User login
Steve McQueen - CEO
Bio
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum
Connect
×Robyn Sullivan - Vice President
Bio
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum
Connect
×Aiko Takahashi - Design
Bio
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum
Connect
×Frank Douglas - Marketing
Bio
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum
Connect
×Feed aggregator
Άμεση δημιουργία μαθητικού ιστολογίου με ένα κλικ στην πλατφόρμα blogs.sch.gr
Σας ενημερώνουμε ότι στην υπηρεσία blogs.sch.gr έχει ενεργοποιηθεί νέα, ιδιαίτερα απλοποιημένη διαδικασία δημιουργίας προσωπικού μαθητικού ιστολογίου.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες μπορούν πλέον να αποκτήσουν ιστολόγιό άμεσα με το πάτημα ενός κουμπιού.
Βήματα που ακολουθεί ο/η μαθητής/τρια:
- Ο/η μαθητής/τρια συνδέεται στο https://blogs.sch.gr με τους προσωπικούς του/της κωδικούς του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου.
- Στην κεντρική σελίδα εμφανίζεται γαλάζιο πλαίσιο με την ένδειξη «Δεν έχετε ακόμη ιστολόγιο!» και το κουμπί «Δημιούργησε το Ιστολόγιο μου».
- Ο/η μαθητής/τρια πατάει το κουμπί. Η δημιουργία ολοκληρώνεται αυτόματα σε λίγα δευτερόλεπτα.
- Εμφανίζεται πράσινο πλαίσιο που περιέχει το URL του νέου ιστολογίου καθώς και άμεση πρόσβαση στον Πίνακα Ελέγχου και στην Προβολή Ιστολογίου.
- Ταυτόχρονα αποστέλλεται στον/ην μαθητή/τρια ενημερωτικό μήνυμα με τις απαραίτητες οδηγίες.
Αναλυτικές οδηγίες θα βρείτε: https://blogs.sch.gr/blogs_manual/studentblog/
Η νέα διαδικασία δίνει τη δυνατότητα στους/στις μαθητές/τριες να αποκτούν αυτόνομα και πολύ γρήγορα το δικό τους ιστολόγιο για να δημοσιεύουν εργασίες, projects και δημιουργίες τους.
Εικονικές επισκέψεις πειράματος ΑΤLAS στον επιταχυντή LHC του CERN
Σας ενημερώνουμε ότι θα πραγματοποιηθούν 8 συνολικά εικονικές επισκέψεις στις υπόγειες εγκαταστάσεις του πειράματος ΑΤΛΑΣ στον επιταχυντή LHC του CERN για την περίοδο 08/12/25-20/02/26, που θα είναι προσβάσιμος ο ανιχνευτής ΑΤΛΑΣ. Φέτος, αυτή η περίοδος θα έχει μικρή διάρκεια, διότι το καλοκαίρι του 2026 θα σταματήσει ο επιταχυντής LHC για περίπου 4 χρόνια, οπότε θα λάβουν χώρα μεγάλης κλίμακας αναβαθμίσεις.
Οι επισκέψεις θα είναι διάρκειας μιας ώρας, μέσω σύνδεσης με την πλατφόρμα ΖΟΟΜ στις ημερομηνίες και ώρες που αναφέρονται παρακάτω και απευθύνονται σε μαθητές/εκπαιδευτικούς Λυκείου και Γυμνασίου:
Τετάρτη 17/12/25, 08.30 ώρα Ελλάδος
Παρασκευή 09/01/26, 08.30 ώρα Ελλάδος
Πέμπτη 15/01/26, 08.30 ώρα Ελλάδος
Δευτέρα 19/01/26, 09.00 ώρα Ελλάδος
Τρίτη 27/01/26, 08.30 ώρα Ελλάδος
Παρασκευή 06/02/26, 08.30 ώρα Ελλάδος
Δευτέρα 09/02/26, 08.30 ώρα Ελλάδος
Τρίτη 17/02/26, 08.30 ώρα Ελλάδος
Σε περίπτωση ενδιαφέροντος παρακαλείστε, όπως συμπληρώσετε την φόρμα: https://forms.gle/Ad4dsqLbzTMebFML9 .
Όλα τα αιτήματα θα γίνουν δεκτά και οι σύνδεσμοι ΖΟΟΜ θα σταλούν 1-2 μέρες πριν από την ξενάγηση και μπορούν να λάβουν χώρα πολλαπλές συνδέσεις. Λόγω της σύντομης διάρκειας της εικονικής επίσκεψης δεν θα υπάρξει η δυνατότητα επίλυσης μονομερών τεχνικών προβλημάτων και ως εκ τούτου συστήνεται η έγκαιρη σύνδεσή σας.
Σε περίπτωση ενδιαφέροντος μαθητών/εκπαιδευτικών που δεν εμπίπτουν στην προαναφερθείσα κατηγορία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Νηπιαγωγεία και Δημοτικά), παρακαλείστε, όπως συμπληρώσετε την φόρμα: https://forms.gle/3F6cbjrJaXBrgYoN7, ώστε να εξεταστεί το ενδεχόμενο να σας προταθεί κάποια άλλη πιο προσαρμοσμένη εικονική επίσκεψη, όπως και στον προηγούμενο κύκλο διαδικτυακών επισκέψεων.
Οι διαδικτυακές ξεναγήσεις θα πραγματοποιηθούν στην Ελληνική γλώσσα.
Ο αριθμός συμμετεχόντων (μαθητών και εκπαιδευτικών) ζητείται για στατιστικούς λόγους, ενώ ο λόγος της επίσκεψης απαιτείται από το πείραμα ΑΤΛΑΣ (ένα μικρό κείμενο στα αγγλικά που ενδεχομένως αναρτηθεί στην επίσημη ιστοσελίδα του πειράματος).
Ευγενία (Τζένη) Τσιτοπούλου - Χριστοδουλίδη
Φυσικός, Υπεύθυνη Science on Stage – Greece
e-mail: etsitop@otenet.gr
http://etsito.mysch.gr/ και http://www.science-on-stage.eu
Facebook: sonsgreece και στο: https://www.youtube.com/@sonsgreece
4ο Δημοτικό Σχολείο Πεύκης-Παγκόσμια Ημέρα Καλοσύνης 13-11-25
Στις 13 Νοεμβρίου με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Καλοσύνης, η Δ’ τάξη μετατράπηκε σε έναν μικρό πυρήνα ανθρωπιάς, προβληματισμού και συγκίνησης. Οι μαθητές/τριες της Δ τάξης , με την καθαρότητα και τη σοφία που μόνο η παιδική ματιά μπορεί να προσφέρει, κλήθηκαν να αναλογιστούν γιατί χρειάζεται να υπάρχει μια παγκόσμια ημέρα αφιερωμένη σε κάτι τόσο αυτονόητο, τόσο βαθιά ανθρώπινο: την καλοσύνη.
Η συζήτηση άνοιξε δρόμους σκέψης που μας άγγιξαν όλους. Οι μαθητές/τριες παρατήρησαν πως οι άνθρωποι, στην ουσία τους, δεν είναι κακοί∙ είναι συχνά αγχωμένοι, κουρασμένοι, πληγωμένοι ή ανασφαλείς. Κι έτσι, η καλοσύνη δεν λείπει επειδή δεν υπάρχει μέσα μας, αλλά επειδή καμιά φορά ξεχνιέται πίσω από τις δυσκολίες της καθημερινότητας. Μια παραδοχή τόσο απλή και ταυτόχρονα τόσο βαθιά. Παρακολουθώντας σχετικά βίντεο και γνωστά αποφθέγματα επιφανών προσωπικοτήτων, οι μαθητές/τριες της Δ τάξης κατέληξαν σε μια αλήθεια που φωτίζει: η καλοσύνη επιστρέφει πάντα σε αυτόν που τη δίνει. «Γεμίζει το κουβαδάκι μας», όπως είπαν, χαρίζοντάς μας χαρά, πληρότητα και την επιθυμία να συνεχίσουμε να προσφέρουμε.
Σε μια όμορφη στιγμή προσωπικής ενδοσκόπησης, κάθε μαθητής/τρια κατέγραψε μια καλή πράξη που επιθυμεί να κάνει και μία καλή πράξη που δέχτηκε πρόσφατα. Οι μικρές αυτές παραδοχές έγιναν γέφυρες εμπιστοσύνης και αποδείξεις ότι η καλοσύνη δεν είναι θεωρία∙ είναι πράξη, ανάσα, επιλογή. Η δράση ολοκληρώθηκε με τη δημιουργία του «Κύκλου Καλοσύνης», μια ομαδική αναπαράσταση της δύναμης που έχει η καλή πράξη όταν μοιράζεται. Και για να γίνει η καλοσύνη παιχνίδι, χαρά και καθημερινή στάση ζωής, οι μαθητές/τριες συμμετείχαν στο διαδραστικό παιχνίδι «Bingo με χριστουγεννιάτικο πνεύμα», που τους ενθαρρύνει να διαδώσουν καλές πράξεις μέσα και έξω από το σχολείο.
Σε μια εποχή που συχνά μας δοκιμάζει, οι μαθητές μάς υπενθύμισαν κάτι πολύτιμο: η καλοσύνη υπάρχει. Ζει μέσα σε κάθε άνθρωπο. Κι όταν της δίνουμε χώρο, μπορεί να αλλάξει όχι μόνο τη δική μας ημέρα, αλλά και τον κόσμο γύρω μας.
Το 1ο Δημοτικό Σχολείο Ιτέας στην Κρακοβία – ERASMUS+ΚΑ210
7ο Πανελλήνιο Γλωσσολογικό Συνέδριο «ΤΖΑΡΤΖΑΝΕΙΑ 2025»
Από τις θεσμικές αλλαγές στην εκπαιδευτική πράξη: Υποστηρίζοντας την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών στα γλωσσικά μαθήματα
ΤΥΡΝΑΒΟΣ, 28 & 29 Νοεμβρίου 2025
Δημοτικό Θέατρο Τυρνάβου & 1ο Γυμνάσιο Τυρνάβου «Αχιλλέας Τζάρτζανος»
Το Πανελλήνιο Γλωσσολογικό Συνέδριο «ΤΖΑΡΤΖΑΝΕΙΑ 2025» διοργανώνεται για έβδομη φορά στον Τύρναβο, τη γενέτειρα του Αχιλλέα Τζάρτζανου, και φιλοδοξεί να αποτελέσει ένα βήμα διαλόγου απέναντι στις σύγχρονες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που διδάσκουν γλωσσικά μαθήματα.
Το Συνέδριο εστιάζει σε κρίσιμες θεματικές που αφορούν άμεσα την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών των γλωσσικών μαθημάτων, όπως τα Προγράμματα Σπουδών, η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου, η αξιοποίηση ψηφιακών τεχνολογιών/εργαλείων, οι Πολυγραμματισμοί, οι πολυπολιτισμικές τάξεις και η πολυγλωσσία, η δημιουργία εκπαιδευτικού γλωσσικού υλικού και οι κοινότητες διδακτικών πρακτικών.
Παράλληλα με τις εισηγήσεις από μέλη της εκπαιδευτικής και ακαδημαϊκής κοινότητας, στο πλαίσιο του συνεδρίου θα πραγματοποιηθεί συζήτηση (στρογγυλό τραπέζι) με θέμα τις «Λογικές top-down vs. bottom-up για την υποστήριξη των εκπαιδευτικών στη διδασκαλία των γλωσσικών μαθημάτων» και δύο εργαστήρια (workshops) που αφορούν (1) την αξιοποίηση των Γλωσσικών Τοπίων στην εκπαίδευση και (2) νέο εκπαιδευτικό υλικό για το μάθημα της νέας ελληνικής γλώσσας στο Γυμνάσιο. Τέλος, στη θεματική έκθεση με τίτλο «Εμπειρίες επιμόρφωσης: H φωνή των εκπαιδευτικών» αποτυπώνονται βιώματα, απόψεις και συναισθήματα εκπαιδευτικών από τη συμμετοχή τους σε διαδικασίες επιμόρφωσης, μέσω δημιουργικών μορφών έκφρασης.
Η διοργάνωση γίνεται με τη συνεργασία του Δήμου Τυρνάβου, της Περιφέρειας Θεσσαλίας, του Συνδέσμου Φιλολόγων ν. Λάρισας και του Εργαστηρίου Μελέτης, Διδασκαλίας και Διάδοσης Ελληνικής Γλώσσας και Πολυγλωσσίας (ΕΜΔΔΕΓΠ) του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.
Η συμμετοχή στο συνέδριο είναι δωρεάν και θα δοθούν βεβαιώσεις παρακολούθησης.
Για περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να επισκεφτείτε την επίσημη ιστοσελίδα του Συνεδρίου, https://tzartzaneia.tirnavos.gr
Ενημέρωση για τις στρατιωτικέρς σχολές στο 8ο ΓΕΛ Τρικάλων
Ενημέρωση για τις Στρατιωτικές Σχολές στο 8ο ΓΕΛ Τρικάλων
Την Παρασκευή 24 Οκτωβρίου 2025, πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας ενημέρωση για τις Στρατιωτικές Σχολές Υπαξιωματικών (ΣΜΥ) και τη Στρατιωτική Σχολή Ευελπίδων (ΣΣΕ), με τη συμμετοχή των μαθητών και μαθητριών όλων των τάξεων του 8ου ΓΕΛ Τρικάλων. Την παρουσίαση πραγματοποίησαν εκπρόσωποι των Ενόπλων Δυνάμεων, οι οποίοι ενημέρωσαν τους μαθητές σχετικά με:
- τη δομή και τη λειτουργία των στρατιωτικών σχολών,
- τις επαγγελματικές προοπτικές μετά την αποφοίτηση,
- την καθημερινότητα των σπουδαστών στις σχολές,
- καθώς και την χειμερινή/θερινή διαβίωση.
Η θερινή και χειμερινή διαβίωση της Σχολής Μονίμων Υπαξιωματικών (ΣΜΥ) αφορά ετήσιες εκπαιδεύσεις με διαφορετικούς στόχους και περιεχόμενο, ανάλογα με την εποχή. Η θερινή εκπαίδευση γίνεται συνήθως στο Λιτόχωρο και επικεντρώνεται σε επιχειρησιακά και ειδικά αντικείμενα, ενώ η χειμερινή, που πραγματοποιείται στο Περτούλι, εστιάζει σε τεχνικές επιβίωσης και εκπαίδευση υπό αντίξοες καιρικές συνθήκες.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον, έθεσαν ερωτήσεις και ενημερώθηκαν αναλυτικά για τις δυνατότητες που προσφέρουν οι στρατιωτικές σχολές σε νέους και νέες που επιθυμούν να ακολουθήσουν σταδιοδρομία στις Ένοπλες Δυνάμεις.
Ευχαριστούμε θερμά τους ομιλητές για την εξαιρετική παρουσίαση και τους μαθητές και τις μαθήτριές μας για τη συμμετοχή και το ενδιαφέρον τους. Αποστόλου Μαριάννα, MSc, M.A, ΠΕ05, Πολιτισμολόγος, Δ/ντρια του 8ου ΓΕΛ Τρικάλων, Μεταπτυχιακή Φοιτήτρια, Πρόεδρος του Συλλόγου "Ε.ΠΟ.Σ" ΚρηνίτσαςΣτο ΚΕ.ΠΕ.Α Ελασσόνας – Κισσάβου – Μαυροβουνίου οι μαθητές/τριες του 8ου ΓΕΛ Τρικάλων
Με ιδιαίτερη χαρά δεχτήκαμε την επιλογή του σχολείου μας για υλοποίηση στον Κίσσαβο του Περιβαλλοντικού Προγράμματος του ΚΕ.ΠΕ.Α Ελασσόνας – Κισσάβου – Μαυροβουνίου. Ο Σύλλογος Διδασκόντων αφού έλαβε υπόψη το έγγραφο 136/19-09-2025 του Κ.Ε.ΠΕ.Α. Ελασσόνας με θέμα: Επισκέψεις σχολικών μονάδων Περιφέρειας Θεσσαλίας στο ΚΕΠΕΑ Ελασσόνας (Φθινόπωρο 2025 ) και τον προγραμματισμό του Κ.Ε.ΠΕ.Α. Κισσάβου Ελασσόνας αποφάσισε ομόφωνα να συμμετέχει η Β΄ Τάξη Λυκείου.
Στις 8:00 αναχώρησε το λεωφορείο του πρακτορείου Meteora Tours από το σχολείο και στις 10:00 μας υποδέχτηκε ο κ. Κων/νος Σπανός φτάσαμε στο Μεγαλόβρυσο, στην Νιβόλιανη αλλιώς, που κατέχει ξεχωριστή θέση ανάμεσα στους οικισμούς του Κισσάβου. Η παλαιότερη ονομασία σημαίνει, σε ελεύθερη μετάφραση, «ουράνια πόλη», ενώ η ελληνική ονομασία αποτελεί σαφώς παραπομπή στο άφθονο νερό που έτρεχε από 25 πηγές, των οποίων μαρτυρίες είναι οι πολλές βρύσες που υπάρχουν στο χωριό, έστω κι αν κάμποσες στέρεψαν. Από την άλλη, ο «ουράνιος» χαρακτήρας του χωριού, όπως τόνισε ο κ. Σπανός που αποτελεί παραδοσιακό οικισμό με πανέμορφα σπίτια και αρχοντικά και κυρίαρχο υλικό την πέτρα, δικαιολογείται από την θέα που έχει ο επισκέπτης της περιοχής, όταν στρέφει το βλέμμα του προς τα πάνω: το χωριό είναι χτισμένο τόσο ψηλά που αγγίζει τον ουρανό. Επισκεφτήκαμε το Δημοτικό σχολείο όπου μας ξενάγησε ο Πρόεδρος της Τοπικής Κοινότητας και στη συνέχεια ο κ. Σπανός ενημέρωσε τους μαθητές τις μαθήτριες για τα Δασικά Οικοσυστήματα του Κισσάβου (Όσσας).
Ύψος: 1.978 μ. – ανάμεσα στον Όλυμπο και το Αιγαίο
Περιοχή: Νομός Λάρισας – Δίκτυο Natura 2000 (GR1420003)
Φυσικό Περιβάλλον:
Πλούσια δασική βλάστηση: οξιές, δρύες, καστανιές, έλατα, αρωματικά φυτά
Μεγάλη βιοποικιλότητα και σπάνια είδη χλωρίδας και πανίδας
Υψηλή αισθητική αξία: καταρράκτες, πηγές, θέα στο Αιγαίο
Τυπικό δασικό οικοσύστημα με ζώνες βλάστησης από το μεσογειακό στο ορεινό
- Προσφέρει οικολογικές υπηρεσίες, αναψυχή, περιβαλλοντική εκπαίδευση
- Πρότυπο για προστασία, διαχείριση και ήπια ανάπτυξη
Έγινε τοιουτοτρόπως η εισαγωγή των μαθητών στο πρόγραμμα, η παρουσίαση της περιοχής όπου ακολούθησε η εργασία πεδίου (εντοπισμός στο χάρτη, ιστορικά – μυθολογικά στοιχεία κλπ.) με βάση τους στόχους που είχαν τεθεί. Οι μαθητές /τριες κατεβαίνοντας το μονοπάτι από το Μεγαλόβρυσο στην Αγιά συγκέντρωσαν υλικό. Παρατήρησαν και φωτογράφησαν. Έμαθαν ότι:
Ο Κίσσαβος αποτελεί έναν “τεράστιο βοτανικό κήπο” με αφθονία και ποικιλία φυτικών ειδών. Στο βουνό συναντώνται όλες οι κύριες ζώνες βλάστησης της Ελλάδας, προσφέροντας άριστο πεδίο για παρατήρηση οικολογικών βαθμίδων:
Συνάντησαν
- Χαμηλά: αείφυλλα-πλατύφυλλα (αριές, κουτσουπιές, κουμαριές, ρείκια, θυμάρι, ρίγανη)
- Μεσαία υψόμετρα: δρυς καστανιές, φλαμουριές, φράξοι, σφενδάμια, κρανιές, μαύρη πεύκη (αναδασωμένη ζώνη).
- Υψηλότερα: δάση οξιάς (αμιγή ή μικτά με ελάτη)
- Αλπική ζώνη με πλούσια ποικιλία ειδών.(Πυξάρι, νανώδεις θάμνους ποώδη φυτά)
Έμαθαν ότι το Δάσος Όσσας Κηρύχθηκε Αισθητικό Δάσος με το Π.Δ. 5/5/1977 (ΦΕΚ 175/Β).
Η πλαγιά που κατηφορίσαμε χαρακτηρίζεται από έντονες χαραδρώσεις και ρέματα, καταρράκτες και εντυπωσιακά φαράγγια και καταλήγουν στις χρυσαφένιες δαντελωτές ακτές του Αιγαίου. Οι μαθητές/τριες με ιδιαίτερη προθυμία απαντούσαν στις ερωτήσεις του εκπαιδευτικού του ΚΕ.ΠΕ.Α Ελασσόνας –Κισσάβου –Μαυροβουνίου και βρήκαν ότι οι φυσικοί και ανθρωπογενείς κίνδυνοι των Βουνών και Δασών μας είναι:
οι πυρκαγιές
η αλλαγή του κλίματος,
η διάβρωση του εδάφους, οι πυρκαγιές,
η ανεξέλεγκτη βοσκή,
η άναρχη διάνοιξη δρόμων στις πλαγιές τους,
η παράνομη δόμηση ,
η ρύπανση της ατμόσφαιρας, των ρεμάτων και του εδάφους τους κ.ά.
Μετά την επεξεργασία του υλικού οδηγήθηκαν σε συμπεράσματα και το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε με την αξιολόγηση του προγράμματος. Ευχαριστήσαμε τον Πρόεδρο της Κοινότητάς και τον κ. Σπανό εκπαιδευτικό του ΚΕ.ΠΕ.Α Ελασσόνας –Κισσάβου –Μαυροβουνίου και στις 14: 00 αναχωρήσαμε για τη Λάρισα όπου οι μαθητές /τριες πήραν το γεύμα τους και τα δώρα για τους δικούς τους.
Στις 15: 30 επιστρέψαμε στο σχολείο. Τα παιδιά συνόδεψαν στην Περιβαλλοντική επίσκεψη η Διευθύντρια Μαριάννα Αποστόλου και οι Εκπαιδευτικοί Γουσόπουλος Σωτήριος, ΠΕ11 και Ταμπάκος Κων/νος, ΠΕ03.
Αποστόλου Μαριάννα, MSc, M.A, ΠΕ05, Πολιτισμολόγος
Δ/ντρια του 8ου ΓΕΛ Τρικάλων-Μεταπτυχιακή Φοιτήτρια
Πρόεδρος του Συλλόγου "Ε.ΠΟ.Σ" Κρηνίτσας
Εβδομάδα φιλοξενίας Erasmus+ στο Πρότυπο ΓΕΛ Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης
Την εβδομάδα 3-7 Νοεμβρίου 2025 το Πρότυπο ΓΕΛ Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης υποδέχτηκε τις ομάδες τριών διαπιστευμένων ευρωπαϊκών σχολείων στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+KA121. Πιο συγκεκριμένα, επισκέφτηκαν το σχολείο μας οκτώ μαθητές και μία συνοδός καθηγήτρια από το IES Alcántara, από την Alcantarilla της Ισπανίας, οκτώ μαθητές και δύο συνοδοί καθηγητές το IES El Carmen, από τη Murcia της Ισπανίας, καθώς και οκτώ μαθητές και δύο συνοδοί καθηγήτριες από το Sint-Gummaruscollege, από τη Lier του Βελγίου.
Οι ομάδες των τριών φιλοξενούμενων σχολείων έφτασαν στην Ελλάδα την Κυριακή 2 Νοεμβρίου και οι μαθητές φιλοξενήθηκαν από τις οικογένειες μαθητών του σχολείου μας, οι οποίοι συμμετέχουν στο πρόγραμμα. Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας υλοποιήθηκαν κοινές εκπαιδευτικές δράσεις, οι οποίες εξυπηρετούσαν τους στόχους που έχουν θέσει τα τέσσερα συμμετέχοντα σχολεία κατά την αίτηση διαπίστευσής τους. Οι στόχοι του σχολείου μας είναι η καλλιέργεια της δημιουργικότητας, η περιβαλλοντική και η δημοκρατική εκπαίδευση των μαθητών, οι οποίες συνδυάστηκαν με τους στόχους των άλλων σχολείων, που είναι η ψυχική υγεία, η καινοτομία στην εκπαίδευση, η ανάπτυξη των τεχνολογικών δεξιοτήτων των μαθητών, η ασφαλής πλοήγηση στο διαδίκτυο, η χρήση της μεθόδου PBL (Project-Based Learning), η σχολική διαμεσολάβηση, η χρήση ξένων γλωσσών, η διεθνοποίηση των σχολικών μονάδων και η βελτίωση της ακαδημαϊκής επίδοσης των μαθητών.
Τη Δευτέρα 3 Νοεμβρίου, οι εργασίες περιλάμβαναν την ένταξη στην κουλτούρα του σχολείου υποδοχής. Η ημέρα ξεκίνησε με την υποδοχή των φιλοξενούμενων και την ξενάγησή τους στο σχολείο, την υλοποίηση παιχνιδιών γνωριμίας, την παράθεση ελληνικού πρωινού καλωσορίσματος, το οποίο είχαν ετοιμάσει οι οικογένειες που φιλοξενούσαν τους μαθητές του εξωτερικού, την παρακολούθηση ενός μαθήματος ελληνικών για ξένους και την παρακολούθηση μαθημάτων του ελληνικού προγράμματος σπουδών.
Την Τρίτη 4 Νοεμβρίου, η ημέρα ήταν αφιερωμένη στην γνωριμία με τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό, οπότε πραγματοποιήθηκε επίσκεψη με ξενάγηση στο Μουσείο της Ακρόπολης, στον αρχαιολογικό χώρο της Ακρόπολης, καθώς και στην Αρχαία Αγορά. Στο τέλος της επίσκεψης, οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες, έλυσαν ένα σταυρόλεξο σχετικό με τη ζωή στην Αρχαία Ελλάδα και οι νικητές, δηλαδή όσοι το έλυσαν πρώτοι και σωστά, κέρδισαν ως έπαθλο ελληνικά παραδοσιακά εδέσματα.
Την Τετάρτη 5 Νοεμβρίου, η ημέρα ήταν αφιερωμένη στις νέες τεχνολογίες. Οι συμμετέχοντες εργάστηκαν ομαδικά και κατασκεύασαν, με τη καθοδήγηση εκπαιδευτικών του σχολείου μας, ηλεκτρονικά συστήματα με τη χρήση Arduino, ενώ στο τέλος σχεδίασαν και παρουσίασαν στην ολομέλεια μία εφαρμογή Arduino που μπορεί να χρησιμοποιηθεί προς όφελος για το περιβάλλον.
Την Πέμπτη 6 Νοεμβρίου, η ομάδα υλοποίησε βιωματική περιβαλλοντική δραστηριότητα. Συγκεντρώθηκε το πρωί στην παραλία του Φλοίσβου, όπου υλοποίησε καθαρισμό της ακτής. Στο τέλος της δραστηριότητας οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να κάνουν μία βόλτα στην Μαρίνα του Φλοίσβου και να απολαύσουν τον ήλιο και τη θάλασσα.
Την Παρασκευή 7 Νοεμβρίου, τελευταία ημέρα των δραστηριοτήτων, υλοποιήθηκαν σε ομάδες εργαστήρια βασισμένα σε σενάρια σχολικής διαμεσολάβησης και έπειτα δραματοποιήθηκαν εικονικά σενάρια διαμεσολάβησης ιστορικών συγκρούσεων. Ακολούθησε η παρουσίαση παραδοσιακών χορών και τραγουδιών από τις χώρες των ομάδων που συμμετείχαν και η εβδομάδα φιλοξενίας ολοκληρώθηκε με την παράθεση αποχαιρετιστήριου γεύματος που ετοίμασαν οι οικογένειες φιλοξενίας.
Το Σάββατο 8 και την Κυριακή 9 Νοεμβρίου, οι ομάδες των σχολείων της Ισπανίας και του Βελγίου αναχώρησαν σταδιακά για τις πατρίδες τους, παίρνοντας στις αποσκευές τους πολλές γνώσεις, εμπειρίες, αναμνήσεις, έντονα συναισθήματα, ενώ αποχαιρετιστήκαμε με δάκρυα στα μάτια, ανανεώνοντας το ραντεβού μας για τους επόμενους μήνες, στους χώρους των δικών τους σχολείων.
Παράλληλα με τη φιλοξενία των σχολικών ομάδων, την ίδια εβδομάδα το σχολείο μας δέχτηκε για σκίαση εργασίας δύο εκπαιδευτικούς, έναν Πληροφορικής και έναν Ισπανικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας από το IES Alcántara, από την Alcantarilla της Ισπανίας, στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+KA121. Οι Ισπανοί εκπαιδευτικοί παρακολούθησαν μαθήματα, σχολικές δραστηριότητες, σχολικούς εκπαιδευτικούς περιπάτους, τους Ομίλους Ρομποτικής και Κινηματογραφικής Παιδείας, και μίλησαν με τους εκπαιδευτικούς του σχολείου μας για τον τρόπο λειτουργίας του. Χαιρετώντας μας μάς ευχαρίστησαν θερμά για τη φιλοξενία και εξέφρασαν την επιθυμία τους, που είναι και δική μας, να συνεχιστεί η συνεργασία των σχολείων μας.
Erasmus+ του 1ου Γυμνασίου Καλαμάτας: Ένα ταξίδι γνώσης στη Φινλανδία
Η επιμόρφωση, με τίτλο “Structured Educational Visit to Schools & Training Seminars in Finland”, περιλάμβανε επισκέψεις σε σχολεία, σεμινάρια και δράσεις πεδίου. Από την πρώτη κιόλας ημέρα, με εντυπωσίασε η οργανωμένη, ανθρώπινη και ταυτόχρονα απολύτως αποτελεσματική δομή του φινλανδικού σχολείου. Οι αίθουσες, γεμάτες φυσικό φως και απλά χρώματα, αντανακλούσαν μια παιδαγωγική φιλοσοφία που δίνει προτεραιότητα στην ευημερία του μαθητή και στην ελευθερία του εκπαιδευτικού να δημιουργεί.
Οι σχολικές υποδομές στη Φινλανδία αποτελούν πραγματικά πρότυπο. Οι χώροι είναι ευρύχωροι, φωτεινοί και εργονομικά σχεδιασμένοι, ώστε να προάγουν την άνεση και τη συγκέντρωση των μαθητών. Οι αίθουσες διαθέτουν σύγχρονο τεχνολογικό εξοπλισμό, εργαστήρια, βιβλιοθήκες που λειτουργούν ως κέντρα συνεργατικής μάθησης και γωνιές χαλάρωσης. Η αίσθηση ότι το σχολείο είναι ένας φιλικός, ασφαλής και αισθητικά ευχάριστος χώρος ενισχύει τη διάθεση των παιδιών για συμμετοχή και μάθηση.
Κατά τη διάρκεια των εκπαιδευτικών επισκέψεων, παρατήρησα πόσο σημαντικό ρόλο παίζει η αυτονομία των εκπαιδευτικών. Ο κάθε δάσκαλος σχεδιάζει τη διδασκαλία του με βάση τις ανάγκες της τάξης του, ενώ οι μαθητές ενθαρρύνονται να παίρνουν πρωτοβουλίες, να συνεργάζονται και να εκφράζουν τη γνώμη τους. Εντυπωσιακή ήταν και η πολιτική σχετικά με τη χρήση των κινητών τηλεφώνων: οι μαθητές δεν επιτρέπεται να τα χρησιμοποιούν κατά τη διάρκεια των μαθημάτων, καθώς θεωρείται ότι αποσπούν την προσοχή. Ωστόσο, η τεχνολογία αξιοποιείται μεθοδικά και δημιουργικά μέσα στο μάθημα, μέσω tablets ή υπολογιστών που παρέχονται από το σχολείο. Έτσι, οι μαθητές μαθαίνουν να σέβονται τους κανόνες και να χρησιμοποιούν την τεχνολογία ως εργαλείο γνώσης, όχι ως μέσο διάσπασης.
Ιδιαίτερα ξεχωριστή εμπειρία αποτέλεσε η συμμετοχή μου στη δράση “Contexts4Content” με επίσκεψη στο Tallinn της Εσθονίας. Στην όμορφη αυτή πόλη, γεμάτη ιστορία και πολιτισμό, είχαμε την ευκαιρία να εξερευνήσουμε πώς η πολιτισμική κληρονομιά μπορεί να ενταχθεί δημιουργικά στη διδακτική πράξη. Η βιωματική αυτή προσέγγιση ανέδειξε τη σημασία της μάθησης έξω από τα όρια της τάξης — μέσα από τον πολιτισμό, την τέχνη και την αλληλεπίδραση με διαφορετικά εκπαιδευτικά συστήματα.
Η εβδομάδα ολοκληρώθηκε με παρουσίαση των portfolios όλων των συμμετεχόντων και συζήτηση για τη διάχυση των καλών πρακτικών στα σχολεία μας. Εκεί είχα την ευκαιρία να συνεργαστώ με καθηγητές από άλλες ευρωπαϊκές χώρες, καθώς στην ομάδα μου συμμετείχαν συνάδελφοι από την Ιταλία και την Τσεχία. Η ανταλλαγή απόψεων και εμπειριών με εκπαιδευτικούς διαφορετικών συστημάτων μάς έδωσε την αίσθηση ενός κοινού ευρωπαϊκού οράματος για την παιδεία, βασισμένου στις ίδιες αξίες: την εμπιστοσύνη, τον σεβασμό και τη δια βίου μάθηση.
Έφυγα από τη Φινλανδία γεμάτη ιδέες, συναισθήματα και μια βαθιά αίσθηση ευθύνης: να μεταφέρω στη δική μας σχολική κοινότητα μια νοοτροπία που στηρίζεται στη συνεργασία, στην εμπιστοσύνη και στον σεβασμό προς τον μαθητή. Η εμπειρία αυτή με σημάδεψε ως εκπαιδευτικό και ως άνθρωπο, διδάσκοντάς με ότι η ποιότητα της εκπαίδευσης δεν εξαρτάται μόνο από τις δομές, αλλά από το όραμα και την κουλτούρα που μοιραζόμαστε όλοι όσοι πιστεύουμε στο σχολείο ως κοινότητα μάθησης και ανθρωπιάς. "
Tεχνικό πρόβλημα στο τηλεφωνικό μας κέντρο
Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι παρουσιάζεται τεχνικό πρόβλημα στο τηλεφωνικό κέντρο του τμήματος υποστήριξης χρηστών του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου (helpdesk).
Το ΠΣΔ εργάζεται για την άμεση αποκατάσταση της λειτουργίας.
Άλλοι τρόποι επικοινωνίας με την υποστήριξη χρηστών.
- Υποβολή αναφοράς προβλήματος από τον ιστότοπο https://helpdesk.sch.gr
- Με επικοινωνία με την τοπική υπηρεσία υποστήριξης χρηστών του ΠΣΔ της περιοχής σας μέσω e-mail . Στοιχεία επικοινωνίας https://www.sch.gr/helpdesk/
Απολογούμαστε για την αναστάτωση.
Πρόσκληση σε διαδικτυακή εκδήλωση του 12ου Δημοτικού Σχολείου Δράμας
ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ σε διαδικτυακή εκδήλωση:
Το 12ο Δημοτικό Σχολείο -ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΑ Δράμας και τα συνεργαζόμενα σχολεία στο πλαίσιο των εθνικών και ευρωπαϊκών προγραμμάτων και δράσεων eTwinning για το σχολικό έτος 2025 - 2026 σας προσκαλούν στην διαδικτυακή εκδήλωση-ενδοσχολική επιμόρφωση με τίτλο:
“ Προετοιμασίες για το χειμώνα! Βαδίζοντας προς την αυτάρκεια!”
Εισηγητής/ομιλητής: Σαϊνατούδης Παναγιώτης, Ιδρυτής του ΠΕΛΙΤΙ
Ημέρα: Τετάρτη 26 Νοεμβρίου 2025
Ώρα: 17:30
Σύνδεσμος αίθουσας: https://minedu-primary.webex.com/meet/ychristod
Νοέμβριος 2025
Η ομάδα των Εθνικών & Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων
Ο Διευθυντής του 12ου ΔΣ Δράμας
Γεώργιος Κουτσούκης
4o Δ.Σ.ΠΕΥΚΗΣ-ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ-Μια γευστική δράση υγείας & ευημερίας
Παγκόσμια Ημέρα Διατροφής – Μια γευστική δράση υγείας και συνεργασίας!
Στις 16 Οκτωβρίου 2025, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Διατροφής, πραγματοποιήθηκε στην Δ τάξη του 4ου Δημοτικού σχολείου Πεύκεης μια όμορφη και βιωματική δράση αφιερωμένη στην υγιεινή διατροφή και στη σημασία που έχει να φροντίζουμε το σώμα μας μέσα από τις σωστές διατροφικές επιλογές.
Οι μαθητές/τριες της Δ τάξης έφεραν από το σπίτι τους 2-3 καθαρισμένα και κομμένα φρούτα σε μικρά τάπερ, τα οποία συγκεντρώσαμε και συνδυάσαμε δημιουργικά.
Την έκτη διδακτική ώρα, με πολλή χαρά και ενθουσιασμό, φτιάξαμε φρουτοχυμούς γεμάτους χρώμα, γεύση και βιταμίνες! 🍌🍓🍊
Μέσα από τη δραστηριότητα αυτή, οι μαθητές/τριες :
• συζήτησαν για τη σημασία των φρούτων και των λαχανικών στη διατροφή μας,
• έμαθαν πώς οι υγιεινές επιλογές μάς γεμίζουν ενέργεια και ευεξία,
• και φυσικά, απόλαυσαν τους φρέσκους χυμούς που έφτιαξαν με τα ίδια τους τα χέρια!
Η τάξη γέμισε αρώματα και χρώματα ενώ όλοι/ες συνειδητοποίησαν ότι η υγιεινή διατροφή μπορεί να είναι και νόστιμη και διασκεδαστική.
Μια μικρή δράση με μεγάλο μήνυμα:
«Τρώμε σωστά, νιώθουμε καλά και δυναμώνουμε κάθε μέρα!»
Ο τομέας Οικονομίας & Διοίκησης του ΕΠΑ.Λ. Μυκόνου καινοτομεί με το SphinxTrails
Ο τομέας οικονομίας & Διοίκησης του ΕΠΑ.Λ Μυκόνου συμμετέχει με μια πρωτότυπη εφαρμογή (app) που συνδυάζει Τουρισμό, Τεχνητή Νοημοσύνη (AI), SQL, GPS και Γρίφους, δημιουργώντας μια σύγχρονη και διαδραστική εμπειρία για τους χρήστες, με στόχο την ανάδειξη του πολιτιστικού και τουριστικού πλούτου της περιοχής.
Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να δείτε εδώ: https://kpapakons.sites.sch.gr/eikoniki-epicheirisi-2026-sphinxtrails/
Επιμορφωτικό Σεμινάριο με θέμα: «Διδασκαλία Γλώσσας την Εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης»
Περιφερειακός Επόπτης Ποιότητας Εκπαίδευσης
Κοινό Επιστημονικό Εποπτικό Συμβούλιο (ΕΠ.Ε.Σ.) Λαμίας
Δελτίο Τύπου
Επιμορφωτικό Σεμινάριο με θέμα: «Διδασκαλία Γλώσσας την Εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης»
Ο Περιφερειακός Επόπτης Ποιότητας Εκπαίδευσης, Δρ. Χρίστος Μαρκαντώνης, σε συνεργασία με το Κοινό Επιστημονικό Εποπτικό Συμβούλιο (ΕΠ.Ε.Σ.) Λαμίας – που απαρτίζεται από το 16ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο, το 4ο Πειραματικό Γυμνάσιο και το 4ο Πειραματικό Γενικό Λύκειο Λαμίας – διοργάνωσαν την Τρίτη 4 Νοεμβρίου 2025 διαδικτυακό επιμορφωτικό σεμινάριο, με θέμα:
«Διδασκαλία της Γλώσσας στην Εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης».
Εισηγήτρια ήταν η Δρ. Ζωή Γαβριηλίδου, Καθηγήτρια Γλωσσολογίας του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης και Επισκέπτρια Καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο του Σικάγο.
Η Δρ. Γαβριηλίδου ανέλυσε τις σύγχρονες εξελίξεις που συνδέονται με την εφαρμογή συστημάτων Τεχνητής Νοημοσύνης στη γλωσσική εκπαίδευση, επισημαίνοντας τη σημασία του αναδυόμενου γραμματισμού στην Τεχνητή Νοημοσύνη. Τόνισε ότι η αξιοποίηση της Τεχνητής Νοημοσύνης δεν συνιστά απλώς τεχνολογική δεξιότητα, αλλά απαιτεί κριτική επίγνωση, ηθική ευθύνη και αναστοχαστική παιδαγωγική προσέγγιση.
Στη συζήτηση που ακολούθησε, εκπαιδευτικοί και των δύο βαθμίδων εκπαίδευσης ανέδειξαν ζητήματα που αφορούν τη διδασκαλία της γλώσσας σε ένα ραγδαία ψηφιοποιημένο μαθησιακό περιβάλλον, επιβεβαιώνοντας την ανάγκη συνεχούς επιμόρφωσης και προσαρμογής της διδακτικής πρακτικής στις νέες συνθήκες.
Η επιμορφωτική αυτή δράση εντάσσεται στην ευρύτερη στρατηγική εξωστρέφειας και καινοτομίας των Πειραματικών Σχολείων, τα οποία λειτουργούν ως κόμβοι παιδαγωγικής έρευνας και διάχυσης τεκμηριωμένων εκπαιδευτικών πρακτικών. Στόχος της πρωτοβουλίας είναι η ενίσχυση της διασύνδεσης μεταξύ σχολικής και πανεπιστημιακής κοινότητας και η προώθηση της παιδαγωγικής ανανέωσης στο πλαίσιο των σύγχρονων επιστημονικών και τεχνολογικών εξελίξεων.
Διαδικτυακό 40ωρο σεμινάριο για φιλολόγους
Δημιουργικές διδακτικές στρατηγικές, εναλλακτικά μέσα και περιβάλλοντα μάθησης»
Οι επόπτριες ποιότητας εκπαίδευσης Δευτεροβάθμιας Δωδ/σου και Φωκίδας Μουλά Ευαγγελία και Παντίδου Γεωργία και οι Σύμβουλοι εκπαίδευσης φιλολόγων: Παλάσκας Σωτήρης (Δωδεκανήσου) Άννα Σφακιανάκη (Ηρακλείου), Αγαθοκλής Αζέλης (Τρικάλων), Μαρία Μιχάλη (Δ΄ Αθήνας), Βασίλης Συμεωνίδης (Δράμας) και Αναστάσιος Μάτος (Λάρισας) υπό την αιγίδα των Περιφερειακών Διευθύνσεων εκπαίδευσης Ν. Αιγαίου και Στερεάς Ελλάδας και των περιφερειακών εποπτών ποιότητας, Καφαλούκου Κ. και Μαρκατάτου Χ. διοργανώνουν 40ωρο διαδικτυακό σεμινάριο με θέμα:
Δημιουργικές διδακτικές στρατηγικές, εναλλακτικά μέσα και περιβάλλοντα μάθησης
Το σεμινάριο αποτελείται από οκτώ μέρη (40 ώρες συνολικά), εκ των οποίων 24 σύγχρονες εξ αποστάσεως (=32 διδακτικές) και 8 ασύγχρονης εκπαίδευσης στο περιβάλλον eduspace.sch.gr. Οι σύγχρονες συναντήσεις θα γίνονται κάθε δεύτερη Τετάρτη, με έναρξη 05/11/25 και λήξη 01/04/26.
Το πρόγραμμα του σεμιναρίου έχει ως εξής:
- Τετάρτη 19/11/25, 17:00- 20:00. Μουλά Ευαγγελία, Επόπτρια Ποιότητας Εκπαίδευσης Δωδεκανήσου: «Λογοτεχνία και κόμικς: Από τη γλώσσα της εικόνας, στον πολυτροπικό λόγο, τον κριτικό στοχασμό και τη δημιουργική γραφή»
- Τετάρτη, 03/12/25, 17:00-20:00. Μιχάλη Μαρία, Σ.Ε.ΠΕΟ2 Δ΄ Αθήνας: «Ειδησεογραφικά κείμενα και κριτικός γραμματισμός»
- Τετάρτη, 17/12/25, 17:00-20:00. Σφακιανάκη Άννα, Σ.Ε.ΠΕΟ2 Ηρακλείου «Γλωσσική διδασκαλία σε πολυπολιτισμικές τάξεις»
- Τετάρτη, 14/01/26, 17:00-20:00. Μάτος Τάσος, Σ.Ε.ΠΕΟ2 Λάρισας: «Κοινότητες μάθησης: τι πρέπει να ξέρω»
- Τετάρτη, 28/01/26, 17:00-20:00. Παλάσκας Σωτήρης, Σ.Ε.ΠΕΟ2 Δωδεκανήσου: «Λογοτεχνία-Θέατρο-Κινηματογράφος: Αναζητώντας δημιουργική διέξοδο σ' ένα σχολείο που καταστέλλει τη δημιουργία»
- Τετάρτη 11/02/26, 17:00-20:00. Συμεωνίδης Βασίλης, Σ.Ε. ΠΕΟ2 Δράμας: «Αρχαία Ελληνικά στο Λύκειο»
- Τετάρτη, 04/03/26, 17:00-20:00. Αζέλης Αγαθοκλής, Σ.Ε. ΠΕΟ2 Τρικάλων: «Αποκωδικοποιώντας την ποίηση στη σχολική τάξη»
- Τετάρτη, 18/03/26, 17:00-21:00. Παντίδου Γεωργία, Επόπτρια Ποιότητας
- Εκπαίδευσης Φωκίδας: «Οι εκπαιδευτικοί σχεδιάζουν, υλοποιούν, αξιολογούν, αναστοχάζονται και παρουσιάζουν. Διαδικτυακές Κοινότητες Μάθησης και Πρακτικής Φωκίδας – Βοιωτίας»
- Τετάρτη, 01/04/26, 17:00-19:00. Αναστοχασμός- αποτίμηση
4ο Δ.Σ.Πεύκης-Παγκόσμια Ημέρα Αποταμίευσης 31-10-25
Μαθαίνουμε να αποταμιεύουμε....
Στις 31 Οκτωβρίου οι μαθητές/τριες της Α΄ τάξης του 4ου Δημοτικού Σχολείου Πεύκης γιόρτασαν με έναν ιδιαίτερο τρόπο την Παγκόσμια Ημέρα Αποταμίευσης. Αφού πρώτα ενημερώθηκαν για την αξία της αποταμίευσης, αποφάσισαν να μειώσουν τη σπατάλη αξιοποιώντας ανακυκλώσιμα υλικά μετατρέποντάς τα σε πανέμορφους κουμπαράδες (Upcycling). Στο παρακάτω βίντεο θα απολαύσετε τις δημιουργίες των μικρών μαθητών/τριών . .https://www.canva.com/design/DAG3cn1lveM/BkIntCdmTytSAMcqChUgHA/edit?utm_content=DAG3cn1lveM&utm_campaign=designshare&utm_medium=link2&utm_source=sharebutton
2ο Πρότυπο ΓΕΛ Αθηνών – Επίσκεψη Ιταλών εκπαιδευτικών στο σχολείο μας (job Shadowing)
Το 2ο Πρότυπο Γενικό Λύκειο Αθηνών ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία δύο σημαντικές δράσεις διεθνούς συνεργασίας, φιλοξενώντας εκπαιδευτικούς από δύο διαφορετικά σχολεία της Ιταλίας, στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ και της δράσης Job Shadowing. Οι επισκέψεις αυτές ενίσχυσαν τους δεσμούς του σχολείου με την ευρωπαϊκή εκπαιδευτική κοινότητα και αποτέλεσαν εφαλτήριο για μελλοντικές συνεργασίες.
Πρώτη Φιλοξενία: Εκπαιδευτικός από το σχολείο IIS F. Caffè της Ρώμης (13/10 - 20/10)
Από τις 13 έως τις 20 Οκτωβρίου, το σχολείο μας υποδέχτηκε έναν εκπαιδευτικό Ιστορίας - Φιλοσοφίας από σχολείο της Ρώμης. Κατά τη διάρκεια της παραμονής του, ο Ιταλός συνάδελφος είχε την ευκαιρία:
- Να παρακολουθήσει τη διδακτική πράξη και τις διοικητικές διαδικασίες του σχολείου (Job Shadowing).
- Να συμμετάσχει σε συναντήσεις με τον Σύλλογο Διδασκόντων για την ανταλλαγή καλών πρακτικών και την εκπαιδευτική μεθοδολογία.
- Να συζητήσει το ενδεχόμενο μελλοντικής συνεργασίας μεταξύ των δύο σχολείων.
Στο πλαίσιο των πολιτιστικών δραστηριοτήτων, ο εκπαιδευτικός επισκέφθηκε την Ακρόπολη, τον Λυκαβηττό, τον αρχαιολογικό χώρο της Ελευσίνας, καθώς και των Δελφών, γνωρίζοντας την πλούσια ελληνική ιστορία και κουλτούρα.
Δεύτερη Φιλοξενία: Εκπαιδευτικοί από το σχολείο Liceo “Federigo Enriques” του Λιβόρνο (3/11 - 7/11)
Από τις 3 έως τις 7 Νοεμβρίου, το 2ο Πρότυπο ΓΕΛ Αθηνών φιλοξένησε μια εξαμελή αποστολή εκπαιδευτικών (2 μαθηματικούς, 2 βιολόγους, 2 φιλολόγους) από σχολείο του Λιβόρνο. Η πολυθεματική αυτή επίσκεψη περιλάμβανε:
- Παρακολούθηση διδασκαλιών στα αντίστοιχα γνωστικά αντικείμενα και ενημέρωση για το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα (Job Shadowing).
- Ειδικές συζητήσεις για την ενσωμάτωση καινοτόμων πρακτικών στη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών και των Κλασικών Σπουδών.
- Διαβούλευση για τη θεμελίωση σταθερής συνεργασίας σε ευρωπαϊκά προγράμματα.
Οι Ιταλοί συνάδελφοι ξεναγήθηκαν στα σημαντικότερα σημεία πολιτιστικής κληρονομιάς, συμπεριλαμβανομένων των Μυκηνών, του Ναυπλίου και της Επιδαύρου, αναδεικνύοντας τη διαχρονική σύνδεση του αρχαίου ελληνικού και ρωμαϊκού πολιτισμού.
Οι δράσεις Job Shadowing με τα δύο ιταλικά σχολεία αποτέλεσαν μια εξαιρετικά εποικοδομητική εμπειρία για τους εκπαιδευτικούς του 2ου Προτύπου ΓΕΛ Αθηνών. Η ανταλλαγή τεχνογνωσίας, η γνωριμία με διαφορετικές μεθόδους διδασκαλίας και η εδραίωση επαφών με ευρωπαϊκούς φορείς εκπαίδευσης ενισχύουν τον ευρωπαϊκό προσανατολισμό και τον καινοτόμο χαρακτήρα του σχολείου μας.
Το 2ο Πρότυπο ΓΕΛ Αθηνών δεσμεύεται να συνεχίσει δυναμικά την υλοποίηση ευρωπαϊκών προγραμμάτων, προσφέροντας στους μαθητές/μαθήτριες και τους εκπαιδευτικούς του νέες ευκαιρίες μάθησης και ανάπτυξης, και εργάζεται ήδη για την οριστικοποίηση μελλοντικών συνεργασιών με τα σχολεία της Ρώμης και του Λιβόρνο.
Εκπαιδευτικό πρόγραμμα στο Κέντρο Περιβάλλοντος και Αειφορίας Αργυρούπολης
Η ομάδα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης του 53ου ΓΕΛ Αθηνών επισκέφτηκε την Πέμπτη 23/10/2025 το “Κέντρο Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία-ΚΕΠΕΑ” Αργυρούπολης.
Τα παιδιά και οι εκπαιδευτικοί συμμετείχαν σε βιωματικές ομαδοσυνεργατικές δραστηριότητες που σχεδίασαν οι εκπαιδευτικοί του ΚΕΠΕΑ και είχαν ως κεντρικό θέμα το δάσος και το περιαστικό πράσινο. Αρχικά οι μαθητές συζήτησαν με τους εκπαιδευτικούς θέματα που αφορούν την Κλιματική Αλλαγή και προβληματίστηκαν για τις επιπτώσεις της όχι μόνο στις ανθρώπινες κοινωνίες αλλά συνολικά στη ζωή στη γη. Στη συνέχεια συνεργάστηκαν σε ομάδες εργασίες (στρογγυλά τραπέζια) και επεξεργάστηκαν ως μελέτη περίπτωσης το δάσος του Υμηττού. Το επιστέγασμα ήταν η υλοποίηση βιωματικών δραστηριοτήτων μέσα στο δάσος του Υμηττού (προσανατολισμός, παρατήρηση του λεκανοπεδίου της Αθήνας, μετρήσεις, παιχνίδια αισθήσεων, αναγνώριση χλωρίδας και πανίδας, μελέτη περίπτωσης – επίλυση προβλήματος).
Ευχαριστούμε από καρδιάς τους εκπαιδευτικούς του ΚΕΠΕΑ Αργυρούπολης για τις εξαιρετικές βιωματικές δράσεις που οργάνωσαν και υλοποίησαν με τους/τις μαθητές/μαθήτριές μας.
Διδακτική επίσκεψη στο Επιγραφικό Μουσείο – 53ο ΓΕΛ Αθηνών
Μαθητές/μαθήτριες και εκπαιδευτικοί του 53ου ΓΕΛ Αθηνών επισκέφθηκαν το Επιγραφικό Μουσείο στις 24 Οκτωβρίου 2025 και έλαβαν μέρος στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Από το εικονόγραμμα στο γράμμα, ένα ταξίδι πίσω στο χρόνο» το οποίο προσφέρει το μουσείο. Ευχαριστούμε πολύ τους/τις υπευθύνους του μουσείου για την υλοποίηση του προγράμματος.
Το Ηρωικό Έπος του 1940 μέσα από τα μάτια μας
Με μεγάλη επιτυχία και σε μια, άκρως συγκινητική ατμόσφαιρα πραγματοποιήθηκε στις 06.11.2025 το διαδικτυακό μας, συνεργατικό αφιέρωμα στο Ηρωικό Έπος του 1940 με τη συμμετοχή 14 ελληνικών σχολείων από όλο τον κόσμο.
Κατά τη διάρκεια αυτής της εκδήλωσης οι μαθητές μας σε ρόλο πρωταγωνιστή και με τον μοναδικό δικό τους τρόπο προσέγγισαν τα γεγονότα της περιόδου εκείνης που αποτέλεσε οδοδείκτη για τη νεοτετη Ελλάδα όχι μόνο μέσα από δρόμους ιστορικούς, αλλα και λογοτεχνικούς, γλωσσικούς και καλλιτεχνικούς κερδίζοντας τον θαυμασμό όλων των διαδικτυακών μας φίλων.
Ευχαριστούμε από καρδιάς όλα τα σχολεία κσι τα παιδιά που συμμετείχαν στην εκπαιδευτική αυτή δράση μας, όπως και τους συναδέλφους μας που ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμά μας ευελπιστώντας στη διεύρυνση του δικτύου συνεργασίας μας και στην ενίσχυση της μεταξύ μας επικοινωνίας.
Οι υπεύθυνοι για τη δράση εκπαιδευτικοί
Καλλιόπη Α. Ζαρογιάννη - Φιλόλογος στα ΤΕΓ Waiblingen και Feuerbachιχαήλ Κοντογεώργος - Δάσκαλος στο Ελεύθερο Σχολείο Heidelberg, Γερμανία
