×

Steve McQueen - CEO

team

Bio

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum

Connect

×

Robyn Sullivan - Vice President

team

Bio

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum

Connect

×

Aiko Takahashi - Design

team

Bio

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum

Connect

×

Frank Douglas - Marketing

team

Bio

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum

Connect

×

×
×

Feed aggregator

13 νέα Πειραματικά Σχολεία θα λειτουργήσουν τα σχολικά έτη 2026-2027 και 2027-2028

 

13 νέα Πειραματικά Σχολεία θα λειτουργήσουν τα σχολικά έτη 2026-2027 και 2027-2028– Σοφία Ζαχαράκη: Τα Πειραματικά σχολεία είναι χώροι όπου, οι μαθητές/τριες καλλιεργούν ταλέντα και δεξιότητες και οι εκπαιδευτικοί αναπτύσσουν νέες διδακτικές μεθόδους

Με απόφαση της Υπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Σοφίας Ζαχαράκη, 13 σχολεία χαρακτηρίζονται ως Πειραματικά εκ των οποίων τα 9 θα λειτουργήσουν από το σχολικό έτος 2026-2027 και τα 4 από το σχολικό έτος 2027-2028,  ενισχύοντας τον θεσμό των Πειραματικών Σχολείων με στόχο τη δημιουργία σύγχρονων εκπαιδευτικών δομών, ικανών να ανταποκριθούν στις αυξημένες απαιτήσεις της εποχής και στις ανάγκες της νέας γενιάς.

Μέχρι σήμερα, το δίκτυο των Πειραματικών Σχολείων αριθμεί 120 σχολικές μονάδες πανελλαδικά, οι οποίες εντός των επόμενων δυο ετών θα φτάσουν τις 133, στοχεύοντας στη διεύρυνση της πρόσβασης περισσότερων μαθητών/τριών σε καινοτόμα εκπαιδευτικά περιβάλλοντα, στην ενίσχυση ερευνητικών και πιλοτικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων, αλλά και στην υποστήριξη νέων παιδαγωγικών πρακτικών.

Η Υπουργός, Σοφία Ζαχαράκη, δήλωσε: «Ενισχύουμε ακόμη περισσότερο τον πετυχημένο θεσμό των Πειραματικών Σχολείων, προσθέτοντας 13 νέες σχολικές μονάδες στις 120 που ήδη λειτουργούν σε όλη τη χώρα. Πρόκειται για σχολεία που συμβάλλουν, ως «οδοδείκτες» προόδου και «φάροι» γνώσης για τα παιδιά μας και την εκπαιδευτική μας κοινότητα. Επενδύουμε σε μία εκπαίδευση που τολμά να δοκιμάζει, να καινοτομεί, να ανοίγει δρόμους για το αύριο. Τα Πειραματικά Σχολεία είναι χώροι, όπου η εκπαιδευτική έρευνα συνδέεται με την πράξη, οι εκπαιδευτικοί έχουν την ελευθερία να αναπτύξουν νέες διδακτικές προσεγγίσεις και οι μαθητές/τριες βρίσκουν την ευκαιρία να καλλιεργήσουν ταλέντα και δεξιότητες. Η οργανωμένη διασύνδεση και η ενιαία εποπτεία, ενισχύουν ακόμη περισσότερο τον κρίσιμο παιδαγωγικό ρόλο αυτών των σχολείων. Με συνέπεια και σχέδιο, συνεχίζουμε να χτίζουμε ένα δημόσιο σχολείο ανοιχτό στις ιδέες, στις προκλήσεις και στις ανάγκες του μέλλοντος».

Τα σχολεία που χαρακτηρίζονται ως Πειραματικά (ΦΕΚ 6656/10.12.2025) και θα λειτουργήσουν

Από το σχολικό έτος 2026-2027 είναι:

  • 18ο Νηπιαγωγείο Αλεξανδρούπολης
  • 1ο Ημερήσιο Γυμνάσιο Χαλανδρίου
  • 5ο Ημερήσιο Γυμνάσιο Νέας Ιωνίας
  • 4ο Νηπιαγωγείο Ταύρου
  • 3ο Ημερήσιο Γυμνάσιο Φλώρινας
  • 8ο Δημοτικό Σχολείο Άρτας
  • 1ο Ημερήσιο Γυμνάσιο Ζακύνθου
  • 7ο Ημερήσιο Γυμνάσιο Κέρκυρας
  • 5ο Νηπιαγωγείο Καρδίτσας

και από το σχολικό έτος 2027-2028 είναι:

  • 4ο Δημοτικό Σχολείο Ταύρου
  • 1ο Ημερήσιο Γενικό Λύκειο Ζακύνθου
  • 4ο Γενικό Λύκειο Κέρκυρας
  • 5ο Δημοτικό Σχολείο Καρδίτσας

Κοινά Επιστημονικά Εποπτικά Συμβούλια (ΕΠ.Ε.Σ.)

Στην απόφαση ορίζονται οι ομάδες των διασυνδεμένων σχολικών μονάδων με κοινό ΕΠ.Ε.Σ. ως εξής:

Αλεξανδρούπολη: το 18ο Πειραματικό Νηπιαγωγείο Αλεξανδρούπολης με το 1ο Πειραματικό Δημοτικό Αλεξανδρούπολης και το 6ο Πειραματικό Γυμνάσιο Αλεξανδρούπολης.

Χαλάνδρι: το 1ο Πειραματικό Ημερήσιο Γυμνάσιο Χαλανδρίου με το 1ο Πειραματικό Δημοτικό Χαλανδρίου και το 1ο Πειραματικό Νηπιαγωγείο Χαλανδρίου.

Νέα Ιωνία: το 5ο Πειραματικό Ημερήσιο Γυμνάσιο Νέας Ιωνίας με το 3ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Νέας Ιωνίας και το 1ο Πειραματικό Νηπιαγωγείο Λυκόβρυσης.

Ταύρος: το 4ο Πειραματικό Νηπιαγωγείο Ταύρου από το σχολικό έτος 2027-2028 με το 4ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Ταύρου.

Φλώρινα: το 3ο Πειραματικό Ημερήσιο Γυμνάσιο Φλώρινας με το Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Φλώρινας και το 7ο Πειραματικό Νηπιαγωγείο Φλώρινας.

Ζάκυνθος: το 1ο Πειραματικό Ημερήσιο Γυμνάσιο Ζακύνθου από το σχολικό έτος 2027-2028 με το 1ο Πειραματικό Γενικό Λύκειο Ζακύνθου.

Κέρκυρα: το 14ο Πειραματικό Νηπιαγωγείο Κέρκυρας με το 4ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Κέρκυρας με το 7ο Πειραματικό Ημερήσιο Γυμνάσιο Κέρκυρας –Αθηναγόρειο- και από το σχολικό έτος 2027-2028 με το 4ο Πειραματικό Γενικό Λύκειο Κέρκυρας.

Καρδίτσα: το 5ο Πειραματικό Νηπιαγωγείο Καρδίτσας με το 1ο Πειραματικό Γυμνάσιο και το 1ο Πειραματικό Γενικό Λύκειο Καρδίτσας και από το σχολικό έτος 2027-2028 με το 5ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Καρδίτσας.

 

Τροποποίηση κοινού ΕΠ.Ε.Σ. Χαλανδρίου

Με την ίδια απόφαση τροποποιείται το κοινό ΕΠ.Ε.Σ. που αφορά το 1ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Χαλανδρίου. Ως κοινό ΕΠ.Ε.Σ. ορίζεται αυτό με το 1ο Πειραματικό Νηπιαγωγείο Χαλανδρίου και το 1ο Πειραματικό Ημερήσιο Γυμνάσιο Χαλανδρίου, όπως ειδικότερα αποτυπώνεται στο κείμενο της απόφασης.

Παρουσίαση του διαδικτυακού Εκπαιδευτικού Υλικού και των Αποτελεσμάτων του Erasmus+ έργου «eSafety–eCreativity Network for Teachers, Parents & Guardians» για την Ψηφιακή Ασφάλεια Παιδιών ηλικίας 10–12

 

Με στόχο την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση γύρω από την ψηφιακή ασφάλεια και ειδικότερα την προστασία από τον εθισμό στο διαδίκτυο και τον διαδικτυακό εκφοβισμό για ηλικίες παιδιών 10-12, έχει δημιουργηθεί εξειδικευμένο ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό, στο πλαίσιο του έργου Erasmus+ «eSafety–eCreativity Network for Teachers, Parents & Guardians», το οποίο διατίθεται δωρεάν, online, με σκοπό την ενίσχυση των ψηφιακών δεξιοτήτων ενηλίκων που έχουν την ευθύνη της ανατροφής, εκπαίδευσης και φροντίδας των παιδιών.

Το άμεσα διαθέσιμο ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό, απευθύνεται σε γονείς και κηδεμόνες, εκπαιδευτικούς, επαγγελματίες ψυχικής υγείας, κοινωνικούς λειτουργούς παιδιών ηλικίας 10-12 ετών.

Tο Εθνικό Δίκτυο Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας (ΕΔΥΤΕ Α.Ε. – GRNET), φορέας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Τεχνητής Νοημοσύνης, απευθύνει ανοιχτή πρόσκληση για τη συμμετοχή σε σχετική εκδήλωση κατά την οποία θα παρουσιαστεί το υλικό που παράχθηκε στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού έργου Erasmus+ «eSafety–eCreativity Network for Teachers, Parents & Guardians». Η εκδήλωση θα διεξαχθεί την Πέμπτη 11 Δεκεμβρίου, από τις 16:00 έως τις 19:00, στα γραφεία της ΕΔΥΤΕ, με δυνατότητα για δια ζώσης ή διαδικτυακής συμμετοχής. Η εκδήλωση εναρμονίζεται με την 11η Δεκεμβρίου «UNICEF Day», ημέρα αφιερωμένη στα δικαιώματα του παιδιού και στην ίδρυση της UNICEF, του κατεξοχήν παιδοκεντρικού οργανισμού του ΟΗΕ.

Στο πλαίσιο του έργου έχει αναπτυχθεί ολοκληρωμένο, διαδραστικό εκπαιδευτικό υλικό, εστιασμένο στις θεματικές του διαδικτυακού εκφοβισμού και του εθισμού στο διαδίκτυο. Το έργο υλοποιήθηκε με συντονιστή την ΕΔΥΤΕ και με τη συμμετοχή 8 φορέων από την Ελλάδα και το εξωτερικό, και συγκεκριμένα, του Εργαστηρίου Προηγμένων Μαθησιακών Τεχνολογιών στη Δια Βίου και Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση (Ε.ΔΙ.Β.Ε.Α) Πανεπιστημίου Κρήτης, του Χαμόγελου του Παιδιού, της Medion7, του Κέντρου Κοινωνικής Καινοτομίας (Center for Social Innovation – CSI), της Pitchipoy Animation production, του Gordon Academic College of Education, της EU-ROM Training and Consultancy και του Ευρωπαϊκού Συλλόγου Γονέων (European Parents’ Association – EPA). Το εκπαιδευτικό υλικό καλύπτει τόσο την ενίσχυση της ψηφιακής ετοιμότητας των παιδιών όσο και την ανάπτυξη συμβουλευτικών δεξιοτήτων των ενηλίκων, με έμφαση στις τεχνικές ενσυναισθητικής ενεργητικής ακρόασης. Περιλαμβάνει δύο (2) τρισδιάστατα βίντεο κινουμένων σχεδίων και δύο (2) διαδραστικά εκπαιδευτικά βίντεο, καθώς και ένα (1) ψηφιακό παιχνίδι με δραστηριότητες εμπέδωσης των μηνυμάτων ανά θεματική ενότητα, τα οποία έχουν αναπτυχθεί από την ΕΔΥΤΕ και τους εταίρους του έργου, ειδικούς σε θέματα παιδαγωγικής προσέγγισης.

Παράλληλα, έχει σχεδιαστεί ένα διαδικτυακό περιβάλλον εξ αποστάσεως μάθησης (iLE) και ένα ψηφιακό κέντρο συμβουλευτικής για ζητήματα εθισμού στο διαδίκτυο και διαδικτυακού εκφοβισμού.

Στην εκδήλωση στις 11 Δεκεμβρίου θα παρουσιαστούν τα εκπαιδευτικά υλικά, οι πηγές και οι μέθοδοι αξιοποίησής τους, τα αποτελέσματα της μέχρι σήμερα πιλοτικής χρήσης και οι καλές πρακτικές του έργου, αναδεικνύοντας τις δυνατότητες αξιοποίησης του παραχθέντος υλικού προς όφελος μιας ασφαλούς, δημιουργικής και υπεύθυνης ψηφιακής καθημερινότητας για όλα τα παιδιά των συγκεκριμένων ηλικιών. Παράλληλα, η εκδήλωση αποσκοπεί στην ενεργοποίηση όλων των φορέων που ασχολούνται με τη διαπαιδαγώγηση των παιδιών στη ψηφιακή εποχή.

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να εγγραφούν για δια ζώσης ή διαδικτυακή συμμετοχή στον σύνδεσμο: https://events.grnet.gr/event/194/registrations/133/

Περισσότερες πληροφορίες και πρόσβαση στο διαθέσιμο υλικό https://e-safety-network.eu/

Συμμετοχή στο 10ο  Ευρωπαϊκό Μαθητικό Συνέδριο – Βιέννη, 23 -28 Νοεμβρίου 2025

8o  ΓΕΛ ΤΡΙΚΑΛΩΝ

Ταχ.    Δ/νση: ΙΘΑΚΗΣ 58. 42 100 -  ΤΡΙΚΑΛΑ

Πληροφορίες: Μαριάννα Αποστόλου

Email:  mail@8lyk-trikal.tri.sch.gr

Τηλέφωνο:  24310 74631, 24310 74661

Ιστότοπος: http://8lyk-trikal.tri.sch.gr/

Συμμετοχή στο 10ο  Ευρωπαϊκό Μαθητικό Συνέδριο - Βιέννη, 23 -28 Νοεμβρίου 2025

 

Το 8ο ΓΕΛ Τρικάλων συμμετείχε με μεγάλη επιτυχία στο 10ο Ευρωπαϊκό Μαθητικό Συνέδριο, που πραγματοποιήθηκε στη Βιέννη από τις 23 έως τις 28 Νοεμβρίου 2025, εκπροσωπώντας επάξια την εκπαιδευτική κοινότητα της πόλης μας.

Κατά τη διάρκεια του συνεδρίου, οι μαθητές και μαθήτριές μας παρουσίασαν την εισήγηση με θέμα: «Οι πολιτικές, οικονομικές και κοινωνικές συνέπειες του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου για την Ευρώπη», την οποία εκπόνησαν και επιμελήθηκαν οι μαθητές/τριες Γκίκας Χρήστος, Καραμέτος Νικόλαος, Λώλη Στυλιανή-Νεκταρία και οι εκπαιδευτικοί Αποστόλου Μαριάννα (Διευθύντρια) και Γουσόπουλος Σωτήριος.

Την παρουσίαση πραγματοποίησαν οι μαθητές/τριες Καραμέτος Νικόλαος, Λώλη Στυλιανή-Νεκταρία και Ψαρρή Ελένη, αποσπώντας εξαιρετικά σχόλια για την επιστημονικότητα, την ωριμότητα και την αρτιότητα της εργασίας τους.

Στην αποστολή συμμετείχαν επίσης η εκπαιδευτικός Γκάγκα Ευαγγελία καθώς και 21 μαθητές και μαθήτριες από όλες τις τάξεις του σχολείου. Η εμπειρία αποδείχθηκε μοναδική, καθώς συνδύασε την ακαδημαϊκή συμμετοχή με τη γνωριμία τριών σημαντικών ευρωπαϊκών πόλεων.

Εντυπώσεις και εμπειρίες από την εκπαιδευτική αποστολή

Οι μαθητές/τριες μας εξέφρασαν τον ενθουσιασμό τους για το υψηλό επίπεδο του συνεδρίου, τον γόνιμο διάλογο με μαθητές/τριες από άλλες χώρες και την ευκαιρία να ανταλλάξουν ιδέες σε ένα πολυπολιτισμικό, δημιουργικό περιβάλλον. Η συμμετοχή τους ενίσχυσε την αυτοπεποίθηση, την κριτική σκέψη και την αίσθηση ευρωπαϊκής ταυτότητας.

Παράλληλα, η επίσκεψη στις πόλεις Βελιγράδι, Βουδαπέστη και Βιέννη αποτέλεσε μια αξέχαστη πολιτιστική εμπειρία.

  • Στο Βελιγράδι, οι μαθητές γνώρισαν μια πόλη με πλούσια ιστορία και έντονο χαρακτήρα.
  • Η Βουδαπέστη τους εντυπωσίασε με τις εντυπωσιακές γέφυρες, τα αρχιτεκτονικά μνημεία και την ατμόσφαιρά της.
  • Η Βιέννη, με τα αυτοκρατορικά της μνημεία, τα μουσεία και την υψηλή ποιότητα ζωής, προσέφερε στους μαθητές μια εξαιρετική ευκαιρία να βαθύνουν τη σχέση τους με τον ευρωπαϊκό πολιτισμό.

Όλοι οι συμμετέχοντες επέστρεψαν με τις καλύτερες εντυπώσεις, έντονα βιώματα και πολύτιμες εμπειρίες που θα τους συνοδεύουν για όλη τους τη ζωή.

Ευχαριστίες

Εκ μέρους της σχολικής κοινότητας του 8ου ΓΕΛ Τρικάλων θέλουμε να εκφράσουμε τα θερμά μας συγχαρητήρια στον κ. Νίκο Κούκη για την εξαιρετική οργάνωση του 10ου   Ευρωπαϊκού Μαθητικού Συνεδρίου, που πραγματοποιήθηκε  στη Βιέννη, και ολοκληρώθηκε με απόλυτη επιτυχία. Η διοργάνωση του συνεδρίου αντικατοπτρίζει την αφοσίωση και την προσήλωση του στην προώθηση του ελληνικού πολιτισμού σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Ως εμπνευστής και Πρόεδρος  του συνεδρίου, συνεχίζει να προβάλλει  τις ελληνικές αξίες, την πλούσια πολιτιστική μας κληρονομιά, τις τέχνες και τα γράμματα. Η πρωτοβουλία του να φέρει τη νεολαία σε επαφή με την ελληνική ιστορία και τον πολιτισμό είναι εξαιρετικής σημασίας, καθώς προάγει την εθνική συνείδηση και ενισχύει τον διαπολιτισμικό διάλογο.
Θα θέλαμε να τον ευχαριστήσουμε θερμά για την ευκαιρία που δόθηκε στο σχολείο μας, το 8ο ΓΕΛ Τρικάλων, να συμμετάσχει σε αυτό το επετειακό Συνέδριο. Μέσα από τη συμμετοχή, μας δόθηκε η δυνατότητα να εμβαθύνουμε στην ιστορία και τον πολιτισμό Ελλάδας και Ευρώπης, αποκομίζοντας πολύτιμες γνώσεις και εμπειρίες. Το συνέδριο όχι μόνο βοήθησε εμάς και τους μαθητές /τις μαθήτριές μας  να αποκτήσουμε γνώσεις και δεξιότητες, αλλά κέντρισε το ενδιαφέρον μας για τον ευρωπαϊκό πολιτισμό και να οραματιζόμαστε το μέλλον με μεγαλύτερη αισιοδοξία.

Είμαστε βέβαιοι πως οι δεξιότητες που αποκτήσαμε εμείς και οι μαθητές/τριές μας θα μας συνοδεύουν στη  μελλοντική μας πορεία.

Το 8ο ΓΕΛ Τρικάλων εκφράζει επίσης θερμές ευχαριστίες:

  • στους μαθητές και τις μαθήτριες για τη συνέπεια, την προσπάθεια και το άψογο ήθος τους,
  • στους συνοδούς εκπαιδευτικούς για την επιστημονική και παιδαγωγική τους καθοδήγηση,
  • στη Διεύθυνση του σχολείου για τη στήριξη της συμμετοχής,
  • στους γονείς για την εμπιστοσύνη και τη συνεργασία τους, και στους χορηγούς μας ΑΦΟΙ ΒΕΝΕΤΗ, , Goody's ,
    ΜΠΟΥΛΟΓΙΩΡΓΟΣ 1 και Κάτι, Πράσινος Μύλος ,  Αρτοποιείο Καλογράνας, Αρτόκοσμος.

Η συμμετοχή στο 10ο  Ευρωπαϊκό Μαθητικό Συνέδριο αποτελεί για το σχολείο μας ένα ακόμη σημαντικό βήμα εξωστρέφειας, επιβεβαιώνοντας πως η γνώση, η συνεργασία και η εμπειρία αποτελούν τα θεμέλια της εκπαίδευσης που οραματιζόμαστε.

Το 8ο ΓΕΛ Τρικάλων συνεχίζει να επενδύει στην ποιότητα, την καινοτομία και τη διεθνή διάσταση της εκπαίδευσης.

 

 

Ο σύλλογος διδασκόντων                                                   Η διευθύντρια του σχολείου

                                                                                            Αποστόλου Μαριάννα,

                                                                                              ΠΕ05

Αναβολή του MoodleMoot 2025

Αγαπητές και αγαπητοί συμμετέχοντες της κοινότητας MoodleMoot,

Σας ευχαριστούμε θερμά για το συνεχές ενδιαφέρον και τη στήριξή σας στις δράσεις μας για την αναβάθμιση των ψηφιακών εργαλείων εκπαίδευσης στην Ελλάδα. Η μεγάλη ανταπόκρισή σας επιβεβαιώνει τη σημασία μιας ανοιχτής, συνεργατικής κοινότητας που καλύπτει όλο το φάσμα των πλατφορμών τηλεκπαίδευσης που αξιοποιούνται από εκπαιδευτικούς, φορείς κατάρτισης και οργανισμούς στον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα.

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι, λόγω των πρόσφατων εκτεταμένων κινητοποιήσεων και των σοβαρών δυσκολιών στις μετακινήσεις σε όλη τη χώρα, το περιβάλλον για τη διεξαγωγή της προγραμματισμένης μας εκδήλωσης έχει καταστεί ασταθές και απρόβλεπτο.

Παρά τις εντατικές προσπάθειες εξέτασης εναλλακτικών σεναρίων, οι κυκλοφοριακοί περιορισμοί, η αδυναμία ασφαλούς μετακίνησης σημαντικού αριθμού συμμετεχόντων και οι επιπτώσεις στην ομαλή υλοποίηση παράλληλων δράσεων δεν μας επιτρέπουν να διοργανώσουμε την εκδήλωση με τον τρόπο και την ποιότητα που ζητά και αξίζει η κοινότητά μας.

Με πλήρη αίσθηση ευθύνης αποφασίσαμε την αναβολή της διοργάνωσης για την άνοιξη του 2026. Η αναβολή αυτή μας δίνει τον απαραίτητο χρόνο όχι μόνο για να εξασφαλίσουμε καλύτερες συνθήκες, αλλά και για να ανασχεδιάσουμε το περιεχόμενο ώστε να αντανακλά το ευρύτερο αντικείμενο της κοινότητας MoodleMoot καθώς και της Κοινότητας του Διαγωνισμού Ανοιχτών Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση.

Στόχος μας είναι η νέα διοργάνωση να αποτελέσει έναν χώρο συνάντησης για όλους όσοι εργάζονται με συστήματα τηλεκπαίδευσης και ψηφιακής μάθησης: από όλες τις σύγχρονες λύσεις ανοικτού λογισμικού και υβριδικές αρχιτεκτονικές που χρησιμοποιούνται σε σχολεία, πανεπιστήμια, ΚΕΔΙΒΙΜ, επιχειρήσεις και οργανισμούς κατάρτισης.

Μέσα στους επόμενους μήνες θα ανακοινώσουμε τις νέες ημερομηνίες, καθώς και ένα επικαιροποιημένο και διευρυμένο πρόγραμμα, το οποίο θα δίνει χώρο σε όλες τις πλατφόρμες και πρακτικές που στηρίζουν την ελληνική εκπαιδευτική πραγματικότητα. Όλες οι υπάρχουσες δηλώσεις συμμετοχής θα παραμείνουν ενεργές και θα υπάρχει, φυσικά, δυνατότητα ακύρωσης ή τροποποίησης.

Σας ευχαριστούμε για την κατανόηση και την εμπιστοσύνη σας. Είμαστε βέβαιοι ότι η νέα, πιο ανοιχτή και συμπεριληπτική διοργάνωση θα αποδώσει μια ακόμη πιο ουσιαστική συνάντηση της κοινότητας όσων διαμορφώνουν το μέλλον της ψηφιακής εκπαίδευσης στη χώρα.

Με εκτίμηση,

Η Οργανωτική Επιτροπή MoodleMoot

URL: https://moodlemoot.ellak.gr/

4ο Δ.Σ.Πεύκης-Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες 3-12-25

4ο Δ.Σ.ΠΕΥΚΗΣ - ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ

 Σήμερα, 3 Δεκεμβρίου 2025, το 4ο Δημοτικό Σχολείο Πεύκης  πλημμύρισε από φως, ανθρωπιά και παιδικές φωνές που μιλούσαν  για την πιο σημαντική γλώσσα· τη γλώσσα της καρδιάς. Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες, οι μαθητές/τριες  ανέβηκαν στη σκηνή και με λόγο απλό και γεμάτο αλήθεια, παρουσίασαν τις διαφορετικές κατηγορίες ειδικών αναγκών, θυμίζοντάς μας ότι κάθε άνθρωπος έχει τον δικό του τρόπο να βλέπει, να νιώθει και να ζει τον κόσμο. Έπειτα, μέσα από μια αυτοσχέδια τηλεόραση, μια μαθήτρια παρουσίασε στη νοηματική γλώσσα πληροφορίες για τη σημερινή ημέρα, δείχνοντάς σε όλους/ες ότι  η επικοινωνία δεν γνωρίζει σύνορα όταν υπάρχει θέληση.

Ακολούθως, διανεμήθηκε το αλφάβητο της νοηματικής και όλοι μαζί σηκώσαμε τα χέρια ψηλά, σχηματίζοντας τη λέξη «ΑΓΑΠΗ»· μια λέξη που δεν χρειάζεται ήχο για να ακουστεί, διότι ακούγεται πιο δυνατά όταν βγαίνει από καθαρές καρδιές. Το θεατρικό δρώμενο που ακολούθησε μας ταξίδεψε στην καθημερινότητα ενός παιδιού με αναπηρία και μας έδειξε, χωρίς φωνές και δράματα, πόση δύναμη κρύβεται στις μικρές στιγμές και πόσο σημαντικό είναι να στεκόμαστε δίπλα με κατανόηση και σεβασμό — και όχι με λύπηση.

Όταν οι μαθητές/τριες μίλησαν για τις πράξεις καθημερινής αλληλεγγύης, η αίθουσα γέμισε ελπίδα, σαν να μας έλεγαν ότι το αύριο θα είναι γεμάτο καλοσύνη, επειδή αυτά τα μικρά χέρια ήδη χτίζουν έναν πιο δίκαιο κόσμο. Και στο τέλος, ενωμένοι/ες σαν μία μεγάλη αγκαλιά, φώναξαν το σύνθημά :

«Όλοι διαφορετικοί – όλοι ίσοι. 

Όλοι μαζί – κανείς μόνος».

Και σαν να μην έφτανε αυτό, στο  σχολικό προαύλιο οι μαθητές/τριες δοκίμασαν το άθλημα goalball, μπαίνοντας για λίγο στον κόσμο των ανθρώπων με ειδικές ανάγκες όρασης και νιώθοντας στο σώμα τους τι σημαίνει να εμπιστεύεσαι, να συνεργάζεσαι, να ακούς πέρα από τα αυτονόητα.

Σήμερα, οι μαθητές/τριες δεν έμαθαν απλώς για την αναπηρία· μάς έμαθαν εμάς τι σημαίνει ανθρωπιά. Μάς θύμισαν πως το μέλλον είναι ήδη πιο φωτεινό, γιατί μεγαλώνει με ψυχές ευαίσθητες, γενναίες και άφοβα αληθινές. Κι έτσι, μέσα από τα δικά τους μάτια, είδαμε όλοι τον κόσμο όπως θα έπρεπε να είναι: έναν κόσμο όπου κανείς δεν μένει πίσω, κανείς δεν είναι μόνος και όλοι χωράμε.

 

Θεατρική Παράσταση στο 9ο Γυμνάσιο Αθηνών

Το σχολείο μας, με την υποστήριξη της Διεύθυνσης Παιδείας του Δήμου Αθηναίων, έχει τη χαρά να σας προσκαλέσει στη θεατρική παράσταση με τίτλο «Καλά Χριστούγεννα, Αγαπητέ μου Τσάρλι», βασισμένη στο ομώνυμο έργο της συγγραφέα Σοφιάννας Θεοφάνους, τιμημένο με Κρατικό Βραβείο συγγραφής παιδικού και εφηβικού βιβλίου.

Η παράσταση, η οποία αποτελεί δείγμα γόνιμης συνεργασίας του σχολείου μας με το Δήμο Αθηναίων, φωτίζει με ευαισθησία ζητήματα φιλίας, επικοινωνίας και εφηβικών αναζητήσεων. Μέσα από ζωντανή μουσική και σκηνικά που συμβολίζουν το «τείχος» ανάμεσα στους ανθρώπους, αναδεικνύεται η δυσκολία – αλλά και η ανάγκη – της ουσιαστικής σύνδεσης.

Η ιστορία αφορά ένα αγόρι, ένα κορίτσι κι έναν τοίχο που υψώνεται ανάμεσά τους , εμποδίζει την οπτική επαφή και τους αναγκάζει να ανακαλύψουν νέους τρόπους επικοινωνίας. Στην προσπάθειά τους αυτή, μοιράζονται φόβους, σκέψεις, μνήμες, συναισθήματα, ανάγκες και όνειρα για το μέλλον. Θα καταφέρουν άραγε να "γκρεμίσουν" τον τοίχο που τους χωρίζει;

Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 7 Δεκεμβρίου 2025, στις 18:00, στην Αίθουσα Εκδηλώσεων του 9ου Γυμνασίου Αθηνών.

Θα αποτελέσει ιδιαίτερη χαρά και τιμή για εμάς η παρουσία σας και η στήριξή σας στη δημιουργική προσπάθεια της θεατρικής μας ομάδας.

Η Διεύθυνση και ο Σύλλογος Διδασκόντων
9ου Γυμνασίου Αθηνών

Ολοκλήρωση ατομικής κινητικότητας εκπαιδευτικού του 1ου ΕΠΑ.Λ ΟΡΕΣΤΙΑΔΑΣ στο Oulu της Φινλανδίας

Με επιτυχία και πρωτόγνωρη εμπειρία ολοκληρώθηκε η υλοποίηση ατομικής κινητικότητας εκπαιδευτικού του 1ου ΕΠΑ.Λ ΟΡΕΣΤΙΑΔΑΣ σε αντίστοιχη σχολική μονάδα στην πόλη Oulu της Φινλανδίας από 25-10-2025 έως 29-10-2025.
Στην κινητικότητα αυτή συμμετείχε ο εκπαιδευτικός της σχολικής μονάδας κ. ΜΟΥΧΤΣΗΣ ΠΕΤΡΟΣ, ειδικότητα ΠΕ83 Ηλεκτρολόγος, στο πλαίσιο υλοποίησης διαπιστευμένου σχεδίου επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης εκπαιδευομένων και προσωπικού, του Ευρωπαϊκού Προγράμματος ERASMUS+ 2024, Δράση ΚΑ121, Τομέας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, με κωδικό αριθμό 2024-1-EL01-KA121-VET-000209537.
Ο εκπαιδευτικός φιλοξενήθηκες από τη σχολική μονάδα Educational Consortium O.S.A.O Technical Unit της πόλης Oulu στη Φινλανδία και δίδαξε μαθήματα της ειδικότητάς του στην αντίστοιχη ειδικότητα της σχολικής μονάδας υποδοχής.
Η εμπειρία διδασκαλίας του εκπαιδευτικού σε μια ομότιμη σχολική μονάδα της Ευρώπης, με ιδιαίτερα ανεπτυγμένο εκπαιδευτικό σύστημα, ήταν ιδιαίτερα σημαντική και πρωτοπόρα για τον συμμετέχοντα εκπαδιευτικό.
Ειδικότερα:
- Η ανταλλαγή γνώσεων με Φινλανδούς εκπαιδευτικούς ανέδειξε διαφορετικές παιδαγωγικές προσεγγίσεις, κυρίως ως προς την έμφαση στη βιωματική μάθηση και την αυτονομία των μαθητών.
- Παρατηρήθηκε υψηλό επίπεδο τεχνολογικής υποστήριξης στη διδασκαλία, γεγονός που ενίσχυσε την κατανόηση της αξίας της ψηφιακής ενσωμάτωσης στη μαθησιακή διαδικασία.
- Η συμμετοχή σε εργαστηριακές ασκήσεις DC (συνεχούς ρεύματος) και AC (εναλλασσομένου ρεύματος) επέτρεψε τη σύγκριση πρακτικών διδασκαλίας και μεθόδων αξιολόγησης μεταξύ των δύο εκπαιδευτικών συστημάτων.
- Η επικοινωνία στα αγγλικά με μαθητές και συναδέλφους βελτίωσε την προφορική γλωσσική επάρκεια και την ικανότητα διαπολιτισμικής επικοινωνίας.
- Η εμπειρία συνέβαλε στην ανάπτυξη επαγγελματικής αυτοπεποίθησης, προσαρμοστικότητας και πρωτοβουλίας σε νέο εκπαιδευτικό περιβάλλον.
- Η παρατήρηση της Φινλανδικής εκπαιδευτικής κουλτούρας ενίσχυσε την κατανόηση της αξίας της μαθητοκεντρικής προσέγγισης και της ομαδικής εργασίας.
- Η ανταλλαγή εμπειριών ανέδειξε τη σημασία της συνεχούς επιμόρφωσης και της ανοιχτής στάσης απέναντι σε καινοτόμες διδακτικές πρακτικές.
- Η κινητικότητα λειτούργησε ως ισχυρό κίνητρο επαγγελματικής ανανέωσης και προσωπικής εξέλιξης.

Ταυτόχρονα με την υλοποίηση της κινητικότητας αυτής, ενδυναμώνεται η εξωστρέφεια της σχολικής μας μονάδας, με τη δημιουργία νέων δικτύων επικοινωνίας και συνεργασίας με σχολικές μονάδες Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης του εξωτερικού, για τη μεταφορά καινοτόμων πρακτικών στην εκπαιδευτική καθημερινότητα.
Όλες οι δραστηριότητες – δαπάνες του προγράμματος ( μετακινήσεις, διαμονή, διατροφή , εκπαίδευση και οργάνωση του σχεδίου) χρηματοδοτήθηκαν από τη Ευρωπαϊκή Επιτροπή και Εθνικός Φορέας Παρακολούθησης είναι το Ι.Κ.Υ.

Ο Δ/ντής
Γκουτζέρης Θεόδωρος

Δωρεάν Webinar – «Αξιοποίηση Εργαλείων Τεχνητής Νοημοσύνης στην Εκπαίδευση»

Το Εργαστήριο Ψυχολογίας, Παιδαγωγικών Ερευνών και Μέσων του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης της Σχολής Ανθρωπιστικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Αιγαίου (https://elpmed-aegean.gr/programs/), με Διευθυντή τον Καθηγητή Αλιβίζο (Λοΐζο) Σοφό, διοργανώνει την Πέμπτη 4 Δεκεμβρίου 2025 και ώρα 19:00–21:00 δωρεάν επιμορφωτική ιστοδιάλεξη (webinar) με θέμα:

«Αξιοποίηση Εργαλείων Τεχνητής Νοημοσύνης στην Εκπαίδευση»

Εισηγητής: Σπύρος Σπύρου, Υποψήφιος Διδάκτορας και Διευθυντής Δημοτικού Σχολείου

Η συγκεκριμένη επιμορφωτική δράση παρέχεται δωρεάν προς όλους τους/τις εκπαιδευτικούς και τα μέλη της σχολικής κοινότητας, με στόχο την ενίσχυση της ψηφιακής και παιδαγωγικής τους επάρκειας και την υποστήριξη της καινοτομίας στη διδασκαλία.

Εγγραφές στο παρακάτω link:
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfhj3K85H-0d_ingVp3VUG0O68tRq1tLSFD3fzyAJ312Aw1gA/viewform

Πρόσκληση για συμμετοχή στη Συμμαχία μας Code Week25 “Go For Christmas Coding”

Kαι να μη ξεχνιόμαστε από αύριο αρχίζει η αντίστροφη μέτρηση, 24, 23, 22... Τα μαγευτικά Χριστούγεννα πλησιάζουν και όπως τα ακούραστα ξωτικά του Αη Βασίλη ετοιμάζουν πυρετωδώς τα δωράκια για τα παιδιά όλου του κόσμου έτσι και ο κωδικός "Code Week 4 All cw25-A5Gy6" δημιουργήθηκε για να ταξιδέψουμε στο CodeWeek25 των Χριστουγέννων... Go For Christmas Coding cw25-A5Gy6 Ελάτε να πάρουμε όλοι μαζί το πιστοποιητικό αριστείας!!! Σας περιμένουμε να "σπάσουμε" όλοι μαζί τους κώδικες των Χριστουγέννων!!! Do not forget, the countdown begins tomorrow, 24, 23, 22... The magical Christmas is approaching and just as Santa's tireless elves are feverishly preparing gifts for children all over the world, that's why the code "Code Week 4 All cw25-A5Gy6" was created to travel to the CodeWeek25 of Christmas... Go For Christmas Coding cw25-A5Gy6 Come and get the certificate of excellence together!!! We are waiting for you to "break" the Christmas codes together!!! https://padlet.com/taniafai38/go-for-christmas-coding-6jojkvqvzzd40ixx

Ενημερωτική δράση-Βιωματικό εργαστήριο στο Δημοτικό σχολείο και Νηπιαγωγείο του Γοργογυρίου

Τη Δευτέρα 24 Νοεμβρίου 2025 πραγματοποιήθηκε στο Δημοτικό Σχολείο και Νηπιαγωγείο Γοργογυρίου ενημερωτική δράση – βιωματικό εργαστήριο με θέμα «Η έννοια της φιλίας».

Το εργαστήριο υλοποιήθηκε από την κα. Γκοβίνα Γεωργία, ψυχολόγο του Γενικού Νοσοκομείου Τρικάλων, η οποία επισκέφθηκε τη σχολική μας μονάδα και εργάστηκε με τους μαθητές και τις μαθήτριες. Συνολικά συμμετείχαν 13 παιδιά από το Δημοτικό και το Νηπιαγωγείο.

Μέσα από δραστηριότητες και συζήτηση, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να εξερευνήσουν τι σημαίνει φιλία, ποια χαρακτηριστικά έχει ένας καλός φίλος και πώς μπορούν να καλλιεργούν υγιείς και θετικές σχέσεις μέσα και έξω από το σχολείο.

Η δράση πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με το Γενικό Νοσοκομείο Τρικάλων και υποστηρίχθηκε από τη διεύθυνση του σχολείου.

Επίσκεψη του Σεβασμιοτάτου Μητροπολίτη Θεσσαλιώτιδος και Φαναριοφερσάλων στο Σχολείο μας

Ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης μας κ. Τιμόθεος το πρωί της Τρίτης, 24 Νοεμβρίου 2025, επισκέφτηκε το Σχολείο μας - 2ο Γυμνάσιο Φαρσάλων.

Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης, συνομίλησε, αρχικά, με τους/τις εκπαιδευτικούς αφιερώνοντας χρόνο για να μοιραστεί τις αγωνίες, τις ανησυχίες και τους προβληματισμούς τους για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν στο λειτούργημά τους, δεδομένων των αλλαγών της σύγχρονης εποχής μας με τις πολλές προκλήσεις και εξελίξεις σε όλους τους τομείς.

Εν συνεχεία, κατά τη συνάντηση με τους μαθητές και τις μαθήτριες, με αγάπη και ενδιαφέρον, άκουσε με προσοχή τις ερωτήσεις τους και αναφέρθηκε σε πολλά και ουσιαστικά ζητήματα που αφορούν τα παιδιά στη μαθητική τους ζωή. Τους μίλησε για την αναγκαιότητα της παιδείας και της διευρυμένης σκέψης που πρέπει να καλλιεργήσουν και ότι θα επιτύχουν την πνευματική και γνωστική πρόοδο με συνεχή προσπάθεια και μελέτη. Δεν παρέλειψε να αναφερθεί στις δυσκολίες της καθημερινότητας των παιδιών και των οικογενειών τους δίνοντας ελπίδα ότι υπάρχουν δυνατότητες καλυτέρευσης όταν υπάρχουν άνθρωποι με όραμα.

Αναφέρθηκε, ακόμη, στη δημιουργία του ανθρώπου και τις δοκιμασίες του στην αρχή της πορείας του τονίζοντας ότι πρέπει να αξιοποιούν τα χαρίσματά τους, να μελετούν και να στοχεύουν στην προσωπική τους πρόοδο αλλά και όλης της τοπικής κοινωνίας.

Με αφορμή την επίσκεψη στην Α΄ Τάξη Γυμνασίου, ο Σεβασμιότατος προσέφερε στα παιδιά το βιβλίο της Καινής Διαθήκης για να τη μελετούν, να γαληνεύουν και να στηρίζονται πνευματικά, ερχόμενοι κοντά στον Θεό.

Με την ολοκλήρωση της επίσκεψης, ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης ευχαρίστησε τα παιδιά και τους/τις εκπαιδευτικούς για τον χρόνο που διέθεσαν να τον ακούσουν και τους ευχήθηκε υγεία, δύναμη και πρόοδο στη ζωή τους!

Εορτασμός παγκόσμιας ημέρας με αναπηρία

Το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Κωφών Βαρηκόων σε συνεργασία με εφτά (7)  Δημοτικά Σχολεία Γενικής Εκπαίδευσης υλοποιούν από κοινού το Συμπεριληπτικό Πρόγραμμα «Ένα σχολείο καθρέφτης μας». Το πρόγραμμα σχεδίασαν οι :  Σχολική Σύμβουλος  της 6ης Θέσης Δασκάλων, Μαριάννας Μπαρτζάκλη, Ηλιάνα Σάρρα εκπαιδευτικός 2ου ΚΕΔΑΣΥ Αχαϊας  και υλοποιεί το Σώμα Σχολικών Συμβούλων

Στο πλαίσιο αυτού του προγράμματος, οι μαθητές του Ειδικού Σχολείου με τους μαθητές της Ε΄ τάξης του 1ου Δημοτικού Σχολείου Παραλίας Πατρών αναπτύσσουν πρόγραμμα συνεκπαίδευσης - δράση ενεργού πολίτη, που αφορά την προσβασιμότητα στην πόλη.

Οι μαθητές σε ρόλο ερευνητή, δημοσιογράφου πήραν συνέντευξη από διάφορους φορείς, που είναι υπεύθυνοι για την ελεύθερη πρόσβαση όλων των ατόμων με αναπηρία στις διάφορες εκφάνσεις και εκδηλώσεις  της ζωής. Επίσης περπάτησαν στην πόλη, παρατηρώντας πόσο φιλική είναι  στα άτομα με αναπηρία.  

Στη συνέχεια σε ρόλο στατιστικολόγου αποτύπωσαν  τα αποτελέσματα της ποιοτικής έρευνας και οδηγήθηκαν σε συμπεράσματα και προτάσεις. Επίσης θα προβάλουν τις καλές πρακτικές των φορέων, όπου τις συνάντησαν.

Είναι μία πρωτοβουλία δημόσιων σχολείων, που ανάλογη δεν έχει γίνει, τουλάχιστον στην πόλη μας.

Οι μικροί μαθητές ανέλαβαν ρόλο πρεσβευτή, άλλωστε και η δράση τους έχει τον τίτλο: «πρεσβευτές για μία πόλη χωρίς φραγμούς».

 Με χαρά σας προσκαλούν στην παρουσίαση των συνεντεύξεων και γενικότερα της εργασίας τους, στην αίθουσα της Ένωσης Συντακτών Ημερησίων Εφημερίδων Πελοποννήσου, Ηπείρου Νήσων, την Τετάρτη 3 Δεκεμβρίου 2025, ώρα 11:00 π. μ για μία συμπεριληπτική κοινωνία, που σέβεται το διαφορετικό άτομο, που σέβεται όλους τους πολίτες της.

Επιλέξαμε αυτή την ημέρα, γιατί είναι παγκόσμια αφιερωμένη στα άτομα με αναπηρία. Είναι ο καλύτερος εορτασμός, οι μαθητές ν΄ αναλαμβάνουν δράση, να γίνονται πρεσβευτές μίας ισοπολιτείας.

Θα είναι τιμή για τους μαθητές μας, για εμάς τους εκπαιδευτικούς, αλλά και για τους γονείς, που στηρίζουν τέτοιου είδους δράσεις,  η παρουσία σας.

Πρόσκληση για τη θεατρική παράσταση «Καλά Χριστούγεννα αγαπητέ μου Τσάρλι» – 48ο Γυμνάσιο Αθηνών

Το σχολείο μας με την υποστήριξη της Διεύθυνσης Παιδείας του Δήμου Αθηναίων, έχει τη χαρά να σας προσκαλέσει στη θεατρική παράσταση με τίτλο «Καλά Χριστούγεννα, Αγαπητέ μου Τσάρλι», βασισμένη στο ομώνυμο έργο της συγγραφέα Σοφιάννας Θεοφάνους, βραβευμένο με Κρατικό Βραβείο συγγραφής παιδικού και εφηβικού βιβλίου.

Η παράσταση που παρουσιάζεται υπό την αιγίδα του Δήμου Αθηναίων, πραγματεύεται τη φιλία, την επικοινωνία και τις προκλήσεις της εφηβείας, μέσα από ζωντανή μουσική(βιολί) και σκηνικά που συμβολίζουν το «τείχος» της επικοινωνίας.

Η υπόθεση αφορά ένα αγόρι και ένα κορίτσι που συναντιούνται στη μέση του πουθενά. Τα δυο παιδιά προσπαθούν να επικοινωνήσουν με έναν τοίχο ορθωμένο ανάμεσά τους που εμποδίζει την οπτική επαφή. Αναγκάζονται να επικοινωνήσουν, να γνωριστούν, να μοιραστούν τα άγχη, τις αγωνίες, τις αναμνήσεις και τα συναισθήματά τους, τις ανάγκες τους, τα όνειρά τους για το αύριο, να ανταλλάξουν δώρα αλλά όχι βλέμματα.

Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 6 Δεκεμβρίου 2025, στις 18:00 στην Αίθουσα Εκδηλώσεων του σχολείου μας.

Θα είναι μεγάλη μας χαρά να παρευρεθείτε στην εκδήλωση και να στηρίξετε την δημιουργική προσπάθεια της θεατρικής μας ομάδας.

Συμμετοχή ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. Αιτωλοακαρνανίας στη Λαμπαδηδρομία των Χειμερινών Ολυμπιακών Αγώνων ‘’MILANO CORTINA 2026’’

Η Ολυμπιακή Φλόγα θα ανάψει στην Αρχαία Ολυμπία στις 26 Νοεμβρίου 2025 και θα ταξιδέψει επί 9 ημέρες σε ολόκληρη την Ελλάδα, μεταφέροντας μηνύματα ειρήνης, ενότητας και σεβασμού για να καταλήξει στο Παναθηναϊκό Στάδιο στις 4 Δεκεμβρίου 2025, ώστε να παραδοθεί στην Οργανωτική Επιτροπή Milano Cortina 2026 και να ξεκινήσει το ταξίδι της στην Ιταλία μέχρι την Τελετή Έναρξης των Χειμερινών Ολυμπιακών Αγώνων που θα πραγματοποιηθεί στις 6 Φεβρουαρίου 2026.

Το Κέντρο Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.) Αιτωλοακαρνανίας έχει την ιδιαίτερη τιμή να ανακοινώσει τη συμμετοχή του, την Πέμπτη 26/11/2025, στη Λαμπαδηδρομία των Χειμερινών Ολυμπιακών Αγώνων MILANO CORTINA 2026 στην πόλη του Αγρινίου, σε μια χρονική στιγμή με βαθύ συμβολισμό, καθώς το έτος αυτό σηματοδοτεί και τη συμπλήρωση 200 χρόνων από την ηρωική Έξοδο του Μεσολογγίου. Με απόφαση και επιλογή της Ελληνικής Ολυμπιακής Επιτροπής (ΕΟΕ) https://www.hoc.gr/ και της Επιτροπής Ολυμπιακής Λαμπαδηδρομίας, ανάμεσα στους/ις 450 περίπου λαμπαδηδρόμους για όλη την χώρα ορίζεται και ο εκπαιδευτικός της Υπηρεσίας μας:

κ. Χαμπεσής Κωνσταντίνος κλ. ΠΕ83 Ηλεκτρολόγων, μέντορας στον Ευρωπαϊκό Κόμβο Ψηφιακής Καινοτομίας για την Ψηφιακή Διακυβέρνηση του Υπ. Ψηφιακής Διακυβέρνησης και ΤΝ - Tech Journalist Associate στο Digital World Summit Greece (D.W.S. Greece)  ως επίσημη εθνική πρωτοβουλία της Ελλάδας για τη δημοκρατική διακυβέρνηση των νέων τεχνολογιών στο παγκόσμιο δίκτυο του Internet Governance Forum και υπό την αιγίδα των Ηνωμένων Εθνών, με

  • τρεις υψηλές διακρίσεις σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο στον τομέα Πολιτικής Γράμματα – Τέχνες / Παιδεία – Πολιτισμός μέσα από το e-ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. για την ψηφιακή ενδυνάμωση της κοινότητας με σχετικές δράσεις μεγάλης κλίμακας και τον ψηφιακό μετασχηματισμό της δημόσιας διοίκησης με βελτίωση του διοικητικού περιβάλλοντος (2020-2025)
  •      εργασιακή εμπειρία στην Ο.Ε.Ο.Α. «ΑΘΗΝΑ 2004»
  • εθελοντική δράση στους 2ους Παράκτιους Μεσογειακούς Αγώνες Πάτρας 2019
  • συμμετοχή σε Μαραθώνιο της Αθήνας (5 km)

Στο πλαίσιο της οργάνωσης της συμμετοχής, το ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. Αιτωλοακαρνανίας, σε συνεργασία και επικοινωνία με την Ελληνική Ολυμπιακή Επιτροπή, ανακοινώνει τα στοιχεία των Συνοδών Λαμπαδηδρόμου, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα:

 

ΣΥΝΟΔΟΙ ΛΑΜΠΑΔΗΔΡΟΜΟΥ

κ. Ρισβάς Κ. Αθανάσιος

βραβευμένος Δάσκαλος - Σύμβουλος Ειδικής Αγωγής & Ενταξιακής Εκπαίδευσης Αιτωλοακαρνανίας, Ευρυτανίας και Λευκάδας, συνιδρυτής και Αντιπρόεδρος του Συλλόγου ΑμεΑ "Αλκυόνη" Ναυπακτίας και Δωρίδας

 

 

κα Αγοραστού Β. Ευαγγελία

Αν. Προϊσταμένη του ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. Αιτωλοακαρνανίας, κλ. ΠΕ02 Φιλολόγων, με συμβολή στην ανάπτυξη νέων δράσεων μεγάλης κλίμακας μέσα από την εφαρμοσμένη πλέον ιδέα e-ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. για την κοινότητα

 

κ. Διαμάντης – Παπουτσής Χρήστος

Μόνιμο Μέλος Ε.Ε.Π., κλ. ΠΕ30 Κοινωνικών Λειτουργών του ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. Αιτωλοακαρνανίας (κατόπιν κλήρωσης)

 

κα Σιλαίου Παρασκευή

Μόνιμο Μέλος Ε.Ε.Π., κλ. ΠΕ30 Κοινωνικών Λειτουργών του ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. Αιτωλοακαρνανίας (κατόπιν κλήρωσης)

 

Από την αρχαιότητα, οι Ολυμπιακοί Αγώνες ήταν παντοτινό σύμβολο ειρήνης και ελπίδας. Η συμμετοχή του ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. στη Λαμπαδηδρομία στο Αγρίνιο και στην Αιτωλοακαρνανία συνδέει την Ολυμπιακή Φλόγα, παγκόσμιο μήνυμα συναδέλφωσης και αλληλεγγύης, και το Μεσολόγγι ως έδρα της υπηρεσίας μας για την υποστήριξη των μαθητών, των οικογενειών, των σχολείων της περιοχής μας, πόλη-ορόσημο της ελευθερίας, της αυτοθυσίας και του αγώνα για ανθρώπινη αξιοπρέπεια. Ευχαριστούμε θερμά την ΕΟΕ καθώς η μεταφορά της φλόγας της συνεργασίας και της προσβασιμότητας, φωτίζει την ανάγκη για ίσες ευκαιρίες στην εκπαίδευση, στην κοινωνία και επιβεβαιώνει την κοινή μας προσπάθεια (ως δέσμευση) διαρκούς προώθησης των Ολυμπιακών Αξιών που ενισχύουν την πρόοδο της εκπαιδευτικής κοινότητας. Καλή δύναμη στο πολύτιμο έργο σας για την πατρίδα μας και τον κόσμο όλον.

Μπορείτε να δείτε παρακάτω:

H διαδρομή της Λαμπαδηδρομίας για τους Χειμερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες Milano Cortina 2026

https://www.hoc.gr/hocnews/h-diadromi-ths-lampadidromias-milano-cortina-2026/

Υποδοχή Ολυμπιακής Φλόγας στο Αγρίνιο – Χειμερινοί Ολυμπιακοί Αγώνες «MILANO CORTINA 2026»

https://agrinio.gr/dimos/%cf%85%cf%80%ce%bf%ce%b4%ce%bf%cf%87%ce%ae-%ce%bf%ce%bb%cf%85%ce%bc%cf%80%ce%b9%ce%b1%ce%ba%ce%ae%cf%82-%cf%86%ce%bb%cf%8c%ce%b3%ce%b1%cf%82-%cf%83%cf%84%ce%bf-%ce%b1%ce%b3%cf%81%ce%af%ce%bd%ce%b9/

Για πρώτη φορά στην ιστορία η ΕΟΕ παρουσιάζει εφαρμογή για την Ολυμπιακή Λαμπαδηδρομία

https://www.hoc.gr/hocnews/gia-proti-fora-sthn-istoria-h-eoe-dhmioyrgei/

Υ.ΠΑΙ.Θ.Α., 03-10-25: Χειμερινοί Ολυμπιακοί Αγώνες «Μιλάνο Κορτίνα 2026» – Olympic Winter Games “MILANO CORTINA 2026”. Τελετή Αφής της Ολυμπιακής Φλόγας στις 26 Νοεμβρίου 2025 και Τελετή Παράδοσης της Ολυμπιακής Φλόγας στις 4 Δεκεμβρίου 2025 – Σχολικές Αθλητικές Δράσεις

https://www.minedu.gov.gr/news/63239-03-10-25-xeimerinoi-olympiakoi-agones-milano-kortina-2026-olympic-winter-games-milano-cortina-2026-teleti-afis-tis-olympiakis-flogas-stis-26-noemvriou-2025-kai-teleti-paradosis-tis-olympiakis-flogas-stis-4-dekemvriou-2025-sxolikes-athlitikes-draseis

Ανακύκλωση ηλεκτρικών συσκευών στο 3ο Γυμνάσιο Ηλιούπολης

Στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Μείωσης Αποβλήτων, το 3ο Γυμνάσιο Ηλιούπολης σε συνεργασία με το Δήμο Ηλιούπολης πραγματοποίησε δράση ενημέρωσης και συλλογής αποβλήτων ηλεκτρικού και ηλεκτρονικού εξοπλισμού (ΑΗΗΕ), με στόχο την ευαισθητοποίηση και ενεργή συμμετοχή της σχολικής κοινότητας στη σωστή διαχείριση των απορριμμάτων αυτής της κατηγορίας.

Η δράση πραγματοποιήθηκε την Δευτέρα 24 Νοεμβρίου, στις 12:00, στον αύλειο χώρο του σχολείου μας ,στο πλαίσιο των δράσεων Ανακύκλωσης και Κυκλικής Οικονομίας, όπου τοποθετήθηκαν ειδικοί κάδοι για τη συλλογή μικρών ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών, καθώς και τόνερ και λαμπτήρων.

Παράλληλα, πραγματοποιήθηκε σύντομη ενημέρωση σχετικά με την ορθή διαχείριση και απόρριψη των παραπάνω υλικών, καθώς και τη σημασία της ανακύκλωσης και επαναχρησιμοποίησης για την προστασία του περιβάλλοντος και τη βιώσιμη ανάπτυξη.

Με τη συνεργασία όλων, ας «ενεργοποιήσουμε την αξία» που κρύβεται στα παλιά μας αντικείμενα και ας συμβάλουμε έμπρακτα στη μείωση των αποβλήτων και την προστασία του περιβάλλοντος.

4ο Δημοτικό Σχολείο Ιλίου-Μια τοιχογραφία… που ταξιδεύει με καράβι ελληνικό…

Μια νέα τοιχογραφία γεννιέται στο 4ο Δημοτικό Σχολείο Ιλίου… και με τη νέα σχολική χρονιά… παίρνει ζωή μέσα από τα βλέμματα και τα χαμόγελα των παιδιών. Υλοποιήθηκε από τις εκπαιδευτικούς Αναστασία Κούβαρη και Όλγα Πανουσοπούλου στο πλαίσιο μιας κοινής δημιουργικής διαδικασίας. Είναι εμπνευσμένη από τον μεγάλο μας ποιητή… Οδυσσέα Ελύτη. Ο λόγος του μετατράπηκε σε ένα οπτικό ποίημα…, χαρίζοντας στο σχολικό μας περιβάλλον ελληνική ψυχή… χρώμα και νόημα.  Ένα αμπέλι… γεμάτο γλυκό καρπό, γίνεται χαρά, μοιρασιά, ζωή.  Ένα χάρτινο καράβι… που ταξιδεύει και δε φοβάται τα κύματα… αιώνιο σύμβολο ανοίγματος στον ορίζοντα, στην ιδέα και στην παιδεία.  Και μία ελιά… με βαθιές ρίζες, αρχέγονο σύμβολο ειρήνης και σοφίας.  Μια τοιχογραφία… που ταξιδεύει με καράβι ελληνικό… ριζώνει σε ελιά και τρυγά το μέλλον με αμπέλι… ενώνοντας το παρελθόν με το μέλλον… και την παράδοση με τη δημιουργία.  Ευχαριστούμε πολύ:  Τη Διευθύντρια ΠΟΠΗ ΚΥΤΡΟΥ για την εμπιστοσύνη, τη στήριξη και το άνοιγμα του σχολείου στην τέχνη… αλλά και για τον παιδαγωγικό οραματισμό που δίνει σε κάθε δράση.  Τον Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων 4ου Δημοτικού Σχολείου Ιλίου που στάθηκε για άλλη μια φορά έμπρακτος αρωγός… σε κάθε στάδιο της δημιουργίας του έργου.  Τη μουσικό Lina Rodopoulou Λίνα Ροδοπούλου, για την ευγενική παραχώρηση της άδειας χρήσης της υπέροχης, μελωδικής ερμηνείας της στο τραγούδι «Προσευχή»… που χάρισε στο έργο και στο βίντεο φως και αρμονία. Την ευχαριστούμε θερμά.  «Η τέχνη είναι το ταξίδι… το σχολείο είναι το καράβι.» Και η χρονιά ξεκινά… με τον λόγο του Ελύτη… φωτίζοντας τα παιδιά μας! Αναστασία Κούβαρη

Παγκ. Ημέρα Δικαιωμάτων των Παιδιών-Μάθημα Ανθρωπιάς & Ευθύνης- 4ο Δ.Σ.Πεύκης

Ένα μάθημα ανθρωπιάς και ευθύνης

Σήμερα - Πέμπτη 20 Νοεμβρίου 2025, - η Δ  τάξη  τίμησε την Παγκόσμια Ημέρα Δικαιωμάτων του Παιδιού, μια ημέρα αφιερωμένη στη φωνή, την αξιοπρέπεια και την προστασία κάθε παιδιού στον κόσμο. Αφορμή στάθηκαν τα 54 άρθρα της Σύμβασης του ΟΗΕ, που υιοθετήθηκαν ομόφωνα στις 20 Νοεμβρίου 1989 και μέχρι σήμερα αποτελούν τον θεμέλιο λίθο για τη διασφάλιση ότι όλα τα παιδιά μεγαλώνουν με σεβασμό, ασφάλεια και φροντίδα.Στο κέντρο του ενδιαφέροντος των μαθητών βρέθηκε το 12ο άρθρο, που αναφέρεται στο δικαίωμα των παιδιών να προστατεύονται από απαγωγή και εκμετάλλευση. Η συζήτηση που ακολούθησε ήταν ουσιαστική, φορτισμένη από τις ειλικρινείς απορίες και την ευαισθησία των παιδιών. Με ώριμο τρόπο διερεύνησαν τι σημαίνει ασφάλεια, γιατί κάποια παιδιά του κόσμου στερούνται το αυτονόητο και πώς η κοινωνία μπορεί να τα προστατεύσει.Η συζήτηση επεκτάθηκε στις χώρες όπου τα δικαιώματα των παιδιών παραμένουν ακόμη ζητούμενο: εκεί όπου η εκπαίδευση δεν είναι δεδομένη, η υγεία δεν είναι προσβάσιμη και η παιδική εργασία συνεχίζει να στερεί το παιχνίδι, την ξεγνοιασιά και την ίδια την παιδικότητα. Μαθητές και εκπαιδευτικοί καταδικάσαμε τη σκληρή πραγματικότητα της παιδικής εκμετάλλευσης, θυμίζοντας πως κάθε παιδί αξίζει να μεγαλώνει με αγάπη και προστασία. Ως απόσταγμα όλων όσων συζητήσαμε, τα παιδιά δημιούργησαν την προσωπική τους «Κάρτα Δικαιωμάτων», αποτυπώνοντας με λόγια και χρώματα τις ανάγκες που θεωρούν ότι έχει κάθε παιδί στη Γη: ασφάλεια, φροντίδα, οικογένεια, σχολείο, υγεία, ειρήνη. Μέσα από αυτή τη δράση, αναγνώρισαν ότι τα δικαιώματα δεν είναι απλώς κανόνες σε ένα βιβλίο· είναι οι θεμέλιοι λίθοι μιας δίκαιης κοινωνίας.Η ημέρα έκλεισε με μια βαθιά αλήθεια: όταν τα παιδιά μαθαίνουν για τα δικαιώματά τους, μαθαίνουν ταυτόχρονα και για τις ευθύνες τους απέναντι στον κόσμο. Και είναι αυτή η γνώση –απλή, ζεστή, ανθρώπινη– που μπορεί να κάνει το αύριο λίγο πιο φωτεινό για όλους.

Γιατί ζητούν βοήθεια τα παιδιά και οι έφηβοι; Τα ευρήματα των Γραμμών Βοήθειας (Ιούλιος–Σεπτέμβριος 2025)

Κατά το τρίμηνο Ιουλίου–Σεπτεμβρίου 2025, οι Γραμμές Βοήθειας του δικτύου Insafe κλήθηκαν να υποστηρίξουν πάνω από 14.300 παιδιά, εφήβους και γονείς. Παρά τη μικρή μείωση σε κλήσεις λόγω της καλοκαιρινής περιόδου, τα περιστατικά που αναφέρονται παραμένουν ιδιαίτερα ανησυχητικά και αποκαλύπτουν τις πραγματικές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι νέοι στο διαδίκτυο. Cyberbullying – ο συχνότερος λόγος…

Source

Χρησιμοποιώντας σωστά την Τεχνητή Νοημοσύνη: Πρακτικός Οδηγός για Γονείς και Παιδιά

Η τεχνητή νοημοσύνη (AI) έχει γίνει πλέον μέρος της καθημερινής ζωής των παιδιών, είτε μέσα από εφαρμογές και παιχνίδια, είτε μέσω εκπαιδευτικών εργαλείων. Αν και προσφέρει σημαντικές δυνατότητες, η χρήση της χωρίς τη σωστή καθοδήγηση μπορεί να οδηγήσει σε παραπληροφόρηση, σύγχυση και συναισθηματική ανασφάλεια. Σε αυτό το άρθρο, εξετάζουμε τους κινδύνους που μπορεί να προκύψουν από την αλόγιστη…

Source

Ψηφιακό Παιχνίδι και Συναισθηματική Ασφάλεια: Οδηγός για Γονείς σχετικά με το “Steal a Brainrot”

Τα ψηφιακά παιχνίδια έχουν γίνει αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας των παιδιών. Αν και προσφέρουν διασκέδαση και δημιουργικότητα, ορισμένα από αυτά ενδέχεται να επηρεάζουν βαθύτερα τη συναισθηματική τους κατάσταση. Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι το παιχνίδι Steal a Brainrot στο Roblox, το οποίο κυκλοφόρησε στην αγορά στις 16 Μαΐου 2025. Αυτός ο οδηγός απευθύνεται σε γονείς και φροντιστές…

Source

Pages