User login
Steve McQueen - CEO

Bio
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum
Connect
×Robyn Sullivan - Vice President

Bio
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum
Connect
×Aiko Takahashi - Design

Bio
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum
Connect
×Frank Douglas - Marketing

Bio
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum
Connect
×Πανελλήνιο σχολικό δίκτυο
Τα Erasmus+ Νέα μας! – Κινητικότητα εκπαίδευσης και κατάρτισης στο πλαίσιο του εγκεκριμένου ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ KA121-SCH στη Βουδαπέστη της Ουγγαρίας.
Την εβδομάδα από 18-23/8/2024 εκπαιδευτικοί διαφόρων ειδικοτήτων της σχολικής μονάδας συμμετείχαν σε κινητικότητα εκπαίδευσης και κατάρτισης στο πλαίσιο του εγκεκριμένου ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ KA121-SCH – Διαπιστευμένα σχέδια για την κινητικότητα μαθητών/τριών και προσωπικού στη σχολική εκπαίδευση στη Βουδαπέστη της Ουγγαρίας.
Την επιμόρφωση εκπαίδευσης και κατάρτισης, με θέμα “Integrating AI in the Classroom With Critical Thinking”, παρείχε ο έγκριτος εκπαιδευτικός οργανισμός Europass Teacher Academy.
Στόχοι της επιμόρφωσης και κατάρτισης, η οποία έχει σχεδιαστεί για εκπαιδευτικούς διαφορετικών γνωστικών αντικειμένων που θέλουν να ενσωματώσουν εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης στις μεθοδολογίες διδασκαλίας τους, ήταν οι ακόλουθοι:
- κατανόηση των αναδυόμενων τάσεων και τεχνολογιών στην τεχνητή νοημοσύνη για την εκπαίδευση
- αξιοποίηση γενικών εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης για τη δημιουργία δυναμικών μαθησιακών περιβαλλόντων με στόχο τη δημιουργία ελκυστικών και καινοτόμων μαθημάτων
- ανάπτυξη σχεδίων μαθημάτων που ενσωματώνουν την τεχνητή νοημοσύνη στην τάξη
- διερεύνηση του πώς μπορεί να χρησιμοποιηθεί η ΤΝ για την προώθηση της κριτικής σκέψης, της δημιουργικότητας και της συνεργασίας.
Αναλυτικά:
- Δευτέρα 18/8/2025
- Εισαγωγή – Βασικές αρχές σχετικά με τη χρήση της ΤΝ
- Κατανόηση του τι είναι η ΤΝ, πώς λειτουργεί και γιατί μπορεί να αποδειχθεί ιδιαίτερα χρήσιμη στο εκπαιδευτικό πλαίσιο.
- Τρίτη 19/8/2025
- Εφαρμογή ΤΝ στην τάξη
- Βασικό λεξιλόγιο ΤΝ
- Δημιουργία αποτελεσματικών προτροπών – prompts – (βάσει παραμέτρων όπως το λεξιλογικό επίπεδο του μαθητή, η συχνότητα λέξεων και το μήκος προτάσεων κ.ά).
- Τετάρτη 20/8/2025
- Ο ρόλος του αλφαβητισμού ΤΝ σε όλα τα θέματα
- Εισαγωγή στην ψηφιακή ιθαγένεια και την υπεύθυνη χρήση της ΤΝ
- Πληροφόρηση και κριτική σκέψη: Εργαλειοθήκη τεχνητής νοημοσύνης και σκέψης.
- Πέμπτη 21/8/2025
- Ειδικά Εργαλεία Τεχνητής Νοημοσύνης για τον σχεδιασμό μαθημάτων
- Στρατηγικές για τη χρήση της ΤΝ για την επίλυση προβλημάτων με βάση την κριτική σκέψη.
- Παρασκευή 22/8/2025
- Σχεδιασμός μαθημάτων που ενσωματώνουν την ΤΝ ως Προσωπικό Βοηθό και όχι ως παντογνώστρια πηγή
- Σχεδιασμός ανατιθέμενων εργασιών βάσει ζητουμένων που επιτρέπουν την ανίχνευση της χρήσης ΤΝ χωρίς κριτική σκέψη
- Νομικό πλαίσιο πνευματικών δικαιωμάτων ΤΝ.
- Σάββατο 23/8/2025
- Αξιολόγηση του μαθήματος: ανασκόπηση των αποκτηθέντων ικανοτήτων, ανατροφοδότηση και συζήτηση
- Χορήγηση πιστοποιητικού παρακολούθησης
- Πολιτιστικές δραστηριότητες.
Στο περιθώριο των επιμορφωτικών συνεδριών πραγματοποιούνταν ξεναγήσεις σε πολιτιστικού περιεχομένου σημεία ενδιαφέροντος της Βουδαπέστης, όπως ο Λόφος του Κάστρου και το Κάστρο της Βούδας, το Ιστορικό Μουσείο της Βουδαπέστης, η Εθνική Πινακοθήκη της Ουγγαρίας και το Μουσείο Καλών Τεχνών, η Εκκλησία του Ματθαίου και ο Προμαχώνας των Ψαράδων, το Κτίριο του Ουγγρικού Κοινοβουλίου, η Γέφυρα των Αλυσίδων, η Μεγάλη Συναγωγή, η Βασιλική του Αγίου Στεφάνου, τα ιαματικά λουτρά καθώς και τα μοντέρνας αρχιτεκτονικής κτίρια, το Εθνογραφικό Μουσείο και το Σπίτι της Μουσικής της Ουγγαρίας που βρίσκονται στο επανασχεδιασμένο Δημοτικό Πάρκο της Πόλης.
Μέσα από αυτές τις επισκέψεις οι συμμετέχοντες και οι συμμετέχουσες στην επιμόρφωση εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή τόσο με το πλούσιο και πολυτάραχο ιστορικό παρελθόν της πόλης, όσο και με το σύγχρονο και ελκυστικό παρόν της.
Η Παιδαγωγική Ομάδα Προγραμμάτων Erasmus+ του Γυμνασίου Κανήθου - Χαλκίδας
Η Διευθύντρια του 1ου Γυμνασίου Καλαμάτας σε σεμινάριο Ηγεσίας στην Κοπεγχάγη
Στο πλαίσιο του εγκεκριμένου προγράμματος Erasmus+ / Δράση ΚΑ122 με τίτλο «Ανοίγοντας παράθυρο στην Ευρώπη, χτίζουμε ένα συμπεριληπτικό και πιο φιλικό προς το περιβάλλον σχολείο» (κωδ. 2024-1-EL01-KA122-SCH-000236268), η Διευθύντρια του 1ου Γυμνασίου Καλαμάτας, κ. Μαρία Σταματοπούλου (ΠΕ02), συμμετείχε από τις 26 Ιουλίου έως τις 4 Αυγούστου 2025 σε ευρωπαϊκό επιμορφωτικό σεμινάριο στην Κοπεγχάγη με θέμα: «Transformational Leadership: How to Empower Followers and Communities», που διοργανώθηκε από το Teachers Academy – Europass.
Στο σεμινάριο συμμετείχαν εκπαιδευτικοί από Πορτογαλία, Ιταλία, Ισπανία, Αυστρία, Γερμανία και Ουγγαρία, οι οποίοι μοιράστηκαν εμπειρίες και παρουσίασαν καλές πρακτικές ηγεσίας που έχουν εφαρμόσει στα σχολεία τους. Οι πρακτικές αυτές ανέδειξαν πώς η ηγεσία μπορεί να λειτουργήσει ως μοχλός αλλαγής, ενδυνάμωσης και καλλιέργειας ενός κλίματος συνεργασίας και καινοτομίας στη σχολική κοινότητα. Κατά τη διάρκεια της επιμόρφωσης, οι συμμετέχοντες εμβάθυναν σε θέματα ηγεσίας και διοίκησης, έμαθαν πώς να διαμορφώνουν και να επικοινωνούν αποτελεσματικά το όραμα του σχολείου τους, καθώς και πώς να αξιοποιούν την συναισθηματική νοημοσύνη, την ενεργητική ακρόαση και την ενσυναίσθηση στην καθημερινή σχολική πράξη. Η συμμετοχή της Διευθύντριας στην κινητικότητα αυτή ενισχύει τον ευρωπαϊκό προσανατολισμό του 1ου Γυμνασίου Καλαμάτας και συμβάλλει στην εισαγωγή σύγχρονων, συμμετοχικών μορφών ηγεσίας, που στοχεύουν στη βελτίωση του σχολικού κλίματος και την προώθηση ενός πιο συμπεριληπτικού και δημιουργικού εκπαιδευτικού περιβάλλοντος.Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών του Πρότυπου ΓΕ.Λ. Μυτιλήνης στο ‘Αμστερνταμ της Ολλανδίας με Χρηματοδότηση του ΙΚΥ μέσω του Erasmus+
Ολοκληρώθηκε με επιτυχία η εξαήμερη επιμόρφωση (28 Ιουλίου-02 Αυγούστου ’25) δύο εκπαιδευτικών του Πρότυπου ΓΕ.Λ. Μυτιλήνης στο Άμστερνταμ της Ολλανδίας, στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ 2024-1-EL01-KA121-SCH-000218456!
Οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί παρακολούθησαν, το πρόγραμμα: Classroom Debates: Turn them into an effective teaching tool Μέσα από βιωματικά εργαστήρια, ομαδικές δραστηριότητες και παιδαγωγικές προσεγγίσεις, οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί είχα την ευκαιρία για: Συμμετοχή στα εργαστήρια «Η τέχνη της δημόσιας ομιλίας» και «Στυλ συζήτησης» για την εκμάθηση των αρχών της δομής και της παρουσίασης επιχειρημάτων. Συμμετοχή σε πρακτικές ασκήσεις σε ερευνητικά θέματα για τη συλλογή αξιόπιστων στοιχείων για ένα επιχείρημα. Ενεργός συμμετοχή, ανάλυση και αξιολόγηση πρακτικών συζητήσεων με διεθνείς συναδέλφους για την οικοδόμηση προσωπικής αυτοπεποίθησης και δεξιοτήτων. Ανάπτυξη ενός σχεδίου μαθήματος και υποστηρικτικού υλικού που έχει σχεδιαστεί για να μοντελοποιεί τις δεξιότητες επιχειρηματολογίας και καθοδήγηση των μαθητών στην προετοιμασία για τη συζήτηση.Ανάπτυξη δεξιοτήτων στην καθοδήγηση των μαθητών/τριών ώστε να διατυπώνουν τεκμηριωμένες αντιλήψεις και να τελειοποιούν την δημόσια ομιλία. Δόμηση πειστικών επιχειρημάτων και δημιουργία σαφούς γραπτού υλικού, όπως σχέδια μαθήματος, βελτιώνοντας την ικανότητα έκφρασης και ερμηνείας εννοιών τόσο σε προφορική όσο και σε γραπτή μορφή.
Συμμετοχή σε εποικοδομητικό διάλογο και διευκόλυνση του δημοκρατικού διαλόγου. Παροχή εποικοδομητικής ανατροφοδότησης σε διεθνείς συναδέλφους εκπαιδευτικούς.
Κατανόηση της σημασίας της σεβαστής διαφωνίας. Εφαρμογή δεξιοτήτων διαπολιτισμικής επικοινωνίας για την καλλιέργεια ενός πολιτισμικά ευαισθητοποιημένου και ενσυναισθητικού περιβάλλοντος συζήτησης.
Σχεδιασμός και εφαρμογή δραστηριοτήτων συζήτησης στην τάξη. Αποτελεσματικός συντονισμός μιας συζήτησης μεταξύ μαθητών/τριών για να διασφαλιστεί η παραγωγικότητά της και αξιολόγηση της επίδοσης των μαθητών χρησιμοποιώντας σαφή παιδαγωγικά κριτήρια. Δημιουργία σαφών και αποτελεσματικών γραπτών υλικών, όπως κατευθυντήριες γραμμές για τη συζήτηση και σχέδια μαθήματος. Δόμηση και παρουσίαση επιχειρημάτων με σκοπό την αποτελεσματική καθοδήγηση της δομής των επιχειρημάτων των μαθητών/τριών.
Χρήση ψηφιακών τεχνολογιών για τη διδασκαλία, συμπεριλαμβανομένης της δημιουργίας υποστηρικτικού υλικού και της εφαρμογής Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) στην προετοιμασία και τη διεξαγωγή συζητήσεων.
Χρήση της αγγλικής γλώσσας για επαγγελματική επικοινωνία μέσω ανάλυσης παιδαγωγικού υλικού και συνεργασίας με διεθνείς ομολόγους. Η επιμόρφωση πραγματοποιήθηκε σε διεθνές περιβάλλον, δίνοντας την ευκαιρία για ανταλλαγή εμπειριών και καλών πρακτικών με εκπαιδευτικούς από διάφορες χώρες. Η εβδομάδα έκλεισε με την απονομή των πιστοποιητικών και την ανανέωση της δέσμευσής μας για έναν σύγχρονο, ανοιχτό και συμπεριληπτικό σχολείο! #Erasmus #ErasmusPlus #ErasmusPlusGreece #ErasmusPlusIKY
Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών του Πρότυπου ΓΕ.Λ. Μυτιλήνης στην Ισλανδία με Χρηματοδότηση του ΙΚΥ μέσω του Erasmus+
Εργασία σε ασκήσεις σχεδιασμού οράματος και καθορισμού στόχων για μακροπρόθεσμη ανάπτυξη ηγεσίας Διεθνής συνεργεργασία με συναδέλφους για την ανταλλαγή βέλτιστων πρακτικών και την ανάπτυξη πλαισίων ηγεσίας Διερεύνηση τεχνικών διαχείρισης άγχους και ευεξίας για την υποστήριξη της ανθεκτικότητας σε ηγετικούς ρόλους Συμμετοχή σε εμβυθιστική επιτόπια έρευνα εξερευνώντας τα τοπία, τα οικοσυστήματα και τις εγκαταστάσεις ανανεώσιμων πηγών ενέργειας της Ισλανδίας
Συμμετοχή σε δραστηριότητες του προγράμματος Smart Teachers Play More (STPM), ενσωματώνοντας κινητικές και αισθητηριακές εμπειρίες με την οικολογική εκπαίδευση
Παρατήρηση ισλανδικών σχολείων για την κατανόηση του πώς η βιωσιμότητα και η ευημερία ενσωματώνονται στο πρόγραμμα σπουδών
Ανέπτυξη διαθεματικών δραστηριοτήτων για την ενσωμάτωση της περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης και της τοπικής πολιτιστικής κληρονομιάς στη διδασκαλία
Άσκηση θετικής ψυχολογίας και τεχνικών ενσυνειδητότητας για την ενίσχυση της ευημερίας και της περιβαλλοντικής ευθύνης
Συνεργασία με διεθνείς εκπαιδευτικούς για την ανταλλαγή στρατηγικών βιωσιμότητας και βέλτιστων πρακτικών Η επιμόρφωση πραγματοποιήθηκε σε διεθνές περιβάλλον, δίνοντας την ευκαιρία για ανταλλαγή εμπειριών και καλών πρακτικών με εκπαιδευτικούς από διάφορες χώρες. Η εβδομάδα έκλεισε με την απονομή των πιστοποιητικών και την ανανέωση της δέσμευσής μας για έναν σύγχρονο, ανοιχτό και συμπεριληπτικό σχολείο! #Erasmus #ErasmusPlus #ErasmusPlusGreece #ErasmusPlusIKY
ERASMUS+: Επιμόρφωση εκπαιδευτικών του 6ου Γυμνασίου Λάρισας στη Βαρκελώνη -“Καλλιέργεια της ποικιλομορφίας και της ένταξης”
Τη Βαρκελώνη της Ισπανίας επισκέφτηκαν δύο καθηγήτριες του 6ου Γυμνασίου Λάρισας, συμμετέχοντας στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Καλλιέργεια της ποικιλομορφίας και της ένταξης”, στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ του Σχολείου μας με Κωδικό 2024 – 1 – EL01 – KA121 – SCH – 000200810 και με Κωδικό διαπίστευσης 2020 – 1 – EL01 – KA120 – SCH – 000094713.
Η κ. Χρυσάφη Γλυκερία – Θεολόγος και η κ. Ζαχαράκη Ευθυμία – Φιλόλογος παρακολούθησαν από τις 30/6 ως τις 5/7 με συναδέλφους εκπαιδευτικούς από Ισλανδία, Ρουμανία, Σλοβενία, Ιρλανδία και Ολλανδία ένα εκπαιδευτικό σεμινάριο με θέμα τη συμπερίληψη στη σχολική τάξη.
Οι εκπαιδευτικοί στη διάρκεια της επιμόρφωσης γνώρισαν τεχνικές που θα τους βοηθήσουν να δημιουργήσουν ένα ασφαλές μαθησιακό και διδακτικό περιβάλλον, υποστηρίζοντας και προωθώντας τη διαφορετικότητα και την ένταξη.
Επιπλέον, στο πλαίσιο της εκπαίδευσης πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στο Μουσείο Εθνικής Τέχνης της Καταλονίας. Εκεί οι εκπαιδευτικοί συμμετέχοντας σε διαδραστικές δραστηριότητες κατανόησαν έννοιες όπως η ποικιλομορφία, η δικαιοσύνη και η συμπερίληψη, ώστε να προετοιμαστούν κατάλληλα για τη διδασκαλία σε μια πολυπολιτισμική τάξη και να καταστήσουν τη διαφορετικότητα αποδεκτή από όλους.
Επιπρόσθετα, πραγματοποιήθηκε απογευματινή ξενάγηση στην περιοχή Passeig de Gràcia, στην οποία βρίσκονται οι οικίες κόσμημα της Βαρκελώνης, περίτεχνου αρχιτεκτονικού σχεδιασμού, με χαρακτηριστικότερο παράδειγμα το Casa Battló. Επίσης, ιδιαίτερη μνεία οφείλει να γίνει στην εξοχική κατοικία του διάσημου Καταλανού αρχιτέκτονα Antoni Gaudi, την Casa Vicens. Οι εκπαιδευόμενοι/-ες γνώρισαν την ιδιαίτερη τεχνοτροπία των αρχιτεκτόνων της περιοχής και θαύμασαν όλα αυτά τα αριστουργήματα της Καταλανικής τέχνης.
Εν κατακλείδι, όλο το ταξίδι στη Βαρκελώνη ήταν καταλυτικής σημασίας καθώς οι δύο καθηγήτριες του 6ου Γυμνασίου αναβάθμισαν τις γνώσεις τους γνωρίζοντας μεθόδους καλλιέργειας της ενσυναίσθησης και ενίσχυσης της ισότητας στο σχολικό περιβάλλον.
Τέλος, θα ήταν παράλειψη να μην αναφερθεί ότι το εκπαιδευτικό τους ταξίδι συνδυάστηκε με την επίσκεψή τους σε πολλά μέρη της περιοχής, ιστορικού και πολιτιστικού ενδιαφέροντος, καθώς και με την απόλαυση των ιδιαίτερων και ποικίλων τοπικών γεύσεων και εδεσμάτων.
Τέχνη και Εκπαίδευση: Εκπαιδευτικός του 1ου Γυμνασίου Καλαμάτας σε σεμινάριο Art Therapy στη Ρώμη
Στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+, ο κ. Δεμπεγιώτης Αντώνιος, Καθηγητής Καλλιτεχνικών (ΠΕ08) του 1ου Γυμνασίου Καλαμάτας, συμμετείχε από τις 28 Ιουλίου έως τις 3 Αυγούστου 2025 σε ευρωπαϊκό επιμορφωτικό σεμινάριο με τίτλο «Art as Therapy: Self-Expression and Special Needs in Art Education», που διοργανώθηκε από το Europass Teachers Academy στη Ρώμη.
Το σεμινάριο συγκέντρωσε εκπαιδευτικούς από Πολωνία, Γερμανία, Κροατία, Λετονία, Ισπανία και Φινλανδία και εστίασε στη θεραπευτική δύναμη της τέχνης ως μέσο ενίσχυσης της αυτοέκφρασης, της ενσυναίσθησης και της ένταξης μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Η τέχνη, ως εκπαιδευτικό εργαλείο, μπορεί να συμβάλει ουσιαστικά στη βελτίωση της επικοινωνίας, στην καλλιέργεια της δημιουργικότητας και στην ανάπτυξη δεξιοτήτων αυτορρύθμισης, οργάνωσης και συνεργασίας. Μέσα από δραστηριότητες που αναδείχθηκαν στο σεμινάριο όπως η ζωγραφική, η τρισδιάστατη δημιουργία, το κολάζ, ο πηλός, οι μικτές τεχνικές και η φωτογραφία, οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα να εκφράζουν συναισθήματα, να εντοπίζουν μοτίβα στη σκέψη και τη συμπεριφορά τους και να αναπτύσσουν την αυτοπεποίθησή τους. Οι δραστηριότητες αυτές συνδυάστηκαν με βιωματικές ασκήσεις και παιχνίδια ρόλων, αναδεικνύοντας πώς η τέχνη μπορεί να λειτουργήσει ως μια «πιο ελεύθερη γλώσσα» που επιτρέπει στους μαθητές να εκφραστούν, να ανακαλύψουν επαναλαμβανόμενα μοτίβα και να ξεπεράσουν συναισθηματικές δυσκολίες.
Ο κ. Δεμπεγιώτης είχε την ευκαιρία να γνωρίσει καινοτόμες παιδαγωγικές μεθόδους που ενισχύουν την ενεργή συμμετοχή μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες, προσφέροντάς τους δημιουργικές διεξόδους και καλλιεργώντας την αυτοπεποίθηση και τη συνεργατικότητα μέσα στην τάξη. Παράλληλα, συμμετείχε σε πολιτιστικές δραστηριότητες στη Ρώμη, εμπλουτίζοντας περαιτέρω την εμπειρία του.
Η δράση αυτή εντάσσεται στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ του 1ου Γυμνασίου Καλαμάτας, που στοχεύουν στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και την υιοθέτηση καινοτόμων παιδαγωγικών πρακτικών στη σχολική τάξη, με την τέχνη να λειτουργεί ως γέφυρα επικοινωνίας και μέσο ένταξης όλων των μαθητών.
Καθολικός σχεδιασμός για τη μάθηση: Το 6ο Γυμνάσιο Λάρισας στη Βιέννη για επιμορφωτικό πρόγραμμα KA1 σχετικό με τη συμπερίληψη
Την Βιέννη της Αυστρίας επισκέφτηκαν πρόσφατα τρεις καθηγήτριες του 6ου Γυμνασίου Λάρισας, συμμετέχοντας σε ένα συμπεριληπτικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα επιμόρφωσης, στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+ του σχολείου μας, με Kωδικό 2024-1-EL01-KA121-SCH-000200810 και με Kωδικό διαπίστευσης 2020-1-EL01-KA120-SCH-000094713
Οι κ. Καλπακίδου Δέσποινα - Φιλόλογος, Λίταινα Ιωάννα - Οικιακής Οικονομίας και Μπρασινίκα Ιωάννα - Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας, παρακολούθησαν από τις 28 Ιουλίου έως τις 02 Αυγούστου ένα κύκλο μαθημάτων, με στόχο τη γνωριμία ενός σύγχρονου συμπεριληπτικού εκπαιδευτικού περιβάλλοντος με βάση τις αρχές του παγκόσμιου σχεδίου μάθησης για την υποστήριξη της διαφορετικότητας των μαθητών και μαθητριών. Ο φορέας επιμόρφωσης “Europass Teacher Academy” ενθαρρύνοντας τη συνεργασία και την ουσιαστική αλληλεπίδραση μεταξύ όλων των συμμετεχόντων, παρείχε πρακτικές στρατηγικές και καινοτόμες τεχνικές, ώστε οι εκπαιδευτικοί να προσαρμόζουν κάθε φορά τη διδασκαλία τους για να εξασφαλίσουν ίσες ευκαιρίες μάθησης σε όλους τους μαθητές/-τριες, ανεξάρτητα από τις ανάγκες και τις ικανότητές τους.
Σε ένα σύγχρονο σχολείο, που θα έχει δομηθεί με τέτοιο τρόπο, ώστε η πρόσβαση όλων να είναι εφικτή, το ίδιο και η διδασκαλία με την εφαρμογή των κατευθυντήριων γραμμών, που προτάθηκαν και συζητήθηκαν εκτενώς από τον φορέα, θα προσφέρει τη δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς να ελαχιστοποιούν τα μαθησιακά εμπόδια κατά τον σχεδιασμό των μαθημάτων τους, προκειμένου να θέσουν τους μαθητές/-τριες στην καλύτερη δυνατή κατάσταση για την επίτευξη των καθορισμένων μαθησιακών στόχων. Αρωγός σ΄ αυτή τους την προσπάθεια η υποστήριξη εξειδικευμένων ψηφιακών εργαλείων, που προάγουν την ευελιξία και παρέχουν επιλογές για τη διαφοροποίηση των στρατηγικών αλληλεπίδρασης και μάθησης των μαθητών/-τριών, ώστε να αυξήσουν τα ατομικά πλεονεκτήματα κάθε μαθητή και μαθήτριας οξύνοντας την προσωπική περιέργεια και τα ενδιαφέροντά του/της.
Στα πλαίσια του προγράμματος δόθηκε η δυνατότητα στις συναδέλφους να επισκεφτούν σημαντικά αξιοθέατα και μνημεία της Βιέννης προσθέτοντας μια πολιτιστική διάσταση στην εμπειρία τους. Το ιστορικό κέντρο της πόλης με το Κοινοβούλιο, σε αρχαίο ελληνικό ρυθμό, το εντυπωσιακό Δημαρχείο, Rathaus, νεογοτθικού ρυθμού και το επιβλητικό Παλάτι της Δικαιοσύνης σε συνδυασμό με το Πανεπιστήμιο της Βιέννης, τα δίδυμα Μουσεία Φυσικής Ιστορίας και Ιστορίας της Τέχνης, την εντυπωσιακή Όπερα και το μνημείο του Mozart άφησαν τις καλύτερες εντυπώσεις στην ελληνική αποστολή. Τα επιβλητικά ανάκτορα του Χόφμπουργκ και το παλάτι Schönbrunn με τους διάσημους κήπους του, Μνημείο Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της Unesco, ολοκλήρωσαν το αποτύπωμα μιας πόλης με αυτοκρατορικές επιρροές αλλά παράλληλα σύγχρονη και δημιουργική.
Η συμμετοχή των τριών καθηγητριών του 6ου Γυμνασίου Λάρισας στο πρόγραμμα Erasmus+ “Courses and training- Universal Design for Learning: Strategies and Digital Tools to Support All Learners” είχε πολλαπλά οφέλη. Ενίσχυσε την ενσυναίσθηση και προσαρμοστικότητα στις νέες μαθησιακές πρακτικές, αναβάθμισε τις γνώσεις τους μέσω της γόνιμης αλληλεπίδρασης με εκπαιδευτικούς άλλων ευρωπαϊκών χωρών και ενδυνάμωσε τις διαπολιτισμικές τους δεξιότητες. Οι εμπειρίες που αποκόμισαν θα εμπλουτίσουν την εκπαιδευτική διαδικασία στο σχολείο μας και θα αποτελέσουν έναυσμα για την περαιτέρω επαγγελματική τους ανάπτυξη.
Εγκρίθηκε το πρόγραμμα Erasmus+ του Εσπερινού Επα.Λ. Σταυρούπολης για το 2026 με τίτλο “Τεχνητή Νοημοσύνη & STEAM
Με μεγάλη χαρά ανακοινώνουμε ότι εγκρίθηκε το νέο πρόγραμμα Erasmus+ KA122-VET-5B4D9E5D, με τίτλο:
«Τεχνητή Νοημοσύνη & STEAM: Καινοτόμες εκπαιδευτικές διαδικασίες και επαγγελματικές δεξιότητες για ένα βιώσιμο μέλλον της εργασίας».
Το σχέδιο θα υλοποιηθεί στην Ιταλία κατά το σχολικό έτος 2025-2026 και προβλέπει:
- Μαθητικές κινητικότητες με έμφαση στη χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης στην εκπαίδευση και στις πράσινες τεχνολογίες.
- Κατάρτιση εκπαιδευτικών σε σύγχρονες παιδαγωγικές πρακτικές STEAM.
- Ανάπτυξη δεξιοτήτων ζωής και επαγγελματικού προφίλ για ενήλικες μαθητές με λιγότερες ευκαιρίες.
Το νέο αυτό πρόγραμμα αποτελεί συνέχεια της στρατηγικής μας εξωστρέφειας και αποδεικνύει την οργανωτική ωριμότητα του σχολείου μας στην υλοποίηση ευρωπαϊκών σχεδίων. Ευχαριστούμε
όλους όσοι συνέβαλαν στην επιτυχία της πρότασης!
Το Εσπερινό ΕΠΑΛ Σταυρούπολης Ταξίδεψε στην Ισπανία με το ERASMUS+: Η Τεχνητή Νοημοσύνη στην Υπηρεσία της Επαγελματικής Εκπαίδευσης
Κατά τη σχολική χρονιά 2024-2025, το Εσπερινό Επαγγελματικό Λύκειο Σταυρούπολης συμμετείχε ενεργά στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ (KA122-VET), υλοποιώντας βραχυπρόθεσμη κινητικότητα τόσο για μαθητές όσο και για εκπαιδευτικούς στην Ισπανία. Το σχέδιο, με τίτλο «Η Τεχνητή Νοημοσύνη στην Επαγγελματική Εκπαίδευση», είχε ως στόχο τη διερεύνηση
εφαρμογών της ΤΝ στους τομείς της υγείας και της παιδικής αγωγής, καθώς και την επιμόρφωση των συμμετεχόντων σε ψηφιακά εργαλεία και καινοτόμες διδακτικές μεθόδους.
Στο πλαίσιο του προγράμματος, 14 μαθητές και 8 εκπαιδευτικοί του σχολείου ταξίδεψαν σε εκπαιδευτικά κέντρα της Ισπανίας, συμμετέχοντας σε σεμινάρια, επισκέψεις και βιωματικά
εργαστήρια. Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν από κοντά τη χρήση ΤΝ στη φροντίδα ασθενών και παιδιών με αναπηρίες, ενώ οι εκπαιδευτικοί επιμορφώθηκαν σε εργαλεία όπως
ChatGPT, Eduaide, Curipod, Magic Write και Quillionz, ενισχύοντας τις διδακτικές τους δεξιότητες.
Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε με τη συνεργασία του ισπανικού φορέα “Step Up Level” και ενίσχυσε ουσιαστικά τον ευρωπαϊκό προσανατολισμό του σχολείου, την περιβαλλοντική συνείδηση των
συμμετεχόντων και τις γλωσσικές, κοινωνικές και ψηφιακές τους δεξιότητες.
Η εμπειρία δεν περιορίστηκε μόνο στους συμμετέχοντες. Το έργο επηρέασε θετικά ολόκληρη τη σχολική κοινότητα μέσω παρουσιάσεων, εργαστηρίων και τη δημιουργία γωνιάς Erasmus+ στο σχολείο, ενώ κορυφώνεται με την ημερίδα διάχυσης που θα πραγματοποιηθεί στις 13-17 Οκτωβρίου 2025, στους χώρους του σχολείου (Αμφιθέατρο, Βιβλιοθήκη, Εργαστήρια, Θράκης 4, Σταυρούπολη). Εκεί, μαθητές, εκπαιδευτικοί, εκπρόσωποι του Δήμου Παύλου Μελά και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης θα μοιραστούν τις εμπειρίες τους με θέμα την ψηφιακή εγγραμματοσύνη και την υγεία στο πλαίσιο της ΤΝ.
Το Εσπερινό ΕΠΑΛ Σταυρούπολης συνεχίζει να καινοτομεί, αποδεικνύοντας ότι η επαγγελματική εκπαίδευση ενηλίκων έχει θέση στον ευρωπαϊκό χάρτη και ότι τα εσπερινά σχολεία μπορούν να
συμμετέχουν ισότιμα και επιτυχημένα σε ευρωπαϊκά προγράμματα κινητικότητας.
Μαθησιακή Κινητικότητα Προσωπικού Σχολικής Εκπαίδευσης της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Θεσπρωτίας σχ. έτους 2024 – 2025 στο Σπλιτ (Κροατία)
Η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Θεσπρωτίας, συντονιστικός φορέας διαπιστευμένης κοινοπραξίας Erasmus+ KA121 στον τομέα Σχολικής Εκπαίδευσης (SCH), υλοποίησε τη 2η κινητικότητα προσωπικού στο Σπλιτ (Κροατία) από 21/07/2025 έως και 25/07/2025, στην οποία συμμετείχαν συνολικά δεκαοκτώ (18) εκπαιδευτικοί (δύο ομάδες εννέα εκπαιδευτικών), στο πλαίσιο του σχεδίου Erasmus+ με κωδικό 2024-1-EL01-KA121-SCH-000212323.
Οι δύο ομάδες εκπαιδευτικών αξιοποίησαν αποκλειστικά πράσινα μέσα μετακίνησης (λεωφορείο), προκειμένου να μεταβούν στο Σπλιτ (Κροατία) και να συμμετάσχουν σε δραστηριότητες επιμόρφωσης (Courses and training activities), τις οποίες διοργάνωσε ο φορέας Maksima Teacher Training Centre.
Η πρώτη ομάδα εκπαιδευτικών συμμετείχε στην επιμορφωτική δραστηριότητα με τίτλο “How to handle AI in Schools: Exploring DeepSeek, ChatGPT, and the Latest AI Trends”, σκοπός της οποίας ήταν ενίσχυση των παιδαγωγικών και ψηφιακών δεξιοτήτων των συμμετεχόντων, με έμφαση στην αξιοποίηση εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης στην εκπαιδευτική διαδικασία. Οι εκπαιδευτικοί, αφού εξοικειώθηκαν με βασικές έννοιες και αρχές της τεχνητής νοημοσύνης (ΤΝ), συμμετείχαν σε εργαστήρια για την παιδαγωγική αξιοποίηση της ΤΝ στην τάξη, αξιοποιώντας πλήθος εργαλείων, όπως ChatGPT, Claude, MagicSchool, Canva κ.ά. Στο πλαίσιο του μαθήματος, είχαν επίσης την ευκαιρία να συνεργαστούν με εκπαιδευτικούς άλλων ευρωπαϊκών χωρών και να λάβουν μέρος σε κοινές εκπαιδευτικές δράσεις, καλλιεργώντας επικοινωνιακές και διαπολιτισμικές δεξιότητες.
Η δεύτερη ομάδα εκπαιδευτικών συμμετείχε στην επιμορφωτική δραστηριότητα “ Inclusion & Diversity in the Classroom – Teaching Empathy, Mindfulness & Critical Thinking ”, η οποία στόχευε στην εξοικείωση με σύγχρονες μεθόδους και πρακτικές για τη δημιουργία ενός ασφαλούς, συμπεριληπτικού και δημοκρατικού μαθησιακού περιβάλλοντος. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην πρόληψη του σχολικού εκφοβισμού, ειδικά σε μαθητές με ειδικές ανάγκες, καθώς και στην καλλιέργεια της ενσυναίσθησης και της συνεργασίας μέσα στην τάξη. Μέσω βιωματικών εργαστηρίων κριτικής σκέψης, ομαδικής συνεργασίας με εκπαιδευτικούς άλλων ευρωπαϊκών χωρών και τεχνικές αυτοφροντίδας, οι συμμετέχοντες εξοικειώθηκαν με εργαλεία για την ενδυνάμωση της ψυχικής και συναισθηματικής ευημερίας εκπαιδευτικών και μαθητών.
Η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Θεσπρωτίας, μέσω της επιτυχημένης υλοποίησης της 2ης κινητικότητας στο πλαίσιο διαπιστευμένου σχεδίου Erasmus+, ενίσχυσε τη συνεχιζόμενη επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών της, με έμφαση στην παιδαγωγική καινοτομία, τη συμπερίληψη, την αξιοποίηση σύγχρονων εργαλείων στην τάξη, καθώς και την καλλιέργεια περιβαλλοντικής συνείδησης. Οι συμμετέχοντες εφοδιάστηκαν με τις κατάλληλες δεξιότητες και εξοικειώθηκαν με σύγχρονες μεθοδολογίες, ικανές να ενδυναμώσουν τη διδασκαλία και τη μάθηση στο σύγχρονο σχολείο, προάγοντας ένα δημοκρατικό, ασφαλές και παιδαγωγικά αποτελεσματικό περιβάλλον για όλους τους μαθητές.
Μέσα από τη διαπολιτισμική συνεργασία και την επιμόρφωση σε σύγχρονες θεματικές που εναρμονίζονται με τις κατευθύνσεις του Ευρωπαϊκού Χώρου Εκπαίδευσης, όπως ο ψηφιακός μετασχηματισμός, η ποιοτική και χωρίς αποκλεισμούς εκπαίδευση και η αειφορία, αναδεικνύονται οι δυνατότητες που προσφέρει το πρόγραμμα Erasmus+ αναφορικά με την ποιοτική αναβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου και την προώθηση της καινοτομίας στην εκπαίδευση.
Διάχυση Αποτελεσμάτων Erasmus+ στο 6o Νηπιαγωγείο Τυρνάβου
Στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+, πραγματοποιήθηκε στον χώρο του 6ου νηπιαγωγείου Τυρνάβου διαδικτυακή εκδήλωση διάχυσης των αποτελεσμάτων από τις δύο εκπαιδευτικές κινητικότητες που υλοποιήθηκαν με επιτυχία:
«Από το STEM στο STEAM Education: μια νέα προσέγγιση μάθησης» (Βαρκελώνη, Νοέμβριος 2024)
«STEM & DIGITAL LEARNING: Teaching STEM through robotics – a hands-on approach» (Βέλγιο, Απρίλιος 2025)
Στην εκδήλωση συμμετείχαν εκπαιδευτικοί του σχολείου μας, μέλη του Δικτύου Νηπιαγωγείων Δήμου Τυρνάβου, καθώς και συνάδελφοι από την ευρύτερη εκπαιδευτική κοινότητα με ενδιαφέρον για τη STEAM εκπαίδευση και την παιδαγωγική καινοτομία.
Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης, έγινε αναλυτική αναφορά στις εμπειρίες και τις καλές πρακτικές που αποκτήθηκαν από τις δύο κινητικότητες, με έμφαση στη σύνδεση θεωρίας και πράξης, την ενίσχυση της βιωματικής μάθησης και την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών.
Ειδικότερα:
Στη Βαρκελώνη, εστιάσαμε στην εκπαιδευτική προσέγγιση STEAM, συμμετέχοντας σε εργαστήρια που ανέδειξαν τη σημασία της δημιουργικότητας, της συνεργασίας και της συμπερίληψης όλων των παιδιών.
Στο Βέλγιο, συμμετείχαμε σε καινοτόμες πρακτικές STEM και ρομποτικής, όπως η χρήση του LEGO Mindstorms, η εφαρμογή του Actionbound (διαδραστικό κυνήγι θησαυρού), και η ενσωμάτωση της STEAM με πρακτικές δραστηριότητες.
Η ανταπόκριση των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών ήταν θερμή, με έντονο ενδιαφέρον για τις εφαρμογές που παρουσιάστηκαν και τις δυνατότητες που προσφέρει η ενσωμάτωση της STEAM φιλοσοφίας στην καθημερινή εκπαιδευτική πρακτική.
Η συμμετοχή μας στο πρόγραμμα Erasmus+ αποτέλεσε μία πολύτιμη εμπειρία επαγγελματικής εξέλιξης και παιδαγωγικής έμπνευσης, την οποία με χαρά και αίσθημα ευθύνης μεταδώσαμε στην εκπαιδευτική μας κοινότητα, ενισχύοντας μια σύγχρονη, βιωματική και συμπεριληπτική προσχολική εκπαίδευση.
Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε με ευρωπαϊκή χρηματοδότηση μέσω του Erasmus+ & του ΙΚΥ.
Άνοιγμα του 6ου Νηπιαγωγείου Τυρνάβου στην Ευρώπη – Βράβευση με την Ετικέτα Σχολείου eTwinning 2025-2026
Με μεγάλη χαρά και υπερηφάνεια ανακοινώνουμε ότι το 6ο Νηπιαγωγείο Τυρνάβου βραβεύτηκε με την Ετικέτα Σχολείου eTwinning 2025–2026, μία σημαντική ευρωπαϊκή διάκριση που αναγνωρίζει την ποιότητα, τη συνεργασία, την καινοτομία και την ψηφιακή παιδαγωγική στο σχολείο μας.
Η διάκριση αυτή αποτελεί καρπό της συστηματικής και δημιουργικής δουλειάς της ομάδας eTwinning, αλλά και της ευρύτερης παιδαγωγικής ομάδας του σχολείου, η οποία τα τελευταία χρόνια συμμετέχει ενεργά και με συνέπεια σε ευρωπαϊκά προγράμματα συνεργασίας.
Κατά το σχολικό έτος 2024-2025, το σχολείο μας υλοποίησε με επιτυχία δύο καινοτόμα eTwinning έργα:
«Οικολογία, STEM, Λύσεις Βασισμένες στη Φύση και Βιωσιμότητα», όπου τα παιδιά ευαισθητοποιήθηκαν σε θέματα περιβάλλοντος μέσα από δημιουργικές STEM δραστηριότητες και βιωματική μάθηση.
«photo mAgIc – from old photos to AI», ένα διαθεματικό έργο που συνέδεσε την ιστορία, τη φωτογραφία και την τεχνητή νοημοσύνη, ενισχύοντας την ψηφιακή και πολιτισμική παιδεία των νηπίων.
Μέσα από τις δράσεις μας:
-ενισχύεται η ψηφιακή επάρκεια των εκπαιδευτικών,
-προωθείται η συνεργατική μάθηση και η διεθνής διάσταση της προσχολικής εκπαίδευσης,
-ενδυναμώνονται οι δεσμοί με σχολεία του εξωτερικού,
-δίνεται έμφαση στη συμπερίληψη, τον σεβασμό στη διαφορετικότητα και την ανοικτότητα στον κόσμο.
Το eTwinning είναι για εμάς γέφυρα επικοινωνίας, καινοτομίας και αλληλεπίδρασης. Συνεχίζουμε με αφοσίωση και ενθουσιασμό την πορεία μας στην ευρωπαϊκή οικογένεια της εκπαίδευσης, εμπνέοντας τους μαθητές μας να ονειρεύονται, να μαθαίνουν και να δρουν με ανοιχτούς ορίζοντες.
Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών του 6ου Νηπιαγωγείου Τυρνάβου στο Βέλγιο με Χρηματοδότηση του ΙΚΥ μέσω του Erasmus+
Στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ ΚΑ1, με χρηματοδότηση από το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ), οι εκπαιδευτικοί του 6ου Νηπιαγωγείου Τυρνάβου, Αργυρώ Τσιτσιρίγγου και Ουρανία Γκότση, συμμετείχαν σε ένα εξειδικευμένο πρόγραμμα επαγγελματικής ανάπτυξης στο Βέλγιο, με τίτλο:
«STEM & DIGITAL LEARNING: Teaching STEM through robotics – a hands-on approach».
Η επιμόρφωση στόχευε στην αναβάθμιση της εκπαιδευτικής πράξης μέσα από την εισαγωγή σύγχρονων, καινοτόμων διδακτικών μεθόδων, στην προσχολική εκπαίδευση.
Κεντρικοί άξονες του προγράμματος:
- Βαθύτερη κατανόηση της εκπαιδευτικής προσέγγισης STEM (Φυσικές Επιστήμες, Τεχνολογία, Μηχανική, Μαθηματικά), σε συνδυασμό με την εκπαιδευτική ρομποτική, μέσα από βιωματικές δραστηριότητες με εργαλεία όπως τα LEGO Mindstorms.
- Ανάπτυξη δεξιοτήτων ενσωμάτωσης της τεχνολογίας στην καθημερινή διδακτική πράξη, με χρήση ψηφιακών εφαρμογών όπως το Actionbound και εργαλεία ψηφιακής αφήγησης.
- Αξιοποίηση της πολιτιστικής κληρονομιάς ως μέσου μάθησης, μέσω εκπαιδευτικών επισκέψεων σε ιστορικά μνημεία, μουσεία και πόλεις και αφηγηματικών τεχνικών που συνδέουν το παρελθόν με το παρόν.
- Ενίσχυση της δημιουργικότητας και της φαντασίας των παιδιών, μέσα από διαθεματικές και παιγνιώδεις δραστηριότητες που συνδυάζουν τέχνη, τεχνολογία και πολιτισμό.
- Καλλιέργεια κοινωνικών και συνεργατικών δεξιοτήτων, προωθώντας ένα μαθησιακό περιβάλλον χωρίς αποκλεισμούς, στο οποίο όλα τα παιδιά (ρομά, αλλοδαπά) συμμετέχουν ενεργά.
Οφέλη για την εκπαιδευτική κοινότητα:
Η συμμετοχή στο πρόγραμμα προσέφερε ουσιαστική αναβάθμιση των διδακτικών και ψηφιακών ικανοτήτων των εκπαιδευτικών, συμβάλλοντας στην καθιέρωση ενός σύγχρονου, δημιουργικού και συμπεριληπτικού μοντέλου μάθησης. Παράλληλα, το σχολείο ισχυροποίησε τον ευρωπαϊκό του χαρακτήρα, διεύρυνε το δίκτυο συνεργασιών του και άνοιξε νέες προοπτικές για συμμετοχή σε ευρωπαϊκές δράσεις και ανταλλαγή καλών πρακτικών.
Με το κλείσιμο του ka210 erasmus, 4Steps 4Changing our Lifestyle
Το σχολείο μας, το 32ο Δημοτικό Σχολείο Πειραιά, συμμετείχε με ιδιαίτερο ενθουσιασμό στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ «4 Steps 4 Changing Our Lifestyle», ένα καινοτόμο εκπαιδευτικό σχέδιο που επικεντρώθηκε στην ανάπτυξη ψηφιακών δεξιοτήτων και την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης μέσα από βιωματικές δραστηριότητες εκτός σχολείου.
Η συνεργασία μας με σχολεία από την Ιταλία, τη Χίο-3ο Δημοτικό Σχολείο Χίου- και τη Φιλανδία έδωσε την ευκαιρία σε μαθητές και εκπαιδευτικούς να ανταλλάξουν καλές πρακτικές και να συνδημιουργήσουν δράσεις με κοινό στόχο έναν πιο βιώσιμο τρόπο ζωής.
Οι βασικοί άξονες του προγράμματος ήταν: η ενίσχυση ψηφιακών δεξιοτήτων μέσα από εργαλεία ΤΠΕ, παρουσιάσεις, δημιουργία αφισών, βίντεο, και ψηφιακών προϊόντων, η δημιουργία περιβαλλοντικών δράσεων εκτός σχολείου, όπως καθαρισμοί παραλιών, ανακύκλωση, μελέτη τοπικού οικοσυστήματος, δενδροφυτεύσεις, και καταγραφή ανθρώπινου αποτυπώματος και η ευαισθητοποίηση των μαθητών για τις αλλαγές στον τρόπο ζωής μας που μπορούν να οδηγήσουν σε ένα πιο πράσινο μέλλον.
Μαθητές από όλες τις συμμετέχουσες χώρες συνεργάστηκαν για τη δημιουργία κοινών ψηφιακών έργων, όπως: ψηφιακές αφίσες και παρουσιάσεις για την κλιματική αλλαγή, εκστρατείες ενημέρωσης για την αλλαγή συνηθειών καθημερινής ζωής και υπαίθριες δράσεις και μελέτες στην τοπική κοινότητα με τη χρήση ψηφιακών εφαρμογών.
Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας συμμετείχαν σε συναντήσεις κινητικότητας σε συνεργαζόμενες χώρες, αποκτώντας νέες παιδαγωγικές μεθόδους και εκπαιδευτικά εργαλεία που ενισχύουν την ψηφιακή και περιβαλλοντική εκπαίδευση.
Το πρόγραμμα "4 Steps 4 Changing Our Lifestyle" αποτέλεσε για εμάς μια πολύτιμη εμπειρία μάθησης και συνεργασίας, φέρνοντας πιο κοντά την ψηφιακή εκπαίδευση με τη βιωματική περιβαλλοντική δράση και ενισχύοντας την υπευθυνότητα των μαθητών μας απέναντι στο μέλλον του πλανήτη.
Συνεχίζουμε με περισσότερες πράσινες και καινοτόμες δράσεις!
1st EPAL SYKEON : Reflecting on 2024–2025 eTwinning Projects
As the 2024–2025 academic year drew to a close, our school proudly completed three meaningful eTwinning projects that enriched student learning, promoted emotional well-being, and fostered global collaboration. These experiences went beyond the classroom, touching the hearts and minds of students through shared traditions, history, and innovation.
Christmas Exchange – Spreading Holiday Cheer Across BordersAs part of the “Be a Tough European Cookie: Well-Being and Mental Health at Our Schools” project, our class embraced the spirit of giving by launching a Christmas ornament exchange with partner schools in Spain and Italy. Students crafted personalized wooden ornaments and added small chocolate treats, combining creativity with kindness.
This initiative was warmly received. Spanish peers sent back traditional handmade decorations, and our Italian partners showcased our work on their blog. The project highlighted how even the smallest gestures can build lasting cultural connections and promote emotional well-being during the holidays.
Educational Excursion – Connecting History, Mental Health, and Local HeritageOn March 13, 2025, our second-grade students embarked on a powerful educational journey, supported by a TOLI grant. The excursion merged three major projects:
- “Echoes of the Holocaust – Exploring Herstories,”
- “Be a Tough European Cookie,” and
- The national initiative “Planting and Knowing My Town.”
Students visited the Royal Tombs and museum at Aigai, delved into Apostle Paul’s and Veria’s Jewish heritage, and explored the oldest synagogue in the Balkans. They reflected on resilience, history, and identity while also experiencing moments of calm and connection to nature—reinforcing mental well-being. This rich experience blended emotional growth with historical awareness in a memorable, hands-on format.
A Year of Holistic Learning: Etwinning Project Overview & Impact 1. Be a Tough European CookieFocused on self-care, emotional intelligence, and resilience, this project empowered students to openly discuss mental health. Families participated in activities promoting healthy habits and kindness, building a strong school community rooted in empathy.
2. A New Dimension in Education with Digital ToolsStudents collaborated with peers from seven countries, using Web 2.0 tools to enhance learning. They gained digital skills, navigated online platforms, and engaged in creative online tasks—preparing them for the future of learning.
3. Echoes of the Holocaust: Exploring HerStoriesThis project challenged students to explore Holocaust narratives through personal stories, emphasizing memory, human rights, and historical empathy. The excursion to Veria powerfully tied classroom learning to lived historical experiences.
Final ReflectionsThese completed projects:
- Nurtured empathy, well-being, and critical thinking,
- Built digital and collaborative skills, and
- Strengthened cultural awareness through meaningful international exchanges.
Our students didn’t just participate—they grew, learning that education is not confined to textbooks but lives in acts of kindness, shared stories, and global friendships. We look forward to building on these foundations in the years to come.
105ο Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης-Ολοκλήρωση του etwinning project ‘Let’s play the Board Games Together
Κατά τη διάρκεια της φετινής σχολικής χρονιάς (Δεκέμβριος 2024-Ιούνιος 2025) το τμήμα του Γ1 στο 105ο Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης συμμετείχε σε ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον Ευρωπαϊκό πρόγραμμα e-twinning με τίτλο 'Let's Play the Board Games Together' με σχολεία από Τουρκία και ένα σχολείο της Πολωνίας.
Σε ένα κόσμο που κατακλύζεται από διαδικτυακά παιχνίδια αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε ένα πρόγραμμα διαφορετικό, ένα πρόγραμμα που θα έφερνε τους μικρούς μαθητές και τις μικρές μαθήτριες σε επαφή με παραδοσιακά επιτραπέζια παιχνίδια.
Κατά τη διάρκεια του προγράμματος εστιάσαμε στην προώθηση της διεθνούς συνεργασίας μεταξύ των σχολείων δημιουργώντας από κοινού επιτραπέζια παιχνίδια. Εργαστήκαμε για την ενίσχυση της ομαδικότητας, της επικοινωνίας, της επίλυσης προβλημάτων και των δεξιοτήτων διαχείρισης χρόνου κατά την υλοποίηση του έργου. Επίσης, καταφέραμε να αυξήσουμε το ενδιαφέρον για τον πολιτισμό και τις παραδόσεις των χωρών-εταίρων επιτυχάνοντας έναν από τους στόχους μας.
Όλοι οι μαθητές/τριες και οι εκπαιδευτικοί διασκέδασαν πολύ και ήταν ένα από τα πιο ανταποδοτικά έργα στα οποία έχουμε συμμετάσχει μέχρι στιγμής, δίνοντας έμφαση όχι μόνο στη γνώση αλλά και στην ευημερία των μαθητών. Ανυπομονούσαν να έρθει η ώρα του μαθήματος ώστε να παίξουν τα επιτραπέζια παιχνίδια που επιλέχτηκαν από τους μαθητές των συμμετοχόντων σχολείων μέσω ψηφοφορίας η οποία διεξήχθη στην τάξη απαντώντας σε ψηφιακά ερωτηματολόγια. Μάλιστα προετοίμασαν μερικά από αυτά τα παιχνίδια μόνοι τους.
Περίμεναν με ανυπομονησία να εργαστούν στους υπολογιστές α) γράφοντας αναρτήσεις στην πλατφόρμα του etwinning Erasmus+, β) διαβάζοντας τις αναρτήσεις των άλλων, γ) μαθαίνοντας για την ασφάλεια στο διαδίκτυο, δ) απαντώντας σε ψηφιακά ερωτηματολόγια και σε κουίζ γνώσεων, ε) μαθαίνοντας web 2.0 εργαλεία αναπτύσσοντας κατ' αυτόν τον τρόπο τον ψηφιακό τους εγγραμματισμό και τις ψηφιακές τους ικανότητες. Ανυπομονούσαν, όμως, και για τις διαδικτυακές συναντήσεις με τους εταίρους μας όπου γνώρισαν εκπαιδευτικούς και μαθητές/μαθήτριες των άλλων χωρών. Αν και αρχάριοι, κατάφεραν να επικοινωνήσουν εξαιρετικά καλά με τους εταίρους μας χρησιμοποιώντας την αγγλική γλώσσα.
Στις 10/06/2025 το έργο παρουσιάστηκε από τη κα Μαρία Λούβαρη σε γονείς και μαθητές του σχολείου μας στο Πολιτιστικό Κέντρο Άνω Τούμπας στη Θεσσαλονίκη. Παρευρέθηκαν επίσης εκπρόσωποι του Δήμου Θεσσαλονίκης που μας τίμησαν με την παρουσία τους.
Συντονίστρια του προγράμματος στο σχολείο ήταν η καθηγήτρια Αγγλικής κα Λούβαρη Μαρία. Συμμετείχαν, επίσης, οι εκπαιδευτικοί: η καθηγήτρια Εικαστικών κα Βασιλική Δαμιανίδου, η δασκάλα της τάξης κα Μαρία Καραπουλουτίδου και η κα Ειρήνη Μαργαριτίδη δασκάλα Ειδικής Αγωγής, τις οποίες και ευχαριστώ για την πολύτιμη βοήθειά τους.
Περισσότερες πληροφορίες για τις δράσεις κατά τη διάρκεια του προγράμματος μπορείτε να δείτε εδώ:
https://letsplaytheboardgamestogether.blogspot.com/
Μαρία Λούβαρη