ή/και Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες, τους/τις ενδιαφερόμενους/νες μαθητές/μαθήτριες της Γ΄ Τάξης Γενικών, Εσπερινών και Επαγγελματικών Λυκείων καθώς και τους απόφοιτους Λυκείων, να παρακολουθήσουν τη διαδικτυακή ενημερωτική συνάντηση η οποία διοργανώνεται από το 1ο ΠΕΚΕΣ Κεντρικής Μακεδονίας σε συνεργασία με το 1ο και 2ο ΚΕΔΑΣΥ Ανατολικής Θεσσαλονίκης, με την υποστήριξη της Περιφερειακής Διεύθυνσης Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας.

Τίτλος της Διαδικτυακής Ενημερωτικής Συνάντησης είναι:

«Πανελλαδικές εξετάσεις υποψηφίων με Αναπηρία και Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες Ημερησίων και Εσπερινών ΓΕΛ και ΕΠΑΛ έτους 2022. Πλαίσιο και διαδικασίες προφορικής εξέτασης»

Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 30 Μαϊου και ώρα 14:00. Θα υπάρχει ζωντανή μετάδοση μέσα από το siteτης ΠΔΕ Κ.Μακεδονίας στο σύνδεσμο: https://www.webtv.kmaked.eu.

Τέλος το κοινό θα μπορεί να διατυπώσει ερωτήσεις προς τους εισηγητές μέσω της πλατφόρμας ερωτήσεων της Περιφερειακής Διεύθυνσης Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας στο link: https://www.submit.kmaked.eu. Επίσης θα υπάρχει και η δυνατότητα υποβολής liveερωτήσεων, μέσω του καναλιού Youtubeτης ΠΔΕ Κεντρικής Μακεδονίας.

Σκοπός της τηλεσυνάντησης είναι η ενημέρωση των ενδιαφερόμενων υποψηφίων και των γονέων τους για τον τρόπο και τη διαδικασία εξέτασης στις Πανελλαδικές Εξετάσεις των Ατόμων με Αναπηρία και Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες.

Ακολουθεί το πρόγραμμα της εκδήλωσης.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ

Έναρξη

14:00

Α ΜΕΡΟΣ

14:00

Έναρξη εργασιών

Δρ Πολυχρόνης Ευκαρπίδης - ΣΕΕ (ΠΕ70-ΕΑΕ) 1ου ΠΕΚΕΣ Κ. Μακεδονίας

14:10

Χαιρετισμός Αναπληρωτή Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας
κ. Θωμά Μπαχαράκη

14:15

Β ΜΕΡΟΣ  Εισηγήσεις

14:15

"Πανελλαδικές εξετάσεις 2022 για υποψηφίους με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες: Όροι και συνθήκες λειτουργίας των Ειδικών Εξεταστικών Κέντρων",

   κ. Αλέξανδρος Νικολαΐδης, ΣΕΕ (ΠΕ02) 1ου ΠΕΚΕΣ Κ. Μακεδονίας.

14:40

«Μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που εξετάζονται προφορικά»,

κ. Αποστόλου Θεοδώρα, Μετ. φιλόλογος 1ου ΚΕΔΑΣΥ Α΄ Θεσσαλονίκης

15:00

«Διαδικασία προφορικά εξεταζόμενων υποψηφίων στις πανελλαδικές εξετάσεις»,

Δρ Καββαδά Ευρυδίκη, εκπαιδευτικός ειδικής αγωγής 1ου ΚΕΔΑΣΥ

A Θεσσαλονίκης

15:20

«Οι σύμμαχοί μου στις Πανελλαδικές»,

κ. Ιωάννα Ρεϊζοπούλου, ψυχολόγος, MSc στην οικογενειακή ψυχοθεραπεία και    συμβουλευτική

Απαντήσεις στις ερωτήσεις  Λήξη εκδήλωσης


Στην εκδήλωση θα συμμετέχουν διαδικτυακά:

α) Οι Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου:

Αλεξούδα Γεωργία, ΣΕΕ πληροφορικής, 1ου ΠΕΚΕΣ Κεντρικής Μακεδονίας

Βέτσιος Ελευθέριος, Οργανωτικός Συντονιστής 1ου ΠΕΚΕΣ Κεντρικής Μακεδονίας

Βορβή Ιωάννα, ΣΕΕ ΠΕ 02, 1ου ΠΕΚΕΣ Κεντρικής Μακεδονίας

Καραμανλή Θεοδώρα, ΣΕΕ ΠΕ 80, 1ου ΠΕΚΕΣ Κεντρικής Μακεδονίας

Κουκουλάκης Χάρης, ΣΕΕ ΠΕ 03, 1ου ΠΕΚΕΣ Κεντρικής Μακεδονίας

Λευκοπούλου Σουλτάνα, ΣΕΕ φυσικών επιστημών, 1ου ΠΕΚΕΣ Κεντρικής Μακεδονίας

Μανιάκας Θεόδωρος, ΣΕΕ αγγλικής γλώσσας, 1ου ΠΕΚΕΣ Κεντρικής Μακεδονίας

Μαραγκουδάκης Νικηφόρος, ΣΕΕ ΠΕ 82, 1ου ΠΕΚΕΣ Κεντρικής Μακεδονίας

Μπεχλιβάνη Νικολέτα, ΣΕΕ 78, 1ου ΠΕΚΕΣ Κεντρικής Μακεδονίας

Πούλος Γεώργιος, ΣΕΕ ΠΕ 03, 1ου ΠΕΚΕΣ Κεντρικής Μακεδονίας

Στράντζαλης Πολύβιος, ΣΕΕ ΠΕ 01, 1ου ΠΕΚΕΣ Κεντρικής Μακεδονίας

Τουμπεκτσής Σωκράτης, ΣΕΕ ΠΕ 04, 1ου ΠΕΚΕΣ Κεντρικής Μακεδονίας

Τσερπέ Γεωργία, ΣΕΕ 79, 1ου ΠΕΚΕΣ Κεντρικής Μακεδονίας

Χρυσανθοπούλου Κωνσταντίνα, ΣΕΕ γερμανικής γλώσσα, 1ου ΠΕΚΕΣ Κεντρικής Μακεδονίας

 

β) Οι προϊστάμενοι των ΚΕΔΑΣΥ περιοχής ευθύνης του 1ου ΠΕΚΕΣ Κεντρικής Μακεδονίας

Σταγιόπουλος Πέτρος, Προϊστάμενος 1ου ΚΕΔΑΣΥ Ανατολικής Θεσσαλονίκης

Τέλη Αφροδίτη, Προϊσταμένη 2ου ΚΕΔΑΣΥ Ανατολικής Θεσσαλονίκης

Τεχνική Υποστήριξη Μετάδοσης: Κώστας Ηλιάδης, ΠΔΕ Κεντρικής Μακεδονίας

Το 1ο ΔΣ ΚΡΕΜΑΣΤΗΣ ΡΟΔΟΥ στη Νορμανδία(Γαλλία) στο πλαίσιο του προγράμματος ERASMUS+KA201 CHLOERIS

Wed, 25/05/2022 - 09:55

Η μετακίνηση του 1ου Δημοτικού Σχολείου Κρεμαστής πραγματοποιήθηκε από τις 2 έως τις 6 Μαΐου 2022  στην περιοχή της Νορμανδίας(Γαλλία) με τη συμμετοχή  μαθητών από τις Ε ΄και Στ’ τάξεις και τη συνοδεία εκπαιδευτικών. Η συνάντηση αυτή αποτελεί βασικό σημείο του προγράμματος CHLOERIS(Chemins pour lOuverture Européenne, la Rencontre et lInclusion par le Sport-Πολιτειότητα, Αναπηρία, Τόποι , Ολυμπισμός , Σεβασμός, Συμπερίληψη), αφού σε αυτήν έγινε ουσιαστικά η συνάντηση, δια ζώσης, του σχολείου μας με το αντίστοιχο σχολείο-εταίρο μας, το Δημοτικό Σχολείο της La Cambe (École Primaire Paule Bernard de La Cambe).

Στο ταξίδι συμμετείχαν, από το 1ο Δημοτικό Σχολείο Κρεμαστής,τελικά,17 μαθητές και 4 εκπαιδευτικοί: Αικατερίνη-Σταματία Σοκορέλου(ΠΕ70),Διευθύντρια του 1ου Δ.Σ Κρεμαστής, Ασημίνα Βώβου(ΠΕ70), υποδιεθύντρια, Μαρία Βασιλάκη(ΠΕ05),εκπαιδευτικό και Χρυσούλα Φιλιπποπούλου(ΠΕ06), εκπαιδευτικό. Ως υπεύθυνες του προγράμματος ορίστηκαν η κα Σοκορέλου και η κα Βασιλάκη.

Πραγματοποιήθηκαν  επισκέψεις στο σχολείο-εταίρο μας, όπου οι μαθητές-τριες είχαν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με ένα γαλλικό σχολείο και να δουν πώς λειτουργεί, να παρουσιάσουν τους εαυτούς τους και  τον τόπο τους, να συμμετέχουν σε εργαστήρια, γνωριμίας-επικοινωνίας και σε αθλήματα και παιχνίδια, παραδοσιακά και μη, της χώρας-υποδοχής. Τα παιδιά δούλεψαν σε μεικτές ομάδες, όπου στόχος ήταν να ενισχυθεί η δυναμική της ομάδας, η καλλιέργεια δεξιοτήτων γλωσσικών, επικοινωνιακών και κοινωνικών. Είχαμε, επίσης, την ευκαιρία να ξεναγηθούμε στους χώρους του σχολείου, να έρθουμε σε επαφή  και με παιδιά μικρότερης ηλικίας, αφού Νηπιαγωγείο και Δημοτικό συστεγάζονται.  Κατά τη διάρκεια της παραμονής μας, πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στο Μont Saint-Michel, Μνημείο Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς και  στο Αμερικανικό Νεκροταφείο, στις ακτές της Απόβασης, του Colleville-sur-mer. Επιπλέον, ξεναγηθήκαμε και συμμετείχαμε σε ένα παιχνίδι θησαυρού-ανακάλυψης της μεσαιωνικής πόλης Bayeux. Λόγω της θέσης της περιοχής και των ακτών της, οι μαθητές-τριές μας παρατήρησαν και το φαινόμενο της παλίρροιας(πλημμυρίδα και άμπωτη). Τέλος, κατά την επιστροφή και στη διαδρομή  για το αεροδρόμιο Charles -de- Gaulle, κάναμε μια μικρή στάση στο Παρίσι(Πύργος του Άιφελ) και μια μικρή περιήγηση στη γαλλική πρωτεύουσα.

Συμπερασματικά, η επίσκεψή μας στο πλαίσιο του προγράμματος ERASMUS+KA201 CHLOERIS  κρίνεται επιτυχής, επειδή υλοποιήθηκαν όλοι οι στόχοι, που είχαν τεθεί κατά τον αρχικό σχεδιασμό: Διάδραση μεταξύ των μαθητών, επαφή με την Τοπική και Παγκόσμια Πολιτιστική και Φυσική  Κληρονομιά, έννοια της συμπερίληψης και του σεβασμού στη διαφορετικότητα, καλλιέργεια γλωσσικών και επικοινωνιακών δεξιοτήτων, σύσφιξη σχέσεων ανάμεσα σε παιδιά και ενήλικες, πολιτειότητα, ανάπτυξη πρωτοβουλιών, πολιτιστικές ανταλλαγές.

Συμπληρωματικά με τους παραπάνω στόχους  προγράμματος ERASMUS+KA201 CHLOERIS θεωρούμε ότι με την μετακίνηση των μαθητών μας ενισχύθηκαν  ουσιαστικά  οι δεξιότητες ζωής και οι  δεξιότητες του νου  που αφορούν τις προσωπικές και διαπροσωπικές, κοινωνικές και ψυχοκοινωνικές δεξιότητες που επιτρέπουν στους  μαθητές  να αλληλεπιδρούν μεταξύ τους αλλά και να διαχειρίζονται τις δικές τους συναισθηματικές καταστάσεις, αποφάσεις και επιλογές έτσι ώστε να εξασφαλίζουν μια  μετέπειτα ενεργό ασφαλή και παραγωγική ζωή.

Το πρόγραμμά μας συνεχίζεται και ένα νέο ραντεβού έχει δοθεί για το μήνα Οκτώβριο, όπου θα υποδεχθούμε στο σχολείο μας τους Γάλλους φίλους-εταίρους μας!

 

 

Ολοκλήρωση προγραμμάτων eTwinning για το 1ο Νηπιαγωγείο Κέρκυρας

Wed, 25/05/2022 - 09:23

Ολοκληρώθηκαν τα εκπαιδευτικά προγράμματα eTwinning που υλοποιήθηκαν κατά το σχολικό έτος 2021-2022 στο 1ο Νηπιαγωγείο Κέρκυρας.

   Το πρώτο eTwinning έργο  “How will our Fairytale end?”οργανώθηκε και υλοποιήθηκε από 21 εκπαιδευτικούς, 20 Νηπιαγωγείων από την Ελλάδα, την Τουρκία, την Ιταλία την Πολωνία, την Αρμενία και τη Σερβία. Το συγκεκριμένο έργο είχε ως βασικό στόχο να προσεγγίσουν οι μαθητές των συνεργαζόμενων σχολείων τις δύσκολες και αφηρημένες έννοιες των 17 Παγκόσμιων Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης και να αντιληφθούν τη σημασία τους στην καθημερινή ζωή. Για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος αξιοποιήθηκαν τα πιο γνωστά παιδικά παραμύθια και οργανώθηκαν ευχάριστες συνεργατικές και STEM  δραστηριότητες, έτσι ώστε οι μαθητές να γνωρίσουν, να προσεγγίσουν και να επεξεργαστούν τους 17 Παγκόσμιους Στόχους. Οι μαθητές αντιλήφθηκαν και ευαισθητοποιήθηκαν μέσα από δράσεις, ώστε να λειτουργούν ως "ενεργοί πολίτες’’ για τη δημιουργία ενός βιώσιμου πλανήτη όπου όλοι θα ζουν με ισότητα, δικαιοσύνη και αξιοπρέπεια.

Το δεύτερο eTwinning έργο “ST(R)E(A)M with Jules Verne’’υλοποιήθηκε από εκπαιδευτικούς και μαθητές από την Ελλάδα ,τη Τουρκία, την Ιταλία, την Πολωνία, την Αρμενία, τη Σερβία όπου με τα μάτια της φαντασίας του Ιουλίου Βερν ταξιδέψαμε σε κόσμους φανταστικούς...Kάναμε το γύρω του κόσμου σε 80 μέρες, βουτήξαμε 20000 λεύγες κάτω από τη θάλασσα, πετάξαμε από τη Γη στη Σελήνη...και STEAMάραμε περπατώντας στα μονοπάτια της επιστημονικής φαντασίας.

Erasmus+: Tο 11ο ΓΕΛ Περιστερίου στην Πορτογαλία

Tue, 24/05/2022 - 22:09

Την  Πορτογαλία για μια ακόμα φορά είχαν την ευκαιρία να επισκεφθούν μέλη της ομάδας ενός από τα δυο προγράμματα “Erasmus+/ΚΑ2” του 11ου Γενικού Λυκείου Περιστερίου κατά την περίοδο 8 – 14 Μαΐου 2022.

Την αποστολή αποτελούσαν μαθητές/τριες της Α’ και Β’ τάξης και δυο εκπαιδευτικοί- μέλη της παιδαγωγικής ομάδας. Η εκπαιδευτική επίσκεψη ήταν η πρώτη κινητικότητα για μαθητές στα πλαίσια υλοποίησης του σχεδίου Erasmus+ project: “Reporters of Cultural Heritage without borders”, μετά την έγκριση αίτησης για παράταση, λόγω των περιορισμών των συναντήσεων δια ζώσης που επέβαλε η πανδημία covid-19.  Στο πρόγραμμα, στο οποίο συντονιστής είναι το 11ο ΓΕΛ Περιστερίου, συμμετέχουν σχολεία από τη Σλοβακία, την Ισπανία και την Πορτογαλία.

Η μετακίνηση έγινε με αεροπλάνο προς και από τη Λισαβόνα και η διαμονή σε ξενοδοχείο του Barreiro στην περιοχή που ανήκει το σχολείο υποδοχής.

Το έργο κινείται σε δυο άξονες ταυτόχρονα: το Μιντιακό Γραμματισμό και την  Πολιτιστική κληρονομιά. Εστιάζοντας στην παραδοσιακή φορεσιά, οι μαθητές μελετούν την ιστορία των εμπλεκόμενων χωρών, ανιχνεύουν κοινά μονοπάτια και αποβλέπουν στη δημιουργία μιας νέας, κοινής παραδοσιακής φορεσιάς για τον Ευρωπαίο πολίτη.

Στη συνάντηση αυτή οι μαθητές σε διακρατικές ομάδες παρουσίασαν μοτίβα από φορεσιές της πατρίδας τους και σχεδίασαν τα νέα σε υφάσματα που προτάθηκαν για τις νέες δημιουργίες. Παράλληλα διακρατικές επίσης ομάδες μαθητών ανέλαβαν ρόλους για τη δημιουργία ρεπορτάζ και tutorials με θέμα τις δραστηριότητες που εκπονήθηκαν κατά τη συνάντηση.

Μεγάλος ο αντίκτυπος της κινητικότητας στους μαθητές: Ταξίδεψαν σε μια χώρα του νοτιοδυτικού άκρου της Ευρώπης, για πρώτη φορά κάποιοι με αεροπλάνο και  βρέθηκαν έξω από τη Μεσόγειο θάλασσα. Είδαν παράλια που βρέχονται από τον Ατλαντικό Ωκεανό κι έμαθαν για τη σημασία του στην εξέλιξη της πορείας και της οικονομίας της Πορτογαλίας. Επισκέφτηκαν κάστρα και μεσαιωνικά χωριά κι έμαθαν για την Ιστορία και  τις κατακτήσεις της χώρας, αλλά και τις επιρροές που δέχτηκε αυτή. Ταυτόχρονα άντλησαν έμπνευση από τα παραδοσιακά μοτίβα που κατακλύζουν την καθημερινή ζωή στην πολύβουη και πολύχρωμη πόλη αλλά και κοσμούν δημόσιους χώρους και μουσεία.

Προστιθέμενη αξία αποτελεί για όλους τους  συμμετέχοντες η συνεργασία  σε ομάδες διαφορετικών εθνικοτήτων, η οποία ενθαρρύνει την αλληλεπίδραση με άλλους πολιτισμούς, διαφορετικές ιδέες και απόψεις, αλλά ταυτόχρονα διαφωτίζει τα κοινά των λαών μεταξύ τους και στηρίζει νέες φιλίες .

Το ταξίδι στη δημιουργία θα συνεχιστεί το επόμενο φθινόπωρο με  επίσκεψη στην Ισπανία για το σχεδιασμό, την επεξεργασία και δημιουργία καλυμμάτων κεφαλής.

 

5ο ΔΣ Κορυδαλλού: 3η Κινητικότητα στη Ρουμανία «Harry Potter and the Case of the Sick Earth»

Tue, 24/05/2022 - 16:28

Πρόγραμμα ERASMUS+, Δράση ΚΑ2

2020-1-ES01-KA229-081824_2

Harry Potter and the Case of the Sick Earth

3η Κινητικότητα: Ρουμανία, 09 Μαΐου – 13 Μαΐου  2022

Στα πλαίσια του προγράμματος Erasmus+ με τίτλο “Harry Potter and the Case of the Sick Earth” και κωδικό 2020-1-ES01-KA229-081824_2, στο οποίο συμμετέχει το 5ο Δημοτικό Σχολείο Κορυδαλλού, πραγματοποιήθηκε η τρίτη κινητικότητα μαθητών και δασκάλων στο διάστημα 09 με 13 Μαΐου. Δύο εκπαιδευτικοί –οι κυρίες Παρασκευή Αρβανίτη και Μαρία Πετροπούλου– μαζί με τέσσερις μαθητές/τριες της ΣΤ' τάξης ταξίδεψαν στην όμορφη πόλη Bistrita της Ρουμανίας.

Το σχολείο Colegiul National “Andrei Muresanu” είναι αυτό που σε αυτή την κινητικότητα είχε αναλάβει να φιλοξενήσει τους δασκάλους και τους μαθητές από τις άλλες 3 χώρες και να τους γνωρίσει τα έθιμα και τις παραδόσεις της χώρας τους, καθώς και να πραγματοποιήσει τις δραστηριότητες που απαιτούνται από το πρόγραμμα. Τα παιδιά των συνεργαζόμενων σχολείων και συγκεκριμένα 6 παιδιά από την Ισπανία, 4 από την Ιταλία, 4 από την Ελλάδα και οι συνοδοί  εκπαιδευτικοί έγιναν δεκτοί με ενθουσιασμό και αγάπη από τους Ρουμάνους συνεργάτες τους μέσα σε ένα κλίμα μεγάλης χαράς και συγκίνησης παρόλο που ήδη είχαν γνωριστεί διαδικτυακά.

Την 1η ημέρα του προγράμματος, οι 28 μαθητές και μαθήτριες από τα 4 συνεργαζόμενα σχολεία γνωρίστηκαν και ξεναγήθηκαν στο ρουμανικό σχολείο και παρακολούθησαν χορούς από την χορευτική ομάδα του σχολείου. Συνάντησαν τους μαθητές με τους οποίους συνεργάζονται τα τελευταία 2 χρόνια και είδαν τον τρόπο λειτουργίας του σχολείου. Οι μαθητές και οι δάσκαλοι του ρουμανικού σχολείου υποδέχθηκαν τους καλεσμένους τους ντυμένοι με τις παραδοσιακές στολές της χώρας τους και τους πρόσφεραν ψωμί με αλάτι και έπειτα παρουσίασαν παραδοσιακά τραγούδια και χορούς της χώρας τους. Στη συνέχεια έγινε επίσκεψη στο δημαρχείο της πόλης όπου ο αντιδήμαρχος απηύθυνε χαιρετισμό στις αποστολές και ακολούθησε ενημέρωση και συζήτηση για τις περιβαλλοντικές πρωτοβουλίες που έχουν αναπτυχθεί στην πόλη. Τα παιδιά έφαγαν όλα μαζί και η ημέρα συνεχίστηκε με το πρώτο εργαστήριο μαθητών που ήταν αφιερωμένο στην Ευρώπη και περιελάμβανε και ξενάγηση στην πόλη της Bistrita.

Τη 2η μέρα οι ομάδες αναχώρησαν με πούλμαν και επισκέφθηκαν την ΜΚΟ Tasuleasa Sosial για να περάσουν την ημέρα τους στο Παιδαγωγικό Δάσος με ξεναγήσεις, παρακολούθηση ντοκιμαντέρ για την κλιματική αλλαγή και δραστηριότητες στη φύση. Έμαθαν για τους τρόπους προστασίας των δασών και των κατοίκων τους και φυσικά διασκέδασαν μέσα στη φύση.

Την 3η ημέρα η ομάδα επισκέφθηκε με πούλμαν το φυτώριο δέντρων Sarata  Tree Nursery για δράση φυτέματος ενώ το μεσημέρι, μετά την επιστροφή στην πόλη και το μεσημεριανό φαγητό, επισκέφθηκαν και ξεναγήθηκαν στο Κοινοτικό Μουσείο της Bistrita.

Την 4η ημέρα οι μαθητές και οι συνοδοί τους συναντήθηκαν στο πάρκο της πόλης για κυνήγι θησαυρού (χλωρίδας και πανίδας) ενώ μετά το μεσημέρι πήραν το πούλμαν για να επισκεφθούν την τεχνητή λίμνη Colibita όπου και μελέτησαν την επίδραση του ανθρώπου στο φυσικό περιβάλλον.

Την 5η ημέρα οι ομάδες συναντήθηκαν στο σχολείο για τη συμπλήρωση ενός κουίζ με ερωτήσεις από όλες τις δραστηριότητες των προηγούμενων ημερών και την αξιολόγηση της κινητικότητας. Η εβδομάδα έκλεισε με την τελετή λήξης όπου οι μαθητές παρέλαβαν τα πιστοποιητικά συμμετοχής τους, απόλαυσαν χυμούς και γλυκά που τους πρόσφεραν οι οικοδεσπότες τους ενώ το βράδυ διασκέδασαν όλοι μαζί στο ξενοδοχείο όπου διέμεναν οι ομάδες των αποστολών. Αποχαιρέτισαν τους συνεργάτες τους, ανανεώνοντας το ραντεβού τους για το τέλος Μαΐου στην τελευταία κινητικότητα που θα διεξαχθεί στην Ελλάδα.

Μελωδικό ταξίδι στον κοσμο της ποίησης μέσα από το έργο του Μίκη Θεοδωράκη

Tue, 24/05/2022 - 09:19

Οι μαθητές του 1ου Γυμνασίου Καλαμαριάς "Φροντιστήριον Τραπεζούντος" τραγουδούν για τις "Παιδικές Καρδιές"

General Valuation Report eTwinning: “eTwideos: Producing and sharing videos to enhance cultural awareness around Europe”

Tue, 24/05/2022 - 09:18

The 2nd Gymnasio Exedorou announces the successful completion of its second etwinning program.

Our eTwinning program has kept us alert and busy almost all school year, but with the end of May, we announce the successful closure of the project.

Our partners are from Spain, Italy and Germany, and we had an excellent collaboration. We started as partners, but we had the luck of entering a group that fostered equality and advanced us in administrators, a role that many of our students also held and exercised with great responsibility.

All tasks aimed at creating a pedagogically "correct" atmosphere within which we could achieve high levels of collaboration and cooperation among students and teachers alike. Being aware of the sustainable development goals on education and collaboration, we set the project's main aim to be collaboration and interaction, which we undoubtedly achieved considering the number of messages and discussion threads that one can find in the project forum. However, it is worth mentioning that the side benefits were the most impressive. We formed collaborative networks, grew relations with shared objectives, and built friendships.

A review of the project

We started by meeting the partners in excessive online discussions to decide on the following steps. We created our teams and went on with e-safety and rules about copyright. Having explained the netiquette rules thoroughly, we made our profiles using Pixis, taking care not to expose our students' data. Our students joyfully accepted the idea and also created avatars to use instead of their photos.

We then moved to the presentations of our countries. Still, we decided to skip traditional PPs and show innovation by creating them in the form of quizzes using Kahoot. Playing the Kahoot proved to be an excellent choice. All students got enthusiastically involved, even those we had never seen participating before. Therefore, the project coordinator, Mrs Efraimidou, and the pedagogical team decided to let the students of class C create and play Kahoots. They formed revision questions in English from various subjects like sport and maths, geography and biology, which we then played in class, boosting their confidence and self-esteem. Our students shared thoughts, feelings, reactions and ideas in the discussions that each of our twinspace pages entails.

Our next task involved food. As Maya Angelou so interestingly put it, "through the food, we learned that there were other people in the world". We created videos with our favourite recipes, which we shared and discussed and promised to try out. By then, it was already Christmas, so we shared wishes on a Padlet. Our students created a Cultural Advent Calendar, which is very popular in western countries, but unfortunately, it lasted only until the 25th of December, like any such calendar.

Starting the new year, we suggested the formation of twelve transnational groups. We challenged our students with the production of collaborative presentations, which they would then turn into videos, allocating them to four themes (favourite places, ideal town, ideal school and what makes our lives "good"). Luckily, our students had worked on the notion of "ideal schools" during their English classes. Additionally, our Environmental team was working on the idea of sustainable towns, so we worked together with them, and our students used the knowledge acquired during those sessions on their etwinning productions.

Returning to the project, each group had an administrator, and they had to arrange meetings to work on their projects. However, we must admit that sessions proved problematic considering the time difference and the busy schedule of our teens nowadays. Fortunately, we reacted quickly and arranged transnational meetings within school hours, and although we lacked equipment and the internet connection was not stable, we managed to achieve our goals.

Next, since every three transnational groups shared a theme, we assigned a Padlet where the three teams could collaborate, share and engage in productive discourse manifesting their points of view, expanding the initial interconnection.

Towards the end of our project, it was time to revise and reflect. The outcome of that contemplation would be a Logo that would communicate their thoughts on the whole process. For their production, students used Canva and Postermywall and uploaded them on  Wakelet to vote for the one that would represent their project.

Their final task was to evaluate the project. Our students present their ideas on this Padlet

And a collaborative Mentimeter word cloud as well as a poster

Aftermath

Our students collaborated with great excitement and joy, and we believe they have gained immensely from that experience. They have learned about e-safety and copyright and how to respect each other's work. They used English for their products and when conversing on their Viber team. They had to collaborate, discuss, question, accept and reject ideas. They learned how to use IT tools they had not used before. And they managed to succeed in their undertakings, boosting their feelings of self-value and respect.

Joining forces

As mentioned above, the etwinning team has joined forces with the environmental group, and both had a fruitful, profitable and rewarding collaboration. The ecological team created the grounds for some creative writing tasks that helped both teams. Those tasks helped boost their imagination and resourceful spark, which added value to both projects. More information you can find in this article

Further, writing tasks connected to the English book assisted in the unfolding of the notion of an ideal school. Additionally, the enthusiasm that the students exhibited while playing the Kahoots set in motion a collaboration among most of our teachers, providing revision questions that students translated into English and proceeded in the production of new Kahoots. As a next step, having learned how to use the tool, the students created their self inspired quizzes.

Our pedagogical team,

Mr Cristodolakis P., Mrs Mayroudi Ag., Mrs Lafatzi I., Mrs Pipini P. and the coordinator, Mrs Efraimidou K., would like to thank all our colleagues who contributed to the project's completion.

Erasmus + KA229 “Acting now for the future”: το 7ου Λύκειο Θεσσαλονίκης συναντά τους εταίρους του προγράμματος στο Ταλλίνν της Εσθονίας

Tue, 24/05/2022 - 09:17

Στα πλαίσια του προγράμματος Erasmus + KA229 με τον τίτλο “Acting now for the future” κατά το διάστημα 2 έως και 6 Μαΐου 2022  το σχολείο μας, το 7ο Λύκειο Θεσσαλονίκης, επισκέφθηκε το Ταλλίνν της Εσθονίας. Συγκεκριμένα με συνοδούς καθηγητές τους εκπαιδευτικούς του σχολείου, Εφραιμίδου Κατερίνα και Χαμπίδη Θεόδωρο, η ομάδα πέντε μαθητών/τριών μας εκπροσώπησε το σχολείο μας ως ένας από τους εταίρους του προγράμματος μαζί με αντίστοιχες αποστολές από την Κρήτη, τη Λιθουανία, την Πορτογαλία και τη Τσεχία. Η θεματική επικεντρώθηκε στο ζήτημα της σπατάλης της τροφής και της σωστής διαχείρισής της.

Χάρη στην παράδοση πλέον και των προηγούμενων κινητικοτήτων μαθητές/τριες αλλά και καθηγητές είχαν την ευκαιρία της αλληλεπίδρασης σε ένα κοινό πλαίσιο αντίληψης που σταδιακά εμπεδώνεται και βασίζεται στις αρχές του σεβασμού του περιβάλλοντος. Πρακτικά δε και όσον αφορά τις δράσεις του προγράμματος στη συγκεκριμένη κινητικότητα η ισορροπία μεταξύ θεωρητικών προσεγγίσεων και βιωματικών δράσεων με κυρίαρχες τις δεύτερες έδωσε, πράγματι, το έναυσμα στους νέους Ευρωπαίους να νιώσουν τον παλμό της κοινής προοπτικής, της μαχητικότητας και της σπουδαιότητας των ζητημάτων της συγκεκριμένης θεματικής, της λελογισμένης διαχείρισης της τροφής από τους ανθρώπους. Εν προκειμένω, λοιπόν, η κατασπατάληση της τροφής, ιδωμένη υπό το πρίσμα των εργαστηριακών πρακτικών στο Biotechnology and Food Research Organization και το αντίστοιχο Food Laboratory του TalTech, αλλά και οι επισκέψεις σε φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης αρμόδιους στο ζήτημα της διαχείρισης των ενεργειακών πόρων συνδυάστηκαν αρμονικά και αποτελεσματικά με βιωματικές δράσεις όπως η επίσκεψη στο Open Air Museum της περιοχής Rocca al Mare ή στον περίφημο βάλτο της περιοχής Viru.

Ταυτόχρονα, η πολιτιστική παράδοση, η αξιοθαύμαστη αρχιτεκτονική και η κουλτούρα της φιλοξενίας του γοητευτικού Ταλλίνν έγιναν οι αφορμές για τη γνωριμία μαθητών/τριών και καθηγητών του σχολείου μας με μία κοινότητα τόσο διαφορετική από την ελληνική αλλά και τόσο ίδια όσον αφορά τους προβληματισμούς για το περιβάλλον και την προοπτική προστασίας του. Βέβαια, ο συνδυασμός των δράσεων με το πολιτιστικό πρόγραμμα ήταν αυτά που έδωσαν σε όλους/ες τη δυνατότητα να νιώσουν ικανοποιημένοι/ες από την ταξιδιωτική εμπειρία στην Εσθονία.  Η ιδιαίτερη κουζίνα, οι βόλτες στα αξιοθέατα και η σύσφιξη των σχέσεών μας με τους συνεργάτες μας μάς έδωσαν αναμφισβήτητα την αίσθηση της οικειότητας και της κοινότητας. Σημαντική, εξάλλου, στιγμή της επίσκεψης ήταν και η γνωριμία της αποστολής μας με την πόλη του Ελσίνκι στα πλαίσια της πολιτιστικής ξενάγησής μας στην ευρύτερη περιοχή. Σε κάθε περίπτωση η συμβολή της χώρας υποδοχής, της Εσθονίας, στην όλη διοργάνωση της κινητικότητας υπήρξε ικανοποιητική, όπως και οι παροχές του ξενοδοχείου Metropol Hotel.

Η ενσυναίσθηση, η συλλογικότητα, το αίσθημα του «συνανήκειν», η πίστη και η ελπίδα στην ύπαρξη ενός μέλλοντος βασισμένου στην κουλτούρα της συνεργασίας υπήρξαν το κύριο πόρισμα όλων των εργασιών της 3ης κινητικότητας του σχολείου μας, του 7ου Λυκείου Θεσσαλονίκης, στο Ταλλίνν της Εσθονίας. Για τον λόγο αυτό, άλλωστε, και η συμμετοχή  μας στο συγκεκριμένο πρόγραμμα Erasmus + KA229 δεν μπορεί να αποτελεί τίποτα λιγότερο από αφορμή για τα εξής: αφενός για τη δέσμευση συνέχισης της μακράς παράδοσης του σχολείου μας σε προγράμματα με στόχο την εξωστρέφεια, τη σύνδεση με την τοπική κοινότητα και την πρόοδο των μαθητών/τριών και αφετέρου για τη δέσμευση της στοχοπροσήλωσης της εκπαιδευτικής μας κοινότητας στη διεκδίκηση ενός καθαρού και υγιούς περιβάλλοντος. Άλλωστε, το σπίτι μας, η Ευρώπη, οφείλει να είναι ακριβώς αυτό: μια καθαρή, ανεκτική, ειρηνική κοινότητα με στόχο την πρόοδο των νέων, των παιδιών μας.

Πρώτη θέση στο μαθητικό Διαγωνισμό eSafety-Ασφάλεια στο Διαδίκτυο 2022

Tue, 24/05/2022 - 09:16

Σχολικού περιοδικού στο Schoolpress από το 3ο, 4ο και 7ο Νηπιαγωγεία Αρτέμιδος με δράσεις Κοινωνικής συναίσθησης και ευθύνης που υλοποίησαμε στο πλαίσιο του eTwinning έργου: "Στους πλανήτες των δεξιοτήτων παρέα με το Μικρό Πρίγκιπα". Τα παιδιά συμμετείχαν σε εθελοντικές δράσεις αλληλεγγύης, κοινωνικής και περιβαλλοντικής προσφοράς, σε συνεργασία με το Δήμο, τις φιλοζωικές οργανώσεις της περιοχής, το χαμόγελο του παιδιού και φορείς.

https://schoolpress.sch.gr/skillsprince/

Πρώτη θέση στο μαθητικό Διαγωνισμό eSafety-Ασφάλεια στο Διαδίκτυο 2022

Tue, 24/05/2022 - 09:15

Τρία από τα συνεργαζόμενα Νηπιαγωγεία στο eTwinning έργο : "Στους πλανήτες των δεξιοτήτων παρέα με το Μικρό Πρίγκιπα", το 3ο, το 4ο και το 7ο, Νηπιαγωγεία Αρτέμιδας, ένωσαν τις δυνάμεις τους και κέρδισαν τη πρώτη θέση στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό για την ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2022, υπό την αιγίδα του υπ. Παιδείας. Πολλά συγχαρητήρια στα παιδιά μας.

https://saferinternet4kids.gr/sid/sid-2022/nikhtes-sid-2022/?fbclid=IwAR3VyRYAloZbYMR5333NAJL5vXVD_qzjoyjGyoEbIiSMgUr9N8by-onOp_Y

Εδώ η συμμετοχή μας

https://www.youtube.com/watch?v=N7OYQOrG4uQ

Διαδικτυακή Ενημέρωση της ΠΔΕ Αττικής «Πανελλαδικές Εξετάσεις 2022»

Mon, 23/05/2022 - 11:24

Ενόψει των Πανελλαδικών εξετάσεων η Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αττικής διοργανώνει διαδικτυακή ενημερωτική συνάντηση, με θέμα: «Πανελλαδικές Εξετάσεις 2022», η οποία θα πραγματοποιηθεί την

Πέμπτη 26  Μαΐου 2022 και ώρες 18:00-21:00.

Απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς (επιτηρητές, βαθμολογητές, εξεταστές, μέλη Επιτροπών, επικουρικό προσωπικό), στελέχη της εκπαίδευσης και γονείς. Η εν λόγω συνάντηση αποσκοπεί στην ασφαλή συμμετοχή των υποψηφίων και όλων των εμπλεκομένων στις Πανελλαδικές εξετάσεις, στην ψυχολογική υποστήριξη και αποφόρτιση των εφήβων και στην ανταλλαγή απόψεων και εμπειριών για τη σωστή οργάνωση, την αδιάβλητη διεξαγωγή και απρόσκοπτη ολοκλήρωση των εξετάσεων αυτών, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.

Διαβάστε εδώ την πρόσκληση : ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ 2022 ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ

Συνεργατική Εκπαιδευτική δραστηριότητα 11ου Δ.Σ. Πειραιά & 1ου Ειδικού Σχολείου Δραπετσώνας στα πλαίσια Erasmus+στα πλαίσια

Mon, 23/05/2022 - 11:16

Την Τρίτη 17 Μαΐου 2022, είχαμε τη χαρά να καλωσορίσουμε στο 11ο Δημοτικό Σχολείο Πειραιά μαθητές και εκπαιδευτικούς του 1ου Ειδικού Σχολείου Δραπετσώνας για να συμμετάσχουν στην Εκπαιδευτική δραστηριότητα «Διασκεδάζουμε, Μαθαίνουμε και Κωδικοποιούμε...ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ». Η δραστηριότητα αυτή πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων συμπερίληψης και διάδοσης των δραστηριοτήτων του Προγράμματος Erasmus+ «From Thoughts To Codes», στο οποίο συμμετέχει το σχολείο μας.

Οι μαθητές των δύο σχολείων συνεργάστηκαν σε ομάδες, ζωγράφισαν, έπαιξαν το παιχνίδι Robots «λαβύρινθος στο πάτωμα», προγραμμάτισαν τα Lego Robots να κινούνται και να κάνουν θορύβους και δημιούργησαν τα δικά τους ρομπότ-παιχνίδια από ανακυκλώσιμα υλικά!

Όλοι ζήσαμε μια καταπληκτική εμπειρία και υποσχεθήκαμε στους νέους μας φίλους να τους επισκεφτούμε σύντομα στο σχολείο τους!

Περισσότερα για τις δράσεις του σχολείου μας στο blog : https://blogs.sch.gr/11dimpeir/

Έργο eTwinning “As my granny said ….” από το Μουσικό Σχολείο Ιωαννίνων «Νικόλαος Δούμπας»

Mon, 23/05/2022 - 11:09

Το Μουσικό Σχολείο Ιωαννίνων «Νικόλαος Δούμπας» υλοποίησε το σχολικό έτος 2021-2022  έργο eTwinning με τίτλο“As my granny said...”. Στο έργο συμμετείχαν συνολικά 115 μαθητές και 11 εκπαιδευτικοί. Από το Μουσικό Σχολείο Ιωαννίνων συμμετείχαν 19 μαθητές της Α Γυμνασίου και οι εκπαιδευτικοί Ελένη Μάγκα, Βασίλειος Κιτσάκης και Σεβαστή Μαλάμου.

Το έργο πραγματεύτηκε το θέμα της πολιτιστικής κληρονομιάς όπως έχει παραδοθεί από την παλαιότερη στη νεότερη γενιά. Οι δραστηριότητες των μελών του έργου κινήθηκαν πάνω σε 4 άξονες: ιδιώματα και παροιμίες, παραδοσιακές συνταγές, παραδοσιακά παιχνίδια και παραδοσιακές φορεσιές. Επιπρόσθετες ενδιαφέρουσες δράσεις υπήρξαν η δημιουργία logo, η ψηφιακή ασφάλεια, το φεστιβάλ τραγουδιού, η παρουσίαση εθίμων και παλιών αντικειμένων.

Η ενδοσχολική και διασχολική συνεργασία και επικοινωνία μεταξύ καθηγητών και μαθητών των τριών χωρών που συμμετείχαν, Τουρκίας, Ελλάδας και Γερμανίας, υπήρξε τακτική κατά τη διάρκεια της υλοποίησης (Νοέμβριος 2021-Μάιος 2022) μέσω διαδικτυακών συναντήσεων (webinars). Η χρήση του eTwinning και των εργαλείων του αποτελεί πρωτόγνωρη εμπειρία για τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές του Μουσικού Σχολείου Ιωαννίνων «Νικόλαος Δούμπας».

Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το eTwinning έργο μας μπορείτε να δείτε στην επίσημη ιστοσελίδα του έργου: https://twinspace.etwinning.net/211708/home καθώς και στην ιστοσελίδα του Σχολείου: http://gym-mous-ioann.ioa.sch.gr/wordpress/

Συμμετοχή του 2ου ΓΕΛ Περιστερίου σε πρόγραμμα e twinning

Mon, 23/05/2022 - 09:17

Το 2ο ΓΕΛ Περιστερίου υλοποίησε τη σχολική χρονιά 2021-22 πρόγραμμα e-twinning με θέμα την κλιματική αλλαγή. Ο τίτλος του προγράμματος είναι Improve your environmental footprint ! και υλοποιήθηκε με την συνεργασία σχολείων της Ιταλίας, της Πολωνίας και της Τουρκίας. Οι μαθητές/τριες εργάστηκαν σε ομάδες μικτής σύνθεσης από όλες τις χώρες, με σκοπό να μάθουν για τις αιτίες της κλιματικής αλλαγής και το πως αυτή επηρεάζει την ζωή στον πλανήτη και την ευημερία του ανθρώπου. Υπολόγισαν το αποτύπωμα σε CO2 που παράγουν με τις δραστηριότητές τους  και πως  μπορούν με απλές κινήσεις και αλλαγές στον τρόπο ζωής μας να βελτιώσουν την σημερινή κατάσταση και από μέρος του προβλήματος να γίνουν μέρος της λύσης.

Συμμετοχή του ΓΕΛ Αφάντου Ρόδου στο πρόγραμμα e-twinning «Γυναίκες του 1821»

Fri, 20/05/2022 - 13:12

Το σχολείο μας ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις της εποχής και εφαρμόζει  καινοτόμες μεθόδους μάθησης μεταλαμπαδεύοντας γνώσεις στους μαθητές, αναπτύσσοντας ταυτόχρονα ψηφιακές δεξιότητες. Όλα αυτά πραγματώνονται με ποικίλες δράσεις μία από τις οποίες επιτυγχάνεται με τη συμμετοχή στο πρόγραμμα e-twinning «Οι Γυναίκες του 1821».

Οι μαθητές του τμήματος Α4 του λυκείου μας προσέγγισαν την εποχή και το περιβάλλον της Επανάστασης, γνώρισαν τις προσωπικότητες, που μπορεί να μην χαίρουν της ευρείας αναγνώρισης, αλλά που ενήργησαν καθοριστικά για την αναγέννηση του Έθνους.

Διαπίστωσαν πως παρά τα στερεότυπα του 19ου αιώνα και τις έμφυλες διακρίσεις, οι Ελληνίδες έδρασαν με αυτοθυσία! Η επινοητικότητά τους, ο δυναμισμός τους, η αποφασιστικότητα και η αξιοπρέπεια αποτέλεσαν υγιή πρότυπα, τα οποία οι μαθητές δέχτηκαν χωρίς ίχνος διδακτισμού. Επομένως, «βίωσε» ο καθένας με τη δική του προσωπικότητα τα γεγονότα της Εθνεγερσίας και χωρίς προγονολατρία εκτίμησε το παρελθόν του και τώρα ατενίζει το μέλλον του με πίστη στις δυνάμεις του και περισσότερη αισιοδοξία!

Μέσα από δράσεις όπως δημιουργία ψηφιακών προϊόντων (logo, poster, e-book, comic, internet games) οι μαθητές απέκτησαν γνώσεις και καλλιέργησαν δεξιότητες, ώστε να χρησιμοποιούν με γόνιμο τρόπο τα εργαλεία που τους προσφέρει η τεχνολογία. Η συνεργασία σε ομάδες για την συγγραφή κειμένων, ανάγνωση ποιημάτων, ηχογραφήσεις δημοτικών τραγουδιών, υπήρξε καθοριστική στη σύσφιγξη των σχέσεων, στην ανεκτικότητα στο διαφορετικό, στην εκτίμηση της προσφοράς του άλλου, αλλά και στην απόκτηση αυτοσυνειδησίας με τρόπο υγιή.

Οι μαθητές και οι γονείς τους, ως αποδέκτες του ενθουσιασμού τους, εντυπωσιάστηκαν από τις δημιουργίες των μαθητών.

Όλοι προσδοκούμε σε τέτοιες συνεργασίες και δημιουργίες και για το επόμενο σχολικό έτος.

Οι μαθητές (αλφαβητικά): Σκότης Μιχάλης, Στάνεβα Τόνκα, Συμιακός Γιώργος, Συμιακός Σταύρος, Συργιάννη Κατερίνα, Σχοινάς Θανάσης, Σωτηράκη Δήμητρα, Τσάκε Φλάβιο, Τσιλιγκίρης Κώστας, Τσουρδιού Βιολέττα, Τσουρδιού Βαλάντω, Φαρμακίδης Βασίλης, Χατζηγεωργίου Μαρία, Χατζηστεφάνου Μοσχούλα, Χρηστίδης Στάθης, Χρυσοβέργη Θοδώρα, Ψαρομιχαλάκης Ζαχαρίας

Η καθηγήτρια: Ιωάννα Λεντή

Δελτίο Τύπου Ημερίδας

Fri, 20/05/2022 - 09:11

 

Δελτίο Τύπου Διαδικτυακής Ημερίδας Μουσικής

 

Τα Πειραματικά Σχολεία του Πανεπιστημίου Πατρών (8/θ Δημοτικό και Γυμνάσιο) υπό την αιγίδα του ΠΕΚΕΣ Δυτικής Ελλάδος διοργάνωσαν το Σάββατο 7 Μαΐου 2022 (8.15πμ-14.30μμ), Διαδικτυακή Ημερίδα Μουσικής με θέμα: «Η επικοινωνιακή φύση της Μουσικής. Νέα Προγράμματα Σπουδών και καινοτόμες προτάσεις διδασκαλίας της Μουσικής στο σημερινό Σχολείο.».

Την εκδήλωση χαιρέτισαν οι αξιότιμες/οι κ. Αθανασία Μπαλωμένου, Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου παιδαγωγικής Ευθύνης του Πειραματικού Γυμνασίου του Πανεπιστημίου Πατρών, ο κ. Παναγιώτης Παπαδούρης, Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου παιδαγωγικής Ευθύνης του Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου του Πανεπιστημίου Πατρών, ο Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου Μουσικής του ΠΕΚΕΣ Δ. Ελλάδος, κ. Παναγιώτης Μποκώρος και οι Διευθυντές των Πειραματικών Σχολείων της Πάτρας, ο κ. Βασίλειος Σχοινάς, Διευθυντής του Πειραματικού Γυμνασίου του Πανεπιστημίου Πατρών και ο κ. Χαράλαμπος Αλεξόπουλος, Διευθυντής του Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου του Πανεπιστημίου Πατρών.  Την εκδήλωση παρουσίασε και συντόνισε  η εκπαιδευτικός Μουσικής του Πειραματικού Γυμνασίου η κ. Ιωάννα Μιντιλογλίτη, η εκπαιδευτικός Αγγλικής γλώσσας του Πειραματικού Δημοτικού κ. Βασιλική Νταή, και τεχνικά κάλυψαν τόσο μέσω webex, όσο και μέσω live streaming στο YouTube οι εκπαιδευτικοί Πληροφορικής των Πειραματικών Σχολείων της Πάτρας η κ. Αγγελική Αλεξανδροπούλου και ο κ. Πέτρος Σταυρόπουλος.

Στην Διαδικτυακή Επιστημονική Ημερίδα για τη Μουσική στην εκπαίδευση συμμετείχαν αξιόλογοι εισηγητές από κάθε εκπαιδευτικό τομέα (Πανεπιστήμιο,  Σχολείο, Ωδείο). Οι εισηγήσεις ανέδειξαν  την επικοινωνιακή φύση της Μουσικής τόσο σε επίπεδο σχολείου, όσο και σε επίπεδο κοινωνίας, μέσα από την Επιστήμη της Μουσικής Παιδαγωγίας,  την εκπαιδευτική  πολιτική, όσο και μέσα από Διδακτικές Πρακτικές.

Ειδικότερα από τον τομέα της Μουσικής Παιδαγωγίας η Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Μουσικής Παιδαγωγικής του Ιονίου Πανεπιστημίου κ. Ζωή Διονυσίου προσέγγισε το θέμα: «Η διδασκαλία-μάθηση της μουσικής στο σχολείο υπό το πρίσμα της επικοινωνιακής μουσικότητας.», τονίζοντας μέσα από επιστημονικά δεδομένα ότι ανώτερα των αναπτυξιακών οροσήμων των παιδιών είναι οι επικοινωνιακές σχέσεις που αναπτύσσουν με τους οικείους τους, αποφασιστικές για την εξέλιξή τους.

Από τον τομέα της Εκπαιδευτικής Πολιτικής για τη Μουσική:

Η κ. Γεωργία – Μαρία Τσερπέ, Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου Μουσικής, επόπτρια επικαιροποίησης, παραγωγής επιμορφωτικού υλικού και Πιλοτικής Εφαρμογής Νέου Προγράμματος Σπουδών Μουσικής Δημοτικού, οι κυρίες Μαγδαληνή Καλοπανά, Μαρία Μαγαλιού, και Μαρία Μπαρμπάκη, εκπονήτριες επικαιροποίησης και επιμορφωτικού υλικού για νέα Προγράμματα Σπουδών Μουσικής Δημοτικού παρουσίασαν το θέμα: «Προκλήσεις και προοπτικές για τη σχολική μουσική εκπαίδευση στο Νέο Πρόγραμμα Σπουδών Μουσικής του Δημοτικού».

Η κ. Κυριακή Ζαχαροπούλου, Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου Μουσικής, επόπτρια επικαιροποίησης, παραγωγής επιμορφωτικού υλικού και Πιλοτικής Εφαρμογής Nέου Προγράμματος Σπουδών Μουσικής Γυμνασίου και ο κ. Αντώνης Κωνσταντινίδης εκπονητής επικαιροποίησης και επιμορφωτικού υλικού για το Νέο Πρόγραμμα Σπουδών Μουσικής Γυμνασίου, παρουσίασαν το θέμα: «Φιλοσοφία και Περιεχόμενο του Νέου Προγράμματος Σπουδών Μουσικής στο Γυμνάσιο».

Και από τις δύο εισηγήσεις για τα Προγράμματα Σπουδών για τη Μουσική αναδείχθηκε μεταξύ άλλων η σπειροειδής τους διάταξη και η ανάγκη ανάπτυξης των μουσικών δεξιοτήτων των παιδιών.

Οι κυρίες Ευαγγελία Μητρογιάννη, εκπαιδευτικός Μουσικής του Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου του Πανεπιστημίου Πατρών και Ιωάννα Μιντιλογλίτη, εκπαιδευτικός Μουσικής του Πειραματικού Γυμνασίου του Πανεπιστημίου Πατρών, παρουσίασαν πως εφαρμόζονται πιλοτικά τα Νέα Προγράμματα Σπουδών στην πράξη, μέσα από την εισήγησή τους με θέμα: «Μουσικές Σχολικές Δράσεις στα Πειραματικά Σχολεία του Πανεπιστημίου Πατρών στον αστερισμό των Νέων Προγραμμάτων Σπουδών Μουσικής. Η μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο».

Στο πλαίσιο αυτό των Νέων Προγραμμάτων Σπουδών, παρουσιάστηκαν διεπιστημονικές εφαρμογές μεταξύ Μουσικής και Ρομποτικής από τους εκπαιδευτικούς Πληροφορικής των δύο Πειραματικών Σχολείων της Πάτρας. «Ας χορέψουμε! - Η παιδαγωγική αξιοποίηση της Μουσικής ‘χέρι –χέρι’ με  την επίτευξη στόχων της Εκπαιδευτικής Ρομποτικής», από την εκπαιδευτικό Πληροφορικής του Πειραματικού Δημοτικού Αγγελική Αλεξανδροπούλου  και «Δημιουργώντας Μουσική με τη βοήθεια της Ρομποτικής», από τον εκπαιδευτικό Πληροφορικής του Πειραματικού Γυμνασίου Πέτρο Σταυρόπουλο.

Παρουσιάστηκαν επίσης καινοτόμες και πρωτοποριακές προτάσεις  διδασκαλίας της Μουσικής  από τον τομέα της Τεχνολογίας «Σύγχρονες πρακτικές Μουσικής Τεχνολογίας και εφαρμογές τους στην Εκπαιδευτική Διαδικασία. Συνθέτοντας μουσική με το Bandlab for Education», του εκπαιδευτικού Μουσικής Οδυσσέα Σαγρέδου,  και «Γεωμετρία και Μουσική-Από τον ήχο στο σχήμα ή από το σχήμα στον ήχο;», του εκπαιδευτικού Μουσικής Χάρη Πεγιάζη.

Σημαντικές ήταν και οι προτάσεις διδασκαλίας της Θεωρίας της  Ευρωπαϊκής Μουσικής, από την εκπαιδευτικό Μουσικής κ. Χρύσα Κίτσιου με το θέμα: «Η σύνδεση της Θεωρίας της Μουσικής με την Τέχνη της Μουσικής, ενεργοποιώντας το ενδιαφέρον των μαθητών στη σημερινή πραγματικότητα», αλλά και από τη Θεωρία της Λαϊκής και Παραδοσιακής Μουσικής με το θέμα: «Ελληνικοί ρυθμοί και Τρόποι Πιανιστικής συνοδείας: Από τον Μπάλο...στον Χασάπικο», από τη Μουσουργό Χρυσάνθη Οικονομάκη. Οι εισηγήσεις έκλεισαν με το θέμα: «Τα κρουστά στη σχολική εκπαίδευση. Βασικές αρχές-τεχνικές παιξίματος και μεθοδολογία διδασκαλίας», από τον εκπαιδευτικό Μουσικής και γνωστό Τυμπανίστα της Πάτρας, κ. Παναγιώτη Θωΐδη.

Συγκινητική ήταν, στην έναρξη του β΄ μέρους της Ημερίδας, η στιγμή της διαδικτυακής σύμπραξης τριών σχολικών μονάδων –Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Πάτρας, Πειραματικό Γυμνάσιο της Πάτρας και 3ο Δημοτικό Σχολείο Διονύσου - μαζί με τη φωνή του Βασίλη Λέκκα, με το τραγούδι «Του ορίζοντα τα μουσικά γεφύρια», (στίχοι – μουσική: Οδυσσέας Σαγρέδος).

Στη συζήτηση που ακολούθησε αναδείχθηκε τόσο η σπειροειδής εξέλιξη των Νέων Προγραμμάτων Σπουδών για τη Μουσική, η επικοινωνιακή και συνεργατική διάσταση που έχει η Μουσική εντός και εκτός σχολείου, η σημαντικότητα της Μουσικής ως βίωμα για όλες τις βαθμίδες της Εκπαίδευσης στην ανάδειξη των γνωστικών και κοινωνικών δεξιοτήτων των μαθητών, όσο και οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί Μουσικής στον περιορισμένο χρόνο που τους τίθεται στη σχολική εκπαίδευση (μία ώρα διδασκαλίας του μαθήματος στο Δημοτικό και το Γυμνάσιο, έλλειψη εργαστηριακού εξοπλισμού κτλ.) στην προσπάθειά τους να εκπληρώσουν όλες τις διαστάσεις του έργου τους.

 

Δείτε περισσότερα εδώ:

(α) για την Ημερίδα:

https://blogs.sch.gr/pekesde/archives/3083

 

(β) το τραγούδι «Του ορίζοντα τα μουσικά γεφύρια» του Οδυσσέα Σαγρέδου που πρωτοακούστηκε στην Ημερίδα με τη σύμπραξη τριών σχολικών μονάδων (ΠΔΣΠΠ, ΠΓΠΠ, 3ου Δ.Σχ. Διονύσου) μαζί με τη φωνή του Βασίλη Λέκκα:

https://www.youtube.com/watch?v=FBBTOkspKBk&list=RDFBBTOkspKBk&start_radio=1

Εκ της Οργανωτικής Επιτροπής

Το 21ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών «Λέλα Καραγιάννη» στην Εσθονία

Fri, 20/05/2022 - 09:08

Στο πλαίσιο της συμμετοχής του σχολείου μας στο Ευρωπαϊκό πρόγραμμα ERASMUS + με τίτλο M.A.G.I.C. (Myths and Tales, Arts and Games for International Cooperation) πραγματοποιήθηκε στο Tartu της Εσθονίας η τελευταία κινητικότητα του προγράμματος (9-14/5/2022). Συναντηθήκαμε εκπρόσωποι από τα σχολεία: 21ο Δημοτικό Σχολείο Αθήνας «Λέλα Καραγιάννη»(συντονιστής), Lohkva Kindergarden( Εσθονία), Ziedelis ( Λιθουανία), Madre Claudia, Solimena (Ιταλία), Detsky Sayat( Βουλγαρία), που είναι οι εταίροι του προγράμματός μας. Η συνάντηση είχε κεντρικό θέμα  “Workshop of 21st century skills”   Κατά τη διάρκεια της κινητικότητας είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας και συμμετείχαμε σε βιωματικά εργαστήρια που αφορούσαν στην ανάπτυξη των δεξιοτήτων μέσω της αξιοποίησης των ψηφιακών εργαλείων και της ρομποτικής στην εκπαιδευτική διαδικασία. Επισκεφτήκαμε Δημοτικά, Γυμνάσια κι άλλα νηπιαγωγεία της περιοχής. Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον ξεναγηθήκαμε στο Εθνικό μουσείο της Εσθονίας, στο κέντρο επιστημών AHHAA αλλά και περπατήσαμε στη φύση της Εσθονίας. Οι συντονιστές του προγράμματος σχεδίασαν την τελική αξιολόγηση και παρουσίαση των εκπαιδευτικών προϊόντων και με συγκίνηση δεσμεύτηκαν για μελλοντικές συνεργασίες, που προσφέρονται τόσο από το  Erasmus +  όσο κι από το eTwinning.

Ολοκλήρωση προγράμματος etwinning

Thu, 19/05/2022 - 09:15

Το 4ο Νηπιαγωγείο Κέρκυρας, το 7ο Νηπιαγωγείο Κέρκυρας, το 3ο Νηπιαγωγείο Ανατολής Ιωαννίνων, το 8ο Νηπιαγωγείο Νέας Ιωνίας Μαγνησίας και το 8ο Νηπιαγωγείο Κέρκυρας ολοκληρώνουν το όμορφο ταξίδι που ζήσανε τη σχολική χρονιά 2021-2022, υλοποιώντας το etwinning έργο με τίτλο "Με τη νεροσταγόνα οδηγό μαθαίνω τα πάντα για το νερό". Ένα ταξίδι γεμάτο εμπειρίες, γνώση, συγκίνηση για τα παιδιά και για τις εκπαιδευτικούς. Ευχαριστούμε πολύ τα παιδιά, τους γονείς και τις εκπαιδευτικούς για τη συμμετοχή και την υποστήριξη σ΄ αυτή την πρώτη μας προσπάθεια και δίνουμε ραντεβού σε μια επόμενη συνάντησή μας, για νέο ταξίδι εμπειριών υλοποιώντας  ένα etwinning πρόγραμμα.

Pages