User login
Steve McQueen - CEO
Bio
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum
Connect
×Robyn Sullivan - Vice President
Bio
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum
Connect
×Aiko Takahashi - Design
Bio
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum
Connect
×Frank Douglas - Marketing
Bio
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum
Connect
×Feed aggregator
Συμμετοχή ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. Αιτωλοακαρνανίας στη Λαμπαδηδρομία των Χειμερινών Ολυμπιακών Αγώνων ‘’MILANO CORTINA 2026’’
Η Ολυμπιακή Φλόγα θα ανάψει στην Αρχαία Ολυμπία στις 26 Νοεμβρίου 2025 και θα ταξιδέψει επί 9 ημέρες σε ολόκληρη την Ελλάδα, μεταφέροντας μηνύματα ειρήνης, ενότητας και σεβασμού για να καταλήξει στο Παναθηναϊκό Στάδιο στις 4 Δεκεμβρίου 2025, ώστε να παραδοθεί στην Οργανωτική Επιτροπή Milano Cortina 2026 και να ξεκινήσει το ταξίδι της στην Ιταλία μέχρι την Τελετή Έναρξης των Χειμερινών Ολυμπιακών Αγώνων που θα πραγματοποιηθεί στις 6 Φεβρουαρίου 2026.
Το Κέντρο Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.) Αιτωλοακαρνανίας έχει την ιδιαίτερη τιμή να ανακοινώσει τη συμμετοχή του, την Πέμπτη 26/11/2025, στη Λαμπαδηδρομία των Χειμερινών Ολυμπιακών Αγώνων MILANO CORTINA 2026 στην πόλη του Αγρινίου, σε μια χρονική στιγμή με βαθύ συμβολισμό, καθώς το έτος αυτό σηματοδοτεί και τη συμπλήρωση 200 χρόνων από την ηρωική Έξοδο του Μεσολογγίου. Με απόφαση και επιλογή της Ελληνικής Ολυμπιακής Επιτροπής (ΕΟΕ) https://www.hoc.gr/ και της Επιτροπής Ολυμπιακής Λαμπαδηδρομίας, ανάμεσα στους/ις 450 περίπου λαμπαδηδρόμους για όλη την χώρα ορίζεται και ο εκπαιδευτικός της Υπηρεσίας μας:
κ. Χαμπεσής Κωνσταντίνος κλ. ΠΕ83 Ηλεκτρολόγων, μέντορας στον Ευρωπαϊκό Κόμβο Ψηφιακής Καινοτομίας για την Ψηφιακή Διακυβέρνηση του Υπ. Ψηφιακής Διακυβέρνησης και ΤΝ - Tech Journalist Associate στο Digital World Summit Greece (D.W.S. Greece) ως επίσημη εθνική πρωτοβουλία της Ελλάδας για τη δημοκρατική διακυβέρνηση των νέων τεχνολογιών στο παγκόσμιο δίκτυο του Internet Governance Forum και υπό την αιγίδα των Ηνωμένων Εθνών, με
- τρεις υψηλές διακρίσεις σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο στον τομέα Πολιτικής Γράμματα – Τέχνες / Παιδεία – Πολιτισμός μέσα από το e-ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. για την ψηφιακή ενδυνάμωση της κοινότητας με σχετικές δράσεις μεγάλης κλίμακας και τον ψηφιακό μετασχηματισμό της δημόσιας διοίκησης με βελτίωση του διοικητικού περιβάλλοντος (2020-2025)
- εργασιακή εμπειρία στην Ο.Ε.Ο.Α. «ΑΘΗΝΑ 2004»
- εθελοντική δράση στους 2ους Παράκτιους Μεσογειακούς Αγώνες Πάτρας 2019
- συμμετοχή σε Μαραθώνιο της Αθήνας (5 km)
Στο πλαίσιο της οργάνωσης της συμμετοχής, το ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. Αιτωλοακαρνανίας, σε συνεργασία και επικοινωνία με την Ελληνική Ολυμπιακή Επιτροπή, ανακοινώνει τα στοιχεία των Συνοδών Λαμπαδηδρόμου, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα:
ΣΥΝΟΔΟΙ ΛΑΜΠΑΔΗΔΡΟΜΟΥ
κ. Ρισβάς Κ. Αθανάσιος
βραβευμένος Δάσκαλος - Σύμβουλος Ειδικής Αγωγής & Ενταξιακής Εκπαίδευσης Αιτωλοακαρνανίας, Ευρυτανίας και Λευκάδας, συνιδρυτής και Αντιπρόεδρος του Συλλόγου ΑμεΑ "Αλκυόνη" Ναυπακτίας και Δωρίδας
κα Αγοραστού Β. Ευαγγελία
Αν. Προϊσταμένη του ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. Αιτωλοακαρνανίας, κλ. ΠΕ02 Φιλολόγων, με συμβολή στην ανάπτυξη νέων δράσεων μεγάλης κλίμακας μέσα από την εφαρμοσμένη πλέον ιδέα e-ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. για την κοινότητα
κ. Διαμάντης – Παπουτσής Χρήστος
Μόνιμο Μέλος Ε.Ε.Π., κλ. ΠΕ30 Κοινωνικών Λειτουργών του ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. Αιτωλοακαρνανίας (κατόπιν κλήρωσης)
κα Σιλαίου Παρασκευή
Μόνιμο Μέλος Ε.Ε.Π., κλ. ΠΕ30 Κοινωνικών Λειτουργών του ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. Αιτωλοακαρνανίας (κατόπιν κλήρωσης)
Από την αρχαιότητα, οι Ολυμπιακοί Αγώνες ήταν παντοτινό σύμβολο ειρήνης και ελπίδας. Η συμμετοχή του ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. στη Λαμπαδηδρομία στο Αγρίνιο και στην Αιτωλοακαρνανία συνδέει την Ολυμπιακή Φλόγα, παγκόσμιο μήνυμα συναδέλφωσης και αλληλεγγύης, και το Μεσολόγγι ως έδρα της υπηρεσίας μας για την υποστήριξη των μαθητών, των οικογενειών, των σχολείων της περιοχής μας, πόλη-ορόσημο της ελευθερίας, της αυτοθυσίας και του αγώνα για ανθρώπινη αξιοπρέπεια. Ευχαριστούμε θερμά την ΕΟΕ καθώς η μεταφορά της φλόγας της συνεργασίας και της προσβασιμότητας, φωτίζει την ανάγκη για ίσες ευκαιρίες στην εκπαίδευση, στην κοινωνία και επιβεβαιώνει την κοινή μας προσπάθεια (ως δέσμευση) διαρκούς προώθησης των Ολυμπιακών Αξιών που ενισχύουν την πρόοδο της εκπαιδευτικής κοινότητας. Καλή δύναμη στο πολύτιμο έργο σας για την πατρίδα μας και τον κόσμο όλον.
Μπορείτε να δείτε παρακάτω:
H διαδρομή της Λαμπαδηδρομίας για τους Χειμερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες Milano Cortina 2026
https://www.hoc.gr/hocnews/h-diadromi-ths-lampadidromias-milano-cortina-2026/
Υποδοχή Ολυμπιακής Φλόγας στο Αγρίνιο – Χειμερινοί Ολυμπιακοί Αγώνες «MILANO CORTINA 2026»
Για πρώτη φορά στην ιστορία η ΕΟΕ παρουσιάζει εφαρμογή για την Ολυμπιακή Λαμπαδηδρομία
https://www.hoc.gr/hocnews/gia-proti-fora-sthn-istoria-h-eoe-dhmioyrgei/
Υ.ΠΑΙ.Θ.Α., 03-10-25: Χειμερινοί Ολυμπιακοί Αγώνες «Μιλάνο Κορτίνα 2026» – Olympic Winter Games “MILANO CORTINA 2026”. Τελετή Αφής της Ολυμπιακής Φλόγας στις 26 Νοεμβρίου 2025 και Τελετή Παράδοσης της Ολυμπιακής Φλόγας στις 4 Δεκεμβρίου 2025 – Σχολικές Αθλητικές Δράσεις
Ανακύκλωση ηλεκτρικών συσκευών στο 3ο Γυμνάσιο Ηλιούπολης
Στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Μείωσης Αποβλήτων, το 3ο Γυμνάσιο Ηλιούπολης σε συνεργασία με το Δήμο Ηλιούπολης πραγματοποίησε δράση ενημέρωσης και συλλογής αποβλήτων ηλεκτρικού και ηλεκτρονικού εξοπλισμού (ΑΗΗΕ), με στόχο την ευαισθητοποίηση και ενεργή συμμετοχή της σχολικής κοινότητας στη σωστή διαχείριση των απορριμμάτων αυτής της κατηγορίας.
Η δράση πραγματοποιήθηκε την Δευτέρα 24 Νοεμβρίου, στις 12:00, στον αύλειο χώρο του σχολείου μας ,στο πλαίσιο των δράσεων Ανακύκλωσης και Κυκλικής Οικονομίας, όπου τοποθετήθηκαν ειδικοί κάδοι για τη συλλογή μικρών ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών, καθώς και τόνερ και λαμπτήρων.
Παράλληλα, πραγματοποιήθηκε σύντομη ενημέρωση σχετικά με την ορθή διαχείριση και απόρριψη των παραπάνω υλικών, καθώς και τη σημασία της ανακύκλωσης και επαναχρησιμοποίησης για την προστασία του περιβάλλοντος και τη βιώσιμη ανάπτυξη.
Με τη συνεργασία όλων, ας «ενεργοποιήσουμε την αξία» που κρύβεται στα παλιά μας αντικείμενα και ας συμβάλουμε έμπρακτα στη μείωση των αποβλήτων και την προστασία του περιβάλλοντος.
4ο Δημοτικό Σχολείο Ιλίου-Μια τοιχογραφία… που ταξιδεύει με καράβι ελληνικό…
Παγκ. Ημέρα Δικαιωμάτων των Παιδιών-Μάθημα Ανθρωπιάς & Ευθύνης- 4ο Δ.Σ.Πεύκης
Ένα μάθημα ανθρωπιάς και ευθύνης
Σήμερα - Πέμπτη 20 Νοεμβρίου 2025, - η Δ τάξη τίμησε την Παγκόσμια Ημέρα Δικαιωμάτων του Παιδιού, μια ημέρα αφιερωμένη στη φωνή, την αξιοπρέπεια και την προστασία κάθε παιδιού στον κόσμο. Αφορμή στάθηκαν τα 54 άρθρα της Σύμβασης του ΟΗΕ, που υιοθετήθηκαν ομόφωνα στις 20 Νοεμβρίου 1989 και μέχρι σήμερα αποτελούν τον θεμέλιο λίθο για τη διασφάλιση ότι όλα τα παιδιά μεγαλώνουν με σεβασμό, ασφάλεια και φροντίδα.Στο κέντρο του ενδιαφέροντος των μαθητών βρέθηκε το 12ο άρθρο, που αναφέρεται στο δικαίωμα των παιδιών να προστατεύονται από απαγωγή και εκμετάλλευση. Η συζήτηση που ακολούθησε ήταν ουσιαστική, φορτισμένη από τις ειλικρινείς απορίες και την ευαισθησία των παιδιών. Με ώριμο τρόπο διερεύνησαν τι σημαίνει ασφάλεια, γιατί κάποια παιδιά του κόσμου στερούνται το αυτονόητο και πώς η κοινωνία μπορεί να τα προστατεύσει.Η συζήτηση επεκτάθηκε στις χώρες όπου τα δικαιώματα των παιδιών παραμένουν ακόμη ζητούμενο: εκεί όπου η εκπαίδευση δεν είναι δεδομένη, η υγεία δεν είναι προσβάσιμη και η παιδική εργασία συνεχίζει να στερεί το παιχνίδι, την ξεγνοιασιά και την ίδια την παιδικότητα. Μαθητές και εκπαιδευτικοί καταδικάσαμε τη σκληρή πραγματικότητα της παιδικής εκμετάλλευσης, θυμίζοντας πως κάθε παιδί αξίζει να μεγαλώνει με αγάπη και προστασία. Ως απόσταγμα όλων όσων συζητήσαμε, τα παιδιά δημιούργησαν την προσωπική τους «Κάρτα Δικαιωμάτων», αποτυπώνοντας με λόγια και χρώματα τις ανάγκες που θεωρούν ότι έχει κάθε παιδί στη Γη: ασφάλεια, φροντίδα, οικογένεια, σχολείο, υγεία, ειρήνη. Μέσα από αυτή τη δράση, αναγνώρισαν ότι τα δικαιώματα δεν είναι απλώς κανόνες σε ένα βιβλίο· είναι οι θεμέλιοι λίθοι μιας δίκαιης κοινωνίας.Η ημέρα έκλεισε με μια βαθιά αλήθεια: όταν τα παιδιά μαθαίνουν για τα δικαιώματά τους, μαθαίνουν ταυτόχρονα και για τις ευθύνες τους απέναντι στον κόσμο. Και είναι αυτή η γνώση –απλή, ζεστή, ανθρώπινη– που μπορεί να κάνει το αύριο λίγο πιο φωτεινό για όλους.
Γιατί ζητούν βοήθεια τα παιδιά και οι έφηβοι; Τα ευρήματα των Γραμμών Βοήθειας (Ιούλιος–Σεπτέμβριος 2025)
Κατά το τρίμηνο Ιουλίου–Σεπτεμβρίου 2025, οι Γραμμές Βοήθειας του δικτύου Insafe κλήθηκαν να υποστηρίξουν πάνω από 14.300 παιδιά, εφήβους και γονείς. Παρά τη μικρή μείωση σε κλήσεις λόγω της καλοκαιρινής περιόδου, τα περιστατικά που αναφέρονται παραμένουν ιδιαίτερα ανησυχητικά και αποκαλύπτουν τις πραγματικές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι νέοι στο διαδίκτυο. Cyberbullying – ο συχνότερος λόγος…
Χρησιμοποιώντας σωστά την Τεχνητή Νοημοσύνη: Πρακτικός Οδηγός για Γονείς και Παιδιά
Η τεχνητή νοημοσύνη (AI) έχει γίνει πλέον μέρος της καθημερινής ζωής των παιδιών, είτε μέσα από εφαρμογές και παιχνίδια, είτε μέσω εκπαιδευτικών εργαλείων. Αν και προσφέρει σημαντικές δυνατότητες, η χρήση της χωρίς τη σωστή καθοδήγηση μπορεί να οδηγήσει σε παραπληροφόρηση, σύγχυση και συναισθηματική ανασφάλεια. Σε αυτό το άρθρο, εξετάζουμε τους κινδύνους που μπορεί να προκύψουν από την αλόγιστη…
Ψηφιακό Παιχνίδι και Συναισθηματική Ασφάλεια: Οδηγός για Γονείς σχετικά με το “Steal a Brainrot”
Τα ψηφιακά παιχνίδια έχουν γίνει αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας των παιδιών. Αν και προσφέρουν διασκέδαση και δημιουργικότητα, ορισμένα από αυτά ενδέχεται να επηρεάζουν βαθύτερα τη συναισθηματική τους κατάσταση. Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι το παιχνίδι Steal a Brainrot στο Roblox, το οποίο κυκλοφόρησε στην αγορά στις 16 Μαΐου 2025. Αυτός ο οδηγός απευθύνεται σε γονείς και φροντιστές…
4ο Δ.Σ.Πεύκης- Δράση Πρόληψης Σχ.Εκφοβισμού / Αδελφοποίηση Α & ΣΤ Τάξης
Μικροί και μεγάλοι… ένα παζλ!
Οι Α΄ και Στ΄ τάξεις του 4ου Δ.Σ.Πεύκης ένωσαν τα χέρια και τις καρδιές τους, δημιουργώντας ένα μοναδικό παζλ γεμάτο χρώματα, πρόσωπα και όνειρα. Κάθε κομμάτι ξεχωριστό, κάθε παιδί μοναδικό—κι όμως, όταν ενώνονται, σχηματίζουν μια υπέροχη εικόνα συνεργασίας, στήριξης και χαράς. Με την αδελφοποίηση αυτή, οι «μεγάλοι» έγιναν οδηγοί και φίλοι των «μικρών», αποδεικνύοντας πως είμαστε όλοι κομμάτια του ίδιου παζλ. Μοιράστηκαν εμπειρίες, χαμόγελα και αγκαλιές. Στο σχολείο μας καλλιεργούμε καθημερινά τις κοινωνικές και συναισθηματικές δεξιότητες των παιδιών, μαθαίνοντάς τους να συνεργάζονται, να στηρίζουν και να σέβονται ο ένας τον άλλον.
https://drive.google.com/file/d/1crLGifa2a_DkF_jaYHUXqgH3dOTGmiTt/view?usp=drive_web
Οργάνωση συνεδρίου της σύμπραξης MVP πέντε Ευρωπαϊκών σχολείων από το 2ο Πειραματικό Γενικό Λύκειο Καλαμαριάς & υποδοχή αντιπροσωπειών.
Το 2ο Πειραματικό Γενικό Λύκειο Καλαμαριάς οργάνωσε το συνέδριο της σύμπραξης MVP πέντε Ευρωπαϊκών σχολείων, με τίτλο «Active Citizenship & Democratic Culture” – AC/DC στο πλαίσιο του διαπιστευμένου σχεδίου Erasmus+ KA121 που υλοποιεί το σχολείο μας κατά το έτος 2025-26. Το συνέδριο πραγματοποιήθηκε στο διάστημα 17 έως 21 Νοεμβρίου 2025, με τη συμμετοχή 4 αντιπροσωπειών από μαθητές/μαθήτριες και εκπαιδευτικούς των Ευρωπαϊκών σχολείων μελών του δικτύου, από Ιταλία, Ισπανία, Πορτογαλία και Τουρκία.
Κεντρικό θέμα των εργασιών αποτέλεσε η ενεργός πολιτειότητα και η ανάπτυξη δημοκρατικής κουλτούρας, με τη συμμετοχή σε δημοκρατικές διαδικασίες και αποφάσεις. Οι μαθητές/μαθήτριες και εκπαιδευτικοί συμμετείχαν σε διάφορα εργαστήρια που είχαν ως στόχο την αποτύπωση και ανάδειξη των αξιών, των δικαιωμάτων και υποχρεώσεων σε μια δημοκρατική Ευρώπη, την ανάπτυξη και ενίσχυση της κριτικής σκέψης, τις στάσεις που υιοθετούνται απέναντι στο ρατσισμό και τη ρητορική μίσους, καθώς και τη σημασία της συμμετοχής στο δημοκρατικό βίο και τις δημοκρατικές διαδικασίες.
Πέρα από τα παραπάνω εργαστήρια, οργανώθηκαν και πραγματοποιήθηκαν εξωσχολικές δραστηριότητες για μαθητές/μαθήτριες και εκπαιδευτικούς, όπως η ξενάγηση στα κυριότερα ιστορικά μνημεία και σημεία της πόλης της Θεσσαλονίκης μέσω παιγνιδιού για φορητές συσκευές που δημιούργησε το σχολείο μας, γνωριμία με την Καλαμαριά και την ιστορία της, επίσκεψη στους βασιλικούς τάφους των Αιγών στη Βεργίνα, και πεζοπορία στο φαράγγι του Ενιπέα στο Λιτόχωρο.
Τα σχολεία που συμμετείχαν στο συνέδριο ήταν:
- Liceo Rambaldi Valeriani e Alessandro da Imola, Italy
- IES Miguel Catalan, Zaragoza, Spain
- Escola Básica e Secundária Dr. Ângelo Augusto da Silva, Funchal (Madeira), Portugal
- Sema Karhan Anadoly Lisesi, Torbali, Izmir, Turkey
- 2o Πειραματικό Γενικό Λύκειο Καλαμαριάς, Θεσσαλονίκη, Ελλάδα
και εκπροσωπήθηκαν από 2 συνοδούς εκπαιδευτικούς και 4 ή 5 μαθητές/μαθήτριες.
Το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο παρουσίασε τη νέα «Ηλεκτρονική Σχολική Τάξη (η-τάξη)» (eClass) σε χιλιάδες εκπαιδευτικούς
Με ιδιαίτερα μεγάλη συμμετοχή εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από όλη την Ελλάδα πραγματοποιήθηκε διαδικτυακή ενημερωτική και επιμορφωτική εκδήλωση με τίτλο: «Η Ηλεκτρονική Σχολική Τάξη (η-τάξη) του ΠΣΔ αλλάζει! – Όλα όσα χρειάζεται να γνωρίζουν οι εκπαιδευτικοί», την Τετάρτη 5 Νοεμβρίου 2025.
Η εκδήλωση είχε ως στόχο να παρουσιάσει τη νέα, ανανεωμένη «Ηλεκτρονική Σχολική Τάξη (η-τάξη)» του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου (ΠΣΔ), η οποία προσφέρει:
- πιο σύγχρονο και φιλικό περιβάλλον εργασίας,
- ευκολότερη πλοήγηση και οργάνωση μαθημάτων,
- νέους τύπους διαδραστικών ασκήσεων και ερωτήσεων αξιολόγησης,
- ενισχυμένες δυνατότητες αξιοποίησης εργαλείων H5P από μαθητές και εκπαιδευτικούς,
- υποστήριξη για την υλοποίηση της ανεστραμμένης τάξης (flipped classroom), καθώς και
- νέες λειτουργίες που αξιοποιούν την Τεχνητή Νοημοσύνη για την οργάνωση και προετοιμασία των ψηφιακών μαθημάτων.
Στο πρόγραμμα της εκδήλωσης, μετά τους χαιρετισμούς του κ. Μανώλη Κουσλόγλου, Συμβούλου Εκπαίδευσης Φυσικών Επιστημών, και του κ. Μιχάλη Παρασκευά, Καθηγητή Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, αντιπροέδρου του ΙΤΥΕ «Διόφαντος» και συντονιστή του ΠΣΔ, ακολούθησε σειρά εισηγήσεων από τα μέλη της ομάδας ανάπτυξης Open eClass του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ). Παρουσιάστηκαν:
- Η εξέλιξη της ελληνικής πλατφόρμας Open eClass στην εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης,
- Πρακτικά «tips and tricks» για τη νέα «η-τάξη» (eClass),
- Σενάριο δημιουργίας διαδραστικού περιεχομένου από μαθητές,
- Οι νέες μορφές ερωτήσεων αξιολόγησης στη νέα «η-τάξη» (eClass), και
- Ενδεικτικά παιδαγωγικά σενάρια για την υλοποίηση της ανεστραμμένης τάξης (flipped classroom) μέσω της πλατφόρμας «η-τάξη» (eClass).
Η ανταπόκριση της εκπαιδευτικής κοινότητας ήταν εντυπωσιακή: Περισσότεροι από 11.000 εκπαιδευτικοί παρακολούθησαν την εκδήλωση και έχουν ήδη παραλάβει τη βεβαίωση συμμετοχής τους, μετά και την υποβολή της αξιολόγησης της εκδήλωσης.
Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης δόθηκε η δυνατότητα υποβολής ερωτημάτων μέσω ειδικής φόρμας. Πολλές ερωτήσεις απαντήθηκαν ζωντανά από τους εισηγητές, ενώ οι υπόλοιπες θα απαντηθούν γραπτά και θα αναρτηθούν σύντομα στο https://eclass.sch.gr/faq.html
Η μαγνητοσκόπηση της εκδήλωσης είναι διαθέσιμη μέσω της υπηρεσίας Video/ΠΣΔ (video.sch.gr) σε δύο μέρη: Μέρος Α’ και Μέρος Β’.
Οι παρουσιάσεις των ομιλητών είναι διαθέσιμες ΕΔΩ.
Από την αξιολόγηση της εκδήλωσης, στην οποία συμμετείχαν 11.020 εκπαιδευτικοί, προκύπτουν τα ακόλουθα συμπεράσματα:
- Εξαιρετικά υψηλή συνολική ικανοποίηση: Άνω του 95% των συμμετεχόντων δηλώνει ικανοποιημένο έως πλήρως ικανοποιημένο από την εκδήλωση, με θετικές αξιολογήσεις και για το περιεχόμενο και για τη διάρκειά της.
- Άρτια οργάνωση, εισηγητές και τεχνική υποστήριξη: Οργάνωση, συντονισμός, σαφήνεια/ μεταδοτικότητα των εισηγητών και διαδικτυακή μετάδοση (Webex/streaming) συγκεντρώνουν ποσοστά θετικών απαντήσεων που αγγίζουν το 98%.
- Ισχυρή ανταπόκριση στο περιεχόμενο και στους στόχους της εκδήλωσης: Οι συμμετέχοντες αξιολόγησαν το περιεχόμενο ως ιδιαίτερα ενδιαφέρον και δήλωσαν σε ποσοστό άνω του 90% ότι η εκδήλωση πέτυχε τον στόχο της ενημέρωσης για την ανανεωμένη Ηλεκτρονική Σχολική Τάξη και τις νέες μορφές ερωτήσεων αξιολόγησης.
- Υψηλή αξία των πρακτικών στοιχείων: Οι ενότητες με πρακτικές συμβουλές (“Tips & Tricks”) και το σενάριο για το διαδραστικό περιεχόμενο από τους μαθητές έδειξαν ότι οι εκπαιδευτικοί αποζητούν και αξιοποιούν άμεσα εφαρμόσιμες ιδέες, με περίπου 3 στους 4 να θεωρούν τα σενάρια εφαρμόσιμα στην τάξη τους.
- Ανάγκη συνέχειας σε Ανεστραμμένη Μάθηση και υποστηρικτικές δράσεις: Αν και ένα σημαντικό ποσοστό εκπαιδευτικών νιώθει πιο έτοιμο να εφαρμόσει Flipped Learning, πάνω από τους μισούς δηλώνουν ότι χρειάζονται πρόσθετη υποστήριξη, αναδεικνύοντας την ανάγκη για επόμενους κύκλους επιμόρφωσης, εργαστήρια και συνοδευτικό υλικό.
Η εκδήλωση διοργανώθηκε από το ΙΤΥΕ «Διόφαντος» (Συντονιστής Φορέας του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου - ΠΣΔ), σε συνεργασία με την ομάδα ανάπτυξης της πλατφόρμας eClass του ΕΚΠΑ και τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης Φυσικών Επιστημών κ. Μανώλη Κουσλόγλου.
Για την κάλυψη του ιδιαίτερα αυξημένου ενδιαφέροντος των εκπαιδευτικών, οι διοργανωτές δεσμεύονται να σχεδιάσουν και να υλοποιήσουν ανάλογες ενημερωτικές και επιμορφωτικές δράσεις στο άμεσο μέλλον.
Οι διοργανωτές εκφράζουν τις θερμές τους ευχαριστίες προς την εταιρεία Cisco για τη δωρεάν διάθεση του περιβάλλοντος Webex Webinars, που συνέβαλε καθοριστικά στην υποστήριξη του πολύ μεγάλου αριθμού συμμετεχόντων.
Μαθητικό Συνέδριο «Κλιματική Εκπαίδευση για την Κλιματική Ανθεκτικότητα» – 8ο Δ.Σ Κηφισιάς
Το 8ο Δ.Σ. Κηφισιάς, το 2ο και 3ο Δ.Σ. Ν. Ερυθραίας, καθώς και το 7ο Δ.Σ. Ν. Φιλαδέλφειας, συμμετείχαν στο Μαθητικό Συνέδριο που διοργάνωσε το 2ο ΓΕΛ Κηφισιάς στις 8-9/11, παρουσία μαθητών Λυκείων, εκπαιδευτικών, εκπροσώπων της επιστημονικής κοινότητας, της Πολιτείας, της τοπικής Αυτοδιοίκησης, της επιχειρηματικότητας, αλλά και πολιτών. Το Μαθητικό αυτό Συνέδριο αποτέλεσε την αυλαία της 2ης Κλιματικής Εβδομάδας Κηφισιάς 2025, μια πρωτοβουλία του Δήμου Κηφισιάς σε συνεργασία με το Πράσινο Ταμείο, που μετέτρεψε την Κηφισιά σε κέντρο γνώσης, δράσης και συνεργασίας για το περιβάλλον.
Οι εκπαιδευτικοί Ειρήνη Παπαδοπετράκη, Γεωργία Λάσκαρη, Ιωάννης Μακρής και Σταυρούλα Σκιαδά, παρουσίασαν πώς οι μαθητές των τεσσάρων Δημοτικών Σχολείων ένωσαν τις δυνάμεις τους σε ένα Πάρκο Τσέπης στη γειτονιά τους. Το μικρό αυτό πάρκο είναι ένα ζωντανό παράδειγμα της μαθητικής πρωτοβουλίας και της βιωματικής εκπαίδευσης στην πράξη!
Στην εκδήλωση συμμετείχαν ο Υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ Παύλος Μαρινάκης και η Υπουργός Εργασίας & Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, επισημαίνοντας τη σημασία της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης και της συνεργασίας σχολείων, πολιτείας και τοπικής αυτοδιοίκησης.
Μαθητές, εκπαιδευτικοί και επιστήμονες έστειλαν το πιο δυνατό μήνυμα:
Η νέα γενιά είναι η κινητήρια δύναμη για ένα βιώσιμο και ανθεκτικό μέλλον!
#ΚλιματικήΕβδομάδαΚηφισιάς #ΚλιματικήΑνθεκτικότητα #ΒιώσιμηΠόλη #ΝέαΓενιά #Κηφισιά #Περιβάλλον #educationforclimate
Κάλεσμα για Παρουσιάσεις: Το MoodleMoot Greece 2025 στις 13 Δεκεμβρίου 2025 στην Πάτρα!
Ο Οργανισμός Ανοιχτών Τεχνολογιών και το ΙΤΥΕ Διόφαντος διοργανώνουν στις 13 Δεκεμβρίου 2025 το 9ο Συνέδριο MoodleMoot και καλούν όλους τους ενδιαφερόμενους να υποβάλουν τις προτάσεις τους έως τις 7 Δεκεμβρίου 2025 στο https://pretalx.ellak.gr/moodlemoot-2025/cfp.
Το Συνέδριο θα πραγματοποιηθεί φέτος δια ζώσης, στο Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων “Διόφαντος” ( Ν. Καζαντζάκη, Πανεπιστημιούπολη Πατρών)
Το Moodle είναι ένα λογισμικό ανοιχτού κώδικα και η πιο διαδεδομένη πλατφόρμα εικονικού περιβάλλοντος μάθησης (Virtual learning environment-VLE), που χρησιμοποιείται σήμερα από 120 εκατομμύρια και πλέον χρήστες. Πέρα από τη εκτεταμένη χρήση του σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, το Moodle χρησιμοποιείται από πολλές μεγάλες εταιρείες παγκοσμίως για την εκπαίδευση προσωπικού και την εκπαίδευση και υποστήριξη πελατών.
Σκοπός του Συνεδρίου MoodleMoot είναι να προωθήσει τον γόνιμο και δημιουργικό διάλογο στην εκπαιδευτική κοινότητα για τη χρήση του Moodle, να αναδείξει καλές πρακτικές χρήσης του στην Ελλάδα και στην Κύπρο, καθώς και να παρουσιαστούν καινοτόμες χρήσεις λειτουργιών του Moodle στην Ελλάδα, στην Κύπρο και διεθνώς
Θεματικές ενότητες MoodleMoot
- Τεχνητή νοημοσύνη και LMS
- Καλές πρακτικές χρήσης του Moodle στην Πρωτοβάθμια-Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
- Καλές πρακτικές χρήσης του Moodle στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση
- Καλές πρακτικές χρήσης του Moodle σε εταιρικό περιβάλλον
- Mobile Learning
- LMS ανοιχτού κώδικα
- Learning analytics
- Gamification στο Moodle
- Διαχείριση και ανάπτυξη του Moodle
- Επεκτάσεις και διασύνδεση με άλλες πλατφόρμες
Το συνέδριο απευθύνεται σε:
- Εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
- Μέλη της Ακαδημαϊκής-Ερευνητικής Κοινότητας
- Ερευνητές της Εκπαίδευσης
- Εκπαιδευτές Ενηλίκων
- Εταιρείες και οργανισμούς του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα που χρησιμοποιούν το Moodle.
Υποβολή Εργασιών
Η καταληκτική ημερομηνία υποβολής προτάσεων παρουσιάσεων είναι η 7η Δεκεμβρίου 2025.
Η φόρμα υποβολής των εργασιών είναι διαθέσιμη στο https://pretalx.ellak.gr/moodlemoot-2025/cfp
Εγγραφή Παρακολούθησης
Η παρακολούθηση του συνεδρίου είναι δωρεάν.
Εγγραφείτε στο https://moodlemoot.ellak.gr/register-2025/
Δείτε τον ιστότοπο του MoodleMoot GR στοhttps://moodlemoot.ellak.gr/
Άμεση δημιουργία μαθητικού ιστολογίου με ένα κλικ στην πλατφόρμα blogs.sch.gr
Σας ενημερώνουμε ότι στην υπηρεσία blogs.sch.gr έχει ενεργοποιηθεί νέα, ιδιαίτερα απλοποιημένη διαδικασία δημιουργίας προσωπικού μαθητικού ιστολογίου.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες μπορούν πλέον να αποκτήσουν ιστολόγιό άμεσα με το πάτημα ενός κουμπιού.
Βήματα που ακολουθεί ο/η μαθητής/τρια:
- Ο/η μαθητής/τρια συνδέεται στο https://blogs.sch.gr με τους προσωπικούς του/της κωδικούς του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου.
- Στην κεντρική σελίδα εμφανίζεται γαλάζιο πλαίσιο με την ένδειξη «Δεν έχετε ακόμη ιστολόγιο!» και το κουμπί «Δημιούργησε το Ιστολόγιο μου».
- Ο/η μαθητής/τρια πατάει το κουμπί. Η δημιουργία ολοκληρώνεται αυτόματα σε λίγα δευτερόλεπτα.
- Εμφανίζεται πράσινο πλαίσιο που περιέχει το URL του νέου ιστολογίου καθώς και άμεση πρόσβαση στον Πίνακα Ελέγχου και στην Προβολή Ιστολογίου.
- Ταυτόχρονα αποστέλλεται στον/ην μαθητή/τρια ενημερωτικό μήνυμα με τις απαραίτητες οδηγίες.
Αναλυτικές οδηγίες θα βρείτε: https://blogs.sch.gr/blogs_manual/studentblog/
Η νέα διαδικασία δίνει τη δυνατότητα στους/στις μαθητές/τριες να αποκτούν αυτόνομα και πολύ γρήγορα το δικό τους ιστολόγιο για να δημοσιεύουν εργασίες, projects και δημιουργίες τους.
Εικονικές επισκέψεις πειράματος ΑΤLAS στον επιταχυντή LHC του CERN
Σας ενημερώνουμε ότι θα πραγματοποιηθούν 8 συνολικά εικονικές επισκέψεις στις υπόγειες εγκαταστάσεις του πειράματος ΑΤΛΑΣ στον επιταχυντή LHC του CERN για την περίοδο 08/12/25-20/02/26, που θα είναι προσβάσιμος ο ανιχνευτής ΑΤΛΑΣ. Φέτος, αυτή η περίοδος θα έχει μικρή διάρκεια, διότι το καλοκαίρι του 2026 θα σταματήσει ο επιταχυντής LHC για περίπου 4 χρόνια, οπότε θα λάβουν χώρα μεγάλης κλίμακας αναβαθμίσεις.
Οι επισκέψεις θα είναι διάρκειας μιας ώρας, μέσω σύνδεσης με την πλατφόρμα ΖΟΟΜ στις ημερομηνίες και ώρες που αναφέρονται παρακάτω και απευθύνονται σε μαθητές/εκπαιδευτικούς Λυκείου και Γυμνασίου:
Τετάρτη 17/12/25, 08.30 ώρα Ελλάδος
Παρασκευή 09/01/26, 08.30 ώρα Ελλάδος
Πέμπτη 15/01/26, 08.30 ώρα Ελλάδος
Δευτέρα 19/01/26, 09.00 ώρα Ελλάδος
Τρίτη 27/01/26, 08.30 ώρα Ελλάδος
Παρασκευή 06/02/26, 08.30 ώρα Ελλάδος
Δευτέρα 09/02/26, 08.30 ώρα Ελλάδος
Τρίτη 17/02/26, 08.30 ώρα Ελλάδος
Σε περίπτωση ενδιαφέροντος παρακαλείστε, όπως συμπληρώσετε την φόρμα: https://forms.gle/Ad4dsqLbzTMebFML9 .
Όλα τα αιτήματα θα γίνουν δεκτά και οι σύνδεσμοι ΖΟΟΜ θα σταλούν 1-2 μέρες πριν από την ξενάγηση και μπορούν να λάβουν χώρα πολλαπλές συνδέσεις. Λόγω της σύντομης διάρκειας της εικονικής επίσκεψης δεν θα υπάρξει η δυνατότητα επίλυσης μονομερών τεχνικών προβλημάτων και ως εκ τούτου συστήνεται η έγκαιρη σύνδεσή σας.
Σε περίπτωση ενδιαφέροντος μαθητών/εκπαιδευτικών που δεν εμπίπτουν στην προαναφερθείσα κατηγορία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Νηπιαγωγεία και Δημοτικά), παρακαλείστε, όπως συμπληρώσετε την φόρμα: https://forms.gle/3F6cbjrJaXBrgYoN7, ώστε να εξεταστεί το ενδεχόμενο να σας προταθεί κάποια άλλη πιο προσαρμοσμένη εικονική επίσκεψη, όπως και στον προηγούμενο κύκλο διαδικτυακών επισκέψεων.
Οι διαδικτυακές ξεναγήσεις θα πραγματοποιηθούν στην Ελληνική γλώσσα.
Ο αριθμός συμμετεχόντων (μαθητών και εκπαιδευτικών) ζητείται για στατιστικούς λόγους, ενώ ο λόγος της επίσκεψης απαιτείται από το πείραμα ΑΤΛΑΣ (ένα μικρό κείμενο στα αγγλικά που ενδεχομένως αναρτηθεί στην επίσημη ιστοσελίδα του πειράματος).
Ευγενία (Τζένη) Τσιτοπούλου - Χριστοδουλίδη
Φυσικός, Υπεύθυνη Science on Stage – Greece
e-mail: etsitop@otenet.gr
http://etsito.mysch.gr/ και http://www.science-on-stage.eu
Facebook: sonsgreece και στο: https://www.youtube.com/@sonsgreece
4ο Δημοτικό Σχολείο Πεύκης-Παγκόσμια Ημέρα Καλοσύνης 13-11-25
Στις 13 Νοεμβρίου με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Καλοσύνης, η Δ’ τάξη μετατράπηκε σε έναν μικρό πυρήνα ανθρωπιάς, προβληματισμού και συγκίνησης. Οι μαθητές/τριες της Δ τάξης , με την καθαρότητα και τη σοφία που μόνο η παιδική ματιά μπορεί να προσφέρει, κλήθηκαν να αναλογιστούν γιατί χρειάζεται να υπάρχει μια παγκόσμια ημέρα αφιερωμένη σε κάτι τόσο αυτονόητο, τόσο βαθιά ανθρώπινο: την καλοσύνη.
Η συζήτηση άνοιξε δρόμους σκέψης που μας άγγιξαν όλους. Οι μαθητές/τριες παρατήρησαν πως οι άνθρωποι, στην ουσία τους, δεν είναι κακοί∙ είναι συχνά αγχωμένοι, κουρασμένοι, πληγωμένοι ή ανασφαλείς. Κι έτσι, η καλοσύνη δεν λείπει επειδή δεν υπάρχει μέσα μας, αλλά επειδή καμιά φορά ξεχνιέται πίσω από τις δυσκολίες της καθημερινότητας. Μια παραδοχή τόσο απλή και ταυτόχρονα τόσο βαθιά. Παρακολουθώντας σχετικά βίντεο και γνωστά αποφθέγματα επιφανών προσωπικοτήτων, οι μαθητές/τριες της Δ τάξης κατέληξαν σε μια αλήθεια που φωτίζει: η καλοσύνη επιστρέφει πάντα σε αυτόν που τη δίνει. «Γεμίζει το κουβαδάκι μας», όπως είπαν, χαρίζοντάς μας χαρά, πληρότητα και την επιθυμία να συνεχίσουμε να προσφέρουμε.
Σε μια όμορφη στιγμή προσωπικής ενδοσκόπησης, κάθε μαθητής/τρια κατέγραψε μια καλή πράξη που επιθυμεί να κάνει και μία καλή πράξη που δέχτηκε πρόσφατα. Οι μικρές αυτές παραδοχές έγιναν γέφυρες εμπιστοσύνης και αποδείξεις ότι η καλοσύνη δεν είναι θεωρία∙ είναι πράξη, ανάσα, επιλογή. Η δράση ολοκληρώθηκε με τη δημιουργία του «Κύκλου Καλοσύνης», μια ομαδική αναπαράσταση της δύναμης που έχει η καλή πράξη όταν μοιράζεται. Και για να γίνει η καλοσύνη παιχνίδι, χαρά και καθημερινή στάση ζωής, οι μαθητές/τριες συμμετείχαν στο διαδραστικό παιχνίδι «Bingo με χριστουγεννιάτικο πνεύμα», που τους ενθαρρύνει να διαδώσουν καλές πράξεις μέσα και έξω από το σχολείο.
Σε μια εποχή που συχνά μας δοκιμάζει, οι μαθητές μάς υπενθύμισαν κάτι πολύτιμο: η καλοσύνη υπάρχει. Ζει μέσα σε κάθε άνθρωπο. Κι όταν της δίνουμε χώρο, μπορεί να αλλάξει όχι μόνο τη δική μας ημέρα, αλλά και τον κόσμο γύρω μας.
Το 1ο Δημοτικό Σχολείο Ιτέας στην Κρακοβία – ERASMUS+ΚΑ210
7ο Πανελλήνιο Γλωσσολογικό Συνέδριο «ΤΖΑΡΤΖΑΝΕΙΑ 2025»
Από τις θεσμικές αλλαγές στην εκπαιδευτική πράξη: Υποστηρίζοντας την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών στα γλωσσικά μαθήματα
ΤΥΡΝΑΒΟΣ, 28 & 29 Νοεμβρίου 2025
Δημοτικό Θέατρο Τυρνάβου & 1ο Γυμνάσιο Τυρνάβου «Αχιλλέας Τζάρτζανος»
Το Πανελλήνιο Γλωσσολογικό Συνέδριο «ΤΖΑΡΤΖΑΝΕΙΑ 2025» διοργανώνεται για έβδομη φορά στον Τύρναβο, τη γενέτειρα του Αχιλλέα Τζάρτζανου, και φιλοδοξεί να αποτελέσει ένα βήμα διαλόγου απέναντι στις σύγχρονες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που διδάσκουν γλωσσικά μαθήματα.
Το Συνέδριο εστιάζει σε κρίσιμες θεματικές που αφορούν άμεσα την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών των γλωσσικών μαθημάτων, όπως τα Προγράμματα Σπουδών, η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου, η αξιοποίηση ψηφιακών τεχνολογιών/εργαλείων, οι Πολυγραμματισμοί, οι πολυπολιτισμικές τάξεις και η πολυγλωσσία, η δημιουργία εκπαιδευτικού γλωσσικού υλικού και οι κοινότητες διδακτικών πρακτικών.
Παράλληλα με τις εισηγήσεις από μέλη της εκπαιδευτικής και ακαδημαϊκής κοινότητας, στο πλαίσιο του συνεδρίου θα πραγματοποιηθεί συζήτηση (στρογγυλό τραπέζι) με θέμα τις «Λογικές top-down vs. bottom-up για την υποστήριξη των εκπαιδευτικών στη διδασκαλία των γλωσσικών μαθημάτων» και δύο εργαστήρια (workshops) που αφορούν (1) την αξιοποίηση των Γλωσσικών Τοπίων στην εκπαίδευση και (2) νέο εκπαιδευτικό υλικό για το μάθημα της νέας ελληνικής γλώσσας στο Γυμνάσιο. Τέλος, στη θεματική έκθεση με τίτλο «Εμπειρίες επιμόρφωσης: H φωνή των εκπαιδευτικών» αποτυπώνονται βιώματα, απόψεις και συναισθήματα εκπαιδευτικών από τη συμμετοχή τους σε διαδικασίες επιμόρφωσης, μέσω δημιουργικών μορφών έκφρασης.
Η διοργάνωση γίνεται με τη συνεργασία του Δήμου Τυρνάβου, της Περιφέρειας Θεσσαλίας, του Συνδέσμου Φιλολόγων ν. Λάρισας και του Εργαστηρίου Μελέτης, Διδασκαλίας και Διάδοσης Ελληνικής Γλώσσας και Πολυγλωσσίας (ΕΜΔΔΕΓΠ) του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.
Η συμμετοχή στο συνέδριο είναι δωρεάν και θα δοθούν βεβαιώσεις παρακολούθησης.
Για περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να επισκεφτείτε την επίσημη ιστοσελίδα του Συνεδρίου, https://tzartzaneia.tirnavos.gr
Ενημέρωση για τις στρατιωτικέρς σχολές στο 8ο ΓΕΛ Τρικάλων
Ενημέρωση για τις Στρατιωτικές Σχολές στο 8ο ΓΕΛ Τρικάλων
Την Παρασκευή 24 Οκτωβρίου 2025, πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας ενημέρωση για τις Στρατιωτικές Σχολές Υπαξιωματικών (ΣΜΥ) και τη Στρατιωτική Σχολή Ευελπίδων (ΣΣΕ), με τη συμμετοχή των μαθητών και μαθητριών όλων των τάξεων του 8ου ΓΕΛ Τρικάλων. Την παρουσίαση πραγματοποίησαν εκπρόσωποι των Ενόπλων Δυνάμεων, οι οποίοι ενημέρωσαν τους μαθητές σχετικά με:
- τη δομή και τη λειτουργία των στρατιωτικών σχολών,
- τις επαγγελματικές προοπτικές μετά την αποφοίτηση,
- την καθημερινότητα των σπουδαστών στις σχολές,
- καθώς και την χειμερινή/θερινή διαβίωση.
Η θερινή και χειμερινή διαβίωση της Σχολής Μονίμων Υπαξιωματικών (ΣΜΥ) αφορά ετήσιες εκπαιδεύσεις με διαφορετικούς στόχους και περιεχόμενο, ανάλογα με την εποχή. Η θερινή εκπαίδευση γίνεται συνήθως στο Λιτόχωρο και επικεντρώνεται σε επιχειρησιακά και ειδικά αντικείμενα, ενώ η χειμερινή, που πραγματοποιείται στο Περτούλι, εστιάζει σε τεχνικές επιβίωσης και εκπαίδευση υπό αντίξοες καιρικές συνθήκες.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον, έθεσαν ερωτήσεις και ενημερώθηκαν αναλυτικά για τις δυνατότητες που προσφέρουν οι στρατιωτικές σχολές σε νέους και νέες που επιθυμούν να ακολουθήσουν σταδιοδρομία στις Ένοπλες Δυνάμεις.
Ευχαριστούμε θερμά τους ομιλητές για την εξαιρετική παρουσίαση και τους μαθητές και τις μαθήτριές μας για τη συμμετοχή και το ενδιαφέρον τους. Αποστόλου Μαριάννα, MSc, M.A, ΠΕ05, Πολιτισμολόγος, Δ/ντρια του 8ου ΓΕΛ Τρικάλων, Μεταπτυχιακή Φοιτήτρια, Πρόεδρος του Συλλόγου "Ε.ΠΟ.Σ" ΚρηνίτσαςΣτο ΚΕ.ΠΕ.Α Ελασσόνας – Κισσάβου – Μαυροβουνίου οι μαθητές/τριες του 8ου ΓΕΛ Τρικάλων
Με ιδιαίτερη χαρά δεχτήκαμε την επιλογή του σχολείου μας για υλοποίηση στον Κίσσαβο του Περιβαλλοντικού Προγράμματος του ΚΕ.ΠΕ.Α Ελασσόνας – Κισσάβου – Μαυροβουνίου. Ο Σύλλογος Διδασκόντων αφού έλαβε υπόψη το έγγραφο 136/19-09-2025 του Κ.Ε.ΠΕ.Α. Ελασσόνας με θέμα: Επισκέψεις σχολικών μονάδων Περιφέρειας Θεσσαλίας στο ΚΕΠΕΑ Ελασσόνας (Φθινόπωρο 2025 ) και τον προγραμματισμό του Κ.Ε.ΠΕ.Α. Κισσάβου Ελασσόνας αποφάσισε ομόφωνα να συμμετέχει η Β΄ Τάξη Λυκείου.
Στις 8:00 αναχώρησε το λεωφορείο του πρακτορείου Meteora Tours από το σχολείο και στις 10:00 μας υποδέχτηκε ο κ. Κων/νος Σπανός φτάσαμε στο Μεγαλόβρυσο, στην Νιβόλιανη αλλιώς, που κατέχει ξεχωριστή θέση ανάμεσα στους οικισμούς του Κισσάβου. Η παλαιότερη ονομασία σημαίνει, σε ελεύθερη μετάφραση, «ουράνια πόλη», ενώ η ελληνική ονομασία αποτελεί σαφώς παραπομπή στο άφθονο νερό που έτρεχε από 25 πηγές, των οποίων μαρτυρίες είναι οι πολλές βρύσες που υπάρχουν στο χωριό, έστω κι αν κάμποσες στέρεψαν. Από την άλλη, ο «ουράνιος» χαρακτήρας του χωριού, όπως τόνισε ο κ. Σπανός που αποτελεί παραδοσιακό οικισμό με πανέμορφα σπίτια και αρχοντικά και κυρίαρχο υλικό την πέτρα, δικαιολογείται από την θέα που έχει ο επισκέπτης της περιοχής, όταν στρέφει το βλέμμα του προς τα πάνω: το χωριό είναι χτισμένο τόσο ψηλά που αγγίζει τον ουρανό. Επισκεφτήκαμε το Δημοτικό σχολείο όπου μας ξενάγησε ο Πρόεδρος της Τοπικής Κοινότητας και στη συνέχεια ο κ. Σπανός ενημέρωσε τους μαθητές τις μαθήτριες για τα Δασικά Οικοσυστήματα του Κισσάβου (Όσσας).
Ύψος: 1.978 μ. – ανάμεσα στον Όλυμπο και το Αιγαίο
Περιοχή: Νομός Λάρισας – Δίκτυο Natura 2000 (GR1420003)
Φυσικό Περιβάλλον:
Πλούσια δασική βλάστηση: οξιές, δρύες, καστανιές, έλατα, αρωματικά φυτά
Μεγάλη βιοποικιλότητα και σπάνια είδη χλωρίδας και πανίδας
Υψηλή αισθητική αξία: καταρράκτες, πηγές, θέα στο Αιγαίο
Τυπικό δασικό οικοσύστημα με ζώνες βλάστησης από το μεσογειακό στο ορεινό
- Προσφέρει οικολογικές υπηρεσίες, αναψυχή, περιβαλλοντική εκπαίδευση
- Πρότυπο για προστασία, διαχείριση και ήπια ανάπτυξη
Έγινε τοιουτοτρόπως η εισαγωγή των μαθητών στο πρόγραμμα, η παρουσίαση της περιοχής όπου ακολούθησε η εργασία πεδίου (εντοπισμός στο χάρτη, ιστορικά – μυθολογικά στοιχεία κλπ.) με βάση τους στόχους που είχαν τεθεί. Οι μαθητές /τριες κατεβαίνοντας το μονοπάτι από το Μεγαλόβρυσο στην Αγιά συγκέντρωσαν υλικό. Παρατήρησαν και φωτογράφησαν. Έμαθαν ότι:
Ο Κίσσαβος αποτελεί έναν “τεράστιο βοτανικό κήπο” με αφθονία και ποικιλία φυτικών ειδών. Στο βουνό συναντώνται όλες οι κύριες ζώνες βλάστησης της Ελλάδας, προσφέροντας άριστο πεδίο για παρατήρηση οικολογικών βαθμίδων:
Συνάντησαν
- Χαμηλά: αείφυλλα-πλατύφυλλα (αριές, κουτσουπιές, κουμαριές, ρείκια, θυμάρι, ρίγανη)
- Μεσαία υψόμετρα: δρυς καστανιές, φλαμουριές, φράξοι, σφενδάμια, κρανιές, μαύρη πεύκη (αναδασωμένη ζώνη).
- Υψηλότερα: δάση οξιάς (αμιγή ή μικτά με ελάτη)
- Αλπική ζώνη με πλούσια ποικιλία ειδών.(Πυξάρι, νανώδεις θάμνους ποώδη φυτά)
Έμαθαν ότι το Δάσος Όσσας Κηρύχθηκε Αισθητικό Δάσος με το Π.Δ. 5/5/1977 (ΦΕΚ 175/Β).
Η πλαγιά που κατηφορίσαμε χαρακτηρίζεται από έντονες χαραδρώσεις και ρέματα, καταρράκτες και εντυπωσιακά φαράγγια και καταλήγουν στις χρυσαφένιες δαντελωτές ακτές του Αιγαίου. Οι μαθητές/τριες με ιδιαίτερη προθυμία απαντούσαν στις ερωτήσεις του εκπαιδευτικού του ΚΕ.ΠΕ.Α Ελασσόνας –Κισσάβου –Μαυροβουνίου και βρήκαν ότι οι φυσικοί και ανθρωπογενείς κίνδυνοι των Βουνών και Δασών μας είναι:
οι πυρκαγιές
η αλλαγή του κλίματος,
η διάβρωση του εδάφους, οι πυρκαγιές,
η ανεξέλεγκτη βοσκή,
η άναρχη διάνοιξη δρόμων στις πλαγιές τους,
η παράνομη δόμηση ,
η ρύπανση της ατμόσφαιρας, των ρεμάτων και του εδάφους τους κ.ά.
Μετά την επεξεργασία του υλικού οδηγήθηκαν σε συμπεράσματα και το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε με την αξιολόγηση του προγράμματος. Ευχαριστήσαμε τον Πρόεδρο της Κοινότητάς και τον κ. Σπανό εκπαιδευτικό του ΚΕ.ΠΕ.Α Ελασσόνας –Κισσάβου –Μαυροβουνίου και στις 14: 00 αναχωρήσαμε για τη Λάρισα όπου οι μαθητές /τριες πήραν το γεύμα τους και τα δώρα για τους δικούς τους.
Στις 15: 30 επιστρέψαμε στο σχολείο. Τα παιδιά συνόδεψαν στην Περιβαλλοντική επίσκεψη η Διευθύντρια Μαριάννα Αποστόλου και οι Εκπαιδευτικοί Γουσόπουλος Σωτήριος, ΠΕ11 και Ταμπάκος Κων/νος, ΠΕ03.
Αποστόλου Μαριάννα, MSc, M.A, ΠΕ05, Πολιτισμολόγος
Δ/ντρια του 8ου ΓΕΛ Τρικάλων-Μεταπτυχιακή Φοιτήτρια
Πρόεδρος του Συλλόγου "Ε.ΠΟ.Σ" Κρηνίτσας
Εβδομάδα φιλοξενίας Erasmus+ στο Πρότυπο ΓΕΛ Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης
Την εβδομάδα 3-7 Νοεμβρίου 2025 το Πρότυπο ΓΕΛ Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης υποδέχτηκε τις ομάδες τριών διαπιστευμένων ευρωπαϊκών σχολείων στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+KA121. Πιο συγκεκριμένα, επισκέφτηκαν το σχολείο μας οκτώ μαθητές και μία συνοδός καθηγήτρια από το IES Alcántara, από την Alcantarilla της Ισπανίας, οκτώ μαθητές και δύο συνοδοί καθηγητές το IES El Carmen, από τη Murcia της Ισπανίας, καθώς και οκτώ μαθητές και δύο συνοδοί καθηγήτριες από το Sint-Gummaruscollege, από τη Lier του Βελγίου.
Οι ομάδες των τριών φιλοξενούμενων σχολείων έφτασαν στην Ελλάδα την Κυριακή 2 Νοεμβρίου και οι μαθητές φιλοξενήθηκαν από τις οικογένειες μαθητών του σχολείου μας, οι οποίοι συμμετέχουν στο πρόγραμμα. Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας υλοποιήθηκαν κοινές εκπαιδευτικές δράσεις, οι οποίες εξυπηρετούσαν τους στόχους που έχουν θέσει τα τέσσερα συμμετέχοντα σχολεία κατά την αίτηση διαπίστευσής τους. Οι στόχοι του σχολείου μας είναι η καλλιέργεια της δημιουργικότητας, η περιβαλλοντική και η δημοκρατική εκπαίδευση των μαθητών, οι οποίες συνδυάστηκαν με τους στόχους των άλλων σχολείων, που είναι η ψυχική υγεία, η καινοτομία στην εκπαίδευση, η ανάπτυξη των τεχνολογικών δεξιοτήτων των μαθητών, η ασφαλής πλοήγηση στο διαδίκτυο, η χρήση της μεθόδου PBL (Project-Based Learning), η σχολική διαμεσολάβηση, η χρήση ξένων γλωσσών, η διεθνοποίηση των σχολικών μονάδων και η βελτίωση της ακαδημαϊκής επίδοσης των μαθητών.
Τη Δευτέρα 3 Νοεμβρίου, οι εργασίες περιλάμβαναν την ένταξη στην κουλτούρα του σχολείου υποδοχής. Η ημέρα ξεκίνησε με την υποδοχή των φιλοξενούμενων και την ξενάγησή τους στο σχολείο, την υλοποίηση παιχνιδιών γνωριμίας, την παράθεση ελληνικού πρωινού καλωσορίσματος, το οποίο είχαν ετοιμάσει οι οικογένειες που φιλοξενούσαν τους μαθητές του εξωτερικού, την παρακολούθηση ενός μαθήματος ελληνικών για ξένους και την παρακολούθηση μαθημάτων του ελληνικού προγράμματος σπουδών.
Την Τρίτη 4 Νοεμβρίου, η ημέρα ήταν αφιερωμένη στην γνωριμία με τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό, οπότε πραγματοποιήθηκε επίσκεψη με ξενάγηση στο Μουσείο της Ακρόπολης, στον αρχαιολογικό χώρο της Ακρόπολης, καθώς και στην Αρχαία Αγορά. Στο τέλος της επίσκεψης, οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες, έλυσαν ένα σταυρόλεξο σχετικό με τη ζωή στην Αρχαία Ελλάδα και οι νικητές, δηλαδή όσοι το έλυσαν πρώτοι και σωστά, κέρδισαν ως έπαθλο ελληνικά παραδοσιακά εδέσματα.
Την Τετάρτη 5 Νοεμβρίου, η ημέρα ήταν αφιερωμένη στις νέες τεχνολογίες. Οι συμμετέχοντες εργάστηκαν ομαδικά και κατασκεύασαν, με τη καθοδήγηση εκπαιδευτικών του σχολείου μας, ηλεκτρονικά συστήματα με τη χρήση Arduino, ενώ στο τέλος σχεδίασαν και παρουσίασαν στην ολομέλεια μία εφαρμογή Arduino που μπορεί να χρησιμοποιηθεί προς όφελος για το περιβάλλον.
Την Πέμπτη 6 Νοεμβρίου, η ομάδα υλοποίησε βιωματική περιβαλλοντική δραστηριότητα. Συγκεντρώθηκε το πρωί στην παραλία του Φλοίσβου, όπου υλοποίησε καθαρισμό της ακτής. Στο τέλος της δραστηριότητας οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να κάνουν μία βόλτα στην Μαρίνα του Φλοίσβου και να απολαύσουν τον ήλιο και τη θάλασσα.
Την Παρασκευή 7 Νοεμβρίου, τελευταία ημέρα των δραστηριοτήτων, υλοποιήθηκαν σε ομάδες εργαστήρια βασισμένα σε σενάρια σχολικής διαμεσολάβησης και έπειτα δραματοποιήθηκαν εικονικά σενάρια διαμεσολάβησης ιστορικών συγκρούσεων. Ακολούθησε η παρουσίαση παραδοσιακών χορών και τραγουδιών από τις χώρες των ομάδων που συμμετείχαν και η εβδομάδα φιλοξενίας ολοκληρώθηκε με την παράθεση αποχαιρετιστήριου γεύματος που ετοίμασαν οι οικογένειες φιλοξενίας.
Το Σάββατο 8 και την Κυριακή 9 Νοεμβρίου, οι ομάδες των σχολείων της Ισπανίας και του Βελγίου αναχώρησαν σταδιακά για τις πατρίδες τους, παίρνοντας στις αποσκευές τους πολλές γνώσεις, εμπειρίες, αναμνήσεις, έντονα συναισθήματα, ενώ αποχαιρετιστήκαμε με δάκρυα στα μάτια, ανανεώνοντας το ραντεβού μας για τους επόμενους μήνες, στους χώρους των δικών τους σχολείων.
Παράλληλα με τη φιλοξενία των σχολικών ομάδων, την ίδια εβδομάδα το σχολείο μας δέχτηκε για σκίαση εργασίας δύο εκπαιδευτικούς, έναν Πληροφορικής και έναν Ισπανικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας από το IES Alcántara, από την Alcantarilla της Ισπανίας, στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+KA121. Οι Ισπανοί εκπαιδευτικοί παρακολούθησαν μαθήματα, σχολικές δραστηριότητες, σχολικούς εκπαιδευτικούς περιπάτους, τους Ομίλους Ρομποτικής και Κινηματογραφικής Παιδείας, και μίλησαν με τους εκπαιδευτικούς του σχολείου μας για τον τρόπο λειτουργίας του. Χαιρετώντας μας μάς ευχαρίστησαν θερμά για τη φιλοξενία και εξέφρασαν την επιθυμία τους, που είναι και δική μας, να συνεχιστεί η συνεργασία των σχολείων μας.
