×

Steve McQueen - CEO

team

Bio

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum

Connect

×

Robyn Sullivan - Vice President

team

Bio

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum

Connect

×

Aiko Takahashi - Design

team

Bio

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum

Connect

×

Frank Douglas - Marketing

team

Bio

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum

Connect

×

×
×

Feed aggregator

12ο Δημοτικό Σχολείο Δράμας! Παρουσίαση δράσεων eTwinning με τη βοήθεια της ΤΝ

Με επιτυχία ολοκληρώθηκαν οι συνεργατικές δραστηριότητες και οι δράσεις του 12ου Δημοτικού Σχολείου Δράμας στο έργο eTwinning "Are you a cricket or an ant?" του οποίου έργου είναι ιδρυτής!

Το βίντεο παρουσίασης ΤΝ έγινε με τη βοήθεια της εφαρμογής VidnozAI

https://youtu.be/A8RlRQADdjc

Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας 4ου Γυμνασίου Θήβας “Από το ζην στο ευ ζην”

Κατά την σχολική χρονιά 2024-2025 οι μαθητές/τριες της Α’ Γυμνασίου σε συνεργασία με την κα Αλμπάνη Μαρία, την κα Τούτουζα Βασιλική και τον κο Δεφίγγο Στέφανο συμμετείχαν σε δύο Προγράμματα Αγωγής Υγείας με κοινό θέμα: “Από το ζην στο ευ ζην” που αποτελούν και δράση για την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας. Στη δράση συμμετείχε, επίσης, η κα Τρίγγα Ευθυμία (νοσηλεύτρια) και η κα Λουκίδου Αναστασία. Σκοπός των Προγραμμάτων Αγωγής Υγείας (και της δράσης) ήταν η κατανόηση της έννοιας “ευ ζην”, η ενίσχυση των κοινωνικών δεξιοτήτων των παιδιών, η ανάπτυξη της σωματικής, πνευματικής και ψυχικής υγείας τους και η βελτίωση της καθημερινότητας τους με βάση τις ανάγκες της σύγχρονης ζωής. Για το λόγο αυτό πραγματοποιήθηκαν διάφορες δραστηριότητες κατά την διάρκεια της χρονιάς με πιο χαρακτηριστικές τις εκπαιδευτικές επισκέψεις: α) στο Βιωματικό Θεματικό Πάρκο στην Αθήνα, β)στο Μουσείο Μαραθωνίου Δρόμου και στο Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής (Νέα Μάκρη-Μαραθώνας), γ)στην Αρχαία Ολυμπία σε τριήμερο δωρεάν εκπαιδευτικό αθλητικό πρόγραμμα από την Διεθνή Ολυμπιακή Ακαδημία (ΔΟΑ), την Ελληνική Ολυμπιακή Επιτροπή, την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας και το Υπουργείο Παιδείας, καθώς και δραστηριότητες όπως: α)η σημασία του πρωινού γεύματος, β) δράση για την ενίσχυση της αυτοπεποίθησης των παιδιών από την ψυχολόγο του σχολείου μας, γ) ενημέρωση για τα άτομα με αναπηρία, γ)αθλητικές δραστηριότητες στον χώρο του σχολείου, δ)δράση για την υγεία των δοντιών, κ.ά. Σε όλες τις δραστηριότητες είχαμε την υποστήριξη και την συμμετοχή της Διευθύντριας του σχολείου μας κας Γκιζίλη Σταυρούλας την οποία ευχαριστούμε θερμά. Τέλος, να ευχαριστήσουμε τη νοσηλεύτρια του σχολείου μας που συμμετείχε ενεργά στις δραστηριότητες του Προγράμματος Αγωγής Υγείας, την εκπαιδευτικό του σχολείου κα Ζωγράφου Ιωάννα που συνόδευσε τα παιδιά στην Αρχαία Ολυμπία και τα παιδιά μας για την άψογη συμπεριφορά τους και το ιδιαίτερο ενδιαφέρον που έδειξαν σε όλες τις δράσεις. Οι δραστηριότητες των μαθητών/τριών του προγράμματος καταγράφτηκαν σε μια παρουσίαση και μπορείτε να τις δείτε στον επόμενο σύνδεσμο.

2ο Σχολικό Πρωτάθλημα Σκάκι – Μια επιτυχημένη διοργάνωση κατά της Βίας στο 1ο Γυμνάσιο Καλαμάτας

Την Κυριακή 18 Μαΐου 2025 πραγματοποιήθηκε με ιδιαίτερη επιτυχία το 2ο Σχολικό Ομαδικό Πρωτάθλημα Σκάκι στο 1ο Γυμνάσιο Καλαμάτας, με τη συμμετοχή 58 μαθητών από σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Δήμου Καλαμάτας. Η διοργάνωση υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Σκακιστικό Όμιλο Καλαμάτας, τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του 1ου Γυμνασίου Καλαμάτας και τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μεσσηνίας – ΟΕΣΑΔ.

Το σχολικό πρωτάθλημα σκάκι, με σύνθημα «Ναι στο σκάκι και στη φιλία – Όχι στη βία στα σχολεία», αποτελεί μια πρωτοβουλία του 1ου Γυμνασίου Καλαμάτας που υλοποιήθηκε για δεύτερη συνεχή χρονιά.

Ουσιαστικά είναι μια παιδαγωγική γιορτή, που αποσκοπεί στην καλλιέργεια της συνεργασίας, προάγοντας την πνευματική καλλιέργεια, τον σεβασμό και το ήθος. Στη διοργάνωση συμμετείχαν σχολεία της Καλαμάτας: 1ο, 2ο, 3ο, 4ο, 6ο, 7ο Πειραματικό Γυμνάσιο, Γυμνάσιο Παραλίας, Μουσικό Σχολείο Καλαμάτας και το 3ο ΓΕΛ Καλαμάτας. 

Αποτελέσματα του Πρωταθλήματος:

Την 1η Θέση κατέλαβε η ομάδα από το 2ο Γυμνάσιο Καλαμάτας που την αποτελούσαν οι:
  • Σκουρτσίδης Άγγελος
  • Φίλος Δημήτριος
  • Κοτρογώνας Γιώργος
  • Μπακάλης Νίκος - Μάριος

Τη 2η Θέση η 1η ομάδα από το  Μουσικό Γυμνάσιο - Λύκειο Καλαμάτας που την αποτελούσαν οι: 

    • Σπύρης Ιωάννης
    • Σπύρης Χρήστος
    • Τσαρτσάλης Μάριος
    • Πετροπουλέας Νικόλαος

Την 3η Θέση η 1η ομάδα από το 6ο Γυμνάσιο Καλαμάτας που την αποτελούσαν οι: 

      • Σίας Ταξιάρχης
      • Σίκαλης Παναγιώτης
      • Σταματελόπουλος Γιώργος
      • Τσουκαλάς Νικόλας

Αξίζει να σημειωθεί ότι στην 3η θέση του 2ου Σχολικού Ομαδικού Πρωταθλήματος Σκάκι ισοβάθμησε και η ομάδα Grandmasters, μια μικτή ομάδα μαθητών από το 1ο Γυμνάσιο Καλαμάτας και το 3ο ΓΕΛ Καλαμάτας. Η ομάδα κατέλαβε τελικά την 4η θέση, βάσει των κριτηρίων ισοβαθμίας. Μέλη της ομάδας Grandmasters ήταν οι: Στεφανής Κωνσταντίνος, Σερμπένκο Ντάρι, Γκέγκα Σίλβιο, Τζανέτος Αντώνης.

Παράλληλα υλοποιήθηκαν δύο εργαστήρια για γονείς:

 

        • «Σχολείο και Οικογένεια: Πυρήνες πρόληψης & αντιμετώπισης της ενδοσχολικής βίας» , από την κ. Φωτεινή Βλαχοπουλιώτη, επιστημονικά υπεύθυνη του ΚΕΠΕΠΨΥ Μεσσηνίας.

        • «Το σκάκι ως εργαλείο Εκπαίδευσης και Πολιτισμού: ένα ολόκληρο σύμπαν σε 64 τετράγωνα», από τον κ. Μανώλη Μουτζούρη, FIDE School Instructor.

        • και ένα εργαστήριο ζωγραφικής για μαθητές με τον κ. Δεμπεγιώτη, εικαστικό και εκπαιδευτικό του 1ου Γυμνασίου Καλαμάτας. Οι μαθητές ζωγράφισαν στους τοίχους του σχολείου έργα που σχετίζονταν με το σκάκι και τη φιλία.
Η εκδήλωση υποστηρίχθηκε ενεργά από τους εκπαιδευτικούς του 1ου Γυμνασίου Καλαμάτας. Παρόντες ήταν η δρ. Καραγιάννη Έφη, παιδαγωγικά υπεύθυνη του σχολείου και ο κ. Γεωργιόπουλος Βασίλης, Προϊστάμενος Φυσικής Αγωγής και Αντιπρόεδρος του ΟΕΣΑΔ, τιμώντας με την παρουσία τους τη διοργάνωση.

 

Θερμές ευχαριστίες εκφράζονται:

          • Στον Σκακιστικό Όμιλο Καλαμάτας και ιδιαίτερα στον κ. Μπούρα Παναγιώτη, καθώς και στους εθελοντές διαιτητές για τη διοργάνωση των αγώνων.
          • Στον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του 1ου Γυμνασίου Καλαμάτας, την πρόεδρο κ. Πρίφτη και όλα τα μέλη του προεδρείου για την υποστήριξή τους σε όλα τα στάδια της διοργάνωσης.
          • Στον Δήμαρχο Καλαμάτας, για την ευγενική προσφορά εμφιαλωμένων νερών για όλους τους συμμετέχοντες μαθητές και συνοδούς

Η επιτυχία του 2ου Σχολικού Πρωταθλήματος Σκάκι αποτελεί ισχυρό κίνητρο για τη συνέχιση του θεσμού. Ανανεώνουμε το ραντεβού μας στο 3ο Πρωτάθλημα!

Εκπαιδευτικός του 1ου Γυμνασίου Καλαμάτας στη Φλωρεντία μέσω Erasmus+

Στο πλαίσιο του εγκεκριμένου ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ / Δράση ΚΑ122 με τίτλο «Ανοίγοντας παράθυρο στην Ευρώπη, χτίζουμε ένα συμπεριληπτικό και πιο φιλικό προς το περιβάλλον σχολείο», η εκπαιδευτικός του 1ου Γυμνασίου Καλαμάτας Βασιλική Κορακά, γεωλόγος, συμμετείχε σε εκπαιδευτική κινητικότητα στη Φλωρεντία της Ιταλίας, από 28 Απριλίου έως 3 Μαΐου 2025.

Η εκπαιδευτικός έλαβε μέρος στο επιμορφωτικό σεμινάριο με τίτλο: «Outdoor Learning: From Urban Nature to the Great Outdoors». Το σεμινάριο επικεντρώθηκε στην κατανόηση των παιδαγωγικών, κοινωνικών και ψυχικών ωφελειών της υπαίθριας μάθησης και στο πώς μπορούν να ενσωματωθούν δημιουργικές και βιωματικές δραστηριότητες σε εξωτερικούς χώρους στο αναλυτικό πρόγραμμα.

Συγκεκριμένα, παρακολούθησε θεωρητική κατάρτιση για τις βασικές αρχές και τα ερευνητικά δεδομένα της υπαίθριας μάθησης, συμμετείχε σε πολυαισθητηριακές δραστηριότητες σε φυσικούς και αστικούς χώρους (σε εξωτερικούς χώρους, πάρκα και σημεία φυσικής ομορφιάς)  που αφορούσαν τις φυσικές επιστήμες και την κοινωνική ιστορία, αξιοποίησε μεθόδους όπως δραματοποίηση, παιχνίδι, και ψηφιακά εργαλεία για την ανάπτυξη υπαίθριων παιδαγωγικών εφαρμογών και συνεργάστηκε με εκπαιδευτικούς από άλλες ευρωπαϊκές χώρες στο πλαίσιο ανταλλαγής καλών πρακτικών και διεθνούς συνεργασίας.

Μέσα από τη συγκεκριμένη εμπειρία, η εκπαιδευτικός ανέπτυξε δεξιότητες σχετικές με τη βιωσιμότητα και την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση, τη δημιουργική και διαδραστική διδασκαλία και τη χρήση της φύσης ως αυθεντικού μαθησιακού πόρου. Η εν λόγω δράση εντάσσεται στην ευρύτερη στρατηγική διεθνοποίησης και παιδαγωγικής ανανέωσης του 1ου Γυμνασίου Καλαμάτας, το οποίο επενδύει συστηματικά στην επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών του και στην ενίσχυση των εκπαιδευτικών εμπειριών των μαθητών του μέσα από καινοτόμες και βιωματικές προσεγγίσεις μάθησης.

Διάχυση προγράμματος Erasmus+ – 1ο Νηπιαγωγείο Κέρκυρας

Εμπνευσμένο από τις προσεγγίσεις της Montessori, της Reggio Emilia και την υπαίθρια εκπαίδευση, το 1ο Νηπιαγωγείο Κέρκυρας διαμόρφωσε – στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ – ένα μαθησιακό περιβάλλον που προάγει τη συμμετοχή, την αυτενέργεια και τη βιωματική μάθηση. Το ψηφιακό μας βιβλίο καταγράφει αυτή την εκπαιδευτική διαδρομή, μέσα από δράσεις που ενισχύουν την ελευθερία, τη φαντασία και τη χαρά της μάθησης έξω από το πλαίσιο της παραδοσιακής τάξης.

https://read.bookcreator.com/bwF1jF72r2R4ZnhP2htmRPylFFD3/nRUznDxXSPGGR1cAl28-rQ/G7Few1OMRJqs9CQQkMhQHA

MOOC GenderED-Coalition – Μαζικό Ανοικτό Διαδικτυακό Μάθημα (Massive Open Online Course – MOOC) με θέμα: «Προς μια Έμφυλα Ευαίσθητη, Παιδεία στα Μέσα και την Πληροφορία»

Η Ερευνητική Ομάδα DAISSy του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (ΕΑΠ), προσκαλεί για συμμετοχή στο Μαζικό Ανοικτό Διαδικτυακό Μάθημα (Massive Open Online Course - MOOC) με θέμα: «Προς μια Έμφυλα Ευαίσθητη, Παιδεία στα Μέσα και την Πληροφορία», το οποίο εντάσσεται στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού έργου «GenderED Coalition: A cross-country coalition against gender disinformation for equitable societies», που υλοποιείται από την DAISSy-ΕΑΠ, ως Έλληνα εταίρο.

Το MOOC του έργου GenderED Coalition στοχεύει στην εκπαίδευση ως προς τις βασικές έννοιες των έμφυλων διακρίσεων και της παραπληροφόρησης στα μέσα, με ιδιαίτερη έμφαση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Παράλληλα, ενισχύει την ανάπτυξη των δεξιοτήτων των συμμετεχόντων/συμμετεχουσών αναφορικά με την αναγνώριση και την αντιμετώπιση της έμφυλης παραπληροφόρησης, με απώτερο στόχο την προαγωγή της ισότητας των φύλων και των ανθρωπίνων δικαιωμάτων στον ψηφιακό χώρο.

Συγκεκριμένα, το MOOC απευθύνεται σε:

  • Φοιτήτριες/φοιτητές που ενδιαφέρονται για την ισότητα των φύλων και την παιδεία στα μέσα
  • Δημοσιογράφους και επαγγελματίες των μέσων ενημέρωσης
  • Εκπαιδευτικούς και ερευνητές/ερευνήτριες
  • Ακτιβιστές/Ακτιβίστριες υπέρ των ανθρωπίνων δικαιωμάτων
  • Καλλιτέχνες και δημιουργούς περιεχομένου

Επιπλέον, αξίζει να σημειωθούν τα εξής:

  • Το μάθημα είναι ασύγχρονο, κι άρα με αυτο-ρυθμιζόμενο χρόνο παρακολούθησης.
  • Προσφέρεται δωρεάν, στην αγγλική γλώσσα.
  • Περιλαμβάνει τέσσερεις (4) θεματικές ενότητες, ως ακολούθως:
    • Καλλιέργεια Κριτικής Συνείδησης για τα Έμφυλα Στερεότυπα
    • Ενίσχυση της Ενσυναίσθησης και της Διαθεματικής Κατανόησης
    • Υποστήριξη της Δημιουργίας Περιεχομένου με Έμφυλη Ευαισθησία
    • Δικτύωση και Συνηγορία για την Αντιμετώπιση της Έμφυλης Παραπληροφόρησης
  • Διαρκεί από την 1η Απριλίου έως την 30η Ιουνίου 2025 (α’ κύκλος)
  • Η εγγραφή είναι ανοικτή, είναι υποχρεωτική και γίνεται με τη συμπλήρωση σχετικής φόρμας.
  • Χορηγείται σχετική βεβαίωση παρακολούθησης, με το πέρας επιτυχούς ολοκλήρωσης.

 

Μείνετε συντονισμένοι/συντονισμένες και δείτε αναλυτικές πληροφορίες για το MOOC του GenderED Coalition. Αξιοποιήστε τη δυνατότητα να γίνετε μέρος μιας πρωτοβουλίας που προάγει την ισότητα των φύλων και την υπεύθυνη χρήση των μέσων ενημέρωσης!

 

 

 

 

ÜΤο GenderED Coalition είναι ένα διετές έργο, που συγχρηματοδοτείται από το πρόγραμμα CREA της Ευρωπαϊκής Ένωσης και υλοποιείται από μια κοινοπραξία τεσσάρων (4) εταίρων, συγκεκριμένα το FORMA.Azione (Ιταλία), το Savoir Devenir (Γαλλία), το SDA (Βουλγαρία), το BISI (Βουλγαρία) και την Ερευνητική Ομάδα DAISSy του ΕΑΠ (Ελλάδα). Πραγματεύεται την καταπολέμηση της παραπληροφόρησης σχετικά με το φύλο ως βάση για δίκαιες κοινωνίες. Ασχολείται με τον γραμματισμό στα μέσα ενημέρωσης και την ισότητα των φύλων, ώστε να ρίξει φως στο φαινόμενο της έμφυλης παραπληροφόρησης και βίας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

 

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το έργο GenderED Coalition, καθώς κι άλλες δράσεις της Ερευνητικής Ομάδας DAISSy-ΕΑΠ:

 

https://www.linkedin.com/company/gendered-project/

 

To έργο GenderED Coalition συγχρηματοδοτείται από το πρόγραμμα “CREA” της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Αριθμός Συμφωνητικού: 2023-MEDIALITERACY- 101136124

 

Το ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. Αιτωλοακαρνανίας συμμετείχε στο κεντρικό συνέδριο 2025 του Digital World Summit (DWS) Greece

Ιερά Πόλη Μεσολογγίου,

                                                                                      27-05-2025

Το ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. Αιτωλοακαρνανίας συμμετείχε στο κεντρικό συνέδριο 2025 του Digital World Summit (DWS) Greece, στο πλαίσιο του παγκόσμιου δικτύου Internet Governance Forum (IGF Network), που αποτελεί την επίσημη εθνική πρωτοβουλία για τη δημοκρατική διακυβέρνηση των νέων τεχνολογιών

Το Κέντρο ∆ιεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕ.∆.Α.Σ.Υ.) Αιτωλοακαρνανίας υποστηρίζει τις εργασίες του Digital World Summit Greece (DWS Greece) στο πλαίσιο του παγκόσμιου δικτύου Internet Governance Forum (IGF Network), που  αποτελεί την επίσημη εθνική πρωτοβουλία της Ελλάδας για τη δημοκρατική διακυβέρνηση των νέων τεχνολογιών και τελεί υπό την αιγίδα των Ηνωμένων Εθνών, του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και του Δήμου Αθηναίων. Στόχος του DWS Greece είναι η διαμόρφωση προτάσεων πολιτικής που ανταποκρίνονται στις ανάγκες της κοινωνίας και η ενημέρωση των πολιτών σχετικά με τις τρέχουσες εξελίξεις ενώ  αντιπροσωπεύει και ένα σημαντικό βήμα για την ψηφιακή εξέλιξη και την καινοτομία στην Ελλάδα, καθώς φιλοδοξεί να λειτουργήσει ως μια πλατφόρμα που θα παρέχει ένα ασφαλές πλαίσιο ουσιαστικού διαλόγου ανάμεσα στους θεσμικούς φορείς και σε όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη της διακυβέρνησης του ψηφιακού κόσμου στη χώρα μας.

Το ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. Αιτωλοακαρνανίας (1ο Βραβείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης / Digital Government Award 2023, για το 2022, από το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης στον Τομέα Πολιτικής ‘’Παιδεία-Πολιτισμός’’ και Συμμετοχή μαζί με άλλες εκπροσωπήσεις της χώρας στα Ευρωπαϊκά Βραβεία Ψηφιακών Δεξιοτήτων 2024 όπου η Ελλάδα αναδείχθηκε 3η Εξέχων Συμμετέχων ανάμεσα στις χώρες της Ε.Ε.)  εκπροσωπήθηκε από τον κ. Χαμπεσή Κων/νο υπ. μέντορα στον Ευρωπαϊκό Κόμβο Ψηφιακής Καινοτομίας για την Ψηφιακή Διακυβέρνηση GR digiGOV innoHUB - εκπ/κό  κλ. ΠΕ83 Ηλεκτρολόγων  (που ως συντονιστής εκπ/κής ομάδας είχε αναδειχθεί Νικητής Βραβείων Ψηφιακής Διακυβέρνησης 2023 μαζί με τον Δρ. Ρισβά Αθανάσιο εκπ/κό κλ. ΠΕ70 Δασκάλων, πρώην Προϊστάμενο Υπηρεσίας-νυν Σύμβουλο Ε.Α. & Ε.Ε. Αιτωλ/νίας, Ευρυτανίας & Λευκάδας) και παρακολούθησε τις εργασίες του ετήσιου συνεδρίου DWS Greece 2025 στην Τεχνόπολη Δ. Αθηναίων στις 22/05/2025 ( https://digitalworldsummit.gr/ ).

Κατά τη διάρκεια του φετινού συνεδρίου με θέμα την Τεχνητή Νοημοσύνη και πιο συγκεκριμένα ‘’AI Realities: Policy, Power, Possibilities’’ πραγματοποιήθηκαν σημαντικές ανακοινώσεις πάνω σε

- Ευκαιρίες και προκλήσεις για την Ελλάδα ως hotspot τεχνολογικής προόδου

- Τα επόμενα βήματα στην εξέλιξη της ΤΝ και καλές πρακτικές

- Ασφαλής ανάπτυξη και χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης

Αναγνωρισμένοι ομιλητές και εκπρόσωποι από την Κυβέρνηση, τον Ιδιωτικό και Δημόσιο Τομέα, την Κοινωνία των Πολιτών και την Τεχνική και Ακαδημαϊκή Κοινότητα που διαμορφώνουν την εξέλιξη της Τεχνητής Νοημοσύνης συζήτησαν εποικοδομητικά και πρότειναν λύσεις σχετικά με καίριες πτυχές της χρήσης και της διακυβέρνησης της Τεχνητής Νοημοσύνης που θα προωθηθούν σε φορείς σε εθνικό, ευρωπαϊκό και παγκόσμιο επίπεδο όπως τα Ηνωμένα Έθνη, η Ευρωπαϊκή Κομισιόν, το Ευρωκοινοβούλιο κα. Κεντρικοί ομιλητές ήταν ο Υπ. Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δ, Παπαστεργίου,  o Δήμαρχος Αθηναίων Χ. Δούκας και η Υφυπ. Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, Ά. Ευθυμίου, ενώ εξίσου σημαντική στιγμή  αποτέλεσε και η παρουσία του C. Masango, Επικεφαλής της Γραμματείας του United Nations Internet Governance Forum που συνομίλησε στο πάνελ με τον J. Harvard, Global AI Advisory Lead από το Tony Blair Institute και τους συνέδρους.

Ευχαριστούμε θερμά τους διοργανωτές και τους/ις εισηγητές/τριες. Η συμμετοχή του ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. Αιτωλ/νίας στο παραπάνω πλαίσιο διαλόγου νέων τεχνολογιών-καινοτομίας, ανάμεσα σε θεσμικούς φορείς και σε διαφορετικά ενδιαφερόμενα μέρη της διακυβέρνησης του ψηφιακού κόσμου στη χώρα μας, ανέδειξε τις πρωτοβουλίες που αναλαμβάνει για την εκπλήρωση της αποστολής του και την υποστήριξη της κοινότητας.

 

Μπορείτε να δείτε παρακάτω:

Η Ενίσχυση της Ψηφιακής Ωριμότητας του ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. Αιτωλοακαρνανίας, μέσα από υποστηρικτικές πρωτοβουλίες για την κοινότητα, κατά τη διάρκεια της τρέχουσας ψηφιακής δεκαετίας και μετά το πέρας του ευρωπαϊκού έτους ψηφιακών δεξιοτήτων. Νέες δράσεις για την αρχή του σχολ. έτους 2024-2025.

https://www.sch.gr/enischysi-tis-psifiakis-orimotitas-tou-ke-d-a-s-y-aitoloakarnanias-mesa-apo-ypostiriktikes-protovoulies-gia-tin-koinotita-kata-ti-diarkeia-tis-trechousas-psifiakis-dekaetias-kai-meta-to-peras-tou-e/

Το ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. Αιτωλοακαρνανίας ήταν για τέταρτη συνεχή χρονιά Υποστηρικτής της Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου με ποικίλες δράσεις, μέσα στο 2024, για τα οφέλη και την ελαχιστοποίηση κινδύνων που απορρέουν από τη χρήση τεχνολογιών τεχνητής νοημοσύνης (AI).

https://www.sch.gr/to-ke-d-a-s-y-aitoloakarnanias-itan-gia-tetarti-synechi-chronia-ypostiriktis-tis-imeras-asfalous-diadiktyou-me-poikiles-draseis-mesa-sto-2024-gia-ta-ofeli-kai-tin-elachistopoiisi-kindynon-pou-aporr/

Απονεμήθηκαν τα Βραβεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης 2023 σε καινοτόμες διαδικασίες απλούστευσης διοικητικών λειτουργιών

https://www.ekt.gr/el/news/29631

 

Το 6ο Γυμνάσιο Λάρισας στο 14ο Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας

Το 14ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας πραγματοποιείται φέτος την Πέμπτη 8 και την Παρασκευή 9 Μαΐου στην Λάρισα και συγκεκριμένα στο αμφιθέατρο του Μουσικού Σχολείου με την συμμετοχή πολλών μαθητών/-τριών  και εκπαιδευτικών. Από τον Απρίλιο του 2011 και για 14 συνεχόμενα χρόνια οργανώνεται η συγκεκριμένη εκδήλωση στην οποία μαθητές και μαθήτριες μπορούν να παρουσιάσουν ψηφιακά έργα που δημιούργησαν στο σχολείο τους. (14ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας).

Το 6ο Γυμνάσιο Λάρισας συμμετείχε στο Φεστιβάλ με μία ομάδα επτά μαθητών και μαθητριών από την Γ΄γυμνασίου οι οποίοι/-ες στα πλαίσια του μαθήματος της Πληροφορικής δημιούργησαν δύο ρομποτικές κατασκευές. Η ιδέα για τις κατασκευές αυτές προέκυψε  με αφορμή την κακοκαιρία Daniel που έπληξε την πόλη μας τον Σεπτέμβριο του 2023. Έτσι, λοιπόν, με τα εκπαιδευτικά πακέτα ρομποτικής που διαθέτει το σχολείο μας οι μαθητές και οι μαθήτριες δημιούργησαν αρχικά ένα ρομποτικό σύστημα ελέγχου της στάθμης του νερού του Πηνειού. Όταν το σύστημα αυτό διαπιστώσει κίνδυνο υπερχείλισης του ποταμού εμφανίζει ένα προειδοποιητικό μήνυμα και τότε ένα ρομποτικό όχημα  μεταφέρει σάκους με χώμα στις όχθες του προκειμένου να ενισχύσει το ανάχωμα.

Την καθοδήγηση της ομάδας είχε η καθηγήτρια Πληροφορικής κ. Ντάμτσιου Κωνσταντία και οι μαθητές/-τριες  που συμμετείχαν ήταν οι εξής: Δημουλά Στεφανία, Ζιάκας Παντελής, Ζιάκας Στέλιος, Κουμπογιάννη Αθανασία, Κουτσαφτίκη Αθηνά, Μέμος Ιωάννης, Τσιαπράζη Νάγια.

Στους παρακάτω συνδέσμους υπάρχει η παρουσίαση των κατασκευών καθώς και το βίντεο με την λειτουργία τους.

Περιβαλλοντικά Προγράμματα 2024 – 2025 4ου Γυμνασίου Θήβας

Στο 4ο Γυμνάσιο Θήβας διενεργήθηκαν  φέτος τρία  Περιβαλλοντικά προγράμματα με τίτλο ‘’Στον τόπο μας… χρώματα και αρώματα.’’. Στόχος των περιβαλλοντικών προγραμμάτων ήταν η αναγνώριση της φυσικής ομορφιάς του τόπου μας αλλά και την σημασία των βοτάνων και των αρωματικών φυτών στη ζωή μας.

Στο πρώτο περιβαλλοντικό πρόγραμμα συμμετείχαν 29 μαθητές της Β’ Γυμνασίου με υπεύθυνους καθηγητές: την κ. Γκιζίλη Σταυρούλα  ως συντονίστρια , τον κ. Πελώνη Γεώργιο και την κ. Τρίγγα Ευθυμία. Στο δεύτερο πρόγραμμα συμμετείχαν επίσης 29 μαθητές της Β’ Γυμνασίου με υπεύθυνους καθηγητές:  τον κ. Πελώνη Γεώργιο ως συντονιστή , την κ. Γκιζίλη Σταυρούλα και την κ. Τρίγγα Ευθυμία. Στο τρίτο πρόγραμμα συμμετείχαν 30 μαθητές από την Γ’ Γυμνασίου με υπεύθυνους καθηγητές: την κ. Ζωγράφου Ιωάννα ως συντονίστρια, την κ. Τούτουζα Βασιλική και την κ. Λουκίδου Αναστασία.

Οι μαθητές - στο πλαίσιο του προγράμματος - χωρίστηκαν σε ομάδες και κλήθηκαν να παρουσιάσουν τις εργασίες τους, οι οποίες αφορούσαν τα βότανα και τα αρωματικά φυτά. Ταυτόχρονα, έφερναν σπόρους, χώμα, γλαστράκια και φυτά, ενώ παράλληλα συμμετείχαν  στη φύτευσή τους στον χώρο του σχολείου αλλά και στην περιποίησή τους.

Λίγο πριν την ολοκλήρωση του προγράμματος ταξίδεψαν στην όμορφη Σύρο, όπου και επισκέφθηκαν το ΚΕ.ΠΕ.Α. Σύρου, που τους πρόσφερε μια ιδιαίτερη, μοναδική εμπειρία. Με την βοήθεια των υπεύθυνων του ΚΕ.ΠΕ.Α. τα παιδιά έμαθαν τις θεραπευτικές ιδιότητες των βοτάνων, οι οποίες  ήταν γνωστές από την αρχαιότητα, ανέπτυξαν δεξιότητες και απέκτησαν οικολογική συνείδηση. Τέλος, έφτιαξαν σαπούνια και κηραλοιφές συνδυάζοντας τα βότανα με τα αρωματικά φυτά ενώ, επίσης, έπαιξαν παιχνίδια και δοκίμασαν αρωματικά αφεψήματα.

Οι εργασίες της ομάδας έχουν αναρτηθεί στο padlet: https://padlet.com/efietriga/2024-2025-y1abmxmso9g85smz . Σας καλούμε να το δείτε!

Καλό καλοκαίρι και καλή ξεκούραση σε όλους!!!

Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών του 2ου Ειδικού Νηπιαγωγείου Θεσσαλονίκης στο Βέλγιο με Χρηματοδότηση του ΙΚΥ μέσω του Erasmus+

Στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ΚΑ1, με χρηματοδότηση από το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ).  Οι εκπαιδευτικοί του 2ου Ειδικού Νηπιαγωγείου Θεσσαλονίκης, Μπαντά Παναγιώτα και Εμμανουηλίδου Βασιλική, συμμετείχαν σε εξειδικευμένο πρόγραμμα επιμόρφωσης με τίτλο «STEM & DIGITAL LEARNING: Teaching STEM through robotics a hands on approach» στο Βέλγιο από τις 30 Μαρτίου έως τις 5 Απριλίου 2025.

Στόχος της επιμόρφωσης ήταν η ενίσχυση της εκπαιδευτικής διαδικασίας και η προώθηση καινοτόμων παιδαγωγικών πρακτικών στην προσχολική και ειδική αγωγή.

Η επιμόρφωση επικεντρώθηκε στα εξής πεδία:

  1. Εμβάθυνση σε καινοτόμες παιδαγωγικές προσεγγίσεις όπως το STEM (Φυσικές Επιστήμες, Τεχνολογία, Μηχανική, Μαθηματικά), η ρομποτική και η ψηφιακή μάθηση, με έμφαση στη χρήση εργαλείων όπως τα LEGO Mindstorms.
  2. Ανάπτυξη δεξιοτήτων ενσωμάτωσης ψηφιακών τεχνολογιών όπως η εφαρμογή Actionbound και τα ψηφιακά εργαλεία αφήγησης, με στόχο την ενεργητική και βιωματική μάθηση.
  3. Αξιοποίηση της πολιτιστικής κληρονομιάς ως μέσο διδασκαλίας, μέσω επισκέψεων σε ιστορικά μνημεία, μουσεία και πόλεις, με τη χρήση στρατηγικών πολιτιστικής εξερεύνησης και αφηγηματικής προσέγγισης.
  4. Ενίσχυση δημιουργικότητας και φαντασίας μέσω διαθεματικών και παιγνιωδών δραστηριοτήτων που αξιοποιούν την τέχνη, την τεχνολογία και το πολιτισμικό περιβάλλον.
  5. Καλλιέργεια κοινωνικών δεξιοτήτων και προώθηση συμπεριληπτικής, βιωματικής μάθησης, μέσω διαδραστικών δραστηριοτήτων που ενισχύουν τη συνεργασία, την επικοινωνία, την ομαδική εργασία και την ενεργή συμμετοχή όλων των μαθητών/τριών, συμπεριλαμβανομένων αυτών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Εκπαιδευτικά οφέλη

Η επιμόρφωση συνέβαλε στην ενίσχυση των παιδαγωγικών και ψηφιακών δεξιοτήτων των συμμετεχουσών, καθώς και στην ενσωμάτωση καινοτόμων μεθόδων διδασκαλίας που προάγουν μια ενεργή, δημιουργική και συμπεριληπτική μαθησιακή εμπειρία για όλα τα παιδιά.
Παράλληλα, ενίσχυσε τη διεθνοποίηση της σχολικής μονάδας, ενδυνάμωσε το ευρωπαϊκό της προφίλ και άνοιξε δρόμους για μελλοντικές συνεργασίες και ανταλλαγή καλών πρακτικών στην ευρωπαϊκή εκπαιδευτική κοινότητα.

Ολοκλήρωση αποτίμηση Προγραμμάτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Πολιτιστικά

Στο 8ο ΓΕΛ Τρικάλων υλοποιήθηκαν καινοτόμα προγράμματα με στόχο την ενεργό ενασχόληση των μαθητών/τριών με την επιστημονική μεθοδολογία και τη διαδικασία συναγωγής επιστημονικών συμπερασμάτων σε θέματα που συνάδουν με τα ερευνητικά ενδιαφέροντα μαθητών/τριών και το περιεχόμενο του αναλυτικού προγράμματος. Πέρα από τα κριτήρια αξιολόγησης έγιναν από τους μαθητές/τριες ατομικές και ομαδικές εργασίες. Στο 8ο ΓΕΛ Τρικάλων ολοκληρώθηκαν τα εξής  προγράμματα. Επισυνάπτεται ο σύνδεσμος της ιστοσελίδας:

http://8lyk-trikal.tri.sch.gr/index.php/ανακοινώσεις/751-προγράμματα-8ου-γελ-τρικάλων-σχ-έτους-2024-25.html

Α.  ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

  1. Το Πέτρινο Δάσος των Μετεώρων Συντονίστρια Αποστόλου Μαριάννα ΠΕ05 Συμμετέχουν: Σαμορέλης Σεραφείμ, ΠΕ03, Κλάντζου Ευαγγελή, ΠΕ01.
  2. Σεισμός, η γνώση ασπίδα...προστασίας Συντονιστής Σαμορέλης Σεραφείμ, ΠΕ03, Συμμετέχουν : Κογιάννης Χρήστος, ΠΕ03, Κόνιαρης Θεοχάρης, ΠΕ03.
  3. Πόρτα Παναγιά: ένα κόσμημα του 13ου αιώνα Συντονίστρια Πατουλιώτη, Μαργαρίτα ΠΕ02, Συμμετέχουν : Αποστόλου Μαριάννα ΠΕ05 ,  Ράγια Βαΐα, ΠΕ04.04.
  4. Το Γεωπάρκο Μετεώρων, ένας τόπος ιδιαίτερης γεωλογικής, πολιτιστικής και οικολογικής αξίας Συντονίστρια Ράγια Βαΐα, ΠΕ04.04,   Συμμετέχουν: Αποστόλου Μαριάννα ΠΕ05, Κόνιαρης Θεοχάρης, ΠΕ03.
  5. Αντοχή στις Πλημμύρες: Ανθεκτικές Στρατηγικές για την Προστασία των μνημείων της Θεσσαλίας από Πλημμύρες Συντονιστής Κόνιαρης Θεοχάρης, ΠΕ03 Συμμετέχουν: Σαμορέλης Σεραφείμ, ΠΕ03, Ράγια Βαΐα, ΠΕ04.04.

Β. ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ

  1. Προσωπικότητες που σημάδεψαν την νεότερη ιστορία των Τρικάλων Συντονιστής Μανθέλας Ευάγγελος ΠΕ04.01. Συμμετέχει: Βούλγαρη Αναστασία ΠΕ86.
  2. «Δείκτες φωτεινής πορείας» οι Άγιοι των Τρικάλων Συντονίστρια Βούλγαρη Αναστασία ΠΕ86. Συμμετέχει: Μανθέλας Ευάγγελος ΠΕ04.01.
Η Διευθύντρια

 Μαριάννα Αποστόλου, ΠΕ05

 

 

Το 2ο ΓΕ.Λ. Γλυκών Νερών στην Αιώνια Πόλη

Στο πλαίσιο της διηνεκούς και ειλικρινούς μας προσπάθειας να οπλίσουμε τους μαθητές μας με βιωματική μάθηση, που θα ολοκληρώνει τη εντός αιθούσης διδαχή των γνωστικών μας αντικειμένων, υλοποιήσαμε με μαθητές και μαθήτριες από την  Α & Β τάξη, που εμπλέκονταν στη διάρκεια του τρέχοντος έτους σε ποικίλα εκπαιδευτικά προγράμματα, μια εκδρομή στη Ρώμη. Συμμετείχαν 45 μαθητές και μαθήτριες και 4 εκπαιδευτικοί, με αρχηγό την κ. Γεωργία Ζήση, φιλόλογο και συνοδούς τους Σοφία Αντωνιάδου, φιλόλογο, Δημήτριο Γαγάνη, φιλόλογο και Ελένη Νικολακάρου, μαθηματικό και διευθύντρια  του σχολείου μας.

Κατόπιν προσκλήσεως του σεβασμιοτάτου Μητροπολίτου και Εξάρχου Νοτίου Ευρώπης Πολυκάρπου, η εκπαιδευτική εκδρομή πραγματοποιήθηκε στις 7-10 Μαρτίου 2025, με αντικείμενο «Τα Πρωτοχριστιανικά και Βυζαντινά Μνημεία της Αιώνιας Πόλεως», τα οποία αποτέλεσαν και το θέμα της  εργασίας, που εκπόνησαν οι μαθητές και μαθήτριες. Η παρουσίαση της εργασίας πραγματοποιήθηκε στον ιστορικό και μνημειακό Ιερό Ελληνορθόδοξο Ναό του Αγίου Θεοδώρου Τήρωνος εν τω Παλατίνω Λόφω στις 7-3-2025. Ο ναός μάς διατέθηκε κατόπιν συνεννοήσεως με τον Προϊστάμενο και Αρχιερατικό Επίτροπο Κεντρικής Ιταλίας πανοσιολογιότατο Αρχιμανδρίτη  κ. Συμεώνα Κάτσινα, ο οποίος και μας ενέταξε στην ιστορική πορεία του Ναού και τη διαχρονική του σημασία.

Περιηγηθήκαμε στην Ποντιφική Βασιλική του Αγίου Πέτρου, ξεναγηθήκαμε στον μνημειώδη και καλλιτεχνικά αξιολογότατο χώρο των Musei Vaticani καθώς και στο Κολοσσαίο με την μακραίωνη και ενίοτε θλιβερή ιστορική παρουσία,  βαδίσαμε σε διάσημες πλατείες της Ρώμης, όπως την  Piazza VeneziaPiazza di Spagna & Piazza Navona, αλλά και σε πασίγνωστες γωνιές όπως τη Fontana di Trevi και βέβαια θαυμάσαμε από μέσα το Πάνθεον. Την εκδρομή μας συμπλήρωσε η ημερήσια εκδρομή-επίσκεψη στη Φλωρεντία. Ο εξαιρετικός καιρός μάς επέτρεψε να ξεναγηθούμε στο ιστορικό κέντρο της. Η αποτίμηση του ταξιδιού ήταν για όλους μας θετικότατη, αφού μαθητές και καθηγητές το απολαύσαμε για τη γνώση και ψυχική ευεξία που μας πρόσφερε και προσδοκούμε τη συνέχιση ανάλογων δραστηριοτήτων.

Ένας οδηγός συμβίωσης με την κλιματική κρίση από το 2ο ΓΕ.Λ. Γλυκών Νερών

Πιστοί στην προσήλωσή μας στη διαρκή στόχευση «ολόπλευρης και ισόρροπης ανάπτυξης μαθητών και μαθητριών», αλλά και προβληματισμένοι από την επιδείνωση των συμπτωμάτων της κλιματικής κρίσης σε παγκόσμιο επίπεδο και κυρίως στη χώρα μας, οδηγηθήκαμε στην απόφαση να εμπλέξουμε  μαθητές και μαθήτριές μας σε μια διαδικασία αφενός συνειδητοποίησης του μεγέθους του ζητήματος αφετέρου ενεργοποίησής τους σε ρόλο δρώντος πολίτη προς ενημέρωση-ευαισθητοποίηση συμμαθητών και συμπολιτών.

«Οδηγός συμβίωσης με την κλιματική κρίση: μαθαίνω, δρω και ενεργοποιώ για ένα βιώσιμο σήμερα και ένα ελπιδοφόρο αύριο» : αυτόν τον τίτλο δώσαμε  στη δράση μας.

Οι 22 μαθητές και μαθήτριες των Α και Β τάξεων της περιβαλλοντικής μας ομάδας, συντονιζόμενοι από την κ. Σοφία Αντωνιάδου , φιλόλογο και επικουρούμενοι από τους κ.κ.  Δέσποινα Αγνουσιώτου, γυμνάστρια και Παναγιώτη Δεληβοριά, βιολόγο, μοιράστηκαν σε ομάδες, ερεύνησαν βιωματικά και ηλεκτρονικά.  Επισκεφθήκαμε πυροσβεστικό σταθμό, είδαμε μέσω VR από το διάστημα, μέσα στον ωκεανό και στα δάση του Αμαζονίου τη Γη μας να αλλάζει τον τελευταίο αιώνα κυρίως, λόγω του εντεινόμενου φαινομένου του θερμοκηπίου και εκπαιδευτήκαμε στην  αντιμετώπιση των σεισμών και στη διαδικασία της ανακύκλωσης, μέσω παρουσιάσεων και εκπαιδευτικών video.

Στο τελικό στάδιο του φετινού προγράμματός μας, δημιουργήσαμε τον ψηφιακό οδηγό, που ακολουθεί, αγγίζοντας βασικές πτυχές της περιβαλλοντικής κρίσης στην πατρίδα μας, όπως τις πυρκαγιές, τις πλημμύρες, την ανάγκη σωστής διαχείρισης υδάτινων πόρων, την προστασία της βιοποικιλότητας, την υιοθέτηση φιλικών προς το περιβάλλον διατροφικών συνηθειών, αλλά και την ανακύκλωση και επαναχρησιμοποίηση υλικών.

ΟΔΗΓΟΣ ΣΥΜΒΙΩΣΗΣ ΜΕ ΤΗΝ ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΚΡΙΣΗ.pdf

Σας προτείνουμε να μάθετε κι εσείς μαζί μας μέσα από αυτόν και να συστρατευτείτε στην δράση κατά της καταστροφής του πλανήτη μας, για να υπάρχει αύριο και μάλιστα ευοίωνο! Ας αποφασίσουμε να γίνουμε όλοι η λύση στο πρόβλημα που οι ίδιοι δημιουργήσαμε!

Οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί και η συντονίστρια του προγράμματος

 

4ο Γυμνάσιο Θήβας : Πολιτιστικά Προγράμματα 2024 – 2025

Το τρέχον σχολικό έτος (2024 - 2025) πραγματοποιήθηκαν στο σχολείο μας δύο πολιτιστικά προγράμματα με κοινό θέμα «Από τη Σύρα στην Ερμούπολη: η ελληνική αστική κοινωνία του τέλους του 19ου και των αρχών του 20ουαι.:η περίπτωση της Σύρου».

Η ομάδα των εκπαιδευτικών που επέλεξαν, συντόνισαν και φρόντισαν για τη διεξαγωγή των δράσεων των προγραμμάτων αποτελούνταν από τις κ.: Ντίνου Άρτεμις, Χατζηκυριάκου Μαρία και Τσιρογιάννη Σοφία. Οι σημαντικότεροι συντελεστές τους, όμως, ήταν 47 μαθητές από την Γ΄ Γυμνασίου, οι οποίοι , χωρισμένοι σε ομάδες των τεσσάρων ή πέντε ατόμων, μελέτησαν τα ακόλουθα θέματα: 1) ΙΣΤΟΡΙΑ: Η ιστορία της αστικής τάξης στην Ευρώπη του 18ου και 19ου αιώνα, 2) ΙΣΤΟΡΙΑ: Δημιουργία της Ερμούπολης και η ιστορία του νησιού από την Επανάσταση του 1821 και τη σύσταση ελληνικού κράτους μέχρι και τις αρχές του 20ου αιώνα, 3) ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ: Βιβλιοθήκη, Θέατρο Απόλλων, 4) ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ: Δημαρχείο, συνοικία «Βαπόρια», Ποσειδωνία, 5) ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΚΑΙ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ: Ορθοδοξία: Ι.Ν. Αγ. Νικολάου και Κοιμήσεως της Θεοτόκου, 6) ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΚΑΙ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ: Καθολικισμός: Ι. Ν. Αγίου Γεωργίου (Σαν Τζώρτζης), Μονή του τάγματος των Καπουτσίνων, 7) ΝΑΥΤΙΛΙΑ: Νεώριο, 8) ΤΕΧΝΗ: Λογοτεχνία: Εμμανουήλ Ροΐδης, Γεώργιος Σουρής , Δημήτριος Βικέλας, 9) ΤΕΧΝΗ: Ζωγραφική – Μουσική: Γιάννης Τσαρούχης, Μάρκος Βαμβακάρης, 10) ΓΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑ: Τοπικά προϊόντα : Τυρί «Σαν Μιχάλη», Λούζα, Κάππαρη, 11) Τοπικά προϊόντα: Λουκούμια , Χαλβαδόπιτες.

Τα προγράμματα ολοκληρώθηκαν με εκπαιδευτική εκδρομή της ομάδας μαθητών και καθηγητών στο νησί της Σύρου, όπου δόθηκε η ευκαιρία σε όλους να επισκεφτούν και να έχουν δια ζώσης εμπειρία από όσα είχαν ασχοληθεί θεωρητικά μέχρι τότε.

Τέλος, η επίσκεψη μαθητών και καθηγητών από τη Ρουμανία στο πλαίσιο κινητικότητας προγράμματος Erasmus+, συντέλεσε στη διάχυση των προγραμμάτων,  καθώς παρουσιάστηκαν (στα Αγγλικά μέσα από ένα  ebook  που δημιουργήθηκε) με συνοπτικό τρόπο τόσο οι στόχοι όσο και τα θέματα που μελετήθηκαν από τους μαθητές.

Όλα αυτά (εργασίες σε ppt, διαδικτυακός χάρτης, βίντεο, ebook,) αναρτήθηκαν στο padlet:  https://padlet.com/artedinou/padlet-oeehx0ogd2mb0o1o , στο οποίο μπορείτε να τα δείτε αναλυτικά.

Καλό καλοκαίρι σε όλους !

 

«Erasmus+ jobshadowing: Εργασίες Διεθνούς Συνεργασίας εμπλουτίζοντας το Σχολείο μας, τους μαθητές και τις μαθήτριές μας, τους καθηγητές και τις καθηγήτριές μας.»

Χάρη στη διαπίστευσή μας Erasmus+ και με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η κα Sonia Boeve, Σύμβουλος μαθητών/-τριών τρίτου βαθμού στο Campus Centrum – Go ! Athena Oostende, είχε την ευκαιρία με τη Διεθνή Συνεργασία να αναπτυχθεί επαγγελματικά  μέσω ενός προγράμματος Job shadowing στο Σχολείο μας, το 6ο  Γυμνάσιο Λάρισας, από τις 14 Μαΐου για μια εβδομάδα.

Από τη Δευτέρα έως την Παρασκευή, η κ. Sonia Boeve  γνωρίζοντας το Ελληνικό Σχολείο:

  • Παρακολούθησε μαθήματα, αλληλεπέδρασε με τους καθηγητές, τις καθηγήτριες και τους μαθητές και τις μαθήτριες του σχολείου μας.
  • Συνομίλησε με το βοηθητικό προσωπικό.
  • Μοιράστηκε τη δική της τεχνογνωσία για την καθοδήγηση των μαθητών/-τριών και τη σημασία της ευημερίας τους θέμα το οποίο βρίσκεται στο επίκεντρο του Ευρωπαϊκού Χώρου Εκπαίδευσης.
  • Συμμετείχε ενεργά σε συζητήσεις της σχολικής τάξης και απέκτησε μια πολύτιμη εικόνα για την προσέγγιση της υποστήριξης των μαθητών/-τριών σε μια διαφορετική εκπαιδευτική κουλτούρα ώστε να αξιοποιούν τις δυνατότητές τους, να αναπτύσσουν τις ικανότητες τους και να ανταποκρίνονται στις καθημερινές πιέσεις της ζωής.
  • Είχε την ευκαιρία να γνωρίσει παιδαγωγικές προσεγγίσεις, να ανταλλάξει εμπειρίες και καλές  πρακτικές με συναδέλφους του Σχολείου μας και να διευρύνει  τις γνώσεις της γύρω από τη συμπεριληπτική εκπαίδευση και τη  διαφοροποιημένη διδασκαλία.
  • Την Τετάρτη, 15 Μαΐου ακολούθησε  στην Ημερήσια Εκπαιδευτική Εκδρομή της Α΄ Τάξης  Γυμνασίου και βίωσε ένα πολιτιστικό ταξίδι στη Θεσσαλονίκη όπου της δόθηκε η δυνατότητα να γνωρίσει τη δυναμική του Σχολείου μας, τη σχολική κουλτούρα και τις άτυπες στιγμές μάθησης.
  • Εν συνεχεία, ενημερώθηκε από τον Διευθυντή του Σχολείου μας κ. Παπαμαργαρίτη Βασίλειο, Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας – Οικονομολόγος, αποκτώντας πλήρη εικόνα για το Ελληνικό Εκπαιδευτικό Σύστημα, τη μάθηση, την καλλιέργεια των δεξιοτήτων και την ανάπτυξη των δράσεων του σχολείου μας.

Αυτή η ανταλλαγή αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης συνεργασίας καθώς την επόμενη σχολική χρονιά η κ. Sonia Boeve  θα υλοποιήσει ένα Διεθνές Σχέδιο Erasmus+ γύρω από τη γενική ευημερία των μαθητών/-τριών στο σχολείο, σε συνεργασία με σχολεία από την Ελλάδα, την Κροατία και το Βέλγιο.

Η συμμετοχή στο Erasmus+ εντάσσεται στις στρατηγικές επιδιώξεις του σχολείου μας για εξωστρέφεια, καινοτομία και συνεχή  επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών, με στόχο η εκπαιδευτική  διαδικασία να εμπλουτίζεται διαρκώς με σύγχρονες παιδαγωγικές  πρακτικές, να ανταποκρίνεται στις ανάγκες όλων των μαθητών/-τριών και  να προάγει ένα σχολείο ανοιχτό στη διαφορετικότητα, τη συνεργασία και  την ευρωπαϊκή προοπτική.

Το 6ο Γυμνάσιο Λάρισας συνεχίζει να επενδύει στη γνώση και  στη συνεργασία, αποδεικνύοντας ότι η εκπαίδευση δεν περιορίζεται στα  όρια της τάξης, αλλά επεκτείνεται σε όλη την Ευρώπη.

Μια Ωδή στη Χαρά, μια Ωδή στην Ευρώπη – Αριστοτέλειο Κολλέγιο

🎬 Οι μαθητές/τριές μας, στο πλαίσιο του προγράμματος EPAS (European Parliament Ambassador School), δημιούργησαν ένα εμπνευσμένο βίντεο με την «Ωδή στη Χαρά» – τον Ύμνο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Μέσα από αυτή την καλλιτεχνική προσέγγιση, εκφράζουν τη βαθιά πίστη τους στις ευρωπαϊκές αξίες: την ενότητα, την αλληλεγγύη, τη δημοκρατία και την ειρήνη. Η Ευρώπη δεν είναι μόνο ένας γεωγραφικός χώρος, αλλά ένα κοινό όραμα για ένα μέλλον με σεβασμό, συνεργασία και ελπίδα.

📽️ Απολαύστε το βίντεο και νιώστε τη δύναμη της μουσικής που ενώνει λαούς και καρδιές!

#EPAS #EuropeanValues #OdeToJoy #ΕυρωπαϊκήΈνωση #ΜαθητέςΓιαΤηνΕυρώπη

2η Διακρατική Συνάντηση του Προγράμματος ERASMUS+ “SEE YOUR SEA BENEFITS” στην Ιταλία

Την εβδομάδα 19-23 Μαΐου 2025 τέσσερις μαθητές/τριες και δύο εκπαιδευτικοί του 13ου Γυμνασίου Ηρακλείου ταξίδεψαν στην πόλη Augusta της Σικελίας στην Ιταλία στο πλαίσιο του προγράμματος ERASMUS+ “SEE YOUR SEA BENEFITS”, όπου πραγματοποιήθηκε η 2η διακρατική συνάντηση του ευρωπαϊκού σχεδίου.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το πρόγραμμα της μετακίνησης, την Δευτέρα 19 Μαΐου  οι ‘Ελληνες μαθητές/τριες και εκπαιδευτικοί συναντήθηκαν με τους ευρωπαίους εταίρους από σχολεία της Ιταλίας, Πορτογαλίας και της Κροατίας και επισκέφθηκαν την πόλη των Συρακουσών. Εκεί, παρακολούθησαν εκπαιδευτικές δραστηριότητες στο φυσικό καταφύγιο του Plemmirio, έπαιξαν παιχνίδια γνωριμίας και εξερεύνησαν την ιταλική πόλη.

Την Τρίτη 20 Μαΐου οι εκπαιδευτικές δραστηριότητες συνεχίστηκαν στο ιταλικό σχολείο I.I.S “Arangio Ruiz” στην Augusta, όπου οι συμμετέχοντες μαθητές παρουσίασαν τις εργασίες τους, έπαιξαν εκπαιδευτικά κουίζ, έφτιαξαν αφίσες σχετικά με την κυκλική οικονομία και εκφράστηκαν μέσω καλλιτεχνικών δημιουργιών.

Την Τετάρτη 21 Μαΐου πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στην πόλης της Κατάνια, όπου είχε προγραμματιστεί ιστιοπλοΐα και παρατήρηση δελφινιών με την καθοδήγηση θαλάσσιων βιολόγων. Ήταν μία μοναδική εμπειρία ζωής για όλους τους συμμετέχοντες, καθώς η επαφή με τη θάλασσα και  η θέα των δελφινιών που κολυμπούσαν και έπαιζαν με το νερό, εκπλήρωσε στο έπακρο το στόχο του προγράμματος που είναι οι ευεργετικές ιδιότητες της θάλασσας στην ψυχική ευεξία του ανθρώπου.  Τέλος, έγινε περιήγηση μέσα στην πόλη και επίσκεψη στο ρωμαϊκό θέατρο (Anfiteatro Romano) της Κατάνια.

Την Πέμπτη 22 Μαΐου έκλεισε η εβδομάδα φιλοξενίας με την επίσκεψη στο μοναστήρι Madonna Adonai di Augusta, όπου έγινε εκμάθηση ασκήσεων γιόγκα, ως μέσου που καθαρίζει το μυαλό, βοηθάει στη συγκέντρωση και καταπολεμά το άγχος. Ακολούθησε μπάνιο στην όμορφη παραλία του μοναστηριού,  αποχαιρετιστήριο πάρτι με φαγητό και η απονομή των βεβαιώσεων παρακολούθησης.

Την Παρασκευή 23 Μαΐου μαθητές και καθηγητές επέστρεψαν στο Ηράκλειο, ανανεώνοντας το ραντεβού με τους ευρωπαίους εταίρους για τον Οκτώβριο, όπου το 13ο Γυμνάσιο Ηρακλείου θα αναλάβει το ρόλο της υποδοχής και της υλοποίησης των δράσεων για την 3η διακρατική συνάντηση του προγράμματος “SEE YOUR SEA BENEFITS”.

Υλοποίηση του Ευρωπαϊκού Προγράμματος “SCHOOL & FAMILY” στο 6ο ΔΣ ΑΙΓΑΛΕΩ

"Το έργο School+Family Alliance στοχεύει στη μείωση του αριθμού των μαθητών/τριών που εγκαταλείπουν το σχολείο λόγω κοινωνικοοικονομικών δυσκολιών των οικογενειών τους. Για την επίτευξη αυτού του στόχου, προβλέπεται η αποτελεσματική συμμετοχή των οικογενειών στις εκπαιδευτικές διαδικασίες με τη χρήση μιας ολιστικής σχολικής προσέγγισης. Με τον τρόπο αυτό, επιδιώκεται η αύξηση της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης στην Ευρώπη, ιδίως μεταξύ των χωρών-εταίρων του έργου, της Βουλγαρίας, της Ελλάδας, της Ιταλίας, της Ισπανίας, της Πορτογαλίας και της Τουρκίας".

Στο πλαίσιο της υλοποίησης  του προγράμματος, τη Δευτέρα 12/05/2025 έλαβε χώρα το δεύτερο μέρος της συνάντησης εκπαιδευτικών του σχολείου μας, οι οποίοι υλοποιούν το School & Family, και γονέων.

Το 3ο Δ.Σ. Νέας Ερυθραίας κατέλαβε τη 2η θέση στο Παγκόσμιο Σχολικό Πρωτάθλημα Καλών Πράξεων της we4all 2024-25

Το 3ο Δ.Σ. Νέας Ερυθραίας συμμετείχε στο Παγκόσμιο Σχολικό Πρωτάθλημα της We4all για το 2024-25, που σηματοδοτεί την αρχή ενός εμπνευσμένου παγκόσμιου διαγωνισμού. Η We4all είναι ένας αναγνωρισμένος οργανισμός, επίσημος εταίρος του ΟΗΕ και του European Climate Pact, και μια οικογένεια εκατοντάδων χιλιάδων ανθρώπων σε όλο τον κόσμο. Φέτος προσκάλεσε τα σχολεία όλων των βαθμίδων, να συμμετάσχουν σε αυτό το μοναδικό πρωτάθλημα με σκοπό να ενωθούν τα παιδιά παγκοσμίως, για να πετύχουν ένα σημαντικό, θετικό αντίκτυπο για τον πλανήτη μας. Ο στόχος του παιχνιδιού ήταν να ενδυναμώσει τα παιδιά ώστε να γίνουν η αλλαγή που χρειάζεται ο κόσμος μας.

 

Το σχολείο μας έλαβε τη 2η θέση, υλοποιώντας 23 δράσεις!!

Ομαδική κινητικότητα Erasmus+ του 2ου ΓΕΛ Καλαμαριάς στην Ίμολα της Ιταλίας

Το 2ο ΓΕΛ Καλαμαριάς συμμετείχε σε  συνέδριο Ευρωπαϊκών σχολείων με σχολείο υποδοχής το σχολείο Liceo Rambaldi Valeriani e Alessandro da Imola της Ιταλίας, από 5 ως 9 Μαΐου 2025, στο πλαίσιο ομαδικής κινητικότητας του διαπιστευμένου σχεδίου ΚΑ121 2024-2025. Στο συνέδριο με τίτλο “VITA - Valorizing Inclusion and Tolerance through Arts”  συμμετείχαν 6 σχολεία από Ισπανία, Πορτογαλία, Ελλάδα, Τσεχία, Ιρλανδία και Ιταλία. Από το σχολείο μας συμμετείχαν 3 μαθήτριες και 2 μαθητές, οι οποίοι για 5 ημέρες φιλοξενήθηκαν από οικογένειες Ιταλών μαθητών και μαθητριών από το σχολείο υποδοχής, και 2 συνοδοί εκπαιδευτικοί.

Οι μαθητές/μαθήτριες μας συμμετείχαν σε ομαδικά εργαστήρια- workshops  χορού, θεάτρου, μουσικής, κεραμικής τέχνης και λόγου, που οργάνωσε το σχολείο υποδοχής, εστιάζοντας στην ενίσχυση της κατανόησης, της αποδοχής, της ανεκτικότητας, και της ενότητας μεταξύ διαφορετικών ανθρώπων και κοινοτήτων, μέσω της δημιουργικής έκφρασης της τέχνης.

Η τέχνη ως παγκόσμια γλώσσα υπερβαίνει τα γλωσσικά και πολιτισμικά εμπόδια, επιτρέποντας τη σύνδεση σε συναισθηματικό επίπεδο και την απόκτηση εμπειριών και ενσυναίσθησης. Επιπλέον, αποτελεί ισχυρό εργαλείο έκφρασης για υποεκπροσωπούμενες ομάδες όπως φυλετικές μειονότητες, κοινότητες LGBTQ+, άτομα με αναπηρίες κ.α, προτρέποντας στην άρση αποκλεισμών και προκαταλήψεων, την κατάρριψη στερεοτύπων, προωθώντας τον αμοιβαίο σεβασμό και τον διάλογο. Μέσω των συνεργατικών ομαδικών καλλιτεχνικών εργαστηρίων οι μαθητές/μαθήτριες αναπτύσσουν κριτική σκέψη και διευρύνουν τον τρόπο σκέψης τους, βοηθώντας στην οικοδόμηση μιας πιο συνεκτικής κοινωνίας.

Πέρα από τα ομαδικά εργαστήρια, το πρόγραμμα περιλάμβανε ημερήσια εκπαιδευτική ξενάγηση στα ιστορικά μνημεία και αξιοθέατα της ιστορικής πόλης της Μπολόνια, και επίσκεψη στο πανεπιστήμιο της Μπολόνια, το παλαιότερο πανεπιστήμιο στην Ευρώπη. Επίσης, πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στη διάσημη αγωνιστική πίστα Formula 1 της Ίμολα. Οι μαθητές/μαθήτριες συμμετείχαν σε ομαδικά παιχνίδια και αθλήματα που οργανώθηκαν στο σχολείο, και επισκέφθηκαν το μουσείο Palazzo Tozzoni, όπου συμμετείχαν σε εργαστήριο με θέμα “The museum and the 5 senses. Visit and sensorial workshop at the Palace”.

Τέλος, κατά την τελετή αποχαιρετισμού και στο πλαίσιο της γνωριμίας με την κουλτούρα και τον πολιτισμό των συμμετεχόντων χωρών, οι μαθητές/μαθήτριες και εκπαιδευτικοί προετοίμασαν, παρέθεσαν, και συμμετείχαν ένα κοινό διεθνικό γεύμα, με παραδοσιακές γεύσεις από κάθε συμμετέχουσα χώρα.

Pages