User login
Steve McQueen - CEO

Bio
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum
Connect
×Robyn Sullivan - Vice President

Bio
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum
Connect
×Aiko Takahashi - Design

Bio
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum
Connect
×Frank Douglas - Marketing

Bio
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum
Connect
×Πανελλήνιο σχολικό δίκτυο
Λήξη του eTwinning έργου: “STEM,Ecology,NBS and sustainability” 2024-2025
Ένα υπέροχο e Twinning έργο που μας ταξίδεψε σε θέματα αειφορίας και SΤΕΜ, έφτασε στο τέλος του. Mια εξαιρετική συνεργασία ανάμεσα σε 9 χώρες που άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις σε παιδιά, εκπαιδευτικούς και γονείς , αφού όλοι συμμετείχαμε στην υλοποίηση του έργου, που είχε διάρκεια 9 μήνες! Και το καταχαρήκαμε .
Εξαιρετικά και τα κοινά μας προϊόντα που ξεπερνούν τα 40 και περιλαμβάνουν e books, padlets, wakelets και παρουσιάσεις, που εστιάζουν στην αειφορία και σε λύσεις βασισμένες στη φύση σε συνδυασμό με το STEM .
Ο δρόμος προς τη βιωσιμότητα είναι προτεραιότητα όλων μας αν θέλουμε να ζούμε σε έναν πράσινο και υγιή πλανήτη και να έχουμε καλύτερη ποιότητα ζωής.
Το έργο έχει προγραμματιστεί για μαθητές 3 έως 8 ετών και όλοι μαζί εργαστήκαμε με απλές δραστηριότητες, μεγάλης όμως σημασίας όπως δενδροφυτεία, κλιματική αλλαγή, 3R, λιγότερα σκουπίδια, βιωσιμότητα τροφίμων και υγιεινά τρόφιμα, δημιουργία σχολικού κήπου, ελαχιστοποίηση του αποτυπώματος άνθρακα, πράσινη μεταφορά και πρόταση τρόπων για να διατηρήσουμε το περιβάλλον μας πιο καθαρό και πράσινο.
Ο κύριος στόχος αυτού του έργου ήταν να βοηθήσει τα παιδιά να κατανοήσουν τη σχέση μεταξύ φυσικού περιβάλλοντος και ποιότητας ζωής και να τα ευαισθητοποιήσουν ώστε να κατανοήσουν ότι η προστασία του περιβάλλοντος είναι υπόθεση όλων μας, μέσω των σχετικών επιλεγμένων δραστηριοτήτων που ταιριάζουν στους μικρούς μαθητές.
Η βιωσιμότητα του πλανήτη μας είναι θέμα όλων μας. Με αυτό το έργο και μέσω ενός συνδυασμού λύσεων STEM, βιωσιμότητας και βασισμένες στη φύση θέλαμε να προετοιμάσουμε τους μαθητές να γίνουν οι επόμενοι καινοτόμοι ηγέτες ικανοί να δημιουργήσουν έναν πιο ισορροπημένο και ανθρώπινο κόσμο και έναν πιο πράσινο και ανθεκτικό πλανήτη. Η εκπαίδευση STEM παρέχει τις γνώσεις και τις δεξιότητες που απαιτούνται για την κατανόηση σύνθετων οικοσυστημάτων, το σχεδιασμό βιώσιμων τεχνολογιών και την επίλυση περιβαλλοντικών προβλημάτων και δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να αντιμετωπίσουν τις πραγματικές προκλήσεις. Όταν συνδυάζεται με λύσεις βιωσιμότητας και βασισμένες στη φύση, η εκπαίδευση STEM γίνεται ένα ισχυρό εργαλείο για την προώθηση της περιβαλλοντικής διαχείρισης και της καινοτομίας.
Οφέλη για τους μαθητές μέσα από τη συμμετοχή τους σ αυτό το eTwinning έργο
Η συμμετοχή των μαθητών σε ένα eTwinning έργο με επίκεντρο το STEM (Επιστήμη, Τεχνολογία, Μηχανική, Μαθηματικά), την Οικολογία, τις Φυσικές Λύσεις (Nature-Based Solutions – NBS) και τη Βιωσιμότητα προσφέρει μια πληθώρα εκπαιδευτικών, κοινωνικών και περιβαλλοντικών οφελών.
Κατά τη διάρκεια του έργου τα παιδιά πρότειναν τρόπους προστασίας του περιβάλλοντος και καλύτερης ποιότητας ζωής, μοιράστηκαν τις ιδέες και την εργασία τους για την κλιματική αλλαγή με παιδιά από άλλες ευρωπαϊκές χώρες,φύτεψαν δέντρα και λουλούδια ,δημιούργησαν σχολικούς κήπους, πρότειναν τρόπους εξοικονόμησης ενέργειας και ένιωσαν τη χαρά της δημιουργίας.Χρησιμοποιήσαμε το παιχνίδι ως μέσο για να μπορέσουν τα παιδιά να εξερευνήσουν το περιβάλλον και να αξιοποιήσουν την περιέργεια και τη δημιουργικότητά τους, με τον δικό τους ρυθμό και ρυθμό. Επιδιώξαμε επίσης, με την ενεργό συμμετοχή τους στις διάφορες δραστηριότητες του έργου, την καλλιέργεια της περιβαλλοντικής τους συνείδησης, τη βελτίωση της κοινωνικοποίησης και των δεξιοτήτων τους μέσα από τη συμμετοχή τους σε ομαδικές εργασίες. Τα παιδιά έφτιαξαν όμορφες δημιουργίες και αύξησαν την καλλιτεχνική τους ευαισθησία. Ήρθαν σε επαφή με το φυσικό περιβάλλον. Συνεργάστηκαν μεταξύ τους στα πλαίσια της τάξης αλλά και εκτός αυτής, προωθώντας την εξωστρέφεια και έκαναν δράσεις σύμφωνα με τις πανανθρώπινες αξίες του 21ου αιώνα. Μέσα από το παιχνίδι και τη δημιουργικότητα, συνεργάστηκαν επίσης με παιδιά από άλλες χώρες και ενίσχυσαν την αυτοπεποίθησή τους. Εξέφρασαν ιδέες και συναισθήματα και ανέλαβαν πρωτοβουλίες για την ανάπτυξη της κοινωνικής ενσυναίσθησης. Τα παιδιά συμμετείχαν ενεργά και με μεγάλη προθυμία σε όλο το έργο. Τι περισσότερο; Ήρθαν σε επαφή με γλώσσες άλλων ευρωπαϊκών χωρών και πήραν μια μικρή γεύση από πολιτισμούς άλλων ευρωπαϊκών εθνών.
Το έργο θεωρούμε ότι συνέβαλε στη διαμόρφωση ενός θετικού κλίματος μεταξύ των μαθητών, των δασκάλων και των γονέων που, συμμετέχοντας ενεργά, συνειδητοποίησαν τη σημασία της συνεργασίας και της ανάπτυξης σχέσεων έξω από τα στενά όρια της σχολικής τάξης. Η μεγάλη παιδαγωγική αξία του έργου ήταν οι σχέσεις που αναπτύχθηκαν στο πλαίσιο του έργου μεταξύ των παιδιών !Μέσα από αυτό το έργο τα παιδιά ενίσχυσαν την αυτοπεποίθησή τους και έμαθαν να συνεργάζονται με παιδιά άλλων σχολείων, ανεξαρτήτως ηλικίας, αφού προστατεύουμε το περιβάλλον μας σε κλίμα απόλυτα φιλικό, συνεργατικό και πάνω απ’ όλα δημοκρατικό.
Όλα τα τελικά προϊόντα του έργου, που προέκυψαν μετά από συνεργασία όλων των εταίρων έχουν αναρτηθεί στη σελίδα του έργου στην νέα πλατφόρμα ESSEP όπως επίσης και μέσω των ιστολογίων των σχολείων και στα μέσα μαζικής ενημέρωσης .Η συνεργασία δημιούργησε πρόσφορο έδαφος για νέες συνεργασίες στο μέλλον .
Επιμέλεια άρθρου: Μαγκιώση Άννα
Εσπερινό ΓΕΛ Αιγάλεω : Επιτυχής Ολοκλήρωση και Αξιολόγηση Προγράμματος ERASMUS+
Το Εσπερινό Γενικό Λύκειο Αιγάλεω ολοκλήρωσε με μεγάλη επιτυχία την υλοποίηση του σχεδίου με τίτλο «Διδάσκοντας σε ένα Εσπερινό Λύκειο» στα πλαίσια της Δράσης ΚΑ1 / Μαθησιακή Κινητικότητα Ατόμων στον τομέα Σχολικής Εκπαίδευσης, του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+ , με αριθμό σχεδίου 2023-1-EL01-KA122-SCH-000121445.
Το σχέδιο αξιολογήθηκε από την Εθνική Μονάδα Συντονισμού (ΙΚΥ) ως «ιδιαίτερα εποικοδομητικό και έχει αποφέρει τα μέγιστα οφέλη όχι μόνο στο έμψυχο δυναμικό του φορέα αλλά και σε κοινωνικό επίπεδο εμπλεκόμενα ή μη άτομα πέριξ αυτού» και συγκέντρωσε βαθμολογία 94/100.
Στόχοι του σχεδίου ήταν:
- η συμπερίληψη μαθητών με εντελώς διαφορετικά μαθησιακά χαρακτηριστικά και ανάγκες
- ο σχεδιασμός και η υλοποίηση νέων εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων για βελτιστοποίηση και επιτάχυνση του μαθησιακού αποτελέσματος
Αξιολογώντας την επίτευξή τους εκτιμούμε ότι οι συμμετέχοντες:
-απέκτησαν θεωρητικές γνώσεις πάνω σε θέματα κοινωνιολογίας της εκπαίδευσης, μοντέλων κοινωνικοποίησης, συμπεριληπτικής διδασκαλίας και διαχείρισης της ανομοιογένειας μέσα σε μια τάξη αλλά και πάνω στις σύγχρονες επιστημονικές έρευνες σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο μαθαίνει ο εγκέφαλος και το πότε και πως συντελείται η μάθηση
-εμβάθυναν τις γνώσεις τους σχετικά με τις μαθησιακές διαφορές μεταξύ εφήβων και ενηλίκων και είναι πλέον σε θέση να προσαρμόζουν κατάλληλα τις διδακτικές πρακτικές που χρησιμοποιούν μέσα στην τάξη
-βελτίωσαν την ικανότητα τους να σχεδιάζουν μαθησιακές δραστηριότητες με στόχο την κινητοποίηση και την ενεργή συμμετοχή όλων ανεξαιρέτως των μαθητών αλλά και να αναζητούν και να εφαρμόζουν τεχνικές απομνημόνευσης, να δημιουργούν κίνητρα και να υλοποιούν σχέδια μαθήματος που στηρίζονται σε πιο διασκεδαστικές τεχνικές μάθησης
-ασκήθηκαν στην ανάπτυξη νέων πρακτικών και διαδραστικών μεθόδων διδασκαλίας έτσι ώστε να προάγεται η παραγωγική μάθηση και να εξοικονομείται πολύτιμος χρόνος
Το σχέδιο περιελάβανε δύο κινητικότητες εκπαιδευτικών για την παρακολούθηση δομημένων κύκλων μαθημάτων
-η 1η στην πόλη Terracina της Ιταλίας, όπου σε συνεργασία με τον εκπαιδευτικό οργανισμό European Training and Research Association for a Cooperation Key to Business (EU-TRACK) τρείς (3) εκπαιδευτικοί του σχολείου μας παρακολούθησαν τον κύκλο με θέμα «Promoting social inclusion and integration through an education based on learner-centered approaches to learning and Educational coaching tools»
-η 2η στην Βουδαπέστη της Ουγγαρίας, όπου σε συνεργασία με τον εκπαιδευτικό οργανισμό Europass Teachers Academy, τρείς (3) εκπαιδευτικοί του σχολείου μας παρακολούθησαν τον κύκλο με θέμα «Brain-Based Learning: understand how students really learn».
Το Εσπερινό Γενικό Λύκειο Αιγάλεω ευχαριστεί θερμά την Εθνική Μονάδα Συντονισμού ΙΚΥ για την στήριξη που μας παρείχε σε όλες τις φάσεις υλοποίησης του σχεδίου αλλά και όλους τους συμμετέχοντες για την αφοσίωση και τον ενθουσιασμό τους.
Η παιδαγωγική ομάδα καθηγητών του Εσπερινού ΓΕΛ Αιγάλεω
33ο Δημοτικό Σχολείο Τρικάλων Ολοκλήρωση του eTwinning έργου “Unite Against Bullying”
Το Στ1 του 33ου Δημοτικού Σχολείου Τρικάλων υλοποίησε το eTwinning έργο "Unite Against Bullying".Με τη συμμετοχή τους οι μαθητές συνειδητοποίησαν ότι ο εκφοβισμός επιφέρει προβλήματα όχι μόνο στο σχολείο αλλά και στην κοινωνία. Οι δραστηριότητες τους βοήθησαν να αναπτύξουν στρατηγικές πρόληψης και να προωθήσουν την ενσυναίσθηση και τον αμοιβαίο σεβασμό .Καθώς οι δραστηριότητες υλοποιήθηκαν με διάφορα ψηφιακά εργαλεία οι μαθητές εμπλούτισαν τις ψηφιακές αλλά και τις γλωσσικές τους δεξιότητες. Στον παρακάτω σύνδεσμο μπορείτε να δείτε τις δραστηριότητές μας.
Διάχυση προγράμματος Erasmus+ 3ο Νηπιαγωγείο Γέρακα Αν.Αττικής
Το 3ο Νηπιαγωγείο Γέρακα συμμετείχε φέτος στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ “FIRST STEPS STEAM”, σε συνεργασία με σχολεία προσχολικής εκπαίδευσης από την Τουρκία, την Εσθονία, την Πορτογαλία και την Βουλγαρία. Μέσα από αυτή τη διεθνή σύμπραξη, είχαμε την ευκαιρία να ανταλλάξουμε καλές πρακτικές, ιδέες και εκπαιδευτικές εμπειρίες, χτίζοντας γέφυρες επικοινωνίας και δημιουργικής μάθησης πέρα από τα σύνορα.
Στόχος του προγράμματος ήταν η ενίσχυση της εκπαιδευτικής διαδικασίας στην προσχολική ηλικία μέσα από την προσέγγιση STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts, Mathematics).
Τα οφέλη για τα παιδιά υπήρξαν πολλαπλά καθώς μέσα από τη βιωματική μάθηση, την παρατήρηση, το πείραμα και την αξιοποίηση της τεχνολογίας, ανέπτυξαν σημαντικές δεξιότητες όπως η συνεργασία, η επικοινωνία, η δημιουργικότητα, η κριτική σκέψη και η επίλυση προβλημάτων. Παράλληλα, οι εκπαιδευτικοί εμπλουτίσαμε τη διδακτική μας πρακτική με νέες μεθόδους, προσεγγίσεις και υλικό, μέσα από τη συνεργασία και την ανταλλαγή εμπειριών με συναδέλφους από άλλες χώρες.
Στο πλαίσιο του έργου, υλοποιήσαμε δέκα θεματικά STEAM projects, αξιοποιώντας τα ενδιαφέροντα και τις ανάγκες των παιδιών και συνδέοντας τη μάθηση με τη χαρά της ανακάλυψης και της δημιουργίας.
Η εμπειρία του Erasmus+ αποτέλεσε μια πολύτιμη παρακαταθήκη για το μέλλον του σχολείου μας, όχι μόνο ως προς την εκπαιδευτική διαδικασία, αλλά και ως προς την καλλιέργεια μιας ευρύτερης ευρωπαϊκής παιδαγωγικής κουλτούρας με επίκεντρο το παιδί.
Διπλή Διάκριση για το 9ο Γυμνάσιο Αθηνών στα Education Leaders Awards 2025
Με ιδιαίτερη χαρά και υπερηφάνεια ανακοινώνουμε ότι το 9ο Γυμνάσιο Αθηνών απέσπασε δύο σημαντικά βραβεία στα φετινά Education Leaders Awards (https://educationleadersawards.boussiasevents.gr/#winners), προσθέτοντας ακόμα μία διάκριση στην επιτυχημένη πορεία του σχολείου μας.
Συγκεκριμένα, το σχολείο μας τιμήθηκε με το Χρυσό βραβείο (Gold) στην κατηγορία "Εκδήλωση, Experiential Event στη Δημόσια Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση". Η βράβευση αυτή αφορά τη συνδιοργάνωση, μαζί με το 1ο Πρότυπο ΓΕΛ Αθηνών - Γεννάδιο και το 1ο Γυμνάσιο Αγίου Δημητρίου, του Διεθνούς Μαθητικού Συνεδρίου Μοντέλου Ηνωμένων Εθνών (IRCMUN). Η επιτυχία αυτή αναδεικνύει την προσήλωσή μας στην παροχή βιωματικών και καινοτόμων εκπαιδευτικών εμπειριών που ενθαρρύνουν τη συμμετοχή, την κριτική σκέψη και την ανάπτυξη δεξιοτήτων στους μαθητές μας.
Επιπλέον, λάβαμε το Αργυρό βραβείο (Silver) στην κατηγορία "Δεσμός με την Κοινωνία στη Δημόσια Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση" για το πρόγραμμα "Αγγίζοντας τους δρόμους και την ιστορία τους". Το συγκεκριμένο πρόγραμμα αποτελεί ένα δείγμα της δέσμευσής μας να συνδέουμε τη σχολική κοινότητα με το ευρύτερο κοινωνικό σύνολο, προσφέροντας στους μαθητές μας την ευκαιρία να εξερευνήσουν, να κατανοήσουν και να αναπτύξουν ενεργό ρόλο στην τοπική κοινωνία.
Οι δύο αυτές διακρίσεις ανεβάζουν τον συνολικό αριθμό των βραβείων που έχει λάβει το 9ο Γυμνάσιο Αθηνών σε τρία, σε ισάριθμες υποψηφιότητες, μέσα σε μόλις δύο χρόνια. Αυτή η αναγνώριση αποτελεί επιστέγασμα της συλλογικής προσπάθειας και του αφοσιωμένου έργου όλων των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των γονέων που συνθέτουν την κοινότητα του σχολείου μας. Συνεχίζουμε με τον ίδιο ζήλο και αφοσίωση να προσφέρουμε ποιοτική εκπαίδευση και να εμπνέουμε τους μαθητές μας να ξεπερνούν τα όριά τους.
9ο Νηπιαγωγείο Τρίπολης – Ολοκλήρωση έργου eTwinning “The water princess meets the little water quardians”
Ολοκληρώθηκε το έργο eTwinning “The water princess meets the little water quardians”, που σχεδιάσαμε και υλοποιήσαμε το σχολικό έτος 2024-2025. Στο έργο συμμετείχαν 20 εκπαιδευτικοί με τους μαθητές τους από την Ελλάδα, την Πολωνία, την Ιταλία και τη Τουρκία. Αφορμή για την ίδρυση του στάθηκε το βιβλίο “The water princess” της Susan Verde και στόχο είχε να ευαισθητοποιήσει τους μαθητές ως προς την αξία και τη σπουδαιότητα του νερού ως αγαθού, αλλά και να τους προβληματίσει, ώστε να αναλάβουν ενεργό δράση για την προστασία και εξοικονόμηση του. Ευχαριστούμε όλες τις εκπαιδευτικούς και τους συμμετέχοντες μαθητές για την όμορφη και δημιουργική συνεργασία! Μπορείτε να δείτε κάποιες από τις δράσεις μας στον ακόλουθο σύνδεσμο.
«Ήρθε η ώρα να μιλήσω δυνατά» – Μαθητικό τραγούδι και βιντεοκλίπ κατά του Σχολικού Εκφοβισμού
Στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ με θέμα «Πρόληψη και Διαχείριση του Σχολικού Εκφοβισμού», το σχολείο μας, το 7ο Δημοτικό Σχολείο Ασπροπύργου, πραγματοποίησε μια σειρά δράσεων με στόχο τη διάχυση των γνώσεων και των στρατηγικών που αποκομίστηκαν μέσα από τις εμπειρίες κινητικότητας.
Μία από τις πιο ξεχωριστές και δημιουργικές δράσεις του προγράμματος ήταν η δημιουργία ενός πρωτότυπου τραγουδιού και του αντίστοιχου βιντεοκλίπ, με τη συμμετοχή μαθητών και εκπαιδευτικών των ΣΤ' και Δ' τάξεων.
🎵 Το τραγούδι με τίτλο «Ήρθε η ώρα να μιλήσω δυνατά», είναι μια καλλιτεχνική έκφραση των παιδιών απέναντι στο φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού. Με λόγια απλά, αλλά ουσιαστικά, περνά ένα ισχυρό μήνυμα:
Μίλα. Ζήτησε βοήθεια. Πες ΟΧΙ στη βία.
Μέσα από τη μουσική και τους στίχους, τα παιδιά εκφράζουν συναισθήματα, εμπειρίες και αξίες που καλλιεργούνται μέσα από την εκπαιδευτική διαδικασία:
🤝 Σεβασμός – Αποδοχή – Συμπερίληψη – Αλληλεγγύη
Η δράση αυτή δεν ήταν απλώς μια καλλιτεχνική δημιουργία, αλλά ένας τρόπος ενεργού συμμετοχής των μαθητών στην πρόληψη της βίας και στην προώθηση ενός ασφαλούς και συμπεριληπτικού σχολείου.
📽️ Το βίντεο δημιουργήθηκε αποκλειστικά για εκπαιδευτικούς σκοπούς και φιλοδοξεί να αποτελέσει αφορμή για διάλογο και προβληματισμό σε σχολικές κοινότητες, ενισχύοντας τη φωνή των παιδιών που θέλουν να ζήσουν σε ένα σχολείο χωρίς φόβο και με σεβασμό στη διαφορετικότητα.
🔗 Μπορείτε να παρακολουθήσετε το τραγούδι και το βιντεοκλίπ στον ακόλουθο σύνδεσμο:
👉 [Ήρθε η ώρα να μιλήσω δυνατά – Βίντεο στο YouTube] (https://www.youtube.com/watch?v=H6mlVBZQjA4&ab_channel=7%CE%BF%CE%94%CE%B7%CE%BC%CE%BF%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%8C%CE%A3%CF%87%CE%BF%CE%BB%CE%B5%CE%AF%CE%BF%CE%91%CF%83%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%80%CF%8D%CF%81%CE%B3%CE%BF%CF%85)
📢 Είναι ώρα να μιλήσουμε όλοι δυνατά.
Για ένα σχολείο με ασφάλεια, ισότητα και συμμετοχή για όλους.
Ημερίδες Διάχυσης Μαθησιακών Αποτελεσμάτων των εμπειριών κινητικότητας μέσω του Erasmus+ του 7ου Δημοτικού Σχολείου Ασπροπύργου σε Συνεργασία με τον Σχολικό Σύμβουλο της Περιφέρειας μας.
Στο πλαίσιο της συμμετοχής του σχολείου μας στο πρόγραμμα Erasmus+ KA1, πραγματοποιήθηκαν με απόλυτη επιτυχία τέσσερις ημερίδες διάχυσης μαθησιακών αποτελεσμάτων, σε συνεργασία με τον αρμόδιο Σχολικό Σύμβουλο. Οι ημερίδες διοργανώθηκαν με πρωτοβουλία του Σχολικού Συμβούλου, ο οποίος προσκάλεσε τις τέσσερις ομάδες εκπαιδευτικών που συμμετείχαν στις κινητικότητες του προγράμματος Erasmus+ να παρουσιάσουν τα μαθησιακά αποτελέσματα και τις εμπειρίες τους από τα επιμορφωτικά σεμινάρια που παρακολούθησαν στο εξωτερικό.
Οι ημερίδες ήταν ανοικτές σε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα και στόχευαν στη διάδοση των γνώσεων, των δεξιοτήτων και των καλών πρακτικών που αποκτήθηκαν από τους συμμετέχοντες, με έμφαση στη βελτίωση της καθημερινής σχολικής πρακτικής και στη δημιουργία ενός σχολείου συμπεριληπτικού, ασφαλούς και σύγχρονου. Κατά τη διάρκεια των παρουσιάσεων, οι εκπαιδευτικοί ανέδειξαν τα οφέλη της συμμετοχής σε προγράμματα Erasmus, όπως η ανάπτυξη επαγγελματικών δεξιοτήτων, η εξοικείωση με καινοτόμες παιδαγωγικές προσεγγίσεις και η ενίσχυση της διαπολιτισμικής συνείδησης.
Οι παρουσιάσεις των ομάδων αφορούσαν τις θεματικές ενότητες:
- Building Inclusive Communities: Strategies for Promoting Well-being and Preventing Bullying in Schools.
- Bullying and cyber bullying: Let's "act" against it.
- Conflict Management, Emotional Intelligence and Bullying Prevention
- Peer Bullying
Στις ημερίδες παρουσιάστηκαν, μεταξύ άλλων:
- Οι θεωρητικές βάσεις και οι σύγχρονες στρατηγικές για την πρόληψη και διαχείριση του σχολικού εκφοβισμού.
- Πρακτικές καλλιέργειας της ενσυναίσθησης και της συμπερίληψης μέσα από βιωματικές δραστηριότητες.
- Εφαρμογές και ιστότοποι που ενισχύουν την ασφαλή περιήγηση στο διαδίκτυο και παρέχουν πλούσιο υλικό για θέματα κυβερνοασφάλειας,
- Μέθοδοι δημιουργικής αξιοποίησης ψηφιακών εργαλείων και τεχνολογιών στη διδασκαλία, προσαρμοσμένων στις ανάγκες των μαθητών μας.
- Καινοτόμες παιδαγωγικές τεχνικές, όπως το Θέατρο Forum και οι Συμβουλευτικές Τάξης, που ενισχύουν τη φωνή των μαθητών και βελτιώνουν το κλίμα της σχολικής κοινότητας.
Η διάχυση της γνώσης πραγματοποιήθηκε μέσα από στοχευμένες παρουσιάσεις σε συνδυασμό με βιωματικά εργαστήρια που υλοποιήθηκαν επι τόπου με τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς ως συμμετέχοντες ώστε να κατανοήσουν πλήρως την πρακτική εφαρμογή των προτεινόμενων στρατηγικών. Επιπλέον, οι ημερίδες αποτέλεσαν τον χώρο για να υπάρξει ουσιαστικός διάλογος μεταξύ των εκπαιδευτικών και να ανταλλάξουν απόψεις και καλές πρακτικές, ενισχύοντας τη συνεργασία και την αλληλοϋποστήριξη μεταξύ των σχολικών μονάδων.
Οι δράσεις αυτές αποτέλεσαν μέρος της στρατηγικής του σχολείου μας για την ενίσχυση του επαγγελματισμού των εκπαιδευτικών και την καλλιέργεια κουλτούρας συνεχούς επιμόρφωσης, σύμφωνα με τις προτεραιότητες που είχαν τεθεί στο εγκεκριμένο Σχέδιο Erasmus. Ταυτόχρονα, ενδυνάμωσαν τη σχολική κοινότητα, προσφέροντας εφόδια για την πρόληψη και διαχείριση του σχολικού εκφοβισμού και την καλλιέργεια αξιών αλληλεγγύης και σεβασμού.
Τέλος, μέσα από τη συνεργασία με τον Σχολικό Σύμβουλο, διασφαλίστηκε η επιστημονική εγκυρότητα και η παιδαγωγική αρτιότητα των παρουσιάσεων, ενώ ενθαρρύνθηκε η συμμετοχή και άλλων σχολείων στην αξιοποίηση των ευκαιριών που προσφέρει το Erasmus+, προς όφελος της εκπαίδευσης και της κοινωνίας.
Στα βήματα του Ηρώδη Αττικού: Πολιτιστική Διαδρομή από τον Μαραθώνα στο Παναθηναϊκό Στάδιο και το Ηρώδειο – «Υιοθεσία» Ηρωδείου
ΓΕΛ Χορτιάτη: Δράσεις Ενίσχυσης Ενεργού Πολιτειότητας 2024-2025
Στο πλαίσιο των δράσεων ενίσχυσης ενεργού πολιτειότητας, οι μαθητές και οι μαθήτριες του ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΧΟΡΤΙΑΤΗ συμμετείχαν κατά τη φετινή σχολική χρονιά (2024-2025) σε καινοτόμες δράσεις με κοινωνική ευαισθησία, υπευθυνότητα και συλλογική συνείδηση. Μέσα από πρωτοβουλίες που αντιστοιχούν στους δεκαεπτά (17) στόχους της βιώσιμης ανάπτυξης και έχουν περιβαλλοντικό, κοινωνικό και πολιτιστικό χαρακτήρα, καλλιέργησαν την έννοια της προσφοράς και της συμμετοχής στα κοινά.
Πιο συγκεκριμένα, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α΄ Λυκείου στο πλαίσιο της δράσης «Συμβάλουμε στη μείωση των ψηφιακών ανισοτήτων» μελέτησαν την “Ισότητα των δύο φύλων”. Υπεύθυνη εκπαιδευτικός της δράσης ήταν η κα Πελαγία Σαλταμάρα, Οικονομολόγο.
Τα τμήματα της Β΄ Λυκείου με υπεύθυνο τον εκπαιδευτικό κ. Χρύσανθο Αγαθοκλέους, Πληροφορικής, ενεργοποιήθηκαν και ανέλαβαν πρωτοβουλίες, για να υλοποιήσουν τις διαφορετικές δράσεις που επέλεξαν ανά τμήμα. Στη συνέχεια, στο πλαίσιο κάθε τμήματος, οι μαθητές και οι μαθήτριες χωρίστηκαν σε υπό-ομάδες και, αφού πρώτα αναζήτησαν πληροφορίες και έλεγξαν την ποιότητά τους, στη συνέχεια τις γνωστοποίησαν στους συμμαθητές τους μέσα από σχετικές παρουσιάσεις που δημιούργησαν συνεργατικά. Ειδικότερα, υλοποιήθηκαν τα παρακάτω:
ΤΜΗΜΑ Β1
ΔΡΑΣΗ: «Η φροντίδα των ζώων»
ΤΜΗΜΑ Β2
ΔΡΑΣΗ: “Μαλλιά, ένα αλλιώτικο και ξεχωριστό δώρο”
Τέλος, οι μαθητές της Γ’ Λυκείου, με συντονίστρια την εκπαιδευτικό κα Στυλιανή Λαλάγκα, Φυσικής Αγωγής, επέλεξαν ανά τμήμα διαφορετικές δράσεις, οι οποίες παρουσιάζονται ως εξής:
ΤΜΗΜΑ Γ1
ΔΡΑΣΗ: «Γέφυρες ζωής και γνώσης»
ΤΙΤΛΟΣ: «ΤΡΙΤΗ ΗΛΙΚΙΑ: Ένα ταξίδι ζωής»
ΑΦΙΣΑ ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΠΟΙΗΣΗΣ
Οι μαθητές και οι μαθήτριες του συγκεκριμένου τμήματος μετά την επιλογή του θέματος εφάρμοσαν την ομαδοσυνεργατική μέθοδο και μελέτησαν τις αλλαγές που συμβαίνουν στην «Τρίτη Ηλικία». Επίσης, δημιούργησαν ερωτηματολόγιο, επισκέφθηκαν το Κέντρο φροντίδας ηλικιωμένων «ΑΓΙΑ ΚΥΡΙΑΚΗ» και πήραν συνέντευξη από τους τρόφιμους, για να μάθουν για τη ζωή τους, τα ενδιαφέροντά τους και τη σχέση τους με την τεχνολογία. Μάλιστα, η συνέντευξη αυτή έχει αναρτηθεί την ηλεκτρονική μαθητική εφημερίδα του σχολείου «Ο Γυάλινος Κόσμος του Λυκείου Χορτιάτη». Τέλος, τα παιδιά δημιούργησαν μια συνεργατική ψηφιακή αφίσα ευαισθητοποίησης, στην οποία υπάρχει ο πρώτος στίχος σχετικού με τη δράση ποιήματος της μαθήτριας Στέλλας Παρασκευής Γιαννακοπούλου και στην οποία απεικονίζονται οικογενειακές φωτογραφίες τους με τους παππούδες και τις γιαγιάδες τους. Αξίζει να σημειωθεί ότι με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης οι φωτογραφίες αυτές μετατράπηκαν σε σκίτσα.
ΤΜΗΜΑ Γ2
ΔΡΑΣΗ: «Κλιματικοί πρεσβευτές για την πρόληψη σε καύσωνες, πυρκαγιές, πλημμύρες και σεισμούς»
ΤΙΤΛΟΣ: «ΠΡΑΣΙΝΗ ΑΣΠΙΔΑ: Πρόληψη και προστασία του δάσους μας»
ΑΦΙΣΑ ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΠΟΙΗΣΗΣ
Οι μαθητές και οι μαθήτριες του συγκεκριμένου τμήματος εφάρμοσαν την ομαδοσυνεργατική μέθοδο και χωρισμένοι σε υπό-ομάδες αναζήτησαν και συνέλεξαν έγκυρες πληροφορίες για: τη σημασία της διατήρησης των δασών στο οικοσύστημα, τους παράγοντες που σχετίζονται με την εκδήλωση πυρκαγιάς (αίτια, τύποι, συχνότητα εκδήλωσης, συνέπειες, παράγοντες που επηρεάζουν την εξάπλωση), τα μέτρα πρόληψης και ετοιμότητας, τον τρόπο καταστολής και αποκατάστασης ζημιών, τον σκοπό του Συντονιστικού Κέντρου Δασοπυρόσβεσης, το περιεχόμενο της έννοιας «εθελοντισμός», τον τρόπο λειτουργίας του Συστήματος Εθελοντών Πολιτικής Προστασίας και τη συμβολή του στην αντιμετώπιση των πυρκαγιών, την ανιδιοτελή αποστολή του Εθελοντή Πυροσβέστη και τη διαδικασία για να γίνει κάποιος Εθελοντής Πυροσβέστης. Η διάχυση των αξιόπιστων και διασταυρωμένων πληροφοριών κάθε υπό-ομάδας έγινε με προβολές των αντίστοιχων παρουσιάσεων μέσα στη σχολική αίθουσα του τμήματος. Τέλος, οι μαθητές δημιούργησαν μια συνεργατική ψηφιακή αφίσα ευαισθητοποίησης της ευρύτερης κοινωνίας, αξιοποιώντας και τις δυνατότητες της τεχνητής νοημοσύνης.
ΤΜΗΜΑ Γ3
ΔΡΑΣΗ: «Εκπαίδευση για όλους/όλες»
ΤΙΤΛΟΣ: «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΧΩΡΙΣ ΣΥΝΟΡΑ: Μάθηση και ελπίδα πίσω από τα κάγκελα»
Με έναυσμα τη ρήση του Βίκτωρος Ουγκώ «Εκεί όπου ανοίγει ένα σχολείο κλείνει μια φυλακή», οι μαθητές και οι μαθήτριες του Γ3 εστίασαν τη δράση τους στους κρατούμενους και αφιέρωσαν μέρος του πολιτιστικού προγράμματός τους με τίτλο «ERASMUS+: Πηγή έμπνευσης», με στόχο τη συγκέντρωση πόρων για αγορά και προσφορά σχολικού υλικού σε Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας εντός σωφρονιστικού καταστήματος.
Αξίζει να αναφερθεί ότι στο πλαίσιο του προγράμματος Αγωγής Υγείας με τίτλο: «Σωματική Υγεία και Τρόποι Ζωής» και με υπεύθυνες εκπαιδευτικούς τις κα Ελένη Κατσιάνη, Βιολόγο και κα Άννα Σιώπη, Φιλόλογο, κάποιοι μαθητές και μαθήτριες της Γ΄ Λυκείου του σχολείου μας, για πρώτη φορά, επιδεικνύοντας ωριμότητα, υπευθυνότητα και βαθιά αίσθηση κοινωνικής προσφοράς, έκαναν το πρώτο τους «σπουδαίο δώρο» στη μεγάλη αλυσίδα της ζωής, συμμετέχοντας σε δράση εθελοντικής αιμοδοσίας. Η συγκεκριμένη πράξη αλτρουισμού και ανθρωπιάς πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 10 Μαρτίου 2025 και κάνει περήφανη και αισιόδοξη για το μέλλον όλη τη σχολική κοινότητα του ΓΕΛ ΧΟΡΤΙΑΤΗ.
Πρέπει να σημειωθεί ότι όλες οι προαναφερθείσες δράσεις παρουσιάστηκαν την Πέμπτη 15 Μαΐου 2025 στο ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ, που πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα εκδηλώσεων του ΓΕΛ ΧΟΡΤΙΑΤΗ. Επιπλέον, είναι αναρτημένες στα κοινωνικά μέσα δικτύωσης και στο ψηφιακό κανάλι του σχολείου και παρουσιάστηκαν στην τελετή λήξης και αποφοίτησης του λυκείου για το σχολικό έτος 2024-2025.
Με τον ώριμο λόγο, τις συνετές πράξεις και τη δυναμική παρουσία τους οι μαθητές και οι μαθήτριές μας απέδειξαν περίτρανα ότι η νέα γενιά έχει ζωηρή φωνή, ουσιαστικό ενδιαφέρον και πρόθυμη διάθεση να συμβάλει θετικά στη συνδιαμόρφωση ενός καλύτερου κόσμου.
Συμμετοχή του 21ου Δημοτικού Σχολείου Καβάλας σε έργο etwinning με τίτλο: “ SmAIclass”.
Κατά την τρέχουσα χρονιά οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ΄Τάξης του 21ου Δ.Σ. Καβάλας συμμετείχαν στο ευρωπαϊκό έργο eTwinning "SmAIclass", το οποίο ολοκληρώθηκε με εντυπωσιακά αποτελέσματα! Μαθητές/τριες και εκπαιδευτικοί από Ελλάδα, Κύπρο, Κροατία, Τουρκία, Ρουμανία και Μολδαβία συνεργάστηκαν ψηφιακά, αξιοποιώντας εργαλεία Τεχνητής Νοημοσύνης με σκοπό την ανάπτυξη οριζόντιων και κάθετων δεξιοτήτων. Με τον τρόπο αυτό οι μαθητές/τριες απόλαυσαν την αίσθηση του "ανήκειν" σε μια διασχολική και διακρατική ψηφιακή ομάδα, ανέπτυξαν τη δημιουργικότητα και την κριτική τους σκέψη, επικοινώνησαν, συνεργάστηκαν, έμαθαν να χρησιμοποιούν τα ψηφιακά εργαλεία με υπευθυνότητα, ασφάλεια και αποτελεσματικότητα, ενώ παράλληλα εξασκήθηκαν και στα γνωστικά αντικείμενα της τάξης τους, συμβάλλοντας θετικά στην κατανόηση και εμπέδωση πολύπλοκων εννοιών. Αναλυτικότερα, οι μαθητές/τριες του σχολείου μας συμμετείχαν σε ένα συναρπαστικό ταξίδι στον κόσμο της Τεχνολογίας, δημιουργώντας τα δικά τους παραμύθια, τραγούδια, κόμικς, συνεργατικά έργα, κατασκεύασαν με την βοήθεια της Τεχνητής Νοημοσύνης πίνακες ζωγραφικής και εικόνες, εμπνεόμενοι/ες από διάσημους καλλιτέχνες και αξιοποίησαν ψηφιακές εκπαιδευτικές πλατφόρμες και ψηφιακά εργαλεία για την επίτευξη μαθησιακών αποτελεσμάτων σε Μαθηματικά, Γλώσσα και Ιστορία. Η διάρκεια του προγράμματος ήταν 8 μήνες και τα παιδιά εργάστηκαν με μεγάλο ενθουσιασμό, μεράκι και αφοσίωση!
Ευχαριστούμε θερμά όλους τους συμμετέχοντες: εκπαιδευτικούς, μαθητές, γονείς για την εξαιρετική συνεργασία!!! Τα έργα των μαθητών/τριων που υλοποίησαν στα πλαίσια του προγράμματος είναι διαθέσιμα στο παρακάτω link.
Συμμετοχή του Δημοτικού Σχολείου Καμένων Βούρλων στο eTwinning έργο “Moral Values in Nation Building”
Συμμετοχή του Δημοτικού Σχολείου Καμένων Βούρλων στο eTwinning έργο “Moral Values in Nation Building”
Το Δημοτικό Σχολείο Καμένων Βούρλων συμμετείχε στο ευρωπαϊκό eTwinning έργο “Moral Values in Nation Building”, το οποίο είχε ως στόχο την ενίσχυση των ηθικών αξιών στους μαθητές, μέσω εκπαιδευτικών και διαπολιτισμικών δραστηριοτήτων.
Το έργο υλοποιήθηκε με τη συμμετοχή 54 σχολείων από 13 χώρες: Τουρκία, Ελλάδα, Ιορδανία, Ρουμανία, Τυνησία, Πολωνία, Γεωργία, Αζερμπαϊτζάν, Αλβανία, Πορτογαλία, Σερβία, Βοσνία-Ερζεγοβίνη και Κροατία.
Μαθητές και εκπαιδευτικοί συνεργάστηκαν σε κοινές δράσεις, αντάλλαξαν εμπειρίες και αξιοποίησαν σύγχρονα τεχνολογικά εργαλεία, προβάλλοντας θετικά πρότυπα και καλλιεργώντας αξίες όπως ο σεβασμός, η υπευθυνότητα και η αλληλεγγύη.
Ευχαριστούμε θερμά όλους τους συμμετέχοντες μαθητές, εκπαιδευτικούς και εταίρους για την πολύτιμη συμβολή τους στην επιτυχία του προγράμματος.
Συμμετοχή του Δημοτικού Σχολείου Καμένων Βούρλων στο eTwinning έργο “EmoTown”
Συμμετοχή του Δημοτικού Σχολείου Καμένων Βούρλων στο eTwinning έργο “EmoTown”
Το Δημοτικό Σχολείο Καμένων Βούρλων συμμετείχε στο ευρωπαϊκό eTwinning έργο “EmoTown”, με στόχο την ενίσχυση της συναισθηματικής ανάπτυξης των μαθητών.
Παιδιά από την Ελλάδα, την Ισπανία, την Τυνησία, την Ιταλία, την Τσεχία και την Κύπρο συνεργάστηκαν μέσα από δημιουργικές δραστηριότητες, μαθαίνοντας να αναγνωρίζουν, να εκφράζουν και να διαχειρίζονται τα συναισθήματά τους.
Θερμές ευχαριστίες σε όλους τους μαθητές, εκπαιδευτικούς και συνεργάτες για τη συμμετοχή, τη συνεργασία και την έμπνευση που πρόσφεραν σε αυτό το όμορφο ταξίδι μάθησης και συναισθημάτων.
SmaiClass: Όταν η Τεχνητή Νοημοσύνη μπήκε στην τάξη μας! – 1ο Δημοτικό Σχολείο Σοφάδων
Το 1ο Δημοτικό Σχολείο Σοφάδων συμμετείχε φέτος στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα eTwinning “SmaiClass” μαζί με σχολεία από Κύπρο, Κροατία, Τουρκία, Ρουμανία και Μολδαβία. Στόχος μας; Να ανακαλύψουμε πώς η Τεχνητή Νοημοσύνη (ΤΝ) μπορεί να μεταμορφώσει τη μάθηση σε δημιουργική περιπέτεια.
Οι μαθητές/τριες της Δ’ και Ε’ τάξης έγιναν μικροί «AI-καλλιτέχνες»:
- έγραψαν παραμύθια,
- σχεδίασαν κόμικ και εικόνες,
- ηχογράφησαν τραγούδια,
- έλυσαν μαθηματικά προβλήματα και
- εξάσκησαν τις ξένες γλώσσες τους, αξιοποιώντας εργαλεία όπως Canva, Suno, Duolingo και πολλές ακόμη εφαρμογές ΤΝ.
Η συνεργασία περιλάμβανε δύο διαδικτυακές συναντήσεις: μία πριν τα Χριστούγεννα, όπου ανταλλάξαμε κάλαντα, και μία πριν το κλείσιμο των μαθημάτων για να ευχηθούμε «καλό καλοκαίρι». Μέσα από αυτές τις δράσεις οι μαθητές έζησαν πώς η τεχνολογία γεφυρώνει αποστάσεις και πολιτισμούς.
Το SmaiClass απέδειξε ότι η ΤΝ δεν είναι… διαστημική έννοια, αλλά εργαλείο που «ζωντανεύει» την τάξη, καλλιεργεί φαντασία και ενισχύει τη συνεργατική μάθηση. Περισσότερα έργα, βίντεο και φωτογραφίες μπορείτε να δείτε στην σελίδα:
➡️ https://sites.google.com/view/tsiamourtatpe/etwinning/smaiclass (sites.google.com)
Η περιπέτεια συνεχίζεται – η επόμενη ιδέα ίσως βρίσκεται ήδη… κάπου στη φαντασία μας!
Συμμετοχή του 16ου Πειραματικού Δ. Σχ. Λαμίας σε έργο etwinning με τίτλο “Explore the Oceans with AI and STEAM-Blue School”
Κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά οι μαθητές/τριες της Ε΄ τάξης του 16ου Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου Λαμίας συμμετείχαν σε πρόγραμμα etwinning με τίτλο "Explore the Oceans with AI and STEAM-Blue School". Στο πρόγραμμα συμμετείχαν 36 εκπαιδευτικοί, 239 μαθητές/τριες από 8 διαφορετικές χώρες.
Οι μαθητές/τριες δημιούργησαν βιβλία ιστοριών, podcast και έργα τεχνητής νοημοσύνης. Οι συμμετέχοντες στο έργο ευαισθητοποίησαν το κοινό σχετικά με σημαντικά θέματα όπως η βιώσιμη ανάπτυξη και ο γραμματισμός στον ωκεανό, κοινοποιώντας το έργο τους σε ένα ευρύ κοινό Δημιουργήθηκαν ψηφιακά βιβλία με θέματα γραμματισμού στον ωκεανό και της βιωσιμότητας. Οι μαθητές σχεδίασαν αυτά τα βιβλία χρησιμοποιώντας τις δημιουργικές τους δεξιότητες γραφής και τις ψηφιακές τους δεξιότητες. Δημιουργήθηκε μια σειρά Podcast STEAM από τους μαθητές. Με αυτό τον τρόπο οι μαθητές μοιράστηκαν τις γνώσεις, τις εμπειρίες και τα διδάγματα που αποκόμισαν από το πρόγραμμα.
Συμμετοχή του 16ου Πειραματικού Δ. Σχ. Λαμίας σε έργο etwinning με τίτλο “Let’s Learn With STEAM”
Κατά τη διάρκεια της φετινής σχολικής χρονιάς οι μαθητές/τριες της Δ΄ τάξης του 16ου Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου Λαμίας, συμμετείχαν στο πρόγραμμα eTwinning με τίτλο "Let's Learn With STEAM". Στο πρόγραμμα συμμετείχαν 10 εκαπιδευτικοί και 50 μαθητές/τριες από 4 διαφορετικές χώρες. Το πρόγραμμα είχε διάρκεια από τον Οκτώβριο του 2024 έως τον Μάιο του 2025.
Οι μαθητές/τριες με ενθουσιασμό συμμετείχαν στις εργασίες του προγράμματος κατά τη διάρκεια του μαθήματος ΤΠΕ, στο εργαστήριο Πληροφορικής. Κατά τη διάρκεια του έργου οι συμμετέχοντες μέσα από τους τομείς της φυσικής, της τεχνολογίας, της μηχανικής, των μαθηματικών και των τεχνών κατόρθωσαν να διδαχθούν διάφορες έννοιες χρησιμοποιώντας επιστημονικά βήματα μελέτης, διασκεδάζοντας και βιώνοντας τα μέσα από την πράξη. Επίσης απέκτησαν δεξιότητες, όπως ανάληψη ευθύνης, αυτοπεποίθηση, συνεργασία, ενσυναίσθηση, αποφασιστικότητα, υπομονή και επικοινωνία. Επίσης επιτεύχθηκε η εκμάθηση της αποτελεσματικής και ασφαλούς χρήσης της τεχνολογίας.
Συμμετοχή του 16ου Πειραματικού Δ. Σχ. Λαμίας σε έργο etwinning με τίτλο “Environmental Education for a Sustainable Future”
Το 16ο ΠΕΙ.Δ.Σ Λαμίας συμμετείχε με τους μαθητές και τις μαθήτριες της ΣΤ΄τάξης στο πρόγραμμα eTwinning "Environmental Education for a Sustainable Future". Στο πρόγραμμα συμμετείχαν 18 εκπαιδευτικοί και 120 μαθητές/τριες από 6 διαφορετικές χώρες. Το πρόγραμμα είχε διάρκεια 6 μήνες.
Οι στόχοι του προγράμματος ήταν οι μαθητές/τριες να αποκτήσουν δεξιότητες όπως:
1. Περιβαλλοντική Ευαισθητοποίηση: Απόκτηση βασικών πληροφοριών σχετικά με την προστασία των φυσικών πόρων και την προστασία του περιβάλλοντος.
2. Επίλυση Προβλημάτων: Ικανότητα ανάπτυξης δημιουργικών λύσεων σε περιβαλλοντικά προβλήματα.
3. Κριτική Σκέψη: Ανάλυση περιβαλλοντικών ζητημάτων και ανάπτυξη μιας προσέγγισης αμφισβήτησης σε αυτά τα ζητήματα.
4. Συνεργασία και Ομαδική Εργασία: Μάθηση ομαδικής εργασίας μέσω της συνεργασίας σε ομαδικά έργα και δραστηριότητες.
5. Διαχείριση Έργων: Εμπειρία στον σχεδιασμό, την υλοποίηση και την αξιολόγηση δικών τους περιβαλλοντικών έργων.
6. Επικοινωνιακές : Ικανότητα αποτελεσματικής έκφρασης ιδεών και παρουσίασης στο κοινό.
7. Βιώσιμες Πρακτικές Διαβίωσης: Βιώσιμες συνήθειες που μπορούν να εφαρμόσουν στην καθημερινή ζωή, όπως η ανακύκλωση, η εξοικονόμηση ενέργειας και η διαχείριση των υδάτων.
8. Ερευνητικές : Ικανότητα συλλογής πληροφοριών και ανάλυσης δεδομένων για περιβαλλοντικά ζητήματα.
9. Ενσυναίσθηση και Υπευθυνότητα: Ανάπτυξη ευαισθησίας απέναντι στη φύση και σε άλλα ζωντανά πλάσματα και επίγνωση της υπεύθυνης συμπεριφοράς.
10. Δημιουργικότητα: Ικανότητα ανάπτυξης καινοτόμων ιδεών για φιλικά προς το περιβάλλον έργα και εκδηλώσεις.
Οι μαθητές/τριες εργάστηκαν με ενθουσιασμό και κατανόησαν βαθύτερα βασικές περιβαλλοντικές έννοιες.
Ανυπομονούμε και για το επόμενο πρόγραμμα!
Εκδήλωση στο Πλαίσιο Αδελφοποίησης με Γυμνάσιο Κύπρου
Το σχολείο μας υλοποίησε τη σχολική χρονιά αδελφοποίηση με το Γυμνάσιο Βεργίνα , Λάρνακας Κύπρου. Στο πλαίσιο αυτό έγιναν πολλές δράσεις και επισκέψεις με αποκορύφωμα την εκπαιδευτική εκδρομή στην Κύπρο , όπου εκτός από την επίσκεψη στο Γυμνάσιο ΄Βεργίνα ¨και την παρακολούθηση της αναμνηστικής γιορτής για την απελευθέρωση της Κύπρου , οι μαθητές μας γνώρισαν από κοντά τη δασκάλα Μαρία Φωκά και τη μητέρα των Αγνοουμένων Μάντολες .
SMAICLASS έργο eTwinning – Δημοτικό Σχολείο Καμένων Βούρλων
Responsible Digital European Citizens (eTwinning) Μουσικό Σχολείο Αλίμου
Το twinspace του προγράμματος έδωσε την ευκαιρία στην ομάδα μας να συνεργαστεί με άλλους συνομηλίκους από άλλες χώρες. Ο κύριος στόχος ήταν να μάθουμε τι σημαίνει να είμαστε «Υπεύθυνοι ευρωπαίοι ψηφιακοί πολίτες». Μάθαμε να χρησιμοποιούμε ηθικά τις Νέες τεχνολογίες μέσα από μηνιαίες δράσεις ακολουθώντας ένα χρονολόγιο. Έγιναν και διαδικτυακές συναντήσεις με τους εταίρους μας. Το πιο ενδιαφέρον ήταν η επικοινωνία με chat στην πλατφόρμα και οι διαδικτυακές συναντήσεις με τους εταίρους μας. Όλοι είχαμε τη δυνατότητα να αλληλεπιδράσουμε, να εκφραστούμε και να δημιουργήσουμε.