×

Steve McQueen - CEO

team

Bio

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum

Connect

×

Robyn Sullivan - Vice President

team

Bio

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum

Connect

×

Aiko Takahashi - Design

team

Bio

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum

Connect

×

Frank Douglas - Marketing

team

Bio

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum

Connect

×

×
×

Πανελλήνιο σχολικό δίκτυο

Subscribe to Πανελλήνιο σχολικό δίκτυο feed Πανελλήνιο σχολικό δίκτυο
Το δίκτυο στην υπηρεσία της Εκπαίδευσης
Updated: 1 hour 45 min ago

Το ΠΕΚΕΣ Στερεάς Ελλάδος και «Το Χαμόγελο του Παιδιού» υλοποιούν Δράσεις Πρόληψης και Ευαισθητοποίησης σε μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς

Mon, 18/10/2021 - 12:58
Το Περιφερειακό Κέντρο Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕ.Κ.Ε.Σ.) Στερεάς Ελλάδος και ο Οργανισμός «Το Χαμόγελο του Παιδιού», το χρονικό διάστημα 18 έως και 22 Οκτωβρίου 2021, υλοποιούν δράσεις πρόληψης και ευαισθητοποίησης σε σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης των πυρόπληκτων περιοχών της Βόρειας Εύβοιας, σύμφωνα με κατατεθειμένα προγράμματα στο Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων και εγκεκριμένα από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής για το σχολικό έτος 2021-2022. Τις παρεμβάσεις πραγματοποιεί εξειδικευμένη ομάδα Ψυχολόγων από «Το Χαμόγελο του Παιδιού» σε συνεργασία με τους αρμόδιους Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου και με την αυστηρή τήρηση των υγειονομικών πρωτοκόλλων για την προστασία από τον κορωνοϊό. Οι δράσεις πρόληψης και ευαισθητοποίησης απευθύνονται, τόσο σε μαθητές, όσο σε εκπαιδευτικούς, γονείς και κηδεμόνες και αφορούν σε θέματα σχολικού εκφοβισμού και ενδοσχολικής βίας, ασφάλειας στο διαδίκτυο και εξαφανίσεις μαθητών, κακοποίηση και παραμέληση παιδιού, ενδοοικογενειακή βία, ψυχική ανθεκτικότητα και ενδυνάμωση εκπαιδευτικών, διαχείριση κρίσεων στη σχολική κοινότητα, σεξουαλική διαπαιδαγώγηση, σεξουαλική βία και παρενόχληση και κακοποίηση παιδιών, ψυχολογικές επιπτώσεις του κορωνοϊού στα παιδιά και την οικογένεια. Το συντονισμό των δράσεων για λογαριασμό του ΠΕΚΕΣ Στερεάς Ελλάδας έχει ο Οργανωτικός Συντονιστής Δρ. Χρίστος Μαρκαντώνης και από το «Χαμόγελο» η Ψυχολόγος Έλλη Στάμου. Οι δράσεις θα συνεχιστούν και το επόμενο χρονικό διάστημα, ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες όλων των σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης των πυρόπληκτων περιοχών της Βόρειας Εύβοιας.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Δημοτικό Σχολείο Πλατέος Ημαθίας Ευρωπαϊκό πρόγραμμα ‘’ACT GREEN’’

Mon, 18/10/2021 - 12:56

Το ευρωπαϊκό πρόγραμμα ‘’ACT GREEN’’  Erasmus+ KA229 ξεκίνησε το 2018. Κύριο θέμα του έργου, η φύση και υποθεματικής μελέτης και έρευνας: η χλωρίδα και η πανίδα, τα καιρικά φαινόμενα, η κλιματική αλλαγή, η μόλυνση, η ανακύκλωση, η αειφόρος ανάπτυξη. Εταίροι του έργου έξι ευρωπαϊκά σχολεία: δύο από τη Φινλανδία, ένα από την Ιταλία, ένα από την Πορτογαλία, ένα από τη Ρουμανία και το Δημοτικό Σχολείο Πλατέος Ημαθίας από την Ελλάδα.

Παιδαγωγικές προσεγγίσεις με στόχο την ενεργό συμμετοχή των μαθητών/τριών και την καινοτομία αποτελούν τη θεωρητική βάση των δραστηριοτήτων που σχεδιάστηκαν και υλοποιήθηκαν ( όπως: η διερευνητική ανακαλυπτική μάθηση, η έρευνα πεδίου, οι συγκριτικές μεθοδολογίες). Η αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών από τη μια  κινητοποίησε δραστικά τους συμμετέχοντες, εκπαιδευτικούς και μαθητές βελτιώνοντας κι εμπλουτίζοντας τις ψηφιακές τους δεξιότητες,  από την άλλη πρόσφερε δυνατότητες δυναμικής παρουσίασης, σχεδιασμού και διάχυσης  νέων συνεργατικών, εκπαιδευτικών προϊόντων επιτυγχάνοντας με θετικό και αποτελεσματικό τρόπο την επίτευξη του κύριου στόχου, δηλ. την κατανόηση από μέρους των μαθητών/τριών της επίδρασης που ασκεί κάθε ανθρώπινη  δραστηριότητα στις ισορροπίες της φύσης και την ενθάρρυνση στη οικειοποίηση αειφόρων συνηθειών στην καθημερινότητα.

Επιπλέον, σημαντικός στόχος του έργου ήταν η μέσω των συμμετοχικών δράσεων ενδυνάμωση της αυτοεκτίμησης, της αυτοπεποίθησης των μαθητών, των κινήτρων μάθησης, καθώς  και  η ανάπτυξη των κοινωνικών τους δεξιοτήτων.  Αυτό που κυρίως ενδιαφέρει είναι οι μαθητές να γίνουν ενεργοί πολίτες,  να οικοδομούν γνώση, να διατηρούν άποψη και να παίρνουν θέση για τα σύγχρονα προβλήματα της ευρύτερης κοινότητάς τους.

Συνοπτικά, ορισμένες από τις δραστηριότητες που υλοποιήθηκαν την τριετία είναι: επιλογή γνωστικού αντικειμένου και διδασκαλία σε σχολική τάξη της χώρας φιλοξενίας ( η ελληνική ομάδα σχεδίασε ένα πλάνο μαθήματος για μαθητές της 5ης τάξης σε σχολείο στη Φινλανδία με θέμα τον κόσμο των μελισσών), δημιουργία παιχνιδιών γνώσης με τη χρήση ψηφιακών εργαλείων, δημιουργία ψηφιακών νοητικών χαρτών με όρους αειφορίας με κεντρικό θέμα τα είδη υπό εξαφάνιση των χωρών-εταίρων, έκδοση συλλογικού τόμου που αφορά στα εθνικά πάρκα και τους χώρους φυσικού κάλλους των χωρών-εταίρων, παρουσιάσεις σχετικές με δράσεις που αναπτύχθηκαν στα σχολεία όσον αφορά στις υπαίθριες τάξεις, την επιστημονική έρευνα σε σύγχρονα περιβαλλοντικά προβλήματα από ομάδες μαθητών, την ανάπτυξη εθελοντικών δράσεων και συνεργασιών με φορείς και οργανισμούς τοπικούς και μη, μαθητικά έργα που συνδέουν την τέχνη, τη λογοτεχνία, τη μουσική, τη δραματοποίηση με το φυσικό περιβάλλον.

Η διάρκεια του έργου ορίστηκε στα δύο έτη, όμως λόγω της πανδημίας παρατάθηκε κατά ένα έτος. Υλοποιήθηκαν μετακινήσεις εκπαιδευτικών και μαθητών στις χώρες-εταίρους, Φινλανδία, Πορτογαλία και Ιταλία. Λόγω covid-19 υλοποιήθηκαν δύο εικονικές μετακινήσεις, Virtual Mobilities, η μία με χώρα φιλοξενίας την Ελλάδα και η άλλη, τη Ρουμανία.

Η υλοποίηση του έργου πρόσφερε έμπνευση κι ανέπτυξε νέες ιδέες και δράσεις μέσω της ανταλλαγής των καλών πρακτικών που εφαρμόζει κάθε χώρα-εταίρος σε θέματα αειφορικής διαχείρισης, μέσω της γνώσης από την εφαρμογή στο πεδίο περιβαλλοντικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων στις χώρες-εταίρους, μέσω της γνωριμίας με τον τρόπο λειτουργίας των οικολογικών σχολείων, των σχολείων του δάσους, μέσω της εξοικείωσης με πρακτικές της καθημερινής ζωής των εταίρων σχετικές με τον τρόπο διαχείρισης συγκεκριμένων τοπικών περιβαλλοντικών προβλημάτων.

Τρία χρόνια συντροφιά με δραστηριότητες που αγκαλιάστηκαν από τις σχολικές μας κοινότητες με ενθουσιασμό, τρία χρόνια με φίλους από την Ευρώπη, με οικογένειες που μας φιλοξένησαν και μας φρόντισαν, μας χαμογέλασαν στα δύσκολα και μας ενθάρρυναν.

Είναι σημαντικό να τονιστεί πως στις δράσεις του ‘’ACT GREEN’’ συμμετείχαν όλοι οι μαθητές/τριες του Δημοτικού Σχολείου Πλατέος, το δε αποτέλεσμα έχει καταγραφεί σε φωτογραφικούς καταλόγους και εκτενείς αναφορές στην ιστοσελίδα του έργου που υποστηρίζει το Δ.Σ. Πλατέος, καθώς και σε όλους τους πόρους διάχυσης του έργου συνολικά. Τα οφέλη πολλαπλά τόσο για τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς, τις οικογένειες των μαθητών, τη σχολική αλλά και την ευρύτερη κοινότητα. Κάθε δραστηριότητα τυπικής και μη τυπικής μάθησης, ψηφιακή ή δια ζώσης αποτέλεσε μια πρόκληση. Η αναζήτηση πληροφοριών, η οικοδόμηση νέας γνώσης, η πρωτόγνωρη εμπειρία της εξ αποστάσεως συνεργασίας, η ανάγκη της υπέρβασης των δυσκολιών λόγω covid-19  και η μη διακοπή  του έργου την περίοδο που τα σχολεία ήταν κλειστά, η διατήρηση της επικοινωνίας των Ελλήνων μαθητών/τριών με οικογένειες των εταίρων και η εξέλιξη της γνωριμίας τους σε σχέση φιλίας λειτουργούν ως ενισχυτές για τη συνέχιση στρατηγικών συμπράξεων στο πλαίσιο προγραμμάτων Erasmus plus, τα οποία επιχορηγούνται από την Ευρωπαϊκή  Ένωση. Το ΑCT GREEN βραβεύτηκε με τις εθνικές ετικέτες ποιότητας και ως έργο Etwininng (Ρουμανία, Ελλάδα, Φινλανδία) και δύο ευρωπαϊκές ετικέτες ποιότητας και συνεχίζει μέσω webinars  να αποτελεί πηγή έμπνευσης για εκπαιδευτικούς και μαθητές σχολείων στην Ελλάδα και την Ευρώπη.

Πόσο αλλάξαμε!  Όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας του Δημοτικού Σχολείου Πλατέος Ημαθίας, δάσκαλοι, μαθητές, γονείς τρία χρόνια εργαστήκαμε με θέρμη και συνέπεια σε ένα ζήτημα που αφορά στο μέλλον μας, στο μέλλον των παιδιών μας. Νιώθουμε ευγνώμονες για κάθε δυνατότητα και κάθε ευκαιρία που μας προσφέρθηκε μέσω του ‘’ACT GREEN’’ και του Erasmus. H εξαιρετική συνεργασία με την εθνική μονάδα ΙΚΥ άνοιξε νέους ορίζοντες στην αναζήτηση νέων εταίρων και την ενασχόληση με καίρια θέματα παιδαγωγικής και κοινωνικοπολιτισμικής προσέγγισης.

Η Διευθύντρια του Σχολείου &

συντονίστρια του έργου για το ελληνικό σχολείο

Μαρία Ταχτσόγλου

Ευρωπαϊκό Έργο Erasmus + Sector Skills Alliance Digi4Me «Health sector skill alliance for creating innovative and efficient VET programmes and improving the digital skills of medical physics and health professionals”

Fri, 15/10/2021 - 09:40

Το Ευρωπαϊκό έργο DIGI4ME “Health sector skill alliance for creating innovative and efficient VET programmes and improving the digital skills of medical physics and health professionals” (Παροχή δεξιοτήτων στον τομέα της υγείας, για τη δημιουργία καινοτόμων και αποτελεσματικών VET προγραμμάτων και τη βελτίωση των ψηφιακών δεξιοτήτων των επαγγελματιών υγείας και ιατρικής φυσικής), χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ (Key Action 2 ‐ Sector Skills Alliances) και αποτελεί ένα ερευνητικό έργο, στο οποίο συμμετέχουν 8 εταίροι από 4 χώρες της ΕΕ, την Ελλάδα, την Κύπρο, την Γερμανία και την Ρουμανία, με επικεφαλής εταίρο από πλευράς Ελλάδος το Πανεπιστήμιο Πατρών. Το έργο ξεκίνησε τον Νοέμβριο του 2021 και ολοκληρώνεται τον Οκτώβριο του 2023, έχει διάρκεια 36 μήνες.

Το έργο DIGI4ME φιλοδοξεί να προσφέρει καινοτόμα και αποτελεσματικά προγραμμάτα επαγγελµατικής κατάρτισης σε επαγγελματίες υγείας, με κύριο στόχο την κατάρτιση σε νέες ψηφιακές δεξιότητες.

Πιο συγκεκριμένα, το έργο Digi4ME στοχεύει:

  • Στην αντιμετώπιση του χάσματος δεξιότητων στον τομέα της υγείας και την παροχή ενός καινοτόμου πλαισίου κατάρτισης και της αντίστοιχης πιστοποίησης.
  • Στην βελτιώση της ψηφιακής κατάρτισης δεξιοτήτων στον τομέα της υγειονομικής περίθαλψης.
  • Στην αναβάθμιση της προσβασιμότητας σε ποιοτικό εκπαιδευτικό πλαίσιο, (προσαρμογή κατάλληλων εκπαιδευτικών εργαλείων και ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού για συγκεκριμένους χρήστες).
  • Στην ανάπτυξη ενός πλαισίου μαζικών ανοικτών διαδικτυακών μαθημάτων (MOOCs), για ψηφιακές δεξιότητες στην ιατρική απεικόνιση, συμπεριλαμβανομένων των τεχνολογιών υπολογιστικής ευφυΐας.
  • Στην παροχή ανεπτυγμένου εκπαιδευτικού πλαισίου ανοιχτής πρόσβασης και επιπλέον της τεχνικής υποστήριξής του στην κοινότητα των επαγγελματιών υγείας στην ΕΕ.
  • Στον σχεδιασμό ενός πλαισίου πιστοποίησης των δεξιοτήτων και ικανοτήτων των καταρτιζόμενων.

Πρόσθετες Πληροφορίες:

Start: 01/11/2021      End: 31/10/2023

Funding: Erasmus+ (Key Action 2 ‐ Sector Skills Alliances)

Coordinator: University οf Patras

Partner: Computer Technology Institute and Press “Diophantus” - Greece

Χρηματοδότηση: Erasmus+ (Key Action 2 ‐ Sector Skills Alliances)

Website: https://digi4me.eu/

Social Media:     https://www.facebook.com/digi4me

https://www.instagram.com/digi4me.eu/

https://twitter.com/digi4me1

Διαδικτυακή ενημερωτική εκδήλωση, για εκπαιδευτικούς και γονείς, με θέμα την Αναπτυξιακή Γλωσσική Διαταραχή ΔΕ 18/10/2021

Thu, 14/10/2021 - 14:56

Το ΠΕΚΕΣ ΔΥΤ. ΕΛΛΑΔΑΣ σε συνδιοργάνωση με το Τμήμα Λογοθεραπείας του Πανεπιστημίου Πατρών και σε συνεργασία με την Ένωση Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Δήμου Πατρέων, διοργανώνει εκδήλωση με θέμα:

«Ευαισθητοποίηση εκπαιδευτικών και γονέων για την
Αναπτυξιακή Γλωσσική Διαταραχή»

Η εκδήλωση γίνεται με αφορμή την ημέρα ευαισθητοποίησης για την Αναπτυξιακή Γλωσσική Διαταραχή, Παρασκευή 15 Οκτωβρίου 2021, με στόχο να αυξηθεί η πρώιμη αναγνώριση και έγκαιρη υποστήριξη των μαθητών.

Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 18/10/2021 και ώρα 6.00-8.00μμ., μέσω Webex meeting στη διεύθυνση:

https://minedu-secondary.webex.com/meet/papadakis

Η εκδήλωση είναι ελεύθερη για τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς και το κοινό. Για την καλύτερη οργάνωση και διαχείριση της εκδήλωση καθώς και την υποβολή των ερωτημάτων προς τους ομιλητές/τριες και πριν την εκδήλωση, παρακαλούμε, αν και δεν προαπαιτείται, όσοι επιθυμούν να παρακολουθήσουν την εκδήλωση να δηλώσουν την πρόθεση συμμετοχής τους, στον παρακάτω σύνδεσμο:

Φόρμα Συμμετοχής: https://bit.ly/3annfPj

Πληροφορίες: https://blogs.sch.gr/pekesde/archives/2559

Η ημερίδα θα μεταδοθεί ζωντανά και από το Youtube: https://bit.ly/3lRbNyG

Νηπιαγωγείο Ριζαριού :Erasmus + project «Ιct and robotics in preschool education: A more attractive way for learning!»2η κινητικότητα στη Λετονία

Thu, 14/10/2021 - 13:22
Erasmus + project «Ιct and robotics in preschool education: A more attractive way for learning!»2η κινητικότητα στη Λετονία

Στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ ,KA2 Τομέας Στρατηγικών Σχολικών Συμπράξεων με τίτλο « ICT and robotics in preschool education : A more attractive way for learning! » ,που υλοποιεί το Νηπιαγωγείο πραγματοποιήθηκε με επιτυχία η 2η κινητικότητα εκπαιδευτικών των έξη  χωρών που συμμετέχουν στο σχέδιο στην όμορφη πόλη Aluksne  της Λετονίας  το διάστημα 4 με 8 Οκτωβρίου 2021,έπειτα από σχεδόν δύο χρόνια !Το σχέδιο υποστηρίζεται και απο e Twinning έργο με τον  ίδιο τίτλο.

Στόχος του έργου είναι η αύξηση των ψηφιακών δεξιοτήτων των εκπαιδευτικών και των παιδιών και η ενσωμάτωση των ΤΠΕ και της ρομποτικής στις δραστηριότητες διδασκαλίας / μάθησης.

Το σχέδιο  ενώνει πάνω από 1000 εκπαιδευτικούς και μαθητές από διαφορετικές  χώρες της Ευρώπης και συγκεκριμένα  από Σουηδία, Ισπανία, Λιθουανία  Λετονία ,Εσθονία κι  Ελλάδα και τους δίνει την ευκαιρία να αυξήσουν τις ψηφιακές τους δεξιότητες ,να ανταλλάξουν ιδέες κι απόψεις ,να μοιραστούν νέες μεθόδους διδασκαλίας ,να γνωρίσουν τα εκπαιδευτικά συστήματα και την κουλτούρα άλλων χωρών και μέσα από αυτή τη συνεργασία, να ενισχύσουν την ευρωπαϊκή τους ταυτότητα.

Συντονιστικό σχολείο της σύμπραξης  είναι το Νηπιαγωγείο Ριζαριού Τρικάλων ,ενώ το γενικό συντονισμό του όλου προγ/τος  έχει η Δ/ντριά του  Άννα Μαγκιώση, η οποία και διαθέτει εξαιρετική εμπειρία στη διαχείριση διεθνών συμπράξεων.

Σκοπός του έργου είναι η κατανόηση της σπουδαιότητας της νέας τεχνολογίας  στη ζωή μας ,συμπεριλαμβανομένων του STEAM και της ρομποτικής από τα μικρά παιδιά, μέσω σχετικών επιλεγμένων δραστηριοτήτων από το πρόγραμμα σπουδών της προσχολικής εκπαίδευσης και η ανάπτυξη των ψηφιακών δεξιοτήτων που θα τους βοηθήσουν στη μετέπειτα ζωή τους.

Η ανάγκη να αποκτηθεί ένα υψηλότερο επίπεδο εκπαίδευσης και κατάρτισης για το άτομο ώστε να είναι σε θέση να ακολουθήσει τον ταχύ ρυθμό των τεχνολογικών αλλαγών, προσαρμοσμένο στο νέο περιβάλλον, δημιουργεί νέα δεδομένα σε όλα τα επίπεδα της εκπαίδευσης.

Μετά το πέρας του έργου, η τεχνολογία θα ενσωματωθεί στις δραστηριότητες διδασκαλίας και μάθησης και σε όλους οι συμμετέχοντες φορείς θα έχουν υλικά, εξοπλισμό, δεξιότητες και γνώσεις σχετικά με τη χρήση τους.

Οι εκπαιδευτικοί συμμετείχαν σε προγραμματισμένα εκπαιδευτικά σεμινάρια με θέμα την ενσωμάτωση της νέας τεχνολογίας στη διαδικασία μάθησης και διδασκαλίας στο Νηπιαγωγείο ,καθώς και τη διδασκαλία ρομποτικής και STEM, που σαφώς κάνουν πιο δελεαστική κι ενδιαφέρουσα τη μάθηση στην προσχολική ηλικία.

   

      

    

Κατά τη διάρκεια των σεμιναρίων οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί  ανέπτυξαν τον τρόπο ενσωμάτωσης των ΤΠΕ στη διαδικασία διδασκαλίας και μάθησης στην προσχολική εκπαίδευση στα σχολεία τους και τη χρήση βήμα προς βήμα νέων εργαλείων ιστού καθώς και την παρουσίαση δραστηριοτήτων STEM και ρομποτικής για μικρά παιδιά (θεωρητικό και πρακτικό μέρος ) .

Είχαν επίσης την ευκαιρία να συναντηθούν με αρχές της τοπικής αυτοδιοίκησης και να ενημερωθούν από τον υπεύθυνο στον τομέα της εκπαίδευσης για το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας και την πολιτική που έχουν υιοθετήσει ώστε να εξασφαλίσουν ποιοτικότερη εκπαίδευση που συμβαδίζει με το κλίμα της εποχής  σε όλα τα παιδιά.Δεν έλειψε και η ξενάγηση στα αξιοθέατα της περιοχής καθώς και δείγματα γεύσης της τοπικής παραδοσιακής κουζίνας !

  

Το πρόγραμμα θα βοηθήσει τα παιδιά να αναπτύξουν θετική στάση απέναντι στη μάθηση και θα συμβάλλει στην προετοιμασία του  πολίτη αύριο, ο οποίος θα έχει τις απαραίτητες δεξιότητες, και θα είναι σε θέση να δράσει και να λάβει σωστές  αποφάσεις για ένα καλύτερο αύριο.

Οι νέες τεχνολογίες μπορούν να αποτελέσουν ένα πολύτιμο εργαλείο για την έκφραση, την επικοινωνία, την εξερεύνηση και τον πειραματισμό στα χέρια των μαθητών της σχολικής εκπαίδευσης, διότι συμβάλλουν στην ενίσχυση της διερευνητικής μάθησης πολλών διαφορετικών γνωστικών θεμάτων και επιστημών και διευκολύνει την βαθύτερη κατανόησή τους, ενισχύει την ανάπτυξη της αναλυτικής και συνθετικής σκέψης και βοηθά στην ανάπτυξη των παιδιών και στην ομαλή κοινωνικοποίησή τους.

  

Οι δραστηριότητες του σχεδίου σχεδιάστηκαν προσεκτικά για την επίτευξη των στόχων του έργου, που  εντάσσονται στις προτεραιότητες της Ευρωπαϊκής κοινότητας ,απ’ όπου και  χρηματοδοτείται η δράση σε συνεργασία με το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών Ελλάδας.

Επιμέλεια άρθρου :’Αννα Μαγκιώση

«ΠΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ ΚΑΙ “ΗΜΕΡΕΣ ERASMUS 2021″: ΑΝΑΔΕΙΚΝΥΟΝΤΑΣ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΕΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ».

Tue, 12/10/2021 - 16:35

Η Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αττικής, διοργανώνει διαδικτυακή επιμορφωτική εκδήλωση, με θέμα: «ΠΔΕ Αττικής και “Ημέρες Erasmus 2021": αναδεικνύοντας πρωτοβουλίες ευρωπαϊκής συνεργασίας στη σχολική εκπαίδευση», η οποία  θα πραγματοποιηθεί την

Πέμπτη 14 Οκτωβρίου 2021 και ώρες 18:00-21:00.

Το διαδικτυακό επιμορφωτικό σεμινάριο απευθύνεται σε στελέχη εκπαίδευσης, μόνιμους και αναπληρωτές εκπαιδευτικούς. Εντάσσεται στο πλαίσιο του εορτασμού των «Ημερών Erasmus 2021» (14-16 Οκτωβρίου 2021) και αποτελεί ευκαιρία για την προβολή των ευρωπαϊκών προγραμμάτων της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Αττικής. Tα ευρωπαϊκά προγράμματα, στα οποία μετέχουμε ως Συντονιστές ή Εταίροι, μεταξύ άλλων αποσκοπούν στην ανταλλαγή καλών πρακτικών, που προάγουν την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών, την απόκτηση ψηφιακών και κοινωνικών δεξιοτήτων και την ενίσχυση της ευρωπαϊκής συνεργασίας και επικοινωνίας. Προσδοκία μας είναι να αξιοποιήσουμε τα αποτελέσματα προς όφελος της εκπαιδευτικής κοινότητας. Τα επιτεύγματα μπορεί να είναι πνευματικά προϊόντα όπως εκπαιδευτικό υλικό, μελέτες, ερευνητικά ευρήματα, ψηφιακά εργαλεία μάθησης ή ακόμα οι πλούσιες εμπειρίες από την ευρωπαϊκή κινητικότητα εκπαιδευτικών και μαθητών.

Περισσότερα στο Δελτίο τύπου ΠΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΗΜΕΡΕΣ ERASMUS 2021_ ΜΕΣΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ (1)

 

Η Τεχνητή Νοημοσύνη στην τάξη (Α/βάθμια και Β/βάθμια εκπαίδευση)

Tue, 12/10/2021 - 15:47
Εκπαίδευση εκπαιδευτικών: Η Τεχνητή Νοημοσύνη στην τάξη
(Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση)
18 - 19 - 20/10/2021 18.00 - 20.00 cest time/ 1 9.00 - 21.00 GR time online venue (zoom)

Τα εκπαιδευτήρια Παλλάδιο σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο της Μάλτας/ Ινστιτούτο Ψηφιακών Παιχνιδιών και το Πανεπιστήμιο Επιστημών και Τεχνολογίας της Νορβηγίας διοργανώνουν εκπαίδευση εκπαιδευτικών από τις 18 Οκτωβρίου 2021 έως 20 Οκτωβρίου 2021  και ώρα 18.00 – 20.00 (cest time)/ 19.00 - 21.00 (ελληνική ώρα) σχετικά με την ένταξη της Τεχνητής Νοημοσύνης στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει: Δευτέρα 18/10/2021: Τεχνητή Νοημοσύνη και Μηχανική Μάθηση: εννοιολόγηση όρων, ψηφιακά παιχνίδια και ηθικές προκλήσεις Τρίτη 19/10/2021: Εφαρμογές της Τεχνητής Νοημοσύνης και Μηχανικής μάθησης σε διαφορετικά γνωστικά αντικείμενα στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπάιδευση Τετάρτη 20/10/2021: Εργαστήριο δημιουργίας εκπαιδευτικών σεναρίων για την ένταξη της Τεχνητής Νοημοσύνης στην εκπαίδευση. Η συμμετοχή των επαιδευτικών στην τριήμερη εκπαίδευση είναι δωρεάν και η εγγραφή πραγματοποιείται εδώ Μπορείτε να βρείτε το αναλυτικό πρόγραμμα στην επισύναψη και σχετικές πληροφορίες από την επίσημη σελίδα του προγράμματος Erasmus + LearnML  στο facebook.

To MoodleMoot 2021 στις 26 & 27 Νοεμβρίου 2021 (online) – Κάλεσμα για υποβολή παρουσιάσεων

Mon, 11/10/2021 - 13:25

Ο Οργανισμός Ανοιχτών Τεχνολογιών και το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο σε συνεργασία με φορείς εκπαίδευσης και ανάπτυξης, διοργανώνουν στις 26 & 27 Νοεμβρίου 2021 το 5ο Συνέδριο MoodleMoot το οποίο θα διεξαχθεί διαδικτυακά και καλούν όλους τους ενδιαφερόμενους να υποβάλουν τις προτάσεις τους έως τις 14 Νοεμβρίου 2021 στο https://pretalx.ellak.gr/mootgr21/cfp .

 Το Moodle είναι ένα λογισμικό ανοιχτού κώδικα και η πιο διαδεδομένη πλατφόρμα εικονικού περιβάλλοντος μάθησης (Virtual learning environment-VLE), που χρησιμοποιείται σήμερα από 120 εκατομμύρια και πλέον χρήστες. Πέρα από τη εκτεταμένη χρήση του σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, το Moodle χρησιμοποιείται από πολλές μεγάλες εταιρείες παγκοσμίως για την εκπαίδευση προσωπικού και την εκπαίδευση και υποστήριξη πελατών.

Σκοπός του Συνεδρίου MoodleMoot είναι να προωθήσει τον γόνιμο και δημιουργικό διάλογο στην εκπαιδευτική κοινότητα για τη χρήση του Moodle, να αναδείξει καλές πρακτικές χρήσης του στην Ελλάδα και στην Κύπρο, καθώς και να παρουσιαστούν καινοτόμες χρήσεις λειτουργιών του Moodle στην Ελλάδα, στην Κύπρο και διεθνώς.

Θεματικές ενότητες MoodleMoot
  • Καλές πρακτικές χρήσης του Moodle στην Πρωτοβάθμια-Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
  • Καλές πρακτικές χρήσης του Moodle στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση
  • Καλές πρακτικές χρήσης του Moodle σε εταιρικό περιβάλλον
  • Mobile Learning
  • Learning analytics
  • Gamification στο Moodle
  • Διαχείριση και ανάπτυξη του Moodle
  • Επεκτάσεις και διασύνδεση με άλλες πλατφόρμες
  • Εργαστήρια
Το συνέδριο απευθύνεται σε
  • Εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
  • Μέλη της Ακαδημαϊκής-Ερευνητικής Κοινότητας
  • Ερευνητές της Εκπαίδευσης
  • Εκπαιδευτές Ενηλίκων
  • Εταιρείες και οργανισμούς του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα που χρησιμοποιούν το Moodle.

Υποβολή Εργασιών

Η καταληκτική ημερομηνία υποβολής προτάσεων παρουσιάσεων είναι η 14η Νοεμβρίου 2021. Η φόρμα υποβολής των εργασιών είναι διαθέσιμη στο  https://pretalx.ellak.gr/mootgr21/cfp

ΔΩΡΕΑΝ επιμορφωτικό πρόγραμμα:»Δημιουργία παιχνιδιών επαυξημένης πραγματικότητας για τη σχολική τάξη με τη χρήση του Taleblazer.»

Mon, 11/10/2021 - 09:53

Νέο ΔΩΡΕΑΝ επιμορφωτικό πρόγραμμα 140 ωρών με τίτλο "Δημιουργία παιχνιδιών επαυξημένης πραγματικότητας για τη σχολική τάξη με τη χρήση του Taleblazer."

Σκοπός του προγράμματος είναι να γνωρίσουν οι επιμορφούμενοι την τεχνολογία της επαυξημένης πραγματικότητας και να είναι σε θέση να σχεδιάζουν και να αξιοποιούν παιδαγωγικά μια ιδιαίτερη μορφή της που είναι τα παιχνίδια επαυξημένης πραγματικότητα τοποθεσίας (location-based augmented reality games). Η επιτυχής ολοκλήρωση του προγράμματος οδηγεί σε λήψη πιστοποιητικού επιμόρφωσης από το ΚΕΔΙΒΙΜ Παν.Αιγαίου.

Ακαδημαϊκός Υπεύθυνος: Αλιβίζος Σοφός, Καθηγητής ΠΤΔΕ Παν.Αιγαίου

Περισσότερες πληροφορίες για το πρόγραμμα: https://elpmed-aegean.gr/marg/

 

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων. Η επιλογή των επιμορφούμενων θα γίνει με σειρά προτεραιότητας βάσει την ημερομηνία εγγραφής. Ως ελάχιστα κριτήρια για την ομαλή παρακολούθηση του προγράμματος, οι επιμορφούμενοι θα πρέπει να κατέχουν γνώσεις Αγγλικών (τουλάχιστον Β2-Advanced Level) και πιστοποίηση γνώσης χρήσης Η/Υ ή ΤΠΕ. Στον τρέχων κύκλο θα επιλεγούν 100 επιμορφούμενοι με βάση την παραπάνω διαδικασία.​

 

Αιτήσεις εγγραφής ΜΕΧΡΙ ΚΑΙ 22/10/2021 μέσω του συνδέσμου: https://elpmed-aegean.gr/registertaleblazer/

2ο ΓΕΛ Καλαμαριάς – Ολοκλήρωση προγράμματος Erasmus+ KA202 «No Bounds in Learning» 2018-2021

Fri, 08/10/2021 - 10:58

Με χαρά σας ανακοινώνουμε την ολοκλήρωση του προγράμματος Erasmus+ KA202 "No Bounds in Learning", στο οποίο συμμετείχε το 2ο Γενικό Λύκειο Καλαμαριάς μαζί με άλλα έξι (6) σχολεία από την Τουρκία, την Ιταλία, την Ισπανία, την Πορτογαλία και την Κροατία, κατά την περίοδο Οκτώβριος 2018- Σεπτέμβριος 2021.

Στη σύμπραξη συμμετείχαν μόνο εκπαιδευτικοί από τα συνεργαζόμενα σχολεία και οι στόχοι του προγράμματος ήταν οι παρακάτω:

  • Δημιουργία ενός αποτελεσματικού και λειτουργικού εξατομικευμένου εκπαιδευτικού προγράμματος για τους μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες
  • Ανίχνευση των επαγγελματικών αναγκών των μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες
  • Βελτίωση των προσόντων του προσωπικού επαγγελματικής εκπαίδευσης στον τομέα των υπηρεσιών
  • Καταγραφή μεθόδων και τεχνικών που μπορούν να χρησιμοποιηθούν και να εφαρμοστούν αποτελεσματικά στην τάξη
  • Κατάρτιση δεξιοτήτων των μαθητών που έχουν μαθησιακές δυσκολίες ανάλογα με τις ατομικές διαφορές και τα χαρακτηριστικά των μαθητών
  • Δημιουργία περιβαλλόντων μάθησης για μαθητές που έχουν μαθησιακές δυσκολίες

Προηγήθηκε η δημιουργία ερωτηματολογίου, με σκοπό  την αποτύπωση των γνώσεων και στάσεων των εκπαιδευτικών του σχολείου μας για τις μαθησιακές δυσκολίες και την συμπερίληψη στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Στις συναντήσεις και στη δημιουργία των εργαλείων συμμετείχαν 6 εκπαιδευτικοί του 2ου ΓΕΛ Καλαμαριάς και στην εφαρμογή των εργαλείων στην τάξη και στην αξιολόγηση αυτών συμμετείχαν συνολικά 10 εκπαιδευτικοί.

Ως παραδοτέο αναπτύχθηκε ένα «Εγχειρίδιο προτεινόμενων εργαλείων για μαθητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με μαθησιακές δυσκολίες» με επιλογές προτεινόμενων εργαλείων όλων των συμμετεχόντων σχολείων,  για μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες στα συγκεκριμένα αντικείμενα – πεδία της επαγγελματικής εκπαίδευσης.

Αναλυτικά οι συναντήσεις, οι δράσεις και τα αποτελέσματα παρουσιάζονται στην ιστοσελίδα του προγράμματος https://sites.google.com/view/noboundsinlearning

 

Η Τεχνητή Νοημοσύνη και η Μηχανική Μάθηση στην τυπική εκπαίδευση

Wed, 06/10/2021 - 11:05

Τα εκπαιδευτήρια Παλλάδιο σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο της Μάλτας διοργανώνουν μία διαδικτυακή συνάντηση στις 14 Οκτωβρίου 2021  και ώρα 18.00 – 20.00 (cest time) σχετικά με την ένταξη των εννοιών της Τεχνητής Νοημοσύνης και Μηχανικής Μάθησης στην εκπαίδευση.

Η συνάντηση περιλαμβάνει μία στρογγυλή τράπεζα συζήτησης των εξής ερωτημάτων: Γιατί η Τεχνητή Νοημοσύνη είναι σημαντική στην εκπαίδευση αυτή τη στιγμή; Πώς τα ψηφιακά παιχνίδια μπορούν να εκπαιδεύσουν τους μαθητές /τριες ώστε να καταλάβουν πώς λειτουργεί η Μηχανική Μάθηση; Ποιες είναι οι ηθικές επιπτώσεις για τους νέους/ες που χρησιμοποιούν εφαρμογές Τεχνητής Νοημοσύνης στην καθημερινή τους ζωή;

Στο δεύτερο μέρος της εκδήλωσης θα παρουσιαστούν τα πρώτα αποτελέσματα των δράσεων του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus +   LearnML με την παρουσίαση των εκπαιδευτικών παιχνιδιών, τις προτάσεις για την αξιοποίησή τους στα σημερινά Αναλυτικά Προγράμματα, καθώς και την παρουσίαση του τρόπου εκπαίδευσης των εκπαιδευτικών της Ευρώπης στα μέσα του Οκτωβρίου.

Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στα αγγλικά μέσω της πλατφόρμας zoom.

Χρειάζεται προεγγραφή εδώ για την αποστολή του υπερσυνδέσμου μία μέρα πριν την εκδήλωση.

Περισσότερες πληροφορίες και αναλυτικό πρόγραμμα, δείτε την επίσημη σελίδα του Erasmus+ του LearnML στο facebook. 

Διοργάνωση της 2ης Διεθνικής Δραστηριότητας μάθησης, διδασκαλίας και κατάρτισης στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus +

Wed, 06/10/2021 - 10:47

Λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών που επιβάλλονται από την πανδημία η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Θεσπρωτίας, με την Διευθύντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Θεσπρωτίας, κ. Μαρίνα Μπέση ως επικεφαλής, διοργάνωσε μέσω διαδικτύου τη 2η Διεθνική Δραστηριότητα μάθησης, διδασκαλίας και κατάρτισης (Transnational Learning, Teaching and Training Activities) που διεξήχθη από τις 27 έως και τις 30 Σεπτεμβρίου 2021 στην Ηγουμενίτσα στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+ ΚΑ 201 με τίτλο Student Transition in Education Paths (S.T.E.P.) 2019-2022. Το Πρόγραμμα συντονίζεται από τη Δ.Π.Ε. Θεσπρωτίας και έχει ως στόχο τη διευκόλυνση της ομαλής μετάβασης των μαθητών/μαθητριών από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό σχολείο μέσω της ανταλλαγής καλών πρακτικών.

Αναλυτικότερα: Δελτίο τύπου 2nd LTTA

Συμμετοχή του Πρότυπου ΓΕΛ Αγίων Αναργύρων στο πρόγραμμα Erasmus+

Tue, 05/10/2021 - 12:25

To Πρότυπο Γενικό Λύκειο Αγίων Αναργύρων μετέχει στην πραγματοποίηση του διετούς διάρκειας προγράμματος Erasmus+ KA226 Building a learning culture for the digital world [Building Digital World-BDW] σε συνεργασία με τη συντονίστρια Εκπαιδευτική Περιφέρεια Αϊδινίου – Aydın Efeler Ilҫe Eǧitim Mudurluǧu (Τουρκία), τα Πανεπιστήμια Adnan Mederes (Aϊδίνι, Τουρκία) και Οnsekiz Mart (Τσανάκαλε, Τουρκία) και τους οργανισμούς Eurocultura (Ιταλία) και Institute Saumurois de la Communication (Γαλλία). Το πρόγραμμα εντάσσεται στη δράση του Erasmus+ που αφορά σε κοινοπραξίες με στόχο την καινοτομία και την ανταλλαγή καλών πρακτικών στον τομέα της εκπαίδευσης σε ψηφιακές δεξιότητες. Το πρόγραμμα ειδικότερα στοχεύει στην κατασκευή συστήματος ηλεκτρονικής μάθησης με θέμα τον ψηφιακό εγγραμματισμό των τελειόφοιτων μαθητών/τριών Λυκείου και την προετοιμασία τους για την τριτοβάθμια εκπαίδευση στον τομέα αυτό. Στο πλαίσιο του προγράμματος θα παραχθεί ψηφιακό υλικό οργανωμένο σε μαθήματα σε πλατφόρμα Moodle, καθώς και έντυπο εγχειρίδιο, το οποίο θα ενημερώνει τους/τις μαθητές/τριες της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αλλά και τους εκπαιδευτικούς σε θέματα αναζήτησης πληροφοριών και πηγών στο διαδίκτυο, ανταλλαγής και διαμοιρασμού πληροφοριών, καθώς και σε θέματα λογοκλοπής και πνευματικών δικαιωμάτων. Το υλικό των ψηφιακών μαθημάτων θα είναι επίσης προσβάσιμο και από εφαρμογή σε κινητά τηλέφωνα. Μέρος του έργου που ανέλαβε το σχολείο μας είναι:

  • η διεξαγωγή έρευνας αναγκών όσον αφορά στον ψηφιακό εγγραμματισμό σε μαθητές και καθηγητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα,
  • η πειραματική εφαρμογή διαδικτυακών μαθημάτων με μαθητές/τριες του σχολείου μας
  • και εν συνεχεία η παροχή επιμορφωτικών σεμιναρίων στο υλικό αυτό σε εκπαιδευτικούς, στελέχη εκπαίδευσης και μαθητές/τριες της περιοχής των Αγίων Αναργύρων.

Το πρόγραμμα ξεκίνησε την άνοιξη του 2021 και αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στο 2023.

Erasmus+ “Empowering girls in STEAM through robotics and coding”

Mon, 04/10/2021 - 14:45
Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Erasmus+ της ΠΔΕ Αττικής: “Empowering girls in STEAM through robotics and coding”

Η Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αττικής, σε συνεργασία με Πανεπιστήμια και Φορείς από πέντε Ευρωπαϊκές χώρες, και με συντονιστή το Πανεπιστήμιο Ζάγκρεμπ της Κροατίας, υλοποιεί με επιτυχία το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Erasmus+: Empowering girls in STEAM through robotics and coding” / “Ενδυνάμωση της συμμετοχής των κοριτσιών  στις επιστήμες STEAM μέσω της ρομποτικής και της συγγραφής κώδικα” (Grant Agreement number: 2020-1-HR01-KA201-077760) κατά το χρονικό διάστημα 1.12.2020-30.11.2022.

Το Πρόγραμμα ROBOGIRLS στοχεύει στην προώθηση της ισότητας των φύλων στο σχολείο και στη μεγιστοποίηση της θετικής στάσης των κοριτσιών με την προσέγγιση STEAM που χρησιμοποιεί τις Φυσικές Επιστήμες, την Τεχνολογία, τη Μηχανική, τις Τέχνες και τα Μαθηματικά ως μέσα καθοδήγησης της διερεύνησης, του διαλόγου και της κριτικής σκέψης των μαθητών και προωθεί τη βιωματική μάθηση και τη συνεργασία με βάση τη δημιουργικότητα και τον αναστοχασμό.

Στο πλαίσιο αυτό έχει ολοκληρωθεί ένας Ολοκληρωμένος Οδηγός για Εκπαιδευτικούς (Comprehensive Guide for Educators) που περιλαμβάνει: μια βιβλιογραφική ανασκόπηση για το ποσοστό συμμετοχής των γυναικών στις επιστήμες STEAM και για τις προκλήσεις που αφορούν την ενίσχυση της συμμετοχής των γυναικών σε ευρωπαϊκό επίπεδο, τη συνεργατική παιδαγωγική διαδικασία  που βασίζεται στη διερεύνηση  και τη δημιουργία «ουδέτερων» ως προς το φύλο μαθησιακών περιβαλλόντων κα ένα Εγχειρίδιο Δραστηριοτήτων που μπορούν να χρησιμοποιηθούν από τον εκπαιδευτικό στην τάξη.

Δείτε περισσότερα:

Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Erasmus+ της ΠΔΕ Αττικής: “Empowering girls in STEAM through robotics and coding”

 

Ευρωπαϊκή διάκριση για το 2ο Δ.Σ Νέας Ερυθραίας και το 8ο Δ.Σ Νέας Φιλαδέλφειας

Mon, 04/10/2021 - 10:16

Tα σχολεία, 2ο Δ.Σ Νέας Ερυθραίας και 8ο Δ.Σ Νέας Φιλαδέλφειας, διακρίθηκαν στον διαγωνισμό STEM Discovery Campaign 2021, στην κατηγορία STE(A)M IT Competition for Primary schools, με το εφαρμοσμένο εκπαιδευτικό σενάριο "Technology to prevent Earthquakes, Safe Cities for all".

Η εκστρατεία STEM Discovery Campaign 2021 αποτελεί μια κοινή διεθνή πρωτοβουλία που διοργανώνει η κοινότητα εκπαιδευτικών Scientix και προσκαλεί  οργανισμούς, βιβλιοθήκες, σχολεία, πανεπιστήμια και λέσχες νέων σε όλη την Ευρώπη και σε όλο τον κόσμο, να εγκαινιάσουν  τη σταδιοδρομία και τις σπουδές τους στους τομείς του STEM.

Στόχος του εκπαιδευτικού σεναρίου ήταν οι μαθητές να χρησιμοποιήσουν την τεχνολογία (Technology for Good) για την έγκαιρη ανίχνευση ενός σεισμού και την άμεση ενημέρωση του πληθυσμού. Για τον σκοπό αυτό, προγραμμάτισαν τα BBC micro:bit τους (υπολογιστές μεγέθους τσέπης) να λειτουργούν ως σεισμογράφοι και να παράγουν ένα ηχητικό αλλά και ένα οπτικό σήμα συναγερμού συμπεριλαμβάνοντας έτσι και τους συνανθρώπους μας με προβλήματα όρασης ή ακοής.

Το σενάριο επιμελήθηκε από τους εκπαιδευτικούς Πληροφορικής Λάσκαρη Γεωργία, Σταυρούλα Σκιαδά και Ειρήνη Παπαδοπετράκη και εφαρμόστηκε στο 2ο Δ.Σ Νέας Ερυθραίας και 8ο Δ.Σ Νέας Φιλαδέλφειας μέσα από το Ευρωπαϊκό πρόγραμμα eTwinning "Micro Circuits for Mega Solutions" 2020-2021.

Quality label για το eTwinning project «A safety net for internet safety»

Mon, 04/10/2021 - 10:09

Tο σχολείο μας, 1ο Γυμνάσιο Βύρωνα, κατάφερε να ολοκληρώσει με επιτυχία το eTwinning έργο «"A safety net for internet safety"» και να λάβει εθνική και ευρωπαϊκή ετικέτα ποιότητας.

Στο έργο συμμετείχαν  9 ευρωπαϊκά σχολεία και 180 μαθητές.  Οι μαθητές που συμμετείχαν ήταν της Β' Γυμνασίου. Θέμα του η Ασφάλεια στο Διαδίκτυο. Αναπτύχθηκαν οι επιμέρους θεματικές:

Ενότητες του έργου

1. Εντοπισμός ψευδών ειδήσεων
2. Κοινωνικά μέσα

3. Κίνδυνοι στα κοινωνικά δίκτυα

4. Κίνδυνοι στο διαδίκτυο - Sexting, Εθισμός(Υποενότητα: Εθισμός σε διαδικτυακά παιχνίδια)

5.Ηλεκτρονικό Εμπόριο (e-Commerce)

6. Cookies

7. Ψηφιακό αποτύπωμα

Οι εργασίες μας - δραστηριότητες

Το ηλεκτρονικό βιβλίο μας για τον εντοπισμό ψευδών ειδήσε

Παρακολούθηση της ταινίας "Social dilemma". Συζήτηση με τους συμμαθητές των συνεργαζόμενων σχολείων πάνω στο θέμα της ταινίας.(εικόνα 1)

Το ηλεκτρονικό μας βιβλίο για το cyber bulling

Δραστηριότητα στο Kahhot

Αφίσα για το grooming (εικόνα 2)

Ιστορίες εθισμού στο Διαδίκτυο

Οι μαθητές όλων των σχολείων δημιούργησαν ένα συνεργατικό έργο - κόμικ το οποίο μπορεί να αποτελέσει οδηγό για μικρούς και μεγάλους ώστε να πλοηγούνται με ασφάλεια στο διαδίκτυο

Όλη την δουλειά μας συγκεντρωμένη μπορείτε να τη βρείτε εδώ

Μια εξαιρετική εμπειρία για όλους

Ιδρύτρια του έργου: Παπαϊωάννου Βασιλική, ΠΕ02

2ο Πανελλήνιο Διαδικτυακό Μαθηματικό Μαθητικό Φεστιβάλ

Mon, 04/10/2021 - 09:44

Ύστερα από την επιτυχία του 1ου Διαδικτυακού Μαθηματικού Μαθητικού Φεστιβάλ, με χαρά σας ανακοινώνουμε ότι στις 6 και 7 Απριλίου 2022 θα πραγματοποιηθεί το 2ο Πανελλήνιο Διαδικτυακό Μαθηματικό Μαθητικό Φεστιβάλ.

Το 2ο Πανελλήνιο Διαδικτυακό Μαθηματικό Μαθητικό Φεστιβάλ αφορά στο σύνολο των μαθητών και των εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Το φεστιβάλ είναι υπό την αιγίδα  του Υ.ΠΑΙ.Θ, και προτείνεται να το παρακολουθήσουν όλοι/ες οι μαθητές/ριες Γυμνασίων και Λυκείων της χώρας, αλλά και Ελληνικών σχολείων του εξωτερικού.

Αναλυτικότερα: 1η Ανακοίνωση για την υλοποίηση του 2ου Διαδικτυακού Μαθηματικού Μαθητικού Φεστιβάλ_

Blogs.sch.gr – Οδηγός για την προσθήκη βασικής δομής σχολικoύ ιστολόγιου στο ιστολόγιο του σχολείου σας

Wed, 29/09/2021 - 15:21
Αν διατηρείτε ιστολόγιο σχολείου στο https://blogs.sch.gr που έχει δημιουργηθεί πριν τον Σεπτέμβριο του 2021 και θέλετε να προσθέσετε σε αυτό μια βασικη δομή που περιλαμβάνει σελίδες και έτοιμες κατηγορίες άρθρων, αντίστοιχη με αυτή που εφαρμόζεται αυτόματα στα νέα σχολικά ιστολόγια (σχετική ανακοίνωση), μπορείτε να το κάνετε πολύ εύκολα σε 2 λεπτά, ακολουθώντας τον απλό οδηγό του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου. Αξιοποιήστε το ιστολόγιο του σχολείου σας ως μέσο ενημέρωσης των γονέων/κηδεμόνων για τις δραστηριότητες του, κοινοποιώντας τους τo URL του.   Για την διαχείριση του ιστολογίου σας, μπορείτε να συμβουλεύστε τον αναλυτικό οδηγό και σύντομα videos στη σελίδα https://blogs.sch.gr/blogs_manual/, όπου θα βρείτε μεταξύ άλλων πληροφορίες για το πως να αλλάξετε το μενού, πως να δώσετε δικαιώματα διαχείρισης και σε άλλους εκπαιδευτικούς κ.α.

Πρόσκληση Erasmus + e-PREP

Fri, 24/09/2021 - 10:03

Πρόσκληση Erasmus + "ePREP" : Μελέτη αναγκών Εκπαιδευτικών , Μαθητών, Γονέων  για την προετοιμασία των μαθητών στο νέο Εκπαιδευτικό περιβάλλον

Αγαπητοί Εκπαιδευτικοί, Μαθητές και  Γονείς σας καλούμε να συμμετάσχετε στην Μελέτη αναγκών Εκπαιδευτικών , Μαθητών, Γονέων  για την προετοιμασία των μαθητών στο νέο Εκπαιδευτικό περιβάλλον, που διεξάγεται το Σεπτέμβριο 2021 σε 6 χώρες στα πλαίσια του έργου ePREP.

Το e-Prep είναι ένα σημαντικό έργο ERASMUS + που υλοποιείται  με  τη συμμετοχή 10 εταίρων από 6 χώρες. Το Πανεπιστήμιο της Πάτρας (Τμήμα ΗΥ και Πληροφορικής) συμμετέχει στο έργο που σκοπό έχει τη δημιουργία ενός περιβάλλοντος που προετοιμάζει όλους τους εμπλεκόμενους στην εκπαίδευση (μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς) στο να δημιουργούν και να βελτιώνουν τις γνώσεις τους στη συνεχώς μεταβαλλόμενη κοινωνία μάθησης, και να αξιοποιούν όλες τις δυνατότητες εκπαίδευσης που δίνονται σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

Το e-Prep στοχεύει να υποστηρίξει την ηλεκτρονική προετοιμασία ολόκληρου του e-μαθητή για τη νέα εποχή, μετα -COVID-19, η οποία  συνεχίζεται και πιθανότατα θα συνεχίσει να διαμορφώνει τη ζωή μας στο εγγύς μέλλον επίσης. Το e-Prep αναγνωρίζει επίσης το γεγονός ότι όλοι οι Ευρωπαίοι είναι δια βίου μαθητές και οι εκπαιδευτικοί συνεχίζουν να μαθαίνουν ενώ διδάσκουν επίσης.

Έννοιες που εμφανίστηκαν πρόσφατα θα παραμείνουν στην μεταCOVID εποχή (όπως distance learning, hybrid learning, flipped learning κλπ). Νέες ανάγκες έχουν διαμορφωθεί όπως η οργάνωση από έναν καθηγητή ενός διαδικτυακού μαθήματος, η υποστήριξη ενός μαθητή από τον γονέα του σε τηλεκπαίδευση, η διαφύλαξη ενός μαθητή από διαδικτυακό εθισμό, η διαχείριση του χρόνου ενός μαθητή μπροστά στην οθόνη.

Νέες δυνατότητες αναδύονται όπως η συμμετοχή σε  εκπαιδευτικά προγράμματα σε πανεπιστήμια εκτός της χώρας διαμονής, που απαιτούν προσεκτικές κινήσεις και γνώσεις για την σωστή επιλογή. Μαθητές που βρίσκονται σε άλλη χώρα από την μητρική τους πρέπει να μπορούν να σχεδιάζουν την εκπαιδευτική τους πορεία με βάση τους κανόνες της χώρας διαμονής. Οι σημερινοί μαθητές και φοιτητές είναι πιθανόν να μετακινηθούν για σύντομες σπουδές σε μια άλλη χώρα και αυτό δημιουργεί νέες ανάγκες για την προετοιμασία τους. Παράλληλα οι εκπαιδευτικοί καλούνται να υποστηρίξουν μαθητές από άλλες χώρες που για μικρό ή μεγαλύτερο διάστημα συμμετέχουν ως εκπαιδευόμενοι στο  Ελληνικό Εκπαιδευτικό Σύστημα. Το e-Prep δίνει επίσης ιδιαίτερη προσοχή στην ανάγκη της κατάλληλης ηλεκτρονικής προετοιμασίας των γονέων για την ηλεκτρονική τους ετοιμότητα σε αυτό το νέο "στυλ μάθησης/κατάρτισης". ιδιαίτερα οι μητέρες, οι οποίες είναι συνήθως υπεύθυνες για τον συντονισμό και την υποστήριξη  της ηλεκτρονικής εκπαίδευσης των μαθητών.

Για να υλοποιηθούν τα παραπάνω σε πρώτη φάση εκπονείται μελέτη για τη διερεύνηση των αναγκών μαθητών, εκπαιδευτικών και γονέων  σε 6 χώρες. Ζητούμε τη συμμετοχή σας  και τη βοήθεια σας.

Σας στέλνουμε συνδέσμους για τρία ερωτηματολόγια : για Εκπαιδευτικούς, Μαθητές και Γονείς. Τα ερωτηματολόγια πρέπει να απαντηθούν έως την Τετάρτη  29/9/21.

Παρακαλούμε τους εκπαιδευτικούς να μας απαντήσουν στο ανώνυμο ερωτηματολόγιο που βρίσκεται εδώhttps://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdXXEg2077HcFD1TIldHkm8WK2Cspk6UlwmkhBdZeqP0TyISQ/viewform .

Παρακαλούμε τους γονείς μαθητών , να συμμετάσχουν στη μελέτη και να απαντήσουν στο ανώνυμο ερωτηματολόγιο που βρίσκεται εδώ

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdp8SCmC0NnJK8CW-rvNKoqOVPetloh5t-6ISlKoH6flf3XfA/viewform .

Τέλος οι μαθητές παρακαλούνται να απαντήσουν το ανώνυμο ερωτηματολόγιο στον σύνδεσμο

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSen9vGpG_1YeVdKrPRMVa5dXJqedC7auk8P31j6lOIruX9jFQ/viewform.

Είναι πολύ σημαντικό για εμάς, να έχουμε τις απαντήσεις σας το συντομότερο δυνατό, έως την Τετάρτη 29/9/21.

Σας ευχαριστούμε  για τη βοήθειάς σας.

Ερευνητική ομάδα ePrep του  Πανεπιστήμιο Πατρών

Τμήμα Μηχανικών ΗΥ και Πληροφορικής

Πανεπιστημίου Πατρών