×

Steve McQueen - CEO

team

Bio

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum

Connect

×

Robyn Sullivan - Vice President

team

Bio

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum

Connect

×

Aiko Takahashi - Design

team

Bio

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum

Connect

×

Frank Douglas - Marketing

team

Bio

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum

Connect

×

×
×

Feed aggregator

Οικογενειακή συμφωνία

Οικογενειακή συμφωνία…

Source

Λίστα ελέγχου

Λίστα ελέγχου…

Source

Τεχνολογία εμπνέει

Κατεβάστε την αφίσα από εδώ: Poster_3_high%20…

Source

Εργαλεία ΑΙ

Κατεβάστε την αφίσα από εδώ: Poster_2_high%20…

Source

Γλωσσικά μοντέλα

Κατεβάστε την αφίσα από εδώ: Poster_1_high%20…

Source

Φτίαχνω με ΑΙ

Κατεβάστε την αφίσα από εδώ: Poster_3_primary…

Source

Οι υπολογιστές δε λένε

Κατεβάστε την αφίσα από εδώ: Poster_2_primary…

Source

Εφαρμογές ΑΙ

Κατεβάστε την αφίσα από εδώ: Poster_1_primary…

Source

Η ΑΛΕΠΟΥ ΚΑΙ ΤΑ ΨΗΦΙΑΚΑ ΖΙΖΑΝΙΑ

Η ΑΛΕΠΟΥ ΚΑΙ ΤΑ ΨΗΦΙΑΚΑ ΖΙΖΑΝΙΑ…

Source

Οι ιοί του υπολογιστή

Κατεβάστε την αφίσα από εδώ: poster3…

Source

Πες το σε κάποιον

Κατεβάστε την αφίσα από εδώ: poster2…

Source

Μη τσιμπήσεις το ψαράκι

Κατεβάστε την αφίσα από εδώ: poster1…

Source

Νέο εκπαιδευτικό υλικό “Back to school”

Με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, το SaferInternet4Kids.gr παρουσιάζει το νέο «Back to School Package», ένα ολοκληρωμένο πακέτο εκπαιδευτικού υλικού που απευθύνεται σε μαθητές όλων των βαθμίδων, γονείς και εκπαιδευτικούς. Φέτος, η έμφαση δίνεται στην ασφαλή και υπεύθυνη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης (ΑΙ), ενός εργαλείου που αλλάζει ταχύτατα το τοπίο της εκπαίδευσης…

Source

To Έργο LINEup στην Αθήνα | Κατανόηση των Εκπαιδευτικών Ανισοτήτων μέσω Διαχρονικών Δεδομένων

🗓️ 17 Οκτωβρίου 2025, 10:00-18:00
📍 Ξενοδοχείο Amalia (Λεωφ. Αμαλίας 10, Σύνταγμα), Αθήνα, Ελλάδα

Πώς μπορούμε να κατανοήσουμε καλύτερα τις εκπαιδευτικές ανισότητες και να σχεδιάσουμε πιο συμπεριληπτικές και τεκμηριωμένες πολιτικές; Η απάντηση ίσως βρίσκεται στη δύναμη των διαχρονικών δεδομένων.

Το ευρωπαϊκό έργο LINEup (https://www.lineup-project.eu/) σας προσκαλεί στην εκδήλωσή που διοργανώνει στην Αθήνα, μια μονοήμερη, διεπιστημονική συνάντηση ερευνητών, υπευθύνων χάραξης πολιτικής, εκπαιδευτικών και επαγγελματιών του χώρου της σχολικής εκπαίδευσης.

Κατά την διάρκεια της εκδήλωσης θα λάβουν χώρα οι παρακάτω παρουσιάσεις και πάνελ συζητήσεις:

  • Σύντομη παρουσίαση του έργου LINEup
  • Ανάλυση της τρέχουσας κατάστασης των διαχρονικών δεδομένων στην Ευρώπη
  • Κύρια ευρήματα από την ανάλυση των διαχρονικών δεδομένων του έργου LINEup
  • Πώς τα διαχρονικά δεδομένα μπορούν να μετασχηματίσουν τις εκπαιδευτικές πολιτικές και πρακτικές

καθώς και παράλληλα εργαστήρια για εκπαιδευτικούς, ερευνητές και υπεύθυνους χάραξης πολιτικής.

Το πρόγραμμα της ημερίδας είναι διαθέσιμο εδώ.

Η συμμετοχή στην ημερίδα είναι δωρεάν, ωστόσο απαιτείται εγγραφή στον παρακάτω σύνδεσμο: https://form.jotform.com/251231394127350.

Το 6ο Γυμνάσιο Λάρισας στη χώρα των φιόρδ

Το 6ο Γυμνάσιο Λάρισας συνεχίζει, μέσω των ευρωπαϊκών προγραμμάτων, να δημιουργεί γέφυρες επικοινωνίας με σχολεία της Ευρώπης. Αυτήν τη φορά δύο καθηγήτριες του σχολείου μας, η κ. Εξάρχου Ασημίνα (ΠΕ02) και η κ. Σιμογιάννη Σταματία (ΠΕ06), επισκέφτηκαν το σχολείο στην πόλη Sande  της Νορβηγίας, στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ του Σχολείου μας με Κωδικό 2024–1–EL01–KA121–SCH–000200810 και 2025-1-EL01-KA121-SCH-000314386  και με Κωδικό διαπίστευσης 2020–1–EL01–KA120–SCH–000094713. Η συγκεκριμένη κινητικότητα Job Shadowing (Παρακολούθηση Εργασίας) έδωσε την ευκαιρία για παρακολούθηση μαθημάτων στα εργαστήρια και τις σχολικές αίθουσες, για γνωριμία και συζήτηση με Νορβηγούς μαθητές και μαθήτριες και για γόνιμη ανταλλαγή απόψεων με τους Νορβηγούς συναδέλφους και συναδέλφισσες διαφόρων ειδικοτήτων.

Πιο συγκεκριμένα, η καθημερινή παρακολούθηση μαθημάτων (8.00-15.00) αφορούσε τα μαθήματα της Ιστορίας, της Αγγλικής Γλώσσας, της Φυσικής, της Χημείας, της Βιολογίας και της Γαλλικής Γλώσσας. Η διδακτική ώρα ήταν διάρκειας 90 λεπτών, κάτι που έδινε τη δυνατότητα στον εκπαιδευτικό να διαχειρίζεται άνετα τον χρόνο, ώστε  οι μαθητές/-τριες να δουλεύουν χωρισμένοι σε ομάδες και να πραγματοποιούνται οι επιδιωκόμενοι διδακτικοί στόχοι. Η εμπλοκή των Ελλήνων εκπαιδευτικών ήταν ενεργή, καθώς υπήρχε συνεργασία τόσο με την ομάδα των μαθητών/-τριών, στην οποία εντάσσονταν κάθε φορά, όσο και με τον Νορβηγό εκπαιδευτικό. Τα μαθήματα Φυσικών Επιστημών διδάσκονταν πάντα στα αντίστοιχα εργαστήρια με τη χρήση βιβλίων, φορητών υπολογιστών, πίνακα (διαδραστικού, πίνακα κιμωλίας και μαρκαδόρου) και τον απαραίτητο εξοπλισμό για την πραγματοποίηση πειραματικών δοκιμών. Στα γλωσσικά μαθήματα η βάση ήταν το έντυπο υλικό συνοδευόμενο από τη χρήση του ατομικού υπολογιστή. Στο τέλος  κάθε διδακτικής ώρας υπήρχε χρόνος για σχόλια και συζήτηση ανάμεσα στον εκπαιδευτικό και την ελληνική αποστολή.

Εντυπωσιακή ήταν η πολυπολιτισμική σύνθεση του μαθητικού και του εκπαιδευτικού προσωπικού και η ισότιμη αντιμετώπιση όλων ανεξάρτητα από εθνικότητα, χρώμα και δυνατότητες. Στο πλαίσιο τα συμπερίληψης οι μαθητές/-τριες από άλλες χώρες ήταν απολύτως ενταγμένοι στο σχολικό περιβάλλον με την αρωγή της πολιτείας και του σχολείου χωριστά.

Μετά από μία εβδομάδα παραμονής στο σχολείο του Sande  της Νορβηγίας η σύγκριση ήταν αναπόφευκτη. Ενώ έχουν γίνει βήματα προόδου στα ελληνικά σχολεία υστερούμε κατά πολύ σε υποδομές, οι οποίες θα διευκόλυναν και θα αναδείκνυαν το έργο των εκπαιδευτικών. Φορητοί υπολογιστές για κάθε μαθητή και μαθήτρια, ατομικά γραφεία για κάθε εκπαιδευτικό, φιλόξενοι χώροι εστίασης και χαλάρωσης, σεβασμός στους δημόσιους χώρους και στη δημόσια περιουσία, χαλαρή αλλά ταυτόχρονα δημιουργική ατμόσφαιρα μέσα στις τάξεις, εργαστήρια πλήρως εξοπλισμένα, βιωματική μάθηση, συμπερίληψη και πολύ καλή οργάνωση είναι  μερικά μόνο από τα χαρακτηριστικά που εντυπωσιάζουν στο σχολείο υποδοχής.

Όσον αφορά στην πολιτιστική διάσταση του προγράμματος, οι ξεναγήσεις που πραγματοποιήθηκαν από τους Νορβηγούς συναδέλφους και συναδέλφισσες σε χώρους πολιτισμού, καθώς και οι επισκέψεις στο Εθνικό Μουσείο, το Μουσείο Munch και το Λαογραφικό Μουσείο αποτέλεσαν πηγή δημιουργικής μάθησης για τον πολιτισμό των Βίκινγκς και τον σύγχρονο πολιτισμό της χώρας. Η  επίσκεψη στο Μουσείο Fram και στο Μουσείο Kon Tiki ήταν ένα ζωντανό μάθημα ιστορίας και γεωγραφίας  για την εξερεύνηση των πόλων και τη διάσχιση του Ειρηνικού ωκεανού με σχεδία. Τέλος, η επίσκεψη στο Δημαρχείο της πόλης του Όσλο, και πιο συγκεκριμένα στην αίθουσα απονομής των βραβείων Nobel Ειρήνης, καθώς και η επίσκεψη στο Nobel Peace Center, χώρο αφιερωμένο σε όσους έχουν ως τώρα βραβευτεί για το έργο τους στην προώθηση της ειρήνης, ήταν ο πιο συγκινητικός επίλογος αυτής της κινητικότητας.

Από όσα είδαμε και ακούσαμε, από όσα διαβάσαμε και θαυμάσαμε, ξεχωρίζουμε το απόφθεγμα: «Η εκπαίδευση είναι το πιο ισχυρό όπλο που μπορείς να χρησιμοποιήσεις   για να αλλάξεις τον κόσμο» (Nelson Mandela, βραβευμένος με Nobel  Ειρήνης στα 1993).

Διεθνές Συμπόσιο “Wild Pedagogies” στην Ελλάδα

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε το Διεθνές Συμπόσιο Άγριων Παιδαγωγικών στην Ελλάδα με τίτλο “Wild Imaginaries”. Το συμπόσιο πραγματοποιήθηκε στο Ορεινό Καταφύγιο Μελισσουργών Άρτας στις 25-31 Αυγούστου 2025. Η διοργάνωση έγινε από την ομάδα Wild Pedagogies Greece με τη συνεργασία του Εργαστηρίου Γεωγραφικής και Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης του ΠΤΔΕ Ιωαννίνων, υπεύθυνος του οποίου είναι ο Καθηγητής Κώστας Γαβριλάκης. 

 

43 συμμετέχουσες και συμμετέχοντες από Καναδά, ΗΠΑ, Ιαπωνία, Νορβηγία, Σουηδία, Ηνωμένο Βασίλειο, Ισπανία, Δανία και Ελλάδα πλαισίωσαν τις εργασίες του συμποσίου. Η ομάδα αποτελούνταν από ακαδημαϊκούς αλλά και εκπαιδευτικούς της τυπικής και μη-τυπικής μάθησης. Στόχος της συνάντησης ήταν η ανταλλαγή πρακτικών και θεωριών που εμπίπτουν στην φιλοσοφία και τη στοχοθεσία των Άγριων Παιδαγωγικών: αλλαγή του υπάρχοντος εκπαιδευτικού Παραδείγματος, θέτοντας ως προτεραιότητα της εκπαίδευσης την καλλιέργεια πιο υγιών σχέσεων μεταξύ ανθρώπων, αλλά και ανθρώπων απέναντι στον πλανήτη και σε όλα τα πλάσματα. 

 

Λίγα λόγια για το “κίνημα” των Άγριων Παιδαγωγικών

 

Η θεωρία των Wild Pedagogies ξεκίνησε να αποτυπώνεται στον ακαδημαϊκό χώρο πριν περίπου 10 χρόνια. Μια ομάδα ακαδημαϊκών από διάφορα μέρη του κόσμου συγκεντρώθηκαν στην περιοχή Yukon στον Καναδά το 2014 και βίωσαν ένα ακαδημαϊκό συμπόσιο «πλεούμενο», αφού μέρος της διαδικασίας ήταν να κατεβούν με καγιάκ τον ποταμό Yukon. Κυρίαρχα ζητήματα που τέθηκαν σε αυτό το συμπόσιο ήταν το πώς «να ‘προκαλέσουμε’ τις κυρίαρχες αντιλήψεις σχετικά με τον έλεγχο – του ενός απέναντι στην άλλη, της φύσης, της εκπαίδευσης, της μάθησης». Από αυτό το συμπόσιο προέκυψε ένα ειδικό τεύχος – αφιέρωμα στο Pathways (καναδικό περιοδικό για την περιβαλλοντική εκπαίδευση).

 

Το επόμενο σημαντικό συμπόσιο ήταν ακόμα πιο ‘άγριο’. Στην Αυστραλία το 2016, στη διάρκεια περιπετειώδους κατάβασης-ράφτινγκ του ποταμού Φράνκλιν στην Τασμανία, συζητήθηκε το πώς οι θεωρίες των Άγριων Παιδαγωγικών μπορούν να εφαρμοστούν στην πράξη. Οι ιδέες που αποτυπώθηκαν στη συνάντηση αυτή, αποτέλεσαν ένα τεύχος-αφιέρωμα του περιοδικού Outdoor and Environmental Education.

 

Το 2018 η ομάδα Wild Pedagogies συγκεντρώθηκε σε ένα ιστιοφόρο που περιπλανήθηκε ανοιχτά και γύρω από τις Εβρίδες νήσους, όπου στόχος ήταν η συνομιλία με το τοπίο, φυσικό και ιστορικό. Προϊόν της συνάντησής αυτής ήταν ένα σύγγραμμα, που δημοσιεύτηκε την ίδια χρονιά με τίτλο “Wild Pedagogies: Touchstones for Renegotiating Education and the Environment in the Anthropocene”.

Το 2020, στο Finse της Νορβηγίας, η διεθνής ομάδα συναντήθηκε για μια ακόμη φορά, σε μια βιωματική προσέγγιση της κλιματικής αλλαγής με επίσκεψη σε παγετώνα που λιώνει. Από τη συνάντηση αυτή προέκυψε πειραματική έκδοση μιας εκπαιδευτικής νουβέλας με τίτλο Wilding Ecologies, Walking with Glacier.

To 2022 το διεθνές συμπόσιο φιλοξενήθηκε στο Enafors της Σουηδίας, και ήταν μια απο τις πολυπληθέστερες (περίπου 30 άτομα) και πιο ποικίλες σε έθνη συναντήσεις. Τις εργασίες αυτού του συμποσίου ακολούθησε το ειδικό τεύχος του Australian Journal of Environmental Education με τίτλο “Wilding Pedagogies” 

Στην Ελλάδα η ιδέα άρχισε να απλώνεται το 2021 μέσω μιας διπλωματικής μεταπτυχιακής έρευνας της Θεοδοσάκη Ζωής, φοιτήτριας τότε στο μεταπτυχιακό «Εκπαίδευση για το Περιβάλλον και την Αειφορία, Επιστήμες της Αγωγής» στο ΤΕΠΑΕ, με επιβλέποντα καθηγητή τον Δρ Αλέξανδρο Γεωργόπουλο.

Η ελληνική ομάδα Wild Pedagogies Greece πρωτοσυστάθηκε το καλοκαίρι του 2021. Μέχρι στιγμής έχει πραγματοποιήσει 4 συμπόσια πανελλήνιας εμβέλειας. Όλα τα συμπόσια έχουν το χαρακτήρα συναντήσεων στη φύση με στόχο την ανταλλαγή πρακτικών, ιδεών και οραμάτων, έχοντας ως γνώμονα τις κατευθυντήριες αρχές ή “σημεία αναφοράς” (touchstones) των Άγριων Παιδαγωγικών, αλλά και με την ελευθερία για εξερεύνηση νέων δρόμων που αυτές οι “αρχές” δίνουν. Απο τα ελληνικά συμπόσια έχουν προκύψει: δύο δημοσιεύσεις στο περιοδικό Pathways, τρεις ανακοινώσεις στο Συνέδριο της Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης - Βόλος (Μάιος 2025), και πολυάριθμες ομιλίες, βιωματικές εκπαιδεύσεις, ενημερωτικές ημερίδες κα.

Η ομάδα Wild Pedagogies Greece με χαρά ανέλαβε φέτος να διοργανώσει και να φιλοξενήσει την Διεθνή Συνάντηση. Ως οργανωτική επιτροπή εργάστηκαν οι: Άγγελος Κωνσταντινίδης - Educational Advisor, Groningen University, Ζωή Θεοδοσάκη ΠΕ06, μέλος ΠΟ ΚΕΠΕΑ Φιλίππων, Γαρυφαλλιά Δομουχτσίδου, ΠΕ0404, Διευθύντρια του ΓΕΛ Νέας Μαδύτου, Κώστας Γαβριλάκης - Καθηγητής Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης  στο Τμήμα Δημοτικής Εκπ/σης του Παν/μιου Ιωαννίνων.

Σεμινάριο διάχυσης αποτελεσμάτων: Μετά το πέρας του διεθνούς συμποσίου, ακολούθησε ένα διήμερο σεμινάριο διάδοσης και διάχυσης αποτελεσμάτων, στις 1 και 2 Σεπτεμβρίου 2025. Κατα το διήμερο αυτό έγινε εισαγωγή στη φιλοσοφία, τις κύριες ‘αρχές’ και προτάγματα των Άγριων Παιδαγωγικών καθώς και κάποιες ενδεικτικές πρακτικές. Το διήμερο παρακολούθησαν 36 άτομα από όλη την Ελλάδα. Η ομάδα αποτελούνταν από εκπαιδευτικούς της τυπικής αλλά και μη τυπικής μάθησης, καθώς και άτομα με ενδιαφέρον και όραμα για εκπαιδευτικές αλλαγές. 

 

Από την επιτυχία  της συνάντησης, όπως αυτή αποτυπώνεται στην έκφραση επιθυμίας των εκπαιδευτικών να συμμετέχουν σε μελλοντικές διοργανώσεις, διαφαίνεται οτι η κοινότητα  Wild Pedagogies Greece μεγαλώνει διαρκώς και η φιλοσοφία των Άγριων Παιδαγωγικών δεν αφήνει ασυγκίνητους τις/τους εκπαιδευτικούς. Η διεθνής συνάντηση αποτελεί κομβικό σημείο έναρξης σειράς γόνιμων συζητήσεων και σε φιλοσοφικό-συστημικό επίπεδο, στήριξης και ανατροφοδότησης ενώ επιτείνεται η ανάγκη προσανατολισμού των παιδαγωγικών μας πρακτικών προς την κατεύθυνση της Αειφορίας.

Το επόμενο χρονικό διάστημα θα δημοσιευτούν τα πρακτικά της διεθνούς συνάντησης στην επίσημη ιστοσελίδα της ομάδας. Επίσης, θα οργανώνονται τακτικά δράσεις δια ζώσης ή και διαδικτυακές. Μπορείτε να παρακολουθείτε την ιστοσελίδα αλλά και την ομάδα στο fb Wild Pedagogies Greece για εκδηλώσεις.

Pages